Miss I.W. Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #901 Del Skrevet 8. mars 2011 Er bra! Litt slapp i kroppen og tung i hodet etter manglende mat- og veskeinntak. Vondt i rygg og rompe etter all liggingen og gangsperr etter Men ikke så værst, alt i alt. Tenkte jeg skulle printe ut litt bilder til snuppas bhg plakat og albumet hennes, men jeg finner ingen bilder mellom januar 2011 og januar 2009! Vi har en ekstern harddisk der de skal ligge, men jeg skjønner ikke helt kjæres system, og siden harddisken min gikk til dundas for noen uker siden, så har jeg ingen bilder på pc`en min. Håper virkelig at alle bildene mine ligger en eller annen plass på den andre harddisken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 8. mars 2011 #902 Del Skrevet 8. mars 2011 Så deilig at du er frisk igjen da Kjenner det på kroppen at den har vært ute i hardføre ja Håper du finner bildene og at de ikke er blitt borte Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #903 Del Skrevet 9. mars 2011 Så deilig at du er frisk igjen da Kjenner det på kroppen at den har vært ute i hardføre ja Håper du finner bildene og at de ikke er blitt borte Ha en fin dag Slapp heldigvis lettere unna enn deg, men det kjennes ja! Tenkte at jeg skulle fylle opp den tomme kroppen min med bare sunne ting, men syntes så synd på meg selv at jeg åpnet en pose Smash! Har funnet bildene som kjære har tatt, men mine er borte! Vi må nok koste på oss eksperthjelp for å få gjenopprettet harddisken min. Kjære har mange fine bilder, men jeg har tatt bilder at ting som f.eks. første gangen snuppa satt alene, osv. Det er flere hundre bilder som er bortevekk. Bilder av snuppas liv fram til jul. Kjære forstår ikke hva som har skjedd med backupen. Jeg filmet snuppa mens hun badet i ettermiddag (ble tidlig bad og pysj pga bleiegave). Viste henne filmen etter kveldsmaten. Hun smilte og lo av filmen, og pekte på kameraet mitt for å vise fram til pappaen. Hun var bare så søt og ivrig etter at han også skulle se filmen. Vi lo så vi begynte å grine! Vi har hatt kosedag hjemme og det har vært litt begge deler. Blir så oppgitt og lei meg når hun blir rasende lei seg for noe som ikke jeg forstår. Jeg prøver nesten alt for å trøste og stort sett hjelper ei flaske med melk. Men vi har også lekt og ledd masse. Det er f.eks. stor stas å hoppe og herje i senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 10. mars 2011 #904 Del Skrevet 10. mars 2011 Er gjerne det søte som frister mest når magen er tom ja Håper virkelig dere får hjelp til å finne tilbake de bildene. Fryktelig synd om de er borte alle sammen Herlige snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 10. mars 2011 #905 Del Skrevet 10. mars 2011 Håper dere får tak i bildene! Kom plutselig på at alle mine bilder ligger på mannens pc, kanskje best å ta en ekstra kopi? Vi har også en liten gutt som kan bli innmari rasende innimellom. Tror han blir fustrert for at vi ikke skjønner hva han vil, eller enda verre hvis vi skjønner det og han ikke får lov. Har ikke funnet noen god standardløsning. Noen ganger roer han seg med kos og trøst, noen ganger vil han bare være alene, da snur han rompa til så fort jeg nærmer meg. Noen ganger prøver jeg å distrahere han, det kan fungere bra, hvis jeg gjør det med en gang det skyer over. Noen dager er alt bare feil og da må vi bare bytte på å være tålmodige med han. For man blir jammen litt sliten selv også av en liten som blir så sint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #906 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Er gjerne det søte som frister mest når magen er tom ja Håper virkelig dere får hjelp til å finne tilbake de bildene. Fryktelig synd om de er borte alle sammen Herlige snuppa Ja, sånn er det vel bare! Håper det! Jeg håper virkelig ikke de er borte! Håper dere får tak i bildene! Kom plutselig på at alle mine bilder ligger på mannens pc, kanskje best å ta en ekstra kopi? Vi har også en liten gutt som kan bli innmari rasende innimellom. Tror han blir fustrert for at vi ikke skjønner hva han vil, eller enda verre hvis vi skjønner det og han ikke får lov. Har ikke funnet noen god standardløsning. Noen ganger roer han seg med kos og trøst, noen ganger vil han bare være alene, da snur han rompa til så fort jeg nærmer meg. Noen ganger prøver jeg å distrahere han, det kan fungere bra, hvis jeg gjør det med en gang det skyer over. Noen dager er alt bare feil og da må vi bare bytte på å være tålmodige med han. For man blir jammen litt sliten selv også av en liten som blir så sint. Ta en kopi, eller to, du! Du vet aldri! Jeg skal bestille fotobøker fra nå av. Har begynt på et godt, gammeldags album med klipp og lim, og kommet til snuppas 4.mnd, men nå er det stopp til vi forhåpentligvis får tilbake bildene mine. Men det er for mye arbeid, så nå blir det fotobøker med de beste bildene, sånn at noe er sikret på den måten. Man blir litt sliten og oppgitt ja. Godt vi ikke er alene med ei lita ei med raserianfall. Takk for tips! Jeg får prøve å bli flinkere til å se at det er noe på gang og jobbe litt hardere (med distrahering/kos/trøst) før det slår ut for fullt. Det er ganske fast at hun blir sint når vi kommer hjem fra bhg og jeg setter henne ned for å sette på plass vogna, og når jeg setter henne ned for å kle av meg selv. Hun vil allerhelst bare henge på hofta mi, men det blir vanskelig. Får prøve å gjøre det på en litt annen måte sånn at hun ikke blir så fornærmet. Kveldens underholdning besto av springing ut av kjøkkenet og krabbing tilbake, samt litt dans. Det er ganske så morsomt når hun ser at vi gjør noe, stampe med foten , hoppe, e.l. og hun prøver å gjøre det samme! Har vært flink og gått på (egen)trening idag! Ser så anspent i kroppen at jeg måtte bare dra og prøve å myke opp litt muskler. Kjære kjørte meg på trening og idet vi passerte en park nevte jeg tilfeldigvis at jeg allerhelst kunne tenkt meg å legge meg på en benk og bli knadd på. Kjære trodde jeg mente parkbenken! Ehh, nei, helst benken til en fysioterapeut! Og jeg vet ikke helt hvordan han så for seg knaingen på den parkbenken! hehe Endret 10. mars 2011 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #907 Del Skrevet 11. mars 2011 Tok opp ei ut tisset og bæsjet, snørrete snuppe med oppkast nedover hele fronten av pysjen i morrest, bild som ei sol. Var bare å vrenge av henne pysjen og levere henne til kjære som sto i dusjen, og hive sengetøyet i vaskemaskina. Hun har vært godt i form i dag, men sovet en ekstra dupp. De skryter av at hun spiser godt i bhg, men hu spiser ikke så mye hjemme, verken middag eller kvelds. Plukker og roter mest, og det er lite mat som går inn. Hun hadde sitt vanlige raserianfall når vi kom hjem fra bhg, selv om hun lo og pratet på vei inn døra. Det er bare verdens undregang å bli satt ned på gulvet når mamma skal kle av seg! Blir tilgitt etter et lite ti-minutt med fangkos og, selvfølgelig melk! Snuppa pekte på Lego-kua og sa "bøøø"! Vi har øvd mye på forskjellige dyrelyder og noe har visst gått inn. Vi har begynt med en liten ettermiddags-timeout. Et lite kvarter i vogna med kosebamsen og melkeflaska, bare for at hun skal greie å holde seg i greit humør til hun skal legge seg. Det har funket veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #908 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Snuppa er i dag ett år, en mnd, en uke og en dag gammel! I helga har jeg malt ferdig stua i ny-huset. Ble ganske så tøft! Snuppa har sovet mye og vært på trilletur med mamma, så jeg har hatt mye arbeidstid. Snuppa har de siste kveldene våknet opp å vært utrøstelig ca en time etter hun har lagt seg. Hun har også våknet grytidlig, i fire, halv femtiden. Har tatt henne over i senga vår og hun har roet seg nok med ei melkeflaske til å duppe fram til vanlig stå-opp-tid klokken seks. Det var kjæres tur til å få omgangssyka i går. Akkurat samme symptomer/sykdomsforløp som meg, men han har selvfølgelig hatt det MYYYE værre enn det jeg hadde. Mister litt sympatien når han syter sånn og blir litt forbanna, kjenner jeg. Det var godt å dra til ny-huset i går når det sto på som værst! Fikk koslig besøk av mamma og bror m/fam. I går satt jeg altfor lenge oppe, men jeg skulle kose meg og ha sikkelig lørdagskveld, selv om kjære lå som et slakt inne på soverommet. Orket ikke å gå inn å legge meg siden av han. I dag er han bra igjen, bare litt slapp og rar i magen. I uka som kommer har jeg ikke en eneste avtale, og det er litt rart! Ingen planlagte besøk, ingen lege/fysio-timer, ingenting jeg må gjøre. En helt blank uke! Må se om jeg kommer meg på trening et par ganger og kanskje ta en formiddag i huset, mens snuppa er i bhg. Vi får se... Endret 13. mars 2011 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 13. mars 2011 #909 Del Skrevet 13. mars 2011 Rart hvordan de mennene blir så mye sykere enn oss ja Veldig glad for at mannen ikke fikk det jeg hadde, da hadde han trolig vært død... Deilig at ting begynner å bli ferdig i nyhuset da Hvilken farge har dere valgt i stuen? Deilig med en uke med blanke ark da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #910 Del Skrevet 14. mars 2011 Rart hvordan de mennene blir så mye sykere enn oss ja Veldig glad for at mannen ikke fikk det jeg hadde, da hadde han trolig vært død... Deilig at ting begynner å bli ferdig i nyhuset da Hvilken farge har dere valgt i stuen? Deilig med en uke med blanke ark da Det tenker jeg nok! Jeg sa til mamma i går at jeg heller hadde tatt en omgang til, enn å se og høre på kjære! Noe er ferdig, men mangler det viktigste; soverommet og garderoben. Må ha ferdig det før vi flytter inn, ellers er det mye som vi har langtidsperspektiv på; før snuppas konfirmasjon! I stua har vi malt hvitt ("balanse") og grått ("sober"). Faktisk de samme fargene som vi har her, bare andre nyanser. Liker man noe, så liker man noe. Men det blir jo ikke det samme likevel, siden stua er en helt annen og det blir andre møbler, gardiner og puter. Som jeg glerder meg til å bli ferdig med tak og vinduer, og kan legge den siste finishen! Ja, det var egentlig veldig godt å stå opp i morrest og ikke ha noe jeg må gjøre! Ble litt mere lystfullt å sette på det første vaskemaskina! Skal ta meg en tur på trening i dag, så er dèt gjort! Og så skal jeg pakke ned litt ting her. Kanksje ta en runde i kjelleren og sortere litt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #911 Del Skrevet 16. mars 2011 Har hatt en koslig dag med en sprudlende blid snuppe i deilig vår Vi har kranglet litt om maten i dag da. Men vil hun ikke ha mat, så vil hun vel ikke det. Hun har plukket og rotet mest. Det går litt i bølgedaler med spisingen hennes, og hun regulerer vel det selv. Kan jo ikke tvinge i ungen mat, eller bare gi henne rosiner og kokt egg! Nå begynner det å ta form i nyhuset! Og flyttedag er fastsatt! Jeg måtte bare bestemme at vi skal flytte til neste helg for kjære har så goood tid. Men det har vi ikke! Vi må bare skynde oss litt og komme oss inn i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #912 Del Skrevet 17. mars 2011 Fankern, jeg har blitt forkjøla! Orker ikke det nå når vi står midt oppi pakking og flytting! Jeg er pottetett i hodet og tårene triller konstant. Har tatt en pakke runde på kjøkkenet og pakket ned det meste som ikke vil bli brukt den neste uka. Det begynner å bli tomt i alle skap unntatt de vi har mat i. Har også tatt en liten helgevask, og det blir nok den siste jeg tar her! Nesten litt vemodig... Skal legge meg litt på sofaen nå før jeg stikker på Besteforeldrekaffe i barnehagen sammen med mamma, som ble litt snurt for at jeg ville være med! Hun mente bestemt at det kun var for besteforeldrene og ville visst kose seg alene med snuppa. Men jeg har også lyst å være med når jeg har muligheten, så hun får "slite" med meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. mars 2011 #913 Del Skrevet 17. mars 2011 Uff Typisk å bli syk midt i flytting og sånt da Får håpe formen kommer seg slik at du orker å ordne klart flyttelasset Håper det gikk fint i bhg i dag tross en bestemor som ville være der alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. mars 2011 #914 Del Skrevet 17. mars 2011 for fastsatt flytte dato. Sliter med en forkjølelse her også, noe herk altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #915 Del Skrevet 18. mars 2011 Uff Typisk å bli syk midt i flytting og sånt da Får håpe formen kommer seg slik at du orker å ordne klart flyttelasset Håper det gikk fint i bhg i dag tross en bestemor som ville være der alene Jeg får bare håpe at forkjølelsen blir kortvarig og ikke kommer med hoste og gørr! Tror jeg skal få orda med det meste, så lenge jeg slipper å bære så mye. Er heldigvis sammen med en mann som er litt gammeldags på det området og synes det er greit at han bærer det meste. Funker bra for meg! Gikk fint i bhg. Jeg kom litt sent, sånn at de kunne kose seg litt sammen først. Like greit, siden snuppa er inne en helt ekstrem mammadalt-periode. Syntes kanskje opplegget var litt kjedelig... Det ble servert boller med syltetøy og rømme (som ungene hadde bakt), saft (som min unge ikke har fått før og spyttet rett ut) og kaffe (men de hadde ikke nok kopper). Vi satt liksom bare der og spiste i stillhet. De kunne kanskje åpnet opp mellom avdelingene, ordnet med en sang, fortalt litt om bhg, eller bare gått rundt å hilst på besteforeldrene. Mamma, som kom før meg, syntes de virket uforberedte. De ansatte i bhg`en vår er vel flinkere med barn, enn å være "vertinner" for voksne. for fastsatt flytte dato. Sliter med en forkjølelse her også, noe herk altså Takk! Må si at det er litt rart! Både veldig gledelig og vemodig. Blit litt trist å flytte ifra hjemmet vårt. Vi har jo pusset opp alt og det er vårt første felles hjem. Men jeg gleder meg til å få større plass, pusse og flikke, samtidig som det blir litt rart å flytte tilbake til barndomshjemmet. Det er noe herk,ja! Kjære lurte på om vi skulle utsette møbelhandlingen i går, men jeg forsikret han om at jeg var jo frisk i mesteparten av kroppen. Men jeg kunne gjerne ha holdt meg hjemme, selv om jeg aldri vil innrømme det for kjære! Kjære tok med seg snuppa i morrest, så jeg har fått en veldig myk start på dagen. Det var ikke planlagt, men hun våknet så tidlig og vi var liksom klare, så han kunne likegjerne levere henne før han kjørte på jobb. Jeg får heller hente henne litt tidlig og så kan vi kose oss litt før middagen. Hun er som sagt veldig til mammadalt om dagen. Hun har til og med dyttet bort pappaen. Men det, og at hun våkner om natta har vel med både alder og utvikling å gjøre, samt at hun har begynt i barnehagen. Det går greit for det blir jo mye deilig kos på mamma, men litt slitsomt når jeg prøver å få gjort noe og hun står å griner og strekker armene opp mot meg, eller dytter og trekker meg i buksa. Jeg ser også at pappaen blir litt lei seg når han ikke er bra nok. Han synes vel også at jeg kanskje er litt rask med å ta henne opp, men det er fordi det er lettere å kose og trøste, for å så prøve å distrahere henne, enn å bare la henne hyle. Har funnet ut at det letter middagslagingen å la henne sitte i stolen sin og "hjelpe" til. Men hun er helt klart i bedre humør nå! Det er mere lek og latter, smil, dans og fanteri. Opplevde i går noe jeg ikke trodde jeg ville oppleve, i allefall ikke enda. Vi måtte bare gå tidlig fra Besteforeldrekaffen fordi snuppa var trøtt og sur (de hadde latt henne sove i nesten 3 timer på morgenen, så hun ville naturlignok ikke sove etter lunsj). Hun sutret mens jeg kledde henne og var ikke fornøyd. En av de ansatte i bhg`en tok henne mens jeg kledde på meg selv, og hun ville faktisk ikke tilbake til meg med det første! Ble bittelitt lei meg i mammahjertet, men når jeg har tenkt meg om, så synes jeg at det er superfint at hun kan søke trøst til de som jobber der. Det er godt å vite! Nei, nå får jeg se å svinge meg litt her! Får i det minste se og komme meg ut av morgenkåpa! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 18. mars 2011 #916 Del Skrevet 18. mars 2011 Så rart de ikke hadde noe opplegg for dere da... Vi pleier å ha det dersom vi har foreldrekaffe, men det er nok litt ulikt rundtom Deilig at mannen tok med seg vesla på morgenen da, godt med en rolig morgen for deg også Håper dagen har vært fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #917 Del Skrevet 21. mars 2011 Enig, Lucky. Jeg er ikke storforlangende, men dette ble litt tafete... Har hatt en travel helg i huset! En av dagene var vi på plass før åtte og da hadde vi hatt lang frokost med egg og te, og jeg hadde til og med sminket meg før vi dro! Sånn er det å ha en stk morgenfugl i hus! Blir bare pakking og atter pakking denne uka, sånn at vi er klare med det meste til helga. Har en liten plan for pakkingen og tror jeg har alt under kontroll. Håper bare kjære hører med noen kompiser om bæring! Burde ha vært i seng men ble så sen fra shoppingturen min, samt at jeg ble sittende i bilen å prate med ei venninne når jeg kom hjem. Kjære hadde lagt seg alt og jeg måtte bare ha meg litt kvelds, og da må jeg ha selskap av PC og TV! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #918 Del Skrevet 23. mars 2011 Kosedag hjemme med snuppa i dag. Vi skal leke og pakke. Det begynner å bli tomt i skuffer og skap, men det er fremdeles mye igjen. Ufattelig hvor mye stæsj en har rundt omkring. Ble plutselig litt travelt til meg, da kjøper vil ta over 2 uker tidligere. Men det går bra, det blir bare litt travlere med utvaskingen, men jeg håper jeg får litt hjelp til det. Jeg trenger jo ikke to uker på å vaske, det var bare det at jeg tenkte jeg skulle komme litt i orden i ny-huset først og ikke stresse. Snuppa har igjen begynt å sove natta igjennom og håper de siste to nettene er starten på en ny trend! Mamma og pappa fikk faktisk kost seg litt på morgenkvisten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. mars 2011 #919 Del Skrevet 23. mars 2011 Hei Missiw! Så koselig å lese hos deg igjen Og jammen ikke verst å ha muligheten til å kose seg litt på morgenkvisten! Lykke til med flyttinga! Det er da man merker hvor mye man egentlig har ja. Er helt sprøtt å se hvor mye som samler seg opp i løpet av få år. Ha en koselig dag med snuppa i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 23. mars 2011 #920 Del Skrevet 23. mars 2011 Så deilig med kosedag med snuppa Håper dere har fått gjort mye i dag Deilig at snuppa sover hele natten da, fint for mor og far det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå