Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Måtte bla meg tilbake og finne fram denne. Ser visst ut som du ble hørt. ;):fnise:

:klemmer:

Det kan virke som om bønnen til "baby-fairy`n" funka ja! :skratte: Hvem skulle tro at det ville det?!? :fnise:

Tusen, tusen takk for hilsninger, Lucky?, Kirin, Ananan, honning, Happy Feet og Lihnn! Så søte dere er! :klemmer:

Har fortalt svigers nyheten nå, og de ble selvfølgelig kjempeglade! :hoppe: De hadde ikke tenkt tanken på at jeg var det, påsto de... :eeeh: De har lovt dyrt og hellig at de ikke skal fortelle det videre, da kjære har lyst å fortelle søskenene sine selv!

Jeg vært å kjøpt ingefærtabletter mot kvalmen, og det virker som om de er veldig gode. Hjelper i allefall på moderat kvalme. Merket veldig godt kvalmen i går på stranda; å ligge på magen å sole seg når jeg er sulten er en dårlig kombinasjon! :spy:

Puppene er fremdeles dritvonde og jeg tror de har vokst litt! :overrasket: Jeg har mere kløft enn før og det ser ut som jeg har på meg party-bhen når jeg har på hverdags-bhen. :lur:

Jeg blir også lett rørt. I går begynte jeg å stortute på stranda når Kurt Nilsens Never Easy kom på ipoden min. :grine: Jeg har ikke brukt den på nesten et år, men visste jo at den var der. Måtte le av meg selv mens jeg tørket tårer!

Tror jeg har fått "snue"... :fnise: Jeg nyser mye, er tett i nesa, det klør i halsen og stikker i nesa. :forkjola: Fikk homeopatmedisin på apoteket etter å ha forhørt meg der. Hun sa det var det eneste jeg kunne ta, hjelpsomme damen! Får håpe det hjelper! Har lest at slimhinnene kan bli hovne pga hormonene og at du kan få allergi du ikke har hatt før. Kjære plages med allergi her nede og tar Zyrtec, men det kan ikke jeg ta.

Ellers er det bare hærlig å være på ferie! :sol: Det har vært en fryd å hatt med svigers på tur, men det skal også bli litt godt å bare være kjærester den siste uka! :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått min første ticker! :danse: "Bare" 239 dager igjen! :lur:

Ellers har kjære oppdaget at puppene mine har vokst! :sjokk: Og han så ut som en guttunge i godteributikken! :skratte: Måtte bare le av han! Jeg for min del håper at de ikke vokser så mye mere. Har egentlig nok fra før av med DD/E-cup!

Har kjøpt mitt første mammaplagg! :rødme: Tidlig ute, men fant noen nydlige truser. De går over magen (som kommer etterhvert), er supermyke og veldig billige. Tror faktisk jeg kløper en to-pk. til!

Har lurkikket litt på mammaklær på nett og der var det mye dyrt. Har forelsket meg i en butikk her nede og kjøper alltid med meg masse klær. De har egen mammaavd. så jeg tror jeg tar en kikk der før vi reiser hjem. :tommelopp:

Da har kjære endelig somlet seg opp fra sengen, :sol: skinner og vi skal spise frokost! :duskedame: (Jeg har jo allerede rukket å spist litt! :spise: Er jo sulten hele tiden!)

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg herved med på gratulasjoner og lykkeønskninger!! Så koselig at dere fikk det til! Høres helt topp ut med ferie... *litt misunnelig* :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har kjære oppdaget at puppene mine har vokst! :sjokk: Og han så ut som en guttunge i godteributikken! :skratte: Måtte bare le av han!

:fnise: søt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg herved med på gratulasjoner og lykkeønskninger!! Så koselig at dere fikk det til! Høres helt topp ut med ferie... *litt misunnelig* :klem:

Tusen takk! :klemmer:

Det er veldig deilig med ferie. Har noen dager igjen. Tiden her har gått tregt, og det er bare deilig! :sol:

:fnise: søt da ;)

Ja, han er veldig søt innimellom. Og tøff nok til å ikke bli sur når jeg sier at han er søt. Større pupper var en topp bivirking ja!

Prøver å komme igjennom til jordmor, men der er det bare en svarer som gir meg åpningstidene tre ganger og så bryter linjen. Det er flere helsestasjoner i byen, så jeg ringte en annen men, hun visste ingenting ("kanskje sekretæren er syk") og kunne heller ikke sette meg over eller hjelpe meg med time. :kjefte: Det er visst fryktelig lang ventetid på jordmor, og siden jeg ikke er helt på nett med vikaren til fastlegen min, må jeg bare prøve å komme igjennom på et vis. :regler: Service er ikke alltid kommunen så gode på!

Ellers er formen okay. Har en del smerter i magen (mens-, voksesmerter, ikke sånn som jeg har plagdes med før) og i korsryggen, men det er visst helt vanlig. Kvalmen har gitt seg, men det har kanskje noe med at tempoet har gått ned betraktelig etter vi sendte hjem svigers og at det er lettere å spise jevnt. Er noe trøttere enn før og humøret svinger litt mere enn normalt. Godt at vi har ferie og bare tar livet med ro.

Sliter litt med flink-pike-syndromet og dårlig samvittighet om dagen. I yrket mitt blir en permitert før det første trimesteret er over av flere grunner, men det er vanlig å sykmelde seg før det. Jobben er krevende, dagene er lange og faren for SA er høyere i mitt yrke enn i mange andre. Jeg har allerede varslet sjefen om at jeg er gravid, siden jeg skal ut i permisjon om en mnd., og hun lurte på om jeg hadde tenkt å jobbe fram til da eller ei. Svarte bare at det ville jeg tenke på i ferien. Før jeg ble gravid sa jeg at riskene for at noe går galt er for høye til at jeg ønsket å jobbe fram mot permisjonen og at jeg ville slutte på dagen, men nå når jeg står oppi det greier jeg ikke å ringe til legen å sykmelde meg. Hadde jeg vært kynisk hadde jeg gjort det med en gang jeg fikk positiv test og fått ferien tilgode. Nå går jeg bare å håper på at jeg blir skikkelig kvalm eller trett, slik at jeg har en "god" grunn... Kjære sier at jeg må ta meg sammen og tenke på meg selv og spiren. Han har rett, men jeg vil liksom gjøre alle til lags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så glad når jeg titter innom her og leser om graviditeten din. Det er så koselig at jeg blir helt varm inni meg. :rødme:

Enig med din kjære - nå må du tenke på deg selv og spiren. Men skjønner godt tankene dine i forhold til jobben, jeg er sånn selv... Nå ble jeg jo gruelig nysgjerrig på hva du jobber med... :sjenert::ler:

Høres ut som dere har en super ferie - håper resten av ferien blir like fin. Kos dere masse resten av tiden. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn
Da har jeg fått min første ticker! :danse: "Bare" 239 dager igjen! :lur:
WIIII!! ticker :rødme: kjekk måte å følge på hvor langt du er på vei, så ventet på den :lur:

Nå ble jeg jo gruelig nysgjerrig på hva du jobber med... :sjenert::ler:

Jeg tipper flyvertinne :idesmil: (eller det heter kanskje ikke det lenger..?)

åå, høres så herlig ut på ferie. dere har virkelig hatt noen fine uker høres det ut som. først finner dere ut om graviditeten, også rett på ferie! vi har ikke ferie riktig enda, så må bare smøre meg med tålmodighet. men, jeg skal jo egentlig ikke klage, var i sydeligere strøk tidligere i år ;)

testetid til helga..jeg er utrolig spent denne gangen...og stressa! :bond:

må ta meg sammen, men mannen min minner meg på at det faktisk er lov å håpe- jeg er til tider altfor flink til å tenke det værste..

du får be den bønnen din for meg, den hjalp jo så bra sist gang :fnise:

edit: takk for babystøv, så det ikke før nå jeg! *suger til meg*

kos dere de siste dagene av ferien!

PS. helt enig med de andre- nå skal du ta godt vare på deg selv og den lille spiren ;)

Endret av Lhinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad når jeg titter innom her og leser om graviditeten din. Det er så koselig at jeg blir helt varm inni meg. :rødme:

Enig med din kjære - nå må du tenke på deg selv og spiren. Men skjønner godt tankene dine i forhold til jobben, jeg er sånn selv... Nå ble jeg jo gruelig nysgjerrig på hva du jobber med... :sjenert::ler:

Høres ut som dere har en super ferie - håper resten av ferien blir like fin. Kos dere masse resten av tiden. :klemmer:

Så koslig! :klemmer:

Vurderte lenge om jeg skulle skrive om yrket, men det plager meg litt så det er litt godt å få tankene ned "på papiret". Har nettopp spist middag med en kollega som tilfeldigvis er på ferie på samme sted og hun satte meg ettertrykkelig på plass! :regler: Hun mente at det ville bli vanskelig å unnskylde seg i ettertid, hvis noe galt skulle skje. Og hun har så rett! Så jeg får vel bare høre på flertallet og ta meg sammen, og ringe jobb før ferien er over!

WIIII!! ticker :rødme: kjekk måte å følge på hvor langt du er på vei, så ventet på den :lur:

Jeg tipper flyvertinne :idesmil: (eller det heter kanskje ikke det lenger..?)

åå, høres så herlig ut på ferie. dere har virkelig hatt noen fine uker høres det ut som. først finner dere ut om graviditeten, også rett på ferie! vi har ikke ferie riktig enda, så må bare smøre meg med tålmodighet. men, jeg skal jo egentlig ikke klage, var i sydeligere strøk tidligere i år ;)

testetid til helga..jeg er utrolig spent denne gangen...og stressa! :bond:

må ta meg sammen, men mannen min minner meg på at det faktisk er lov å håpe- jeg er til tider altfor flink til å tenke det værste..

du får be den bønnen din for meg, den hjalp jo så bra sist gang :fnise:

edit: takk for babystøv, så det ikke før nå jeg! *suger til meg*

kos dere de siste dagene av ferien!

PS. helt enig med de andre- nå skal du ta godt vare på deg selv og den lille spiren ;)

Var på tide med en ticker! Så utolig mye å velge i da!

Det var en helt super start på ferien å få positiv test noen timer før flyet gikk, og det ble på mange måter en ferie vi sent vil glemme! Det er supert med ferie i "syden". :sol: Jeg koser meg med tempoet, maten, det å gjøre noe helt annet et helt annet sted enn hjemme, og gå i byen hånd i hånd med kjæresten min å bare se på folk og fe.

Skjønner så utrolig godt at du er stressa! Det er et underlig opplegg dette med prøvingen! Søte mannen som prøver å være positiv da! :kose: Får håpe Vitex og oppgitte bønner funker hos dere også! :pls:

I dag har jeg visst slurvet solkremen og er veldig solbrent på ene armen og i hårfestet. Det er når det brenner i huden og en svetter hele tiden, at en gleder seg til å reise hjem... :rodme: Får huske hatt og litt mere skygge i morgen! Teit å bli solbrent når en har vært her i ti dager! :dry:

Håper jeg kommer igjennom til jordmor i morgen! :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke tenke på jobben din nå, du og spiren er det viktigste :) Blir veldig lang permisjon på deg da, sikkert deilig det også ;) *lurer veldig på hva du jobber med*

Husk å smør deg med solkrem i dag da! Ikke noe godt å være solbrent akkurat :(

Får håpe du får tak i jordmor i løpet av dagen :)

Kos dere i varmen og send litt hitover også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke tenke på jobben din nå, du og spiren er det viktigste :) Blir veldig lang permisjon på deg da, sikkert deilig det også ;) *lurer veldig på hva du jobber med*

Husk å smør deg med solkrem i dag da! Ikke noe godt å være solbrent akkurat :(

Får håpe du får tak i jordmor i løpet av dagen :)

Kos dere i varmen og send litt hitover også :klemmer:

Blir en rolig dag her. Er fryktelig kvalm. Magen er som gele og det kjennes ut som om jeg er både bakrus og bilsyk på en gang! :spy: Tar det helt med ro og bare "koser" meg inne med A/C`en på. Får se om jeg lurer meg ut å legger meg under oliventreet litt senere, hvis formen bli bedre. :sol:

Blir lang permisjon ja,og jeg har har på en måte gått å ventet på den siden vi startet prøvingen. Har til tider vært litt uinspirert på jobb, siden jeg hadde trodd at jeg skulle gå ut i permisjon tidligere. :filer: Nå har jeg endelig lagt de tankene på hylla og hatt noen fine arbeids- og kursuker før ferien. Og da blir jeg selvfølgelig gravid! :gjeiper:

Har fått tak i jordmor. :danse: Skal på to-timers gruppetime med andre som har termin i januar, om en måned. Deretter blir det satt opp egne timer med jordmoren. Hørtes ut som et flott opplegg og jeg ble positivt overrasket. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått tak i jordmor. Høres jo ut som et veldig fint opplegg. Blir spennende! :hoppe:

God bedring med kvalmen. Håper du blir bedre, så du kan lure deg ut under et oliventre. Det hørtes så fristende og koselig ut. :rødme:

Godt å høre at du har "tatt til fornuft" hva jobbing angår. ;) Kollegaen din har veldig rett, så det er fint at hun fikk satt deg på plass. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å oppdaterer meg litt. Så koselig å lese at alt står bra til og at dere koser dere på ferie :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har fått litt kontoll på kvalmen nå, men jeg går og er småuggen hele tiden. :spy: Gleder meg til å komme hjem nå! Er mye bedre å være dårlig hjemme...

Gruer meg til å pakke da! :sjenert:

Mailet legen min om sykmelding i morrest og ringte for å få en bekreftelse i formiddag. Sekretæren sa at hun ikke hadde fått tid til å se på det, men at det sikkert var i orden. Har enda ikke hørt noe, og hun har sikkert gått hjem nå. Får satse på at det går fint da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har fått litt kontoll på kvalmen nå, men jeg går og er småuggen hele tiden. :spy: Gleder meg til å komme hjem nå! Er mye bedre å være dårlig hjemme...

Gruer meg til å pakke da! :sjenert:

Mailet legen min om sykmelding i morrest og ringte for å få en bekreftelse i formiddag. Sekretæren sa at hun ikke hadde fått tid til å se på det, men at det sikkert var i orden. Har enda ikke hørt noe, og hun har sikkert gått hjem nå. Får satse på at det går fint da....

Mye lettere å være kvalm og småuggen hjemme ja :)

Godt du har fått mailet legen og at det ser ut til at ting ordner seg ;)

Lykke til med pakking og god tur hjem igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi pakket og klare!

Det har vært helt fantastisk med ferie, men nå gleder jeg meg til å komme hjem!

Kvalmen har vært ganske ille idag, i tillegg til at jeg har hatt noen fryktelig vonde kramer/menssmerter. Varer i 5-10 minutter og har kommet med noen timers mellomrom. Har bare måttet lagt meg og prøvd å holde tårene tilbake. Jeg er litt bekymret, men prøver å være fornuftig; slike smerter er kanskje ikke uvanlige og jeg blør ikke.

Har hatt slike smerter tidligere i svangerksapet, men det har ikke vært så smertefullt som i dag!

Har snakket med jobb, forresten. Fikk lykkeønskninger og beskjed om å ikke ta noen risker. Var deilig å få sagt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe godt å være hjemme! :sol:

Formen har vært nesten på topp! Krampene fra igår har ikke kommet tilbake, kvalmen er minimal og den eneste jeg kan klage på er litt vond korsrygg! :tommelopp:

Var bare såååå godt å sove i sin egen seng igjen! Gleder meg til å legge meg... :nigo:

Har vært på en fantastisk middag til mor i dag. :spise: Ribba hun kjøpte inn for mye til jul var blitt til "spare-ribs", med nydelige ovnsbakte poteter og salat med fetaost og oliven. Vi spiste altfor mye allesammen! Bror og familien hans, med tantebarnet på tre og nr to på vei, var der også. Vi snakket på vei dit at vi det var en flott anledning å fortelle gjengen at vi har en på vei vi også, men vi skal vente. Forsnakket meg nesten flere ganger, og måtte lyve ang. jobb flere ganger. :sjenert: Liker ikke å lyve, men skal det være en hemmelighet til de kommer hjem fra ferie, må jeg bare fortelle noen små hvite løgner framover. Bare vi får sendt dem avgårde på ferie snart, så skal det gå greit og holde seg og da slipper jeg å lyve om jobb.

Prøvde en tunika til middagen, som jeg har plass til mage i og tenkte at kunne bli fin når magen begynner å vokse, men den passet ikke over puppene lenger! :hakeslepp: En liten strek i regninga, for nå er det faktisk ganske mange topper som blir for knappe over brystet! :klø: Må ta en runde å rydde og legge bort litt klær etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på at kjære skal komme å hente meg slik at vi kan dra på sykehuset og ta en tidlig ultralydundersøkelse.

Jeg oppdaget blod på papiret når jeg tisset før vi la oss i går kveld, og fikk fullstendig panikk. :tristbla: Vi kledde på oss igjen og dro rett på legevakta. Fikk ingen undersøkelse av noe slag, men legen forklarte at det var vanlig med blødninger og at det sikkert ikke var noe å bekymre seg over. Han var brutalt ærlig og fortalte at hvis jeg mot formodning skulle begynne å abortere, så var det lite jeg eller sykehuset kunne gjøre med det. Skremmede fakta, men jeg setter pris på ærligheten hans og at han ikke ga oss falske forhåpninger. Var likevell litt lettet når vi dro derfra med beskjed om å kontakte fastlegen min i dag.

Har vært der og fått henvisning til tidlig ul og sykemelding. Tok ogå en blodprøve for å sammenlikne med neste ukes, når jeg skal på skikkelig kontroll, for å se at graviditetshormonet (forhåpenligvis!) stiger.

Idag har jeg brun utflod...

Er bekymret, men også positiv. Det er som legen sier; jeg kan ikke gjøre noe fra eller til likevell. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn

huff missiw, hva er det jeg leser!?

jeg skjønner at dere er redde og det var helt rett at dere drog på legevakta igår! selv om det ikke er mye de kan gjøre fysisk, så hjelper det vel på mentalt. så flott at dere får ta tidlig UL, blir godt å få noen svar..

er lite fornuftig jeg kan si merker jeg, men vil gi deg en god :klem:

skal tenke på deg. håper alt av mitt hjerte at dette går bra! :hjerte:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. :troest: Håper det gikk fint på UL, og at den lille blødningen er uskyldig. Alle gravide vet at blødninger er vanlige, men man får jo ikke mindre panikk av den grunn. Krysser fingrene for deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...