Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heldiggris! Herlig med Barcelonatur :strix:

Det blir kjempedeilig! Håper det kan hjelpe litt på formen å komme seg bort og oppleve noe helt annet, samt sol, shopping og sangeria! :nigo:

Har hatt et par helt fantastiske opplevelser i påska:

:hjerte:

Kjære som stryker fingrene igjennom snuppas krøller i nakken

:hjerte:

Kjære som sa at han ikke bryr seg om tjukke-strekkmerke-magen min

fordi den har gitt han noe helt fantastisk!

:hjerte:

Flere måltider ute på terrassen i deilig vårvær.

Det er godt med litt plass rundt seg og ingen røykede naboer!

:hjerte:

Planter i pappas potter på terrassen

:hjerte:

Snuppas første skrubbsår på kneet og flis i foten etter lettkledd lek på terrassen i varmen

:hjerte:

Se snuppa utvilke seg og bli mer observant på sin egen kropp og dens funksjoner,

og ting rundt seg.

:hjerte:

Snuppa som trykker på musikk-leken og ser ut til å danse en forskjellig dans til hver melodi.

Hun elsker å danse og har fått mange flere "moves" de siste ukene

:hjerte:

Snuppa som plukker opp rusk fra gulvet og går i søppelbøtta med det,

helt uten at vi har øvd på det

:hjerte:

Snuppa som selv har igjen trappegrinda når jeg har glemt det

:hjerte:

Gleden over å ha gitt bort pappas hobbyting til familie og fremmede.

Håper de får like mye glede over det som han hadde!

:hjerte:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja, påska var kjempefin, Lucky!

Her går det i ett med hus, styr og orging. Mye kos, men også litt for mye kaos og negative beskjeder. Men hverdagen raser avgårde og helgene så.

Koser oss masse med godt vær, familiesamvær og oppussing. Har det veldig fint med kjære og snuppa om dagen, og det hjelper masse på den andre driten! ;)

Snart skal vi vekk og bare kose oss! Jeg har gjort en feil og bestilt en dag for mye på hotell, men vi bare utsatte flyturen hjem en ekstra dag. :nigo: Og så stikker vi innom familie på vei hjem, så ferien blir to dager lengre. Som jeg gleder meg!

Ellers har snuppa fått en ny tann nede til venstre for de to fortennene hun har fra før. Ny jeksel på samme side er på vei. Hun er oppe i 9 tenner nå.

I overimorgen skal snuppa og barnehagen ut på tur og jeg gleder meg sånn på hennes vegne! :strix: De skal ta toget til fjæra, og det høres så spennende ut! Kunne tenkt meg å være med, jeg... :sjenert::fnise:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vondt skal vondt fordrives! Jeg har vært til en ny fysioterapeut (bekken-fysioterapeuten hadde ikke kapasitet til å hjelpe meg med nakken, så jeg kom inn med en gang til kollegaen hennes) og fått knekt og masert nakken, samt fått stukket meg litt. Det var ikke noe særlig godt, men det blir sikkert bra til slutt.

Var på bekkentrening og litt shopping etterpå, og med besøk av tante rød, er kroppen ganske så kaputt i dag. Snuppa hadde show i natt og det hjelper heller ikke på! Håper hun sover i hele natt, for vi trenger det hele gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ei nydelig liste ja :rodmer:

Hørtes herlig ut med ferie, og så var det jo ikke dumt å få et par dager ekstra heller :nigo:

Håper du får orden på nakken din snart :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nydelig liste :rodmer:

God bedring med nakken :kose:

:klemmer:

Det var ei nydelig liste ja :rodmer:

Hørtes herlig ut med ferie, og så var det jo ikke dumt å få et par dager ekstra heller :nigo:

Håper du får orden på nakken din snart :kose:

Det var deilig med ferie! :nigo: Og vi var der akkurat passe lenge!

Nakken er så langt i fra bra. Men jeg har bare hatt ei behandling (og en massasje på stranda ;) ), det er jo ikke å forvente at den blir så fort bra. Har i tillegg fått meg en liten kink eller no` inni bak skulderbladet og det verker noe helt forferdelig. Ikke greit når jeg driver å maler siste finish på tv-stua.

Bekkenet har oppført seg eksemlparisk i ferien, tross mye gåing (gnagsåra fikk gnagsår, faktisk), og jeg er så utrolig glad for det. :hoppe: Jeg har hatt vondt, men det har ikke vært ille og vi har tatt mange pauser, både for at snuppa skulle få leke og for å hvile bena våre. Pausene har hjulpet med en gang, og jeg har ikke dratt med meg vondtene til neste dag (untatt gnagsåra da!).

Var til legen i går og hadde en god samtale. Hun var oppgitt over sykehuset og henvisningen hennes ikke hadde gått igjennom som vi håpte. Hun skulle skrive et nytt brev og så får vi håpe jeg kommer inn før timen jeg er oppsatt på. Ny sykmelding i en mnd.

Vi pratet også om prøving på nummer to, og vips var kjære og jeg prøvere igjen! :sjokk::hoppendeglad: Vi hadde pratet om det før timen og heldigvis var ikke legen uenig i planen vår. Legen min er redd for bekkenet mitt, men tok seg i det og sa at "det kunne bli et helvete uansett hvor lenge jeg ventet".

Uansett, jeg tror jeg har EL i disse dager, og kjære og jeg må hive oss rundt og se å få :humpe: litt! Vi er begge enige om at prøvingen er en god grunn til å få litt fart på sexlivet igjen, men at det ikke skal bli puling etter klokka, sånn som sist. Jeg skal prøve å holde meg unna EL-tester og stresse med prøvingen. *Lykke til, til meg selv!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med ferie og herlig at bekkenet har oppført seg fint :)

Lykke til med prøving på nr. 2. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig ferie :strix: Godt å komme seg bort fra flytting og oppusning kan jeg tenke meg :)

Moro at dere er igang med prøvingen igjen da, spennende tider :strix:

:klemmer:

Endret av Lucky?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med ferie og herlig at bekkenet har oppført seg fint :)

Lykke til med prøving på nr. 2. :klem:

Veldig koslig familieferie i Barcelona. Og det var utrolig deilig at kroppen ikke la en demper på turen.

Takk, det er spennende. Går det ikke på de første forsøkene, så må vi se det litt an til høsten fordi da har jeg gått sykmeldt i et år...

Høres ut som en deilig ferie :strix: Godt å komme seg bort fra flytting og oppusning kan jeg tenke meg :)

Moro at dere er igang med prøvingen igjen da, spennende tider :strix:

:klemmer:

Det var utrolig deilig å komme seg bort, ikke bare fra flytting og oppussing, men også opprydding og arveoppgjør.

Har litt sommerfugler ang. prøvingen, faktisk. Er spent, nysgjerrig og tankefull. Er noen flere faktorer inn i bildet denne gangen.

Glemte å få med at snuppa rundet 15 måneder mens vi var på ferie! :strix:

Hun er lille-store pia vår, som stort sett er blid som en sol og elsker å showe, danse og le!

Hun går i bhg 4 dager i uka og stortrives der, og levering og henting går som en drøm.

Hun har fått to nye tenner de siste ukene og flere er på vei. Hun har fire fortenner oppe og tre og en halv nede. To jeksler på ventre side og en nede på andre siden. Tannpussen går bittelitt bedre, men det er ofte skriking enda.

Hun er en sikkelig mammadalt, men er også veldig gled i pappaen sin. Hun er både veldig imøtekommende og forsiktig ovenfor fremmede, og jeg har ikke funnet ut hva som bestemmer hvordan hun reagerer.

Hun elsker hunder, katter og fugler, og blir veldig facinert av andre barn, gjerne de som er eldre.

Hun sover stort sett fra syv til syv-åtte, med en to timers dupp midt på dagen. Men det hender ganske ofte at hun våkner og gråter på natta. Noen ganger må vi ta henne opp og trøste, og hun får sove resten av natta mellom oss.

Hun spiser stort sett det vi gjør og vi prøver i disse dager å kutte ut tåteflaska med melk. Vi øver samtidig på å bli flinkere å drikke av glass.

Det var forresten noe helt annet å fare rundt med barn i Spania. Alle, unge som gamle, kvinner som menn, smilte, hilste og kommenterte henne. Hun er rikig nok blond og blåøyd, men det er jo mange turister der, så akkurat det er ikke så spennende som før i tiden. Vi fikk snike på bussen og selv om det var lite barnestoler på restauranter var hun veldig velkommen. Så fort vi kom i køa for å sjekke inn på flyet hjem, merket vi kulturforskjellen!

Nei, nå må jeg hvie meg rundt å få gjort noe fornuftig mens snuppa sover. God søndag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa høres helt herlig ut :hjerte: Tenk at hun er 15 mnd allerede! Tiden flyr :)

Merkelig hvor hyggelige og imøtekommende folk er når vi er på ferie....Nordmenn er et surt og lite hyggelig folkeslag :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa høres helt herlig ut :hjerte: Tenk at hun er 15 mnd allerede! Tiden flyr :)

Merkelig hvor hyggelige og imøtekommende folk er når vi er på ferie....Nordmenn er et surt og lite hyggelig folkeslag :Nikke:

Jeg ble litt overrasket over folket i Barcelona, faktisk. De var langt mer imøtekommende og hyggeligere enn spanjolene der vi har brukt å feriert i mange år. Men nå er Barcelona en stor-by og feriestedet vårt en liten fiskerlandsby (bønder! :lur: )... Ligger sikkert noe der.

Prøvinga vår er utsatt en mnd... Vi må bare være sikker på at jeg har krav på svangerskaps-og foreldrepenger hvis vi skulle lykkes før jeg kommer meg tilbake i jobb. Skal i møte med Nav og arb.giver neste uke. Litt usikker på hvordan jeg skal få lagt fram spørsmålet. :klø: Vi skal møtes for å legge en plan for hvordan jeg skal komme meg tilbake i jobb. Lykkes vi med prøvingen så vil jo jeg gå ut i svangerskapspermisjon når jeg er 2,5 mnd på vei, så egentlig "motarbeider" vi arb.giver og nav. :fnise: Men vi trenger jo ikke å greie det på de første forsøkene, så da må jeg jo jobbe for å komme meg tilbake parallelt med prøvingen. Hadde vært kjekt å få jobbet noen måneder før jeg gikk ut i permisjon igjen, samtidig som det hadde vært veldig greit å lykkes med en gang, sånn at kjære fikk begynne på en veldig viktig medisin.

Nå får jeg så å komme meg i klærene og maska for litja skal på 15 mnd-kontroll på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15mnd.kontrollen gikk fint og snuppa ble vaksinert, veid (1125gr) og målt (78cm høy, eller er det "lang" enda...?). Ellers fikk vi lite ut av møtet med helsesøster, den tredje på like mange kontroller. Jeg er trygg på snuppas utviklig og leter på nett hvis det er noe jeg lurer på, så møtene med helsesøster kunne jeg egnetlig vært uten. Sikkert et godt tilbud vi har, men det er ikke noe for meg. Vi kom skjeivt ut fra starten av med ammepress og stress, samt at vi i barselgruppa får litt forskjellige svar på samme sprørsmål. Trivelige damer, men jeg er ikke helt fortrolige med dem.

Det beste med kontrollen var negerdamen fra Italia som spurte hva det røde i snuppas kinner var! :fnise: Hun hadde visst ikke sett det før! :skratte: Sønnen hennes på 1,5 år fikk sikkelig sansen for snuppa og ville klemme på henne hele tiden. Hun var nystukket og sulten, og var litt skeptisk.

Jeg synes egenlig det var litt kjipt å utsette prøvestarten fordi kroppen min sa så tydlig ifra at jeg hadde eggløsning. Hadde sikkelig el.smerter på 17.mai og var ekstra kåt. :sjenert: Håper kroppen sier ifra neste mnd også! :jepp:

Snuppa er levert i bhg og jeg sitter å later meg. Med god samvittighet! Hadde et lite styr i natt med snuppa og så sto vi opp kjempetidlig. Kjenner meg ikke akkurat uthvilt! Så her sitter jeg med frokost-tv, surfing og en stor kaffe. Har verandadøren på vidt gap og det gir frisk luft og fuglesang. *Liker masse!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid bra når kontrollene går bra :Nikke: Men 1125 gram var vel litt feil? ;) Litla høres veldig herlig ut :hjerte:

Morro at dere skal begynne prøvinga igjen neste pp da :nigo: Masse masse lykke til med det!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å sjekke opp i permisjonsrettighetene først ja, men skjønner godt at du er utolmodig etter å begynne prøvingen igjen :) Får satse på at kroppen din gir like gode signaler neste mnd da :pls:

Så bra alt så bra ut på kontrollen :) Finner nok ofte bedre svar på nett enn hos helsesøstre noen ganger ja :sjenert:

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alltid bra når kontrollene går bra :Nikke: Men 1125 gram var vel litt feil? ;) Litla høres veldig herlig ut :hjerte:

Morro at dere skal begynne prøvinga igjen neste pp da :nigo: Masse masse lykke til med det!! :strix:

Må ha blingsa litt på vekta der ja! :fnise: Mere 11 kg, enn 1 kg, kanskje?! Haha!

Ja, jeg er spendt på prøvinga. Kom på at det kanskje var lurt å begynne med folat igjan å... :sjenert:

Greit å sjekke opp i permisjonsrettighetene først ja, men skjønner godt at du er utolmodig etter å begynne prøvingen igjen :) Får satse på at kroppen din gir like gode signaler neste mnd da :pls:

Så bra alt så bra ut på kontrollen :) Finner nok ofte bedre svar på nett enn hos helsesøstre noen ganger ja :sjenert:

Ha en fin helg :klemmer:

Kjære har vært på sykehuset og snakket med spesialister ang. medisinen han skal begynne på og de var enige i at det var bare å sette i gang med prøvinga. Hadde god peiling på det med Nav også, og mente bestemt at jeg hadde rett og krav på sv.sk.penger og foreldrepenger. De jobber mye med denne problematikken, så de vet vel hva de snakker om, men jeg skal dobbelsjekke med Nav for å være helt sikker. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, da jeg ikke vil at arb.giver eller saksbehandleren min skal få nyss i prøvingen.

Høres litt ut som en arbeidssky "sosialtklient" når jeg skriver om at "jeg skal ha, skal ha", men arbeidssky er jeg ikke og egentlig kunne jeg ha tenkt meg å jobbe før ny permisjon, men sånn blir det kanskje ikke. Kan ikke gjøre mye med en kranglete kropp, kravet om at vi ikke kan jobbe etter 10 uker og det faktum at kjære bør begynne på medisinen så snart som mulig, helst nå. Han kan dessverre ikke bruke den mens vi prøver, da den gir dårligere sædkvalitet og fare for misdannelser, så han må vente med å begynne med den når jeg har blitt gravid.

Jeg synes det er innmari greit med nett, og vet å ikke bli for stressa av å lese "mareritt-historier" om enten det ene eller det andre. Kunne tenkt meg å ha bedre tillitt til helsestasjonen. Det er ikke det at jeg ikke tror på dem, eller føler meg utrygg der. Er bare det at jeg synes de kanskje er farget litt mye av egne meninger og rettningslinjer, og ikke så flink til å se an forskjellige situasjoner. Hører jo også at de andre på barselgruppa tar ting de sier med en klypa salt også. Heldigvis har jeg en real lege!

I helga skal det ryddes på snuppas rom og på ekstrarommet, samt i garasjen for å klargjøre neste helgs container. Har ikke fått kastet eller ryddet opp alt det vi ikke skal ha etter pappa, så det trengs en shineings. Har starta veldig sakte og bare kommet til å ha på oss arbeidsklær. :sjenert: Tror vi må spise litt lunsj først! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å komme tilbake i jobb med den kroppen din nei :( Hva er det du jobber med igjen siden du ikke kan være der etter 10 uker? Husker jo du gikk ut tidlig med snuppa også :)

Deilig med en skikkelig opprydning da :) Et ork å komme igang, men veldig deilig når man er ferdig :)

Kos dere med lunsj og jobbing :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi fått gjort masse! :strix: Starta veldig tregt, men avslutta innmari bra! Snuppas rom er helt gjort om, ekstrarommet nesten tom (div. alt av barneutstyr som ikke er i bruk har funnet et annet tilholdsted.), og vaskekjelleren har fått nye reoler. Det ble så fint atte!

Og mens vi jobba, kjære, mamma og jeg, så snuppa sitt snitt i å stikke av. :fnise: Rømme hjemmefra i en alder av 15,5 mnd, faktisk! Fant henne på eiendommen, men jeg må si hjertet mitt banket ekstra hardt de sekundene hun var borte. Alle trodde noen andre fulgte med, og vips var hun ute på oppdagelsesferd. Hun var heldigvis ikke uten oppsyn så lenge!

Ikke lett å komme tilbake i jobb med den kroppen din nei :( Hva er det du jobber med igjen siden du ikke kan være der etter 10 uker? Husker jo du gikk ut tidlig med snuppa også :)

Deilig med en skikkelig opprydning da :) Et ork å komme igang, men veldig deilig når man er ferdig :)

Kos dere med lunsj og jobbing :klemmer:

Hadde jo vært fint å kunne jobbet, i det minste litt. Men vi får se, det jo jammen meg ikke sikkert vi får til det med det første og forhåpentligvis kommer jeg inn på ryggskolen og blir bra snart.

Yrket mitt er stressende, vi har lange dager og det er fysisk krevende.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see :) Den jobben er neimen ikke mye glamorøs lenger :( Tanta til mannen gjør det samme og hun snakker stadig om hvor sliten hun er :)

Høres ut som om dere har hatt en fin dag, deilig med skikkelig opprydning :Nikke:

Godt snuppa ikke hadde gått så lang da, grusomt å ikke finne henne med en gang tenker jeg ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...