Gå til innhold

Utroskap og antall partnere


waco

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så veldig opptatt om dama bruker mye sminke eller om hun veier seg hele tiden. Det jeg liker å vite er om dama har ligget med så mange at det er stor sannsynlighet at hun heller ikke er trofast mot meg.

Veldig få jenter ville vært sammen med en mann som er dømt for overgrep, av samme årsak vil ikke jeg bli sammen med eller gifte meg med en kvinne som har tyve rasende ekser fordi hun har vært utro mot femten av dem.

Det er meget sjeldent at fedre stikker sin vei, av alle som skiller seg eller søker seperasjon er det 80% kvinner. Så det betyr at mødre drar i fire av fem tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg er ikke så veldig opptatt om dama bruker mye sminke eller om hun veier seg hele tiden. Det jeg liker å vite er om dama har ligget med så mange at det er stor sannsynlighet at hun heller ikke er trofast mot meg.

Veldig få jenter ville vært sammen med en mann som er dømt for overgrep, av samme årsak vil ikke jeg bli sammen med eller gifte meg med en kvinne som har tyve rasende ekser fordi hun har vært utro mot femten av dem.

Det er meget sjeldent at fedre stikker sin vei, av alle som skiller seg eller søker seperasjon er det 80% kvinner. Så det betyr at mødre drar i fire av fem tilfeller.

Når ble antall sexpartnere et tegn på utroskap? Det er fullt mulig å ha mange partnere som singel og likevel være trofast i et forhold.

At 80% av de som søker skilsmisse er kvinner betyr ikke at det er bare hun som er skyld i bruddet. Nå vet jeg ikke om dette tallet er rett siden du ikke legger ved noen link. Fint om du dokumenterer påstanden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig opptatt om dama bruker mye sminke eller om hun veier seg hele tiden. Det jeg liker å vite er om dama har ligget med så mange at det er stor sannsynlighet at hun heller ikke er trofast mot meg.

Veldig få jenter ville vært sammen med en mann som er dømt for overgrep, av samme årsak vil ikke jeg bli sammen med eller gifte meg med en kvinne som har tyve rasende ekser fordi hun har vært utro mot femten av dem.

Det er meget sjeldent at fedre stikker sin vei, av alle som skiller seg eller søker seperasjon er det 80% kvinner. Så det betyr at mødre drar i fire av fem tilfeller.

Jeg synes ikke utroskap og overgrep er en god sammenligning.

Du skriver at du ikke vil ha en kvinne som har hatt mange partnere fordi hun da ikke vil være trofast mot deg. Så dersom man har hatt mange partnere betyr det da at man er utro? Og har disse kvinnene vært utro med single menn, eller kan de ha vært utro med menn som selv er i forhold?

Dersom jeg møter en mann som har hatt 20 partnere, har han da vært utro mot 15 av dem?

Jeg har ikke sett noen statistikk over skilsmisser, så hva er årsaken til at kvinnene ønsker skilsmisse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke utroskap og overgrep er en god sammenligning.

Du skriver at du ikke vil ha en kvinne som har hatt mange partnere fordi hun da ikke vil være trofast mot deg. Så dersom man har hatt mange partnere betyr det da at man er utro?

Jammen hallo da. Alle mennesker ønsker seg forskjellige ting i valg av livspartner. Dersom jeg synes at det å være trofast er en attraktiv egenskap så må vel jeg få lov til det? Ja, sannsynligheten for at man har hatt atferd som anses som utroskap blant de bedratte tror jeg øker proposjonalt med antall partnere.

Det er ikke sikkert andre mennesker er enige, neivel, folk står heldigvis fritt til å mene hva de føler er attraktive egenskaper, og hvis jeg synes at det er være trofast blant kvinner er viktigere enn for eksempel utseende, så må vel jeg få lov til å mene det?

Rart at det skal være så vanskelig å forstå for amu hvorfor det er viktig å være trofast og ikke vært utro med femten stykker?

Og har disse kvinnene vært utro med single menn, eller kan de ha vært utro med menn som selv er i forhold?

Dersom man har ligget med tyve stykker i en alder av femogtyve så har man nok gjort det meste. Det vil si, ligget med gutter i fylla, ligget med gutter i edru tilstand, ligget med en gutt en gang, og ligget med samme gutt flere ganger. Dessuten har hun mest sannsynlig ligget med en gutt A, for å ligge med gutt B for å ligge med gutt A igjen.

Altså at man har vekslet gutter om hverandre, og ikke kun har hatt de tyve guttene i nummererte rekkefølge.

Hva tror du amu?

Dersom jeg møter en mann som har hatt 20 partnere, har han da vært utro mot 15 av dem?

Det vet jeg ikke. Det rare med kvinner er at mange kvinner synes at playere og sånne sjarmtroll av menn som får mange damer blir på en måte mer attraktiv. At en gutt som er jomfru i en alder av 35 år har noe patetisk over seg, og for kvinner er det litt mer status å nedlegge en attraktiv mann kontra en som er sistevalget til alle andre kvinner i verden. For en kvinne så virker det bedre å få seg en partner som er etterjaget blant andre kvinner, - enn en mann som for eksempel må betale penger for å få segt et ligg.

Jeg har ikke sett noen statistikk over skilsmisser, så hva er årsaken til at kvinnene ønsker skilsmisse?

En av grunnene er at kvinner har alt å tjene på skillsmisse og lite å tape. En annen årsak er at menn har mer pliktfølelse når det kommer til forhold, samboerskap og ekteskap....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jeg_*
Det vet jeg ikke. Det rare med kvinner er at mange kvinner synes at playere og sånne sjarmtroll av menn som får mange damer blir på en måte mer attraktiv. At en gutt som er jomfru i en alder av 35 år har noe patetisk over seg, og for kvinner er det litt mer status å nedlegge en attraktiv mann kontra en som er sistevalget til alle andre kvinner i verden. For en kvinne så virker det bedre å få seg en partner som er etterjaget blant andre kvinner, - enn en mann som for eksempel må betale penger for å få segt et ligg.

Finnes det virkelig ingen mellomting blant menn, enten playere eller menn som må betale for sex? Heldigvis skriver du mange kvinner i stedet for å generalisere og si at alle kvinner foretrekker playere, for det er nå sånn at vi kvinner liker forskjellige typer menn.

En av grunnene er at kvinner har alt å tjene på skillsmisse og lite å tape. En annen årsak er at menn har mer pliktfølelse når det kommer til forhold, samboerskap og ekteskap....!

Jeg tror pliktfølelsen er likelig fordelt mellom kvinner og menn, det jeg ser er at kvinner oftere går ut av forholdet uten at det er en ny mann inne i bildet, mens menn går ut når de har funnet en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En av grunnene er at kvinner har alt å tjene på skillsmisse og lite å tape. En annen årsak er at menn har mer pliktfølelse når det kommer til forhold, samboerskap og ekteskap....!

Biiip, helt feil igjen jo. Den største årsaken til at kvinner søker skilsmisse er at mannen ikke har mye mindre pliktfølelse ovenfor forholdet enn kvinnen. Det er en plikt å sørge for barn og hus. Når menn ikke gjør det, blir kvinner kvalme av å se på mennene sine, og skjønner at de må bryte ut for å få et liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Biiip, helt feil igjen jo. Den største årsaken til at kvinner søker skilsmisse er at mannen ikke har mye mindre pliktfølelse ovenfor forholdet enn kvinnen. Det er en plikt å sørge for barn og hus. Når menn ikke gjør det, blir kvinner kvalme av å se på mennene sine, og skjønner at de må bryte ut for å få et liv.

Har mye mindre pliktfølelse, seff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen hallo da.

:vinke:

Alle mennesker ønsker seg forskjellige ting i valg av livspartner. Dersom jeg synes at det å være trofast er en attraktiv egenskap så må vel jeg få lov til det? Ja, sannsynligheten for at man har hatt atferd som anses som utroskap blant de bedratte tror jeg øker proposjonalt med antall partnere.

Det er ikke sikkert andre mennesker er enige, neivel, folk står heldigvis fritt til å mene hva de føler er attraktive egenskaper, og hvis jeg synes at det er være trofast blant kvinner er viktigere enn for eksempel utseende, så må vel jeg få lov til å mene det?

Så klart du har lov å mene at trofasthet er viktig. Har aldri lest noe som støtter din teori om at utroskap øker med antall partnere. Jeg tror ikke dette stemmer.

Men det handler jo om hva man legger i utroskap. Noen mener at det å snakke med en annen mann på byen, for en kvinne er adferd som ansees for utroskap.

Rart at det skal være så vanskelig å forstå for amu hvorfor det er viktig å være trofast og ikke vært utro med femten stykker?

Amu forstår utmerket godt at det er viktig å være trofast. Amu forstår derimot ikke hvorfor det å ha hatt 20 partnere betyr at man har vært utro mot 15 av dem.

Dersom man har ligget med tyve stykker i en alder av femogtyve så har man nok gjort det meste. Det vil si, ligget med gutter i fylla, ligget med gutter i edru tilstand, ligget med en gutt en gang, og ligget med samme gutt flere ganger. Dessuten har hun mest sannsynlig ligget med en gutt A, for å ligge med gutt B for å ligge med gutt A igjen.

Altså at man har vekslet gutter om hverandre, og ikke kun har hatt de tyve guttene i nummererte rekkefølge.

Fra når begynte vi å snakke om 20 partnere i en alder av 25?

Så man har gjort det meste når man har hatt sex både edru og i fylla?

Hvis en kvinne har sex med Per, og så har hun sex med Petter, er det ikke en regel som sier at hun har sex med Per igjen.

Hva tror du amu?

Jeg tror du må sitere meg på hvor jeg har skrevet at jeg ikke synes det er viktig å være trofast. Ser ikke selv hvor jeg har skrevet dette, og siden det ikke var min hensikt at det jeg skrev skulle bli oppfattet slik, kan du vise meg det, slik at jeg fremover kan skrive på en annen måte for ikke å bli misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så klart du har lov å mene at trofasthet er viktig. Har aldri lest noe som støtter din teori om at utroskap øker med antall partnere. Jeg tror ikke dette stemmer.

Tror ikke det stemmer? Det sier seg selv at en jente som har ligget med over tyve stykker på ti år eller fem år må ha såret noen gutter med utroskap. For eksempel ligget med en ny gutt før kjæresten visste det var over. Eller har hatt seg med noen de har møtt på nachspiel, men på grunn behageligheter så er det bedre å "glemme" halvparten.

Det er jo ikke uten grunn alle kvinner lyver om hvor mange de har ligget med.

Men det handler jo om hva man legger i utroskap. Noen mener at det å snakke med en annen mann på byen, for en kvinne er adferd som ansees for utroskap.

Neinei, jeg mener når du har en penis i vagina eller i munnen som er forskjellig fra den hadde sist gang. Altså at man bytter på guttepeniser.

Amu forstår utmerket godt at det er viktig å være trofast. Amu forstår derimot ikke hvorfor det å ha hatt 20 partnere betyr at man har vært utro mot 15 av dem.

Jammen det er jo helt innlysende, hadde du virkelig vært trofast mot alle du har ligget med så hadde du fremdeles ligget med den første du lå med. Men kvinner som har ligget med mange gutter har også avvist en del av guttene de tidligere har ligget med til fordel for nye gutter. Derav kommer antagelsen om at en kvinne som for eksempel har sugd 2.3 kilometer pikk selvsagt har vekslet om mange.

Kjønnsdriften til mennesker er ikke et stafettløp, det er mer en karusell hvor man bytter på å ligge med et utvalg mennesker.

Det er helt normalt for mennesker å prøve et menneske for å senere angre.

Hvis en kvinne har sex med Per, og så har hun sex med Petter, er det ikke en regel som sier at hun har sex med Per igjen.

Jeg skjønner ikke hvorfor kvinner absolutt må holde kjønnsdriften hemmelig? Er ikke kvinner menneskevesener som oss menn? Kvinner som elsker å skape seg en fasade om at hun er så mye mer plettfri enn det hun egentlig er maner til mistenksomhet.

Hvis en kvinne er i nærheten av å ha menneskelig atferd så er det stor sannsynlighet for at hun ligger med per for å ligge med petter, for å prøve ole for å ta petter og per igjen.

Hun viser engleansiktet, men alt man merker er flaggermusvingene.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem disse kvinnene er? Det er jo kvinner rundt omkring i samfunnet, noen sitter på kvinneguiden og andre er andre steder.

Kanskje du er en kvinne gjest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gamla

Er det like ille hvis det var mannen som hadde hatt 20 partnere i løpet av samme tid, de har vel også ligget med en annen før de har avsluttet forholdet til den forrige?

Hvorfor snakkes det ikke om personer men kun kvinner - for dette er jo noe som gjelder begge kjønn hvor det virker som at det først er ille når kvinner gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gamla, jeg vet ikke helt hvordan det var i gamle dager, men jeg kan forklare hvordan jeg tenker.

Alle mennesker har forskjellige oppfattninger av hva som er galt og hva som er riktig. Om jeg føler at det er viktig for meg at dama jeg forelsker meg i skal være trofast så er det en egenskap jeg setter svært høyt.

Om en mann har hatt tyve ekser eller vært utro tusen ganger er dessverre ikke så viktig for meg å vite. Jeg tiltrekkes nemlig ikke av menn.

Hvis dere føler det er viktig at mannen deres er trofast så er det vel viktig for dere, om dere synes det er viktigere at mannen for eksempel er attraktiv blant andre damer, eller at dere har tatt mannen deres fra en annen dame, - javel så er det også helt greit for meg. Vi har heldigvis ulikt tenningsmønster.

Men jeg lurer på, - hvorfor gjentar dere spørsmålet hundre ganger til meg om det er like viktig for manne å være trofast??? - Det kan vel jeg umulig svare på??? Hva vet jeg liksom? Jeg tenner da ikke på menn, jeg har da vel ikke noen tenningsmønster om hva jeg synes er attraktive egenskaper hos menn? Jeg har vel ikke anelse om hvordan dere evaluerer eller velger ut menn dere skal ligge med.

For å oppsummere, en jente kan vanskelig være et brunstoffer i mine øyne dersom hun har forbrukt titalls menn.

Om en mann som har ligget med mange er like uattraktiv som en jente som har ligget med mange kan dessverre ikke jeg svare på...?

(hvorfor spør dere meg hele tiden hva dere selv synes er attraktivt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier seg selv at en jente som har ligget med over tyve stykker på ti år eller fem år må ha såret noen gutter med utroskap. For eksempel ligget med en ny gutt før kjæresten visste det var over. Eller har hatt seg med noen de har møtt på nachspiel, men på grunn behageligheter så er det bedre å "glemme" halvparten.

Nei, det sier seg faktisk ikke. Man kan ha såret en mann ved å gjøre slutt på forholdet. Det betyr ikke at man har vært utro.

Det er jo ikke uten grunn alle kvinner lyver om hvor mange de har ligget med.

Neinei, jeg mener når du har en penis i vagina eller i munnen som er forskjellig fra den hadde sist gang. Altså at man bytter på guttepeniser.

Jammen det er jo helt innlysende, hadde du virkelig vært trofast mot alle du har ligget med så hadde du fremdeles ligget med den første du lå med. Men kvinner som har ligget med mange gutter har også avvist en del av guttene de tidligere har ligget med til fordel for nye gutter. Derav kommer antagelsen om at en kvinne som for eksempel har sugd 2.3 kilometer pikk selvsagt har vekslet om mange.

Mener du utroskap, så skriv det. Ikke skriv adferd som kan ansees som utroskap.

Så du mener man ikke er trofast hvis man ikke lenger er sammen med sin første partner? Jeg mener at hvis man ender et forhold, er man ikke utro mot sin gamle kjæreste når man ligger med en ny mann.

Du fremstiller det som om det bare er kvinner som ligger med flere og ikke omvendt. En mann som har knullet 2.3 kilometer fitte har vel hatt flere partnere han og.

Kjønnsdriften til mennesker er ikke et stafettløp, det er mer en karusell hvor man bytter på å ligge med et utvalg mennesker.

Det er helt normalt for mennesker å prøve et menneske for å senere angre.

Skjønner ikke hva du mener med dette. Er det vanlig å ha flere partnere? Men da er det jo utroskap i følge deg. Eller er det ett menneske man kan "prøve", altså at man kan ha to partnere i løpet av livet?

Jeg skjønner ikke hvorfor kvinner absolutt må holde kjønnsdriften hemmelig? Er ikke kvinner menneskevesener som oss menn? Kvinner som elsker å skape seg en fasade om at hun er så mye mer plettfri enn det hun egentlig er maner til mistenksomhet.

Det er du som har problemer med kvinner som ikke holder kjønnsdriften hemmelig.

Hva beskriver forresten menns menneskevesen?

Hvis en kvinne er i nærheten av å ha menneskelig atferd så er det stor sannsynlighet for at hun ligger med per for å ligge med petter, for å prøve ole for å ta petter og per igjen.

Så hvis en kvinne er menneskevesen slik som menn, vil hun ligge med Per, Petter og Ole på rundgang? Det må bety at en mann ligger med Kari, Anne og Gro på rundgang det da? At det er det som er menns menneskevesen.

Hun viser engleansiktet, men alt man merker er flaggermusvingene.

Da hun forstod han var en kamelon, men at hun måtte være engel eller flaggermus, bruste hun med vingene og fløy tilbake i tid. I rasende fart reiste hun gjennom historien, og hun undret seg over at tiden på så mange måter står stille. Hun hadde trodd hun var et menneske, men hun var visst kun en kvinne.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Det sier seg selv at en jente som har ligget med over tyve stykker på ti år eller fem år må ha såret noen gutter med utroskap.

Beklager, men det sier seg absolutt ikke. Finnes ikke et fnugg av logikk i den påstanden der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For å være utro, må man være i et forhold.

Man kan fint ha hatt 20 sexpartnere uten å ha vært utro en eneste gang. Man kan ha hatt 20 ons'er, for eksempel. Hvor det er helt klart for begge parter at dette er en ons, og ikke noe mer. Da har man ikke vært utro mot noen, på noen som helst måte. Eller man kan ha vært i mange forhold, men gjort forholdet slutt før man finner seg en ny partner.

Jammen det er jo helt innlysende, hadde du virkelig vært trofast mot alle du har ligget med så hadde du fremdeles ligget med den første du lå med.

Her sier du jo faktisk at alle som har hatt mer enn én sexpartner er utro ;) Så om du selv har hatt mer enn én sexpartner, har faktisk du også vært utro, ifølge din egen definisjon her.

Man kan ha vært i et forhold med sin første sexpartner, og så ha gjort forholdet slutt. Og SÅ finne seg en ny sexpartner. Da har man ikke vært utro mot noen som helst, ettersom man har gjort det helt klart at forholdet med partner nr1 er over før man finner seg en partner nr2.

Det hadde vært interessant om du kunne komme med dokumentasjon som viser at 80% av skilsmissene er det kvinner som tar initiativ til. Det stemmer ikke med mine erfaringer, nemlig. Og kvinner har faktisk like mye å tape på en skilsmisse som menn ;) I skilsmisser er det ofte kvinnene som kommer veldig dårlig ut økonomisk. Spesielt om man har vært hjemme med små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå støtter jeg på ingen måte alle dine ytringer i denne tråden, Waco, men jeg tror du har et poeng. Jeg har på ingen måte noen statistikk på dette, men det ville overraske meg veldig om ikke snittantallet partnere på de som er utro er høyere enn på de som ikke er utro. Garantier har man selvsagt aldri, men det går jo på å minimere risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gamla
Da hun forstod han var en kamelon, men at hun måtte være engel eller flaggermus, bruste hun med vingene og fløy tilbake i tid. I rasende fart reiste hun gjennom historien, og hun undret seg over at tiden på så mange måter står stille. Hun hadde trodd hun var et menneske, men hun var visst kun en kvinne.

Flott sagt, det er jo ofte sånn det er. Det hviler en dobbeltmoral blant noen menn, de vil ikke ha en jente som har ligget med mange, men de vil heller ikke ha en prippen jomfru.

Waco: jeg har ikke spurt deg om hva jeg syns er attraktivt, jeg stilte bare et par spørsmål om noe jeg lurte på. Og grunnen til det er at jeg syns du har et generelt negativ syn på kvinner.

Ikke la deg lure av gjestenavnet, jeg er ikke så gammel som jeg gir inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seriemonogam
For å være utro, må man være i et forhold.

Man kan fint ha hatt 20 sexpartnere uten å ha vært utro en eneste gang. Man kan ha hatt 20 ons'er, for eksempel. Hvor det er helt klart for begge parter at dette er en ons, og ikke noe mer. Da har man ikke vært utro mot noen, på noen som helst måte. Eller man kan ha vært i mange forhold, men gjort forholdet slutt før man finner seg en ny partner.

Her sier du jo faktisk at alle som har hatt mer enn én sexpartner er utro ;) Så om du selv har hatt mer enn én sexpartner, har faktisk du også vært utro, ifølge din egen definisjon her.

Det er unntakene som er sammen med den første de møtte resten av livet. Som regel har man flere kjærester før man slår seg til ro, og årsaken til bruddene kan skyldes enten jenta eller gutten. Noen ganger går forelskelser over i ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dylan thomas
Det sier seg selv at en jente som har ligget med over tyve stykker på ti år eller fem år må ha såret noen gutter med utroskap. For eksempel ligget med en ny gutt før kjæresten visste det var over. Eller har hatt seg med noen de har møtt på nachspiel, men på grunn behageligheter så er det bedre å "glemme" halvparten.

Det er en ganske merkelig logikk det der da. Joda, noen kvinner er sikkert sånn, akkurat som jeg vet om menn jeg kjenner som er sånn.

Men det er jo også mulig at jenter, som gutter, som har hatt mange sexpartnere har vært _veldig_ single når de har vært single, og veldig trofaste når de har vært i forhold.

Eller er ONS' også verre når jentene gjør det? Ingen klager på oss om vi scorer med en ny hver helg. Om noe vanker det heltestatus.

Det ble veldig generelt og bombastisk, det du kom med, etter min mening.

(og selv om dere ikke kjenner meg, så ser jeg selv den ironiske humoren i at _jeg_ kritiserer andre for bombastiske konklusjoner. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...