Gå til innhold

En dråpe i havet


Teriyaki

Anbefalte innlegg

:vinke: Teriyaki

Håper du ikke er gravid da, når situasjonen er som den er. Samme om han husker det eller ikke så er det utrolig dårlig gjort å komme med sånne trusler :troest:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Teriyaki

Håper du ikke er gravid da, når situasjonen er som den er. Samme om han husker det eller ikke så er det utrolig dårlig gjort å komme med sånne trusler :troest:

:klemmer:

Jepp, men i og med at han ikke husker det, så betyr det at han ikke var våken, dermed føler jeg ikke at jeg kan klandre han. Selv om jeg riktignok fikk han til å si unnskyld for det i mårrest.

Neida jeg er ikke gravid. Faktisk for en tre timer siden fikk jeg menssmerter, så skjønte jo da at jeg kom til å få mensen. To timer seinere fikk jeg rett i den. Men det er rart da, det er jo bare 2,5 uker siden sist jeg hadde mensen. dvs. det er 2,5 uker siden første dagen, og den varte i seks dager. Men da var det vel derfor jeg fikk så ømme bryster. Hvorfor det begynte over en uke før mensen kom vet jeg ikke, menmen. Ja nei det hadde ikke passet å være gravid. :)

Synes bare det er rart hvordan denne kroppen fungerer av og til. Som regel har jeg veldig punktlig og regelmessig menstruasjon.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så på mobilen min at faren min hadde ringt meg to ganger, så viste jeg at nå hadde det skjedd noe, jeg tenkte straks på min farmor. Faren min ringer aldri mer enn en gang dersom det ikke er noe veldig viktig.

Farmoren min har en alvorlig lungesykdom, et komplisert navn jeg ikke husker. Men det var noe med at lungen voker seg større og hardere og man får store pustevansker, smerter osv. For 10-11 år siden fikk hun en lungetransplantasjon. Før den så var det like før hun døde. Hun kunne ikke reise seg fra stolen og gå til sofaen uten å bli totalt utmattet. Etter opprasjonen fikk hun livet sitt tilbake. Hun kunne leke med hunden, gå tur med sin danske mann og virkelig kose seg igjen. Når vi besøkte henne i Danmark var det ikke noe problem for henne å leke med oss. Så klart, hun var ikke i like god form om alle andre, men likevell.

Etter hvert som årene gikk, så begynte den andre lungen å bli syk også, den som ikke var byttet ut. Etter hvert var den ubrukelig, men den nye lungen kunne fortsatt gjøre jobben. De siste to årene har hun vært inn og ut av rehabilitering, hun har blitt dårligere og dårligere. I sommer fikk vi ordnet et skikkelig familietreff med alle hennes tre barn med deres partnere og hennes 6 barnebarn. Det var hennes drøm, og det var kjempeflott. Vi var på en liten øy i Danmark som heter Bornholm. Hun har bodd mange, mange år i Danmark, men tre-fire år etter at hennes mann døde av en annen type lungesykdom, så flyttet hun til Norge, men ikke til byen hvor vi bor, hun bor i Stavanger hvor eldste og yngste barnet hennes holder til.

Vel..Nå etter kampen i så mange år, så mange smerter og vi som har sett henne ordentlig svak i sommer, nå ligger hun virkelig på dødsleiet. Det kan være snakk om så mye som to uker, en det kan også være snakk om et par dager. Min farmor er bare 62 år, hvis jeg ikke husker feil. Hun fikk sitt eldste barn da hun var 16 år. Farmor er ut av de mest fantastiske menneskene i hele verden. Hun er så klok, så positiv, hun har aldri klaget til tross for alt av smerter og plager, nei hun har heller feiret livet, men også akseptert at det slutter nok litt for tidlig for hennes del. Jeg ser sånn opp til henne. Akkurat nå har jeg fortsatt alle fire besteforeldre, men snart har jeg bare tre. Den gode farmoren min som setter familien høyere enn jeg har sett noen gjøre. Hennes største drøm før hun skulle gå bort, var å få ha det familietreffet. Selv om hun hadde kontinuerlig oksygentank festet til seg, og måtte sitte i rullestol pga. lite krefter når vi var der, til tross for at hun ikke kunne være med på alt vi gjorde, men gjerne satt i sengen ved verandadøren og hørte oss der ute når vi ikke var inne hos henne, så koset hun seg. Hun fikk ønsket sitt. Der satt hun og koset seg med et glass vin mens hun hørte latteren til sine tre barn, seks barnebarn, det ene "ste-barnebarnet" og to inngiftede kvinner, der satt hun og hørte på samholdet til familien sin. Min farmor var familiens overhode og forbilde.

Nå...Ja nå mister vi henne. Kanskje er det rart at jeg får behov for å skrive et så langt innlegg om henne, kanskje tenker noen at "joda det er trist, men det er bare bestemoren din, det er meningen de skal dø i fra deg etter hvert". Vel, det er ikke meningen de skal dø av en så unaturlig årsak, det er ikke naturlig at hun som den yngste besteforelderen min skal dø så snart, hun som er en så fantastisk person, og som fortjener å leve så mye lenger. Den dagen jeg får barn, så blir det vanskelig å tenke på at de aldri får oppleve henne, og hun får aldri oppleve dem. Hun kommer ikke til å oppleve å bli oldemor.

Kjære, søte, gode farmor..Jeg tenker på deg. Du lever enda, men du er lite bevist, og jeg får nok ikke snakket med deg mer, men jeg tenker mye på deg, og håper det går så fredfult som mulig. Jeg håper onkel og tante er hos deg så du ikke går bort alene.

Jeg vil ha henne her i 20 år til, men må bare innse at det kommer ikke til å skje. Men jeg vil ikke innse det, vil ikke akseptere det. Hun kommer seg til hektene hun, sånn som hun har gjort før. Legene kommer til å våkne i morgen og ta tilbake det de sa i dag, i morgen få vi et nytt håp!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Hun sovnet stille inn med sine tre barn (pappa, tante og onkel) tilstede, klokken 17:00 i ettermiddag...

Lurer på hvordan hun har det nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

Hun sovnet stille inn med sine tre barn (pappa, tante og onkel) tilstede, klokken 17:00 i ettermiddag...

Lurer på hvordan hun har det nå..

:hug: Jeg skal ikke komme med noe klisjeutsagn nå, bare sende deg og din familie masse :klem:

:hug: :hug: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Jeg skal ikke komme med noe klisjeutsagn nå, bare sende deg og din familie masse :klem:

:hug: :hug: :hug:

Takk! :klem:

Vel, angående klisjeutsagn, så håper jeg det stemmmer. Jeg håper hun er gjenforent med sin avdødde mann, jeg håper hun kan se ned på oss og smile og få med seg hva som skjer, jeg håper hun er lykkelig der hun er og jeg håper jeg får se henne igjen.

Men dessverre så har jeg vanskeligheter for å tro på alt dette. Men jeg VET hun har det bedre der hun er nå enn der hun var den siste tiden hun levde, og det er en god trøst. :)

Dagen har gått, det er jo ikke sånn at jeg sitter og hylskriker, men tårene kommer i rykk og napp, og jeg føler meg litt tom, på en måte. Vet egentlig ikke om det har gått opp for meg. Siden vi ikke bodde i samme by så er jeg jo vant til å ikke se henne hver dag, men når jeg virkelig tenker på at jeg aldri får se henne igjen, så knyter det seg litt i magen min. Tenk at det går an å bli så glad i besteforeldrene sine. Det er jo ikke alle som blir såpass knyttet til dem, selv ikke de som bor i samme by. Men nå var hun "one of a kinde", for å si det mildt!

Pappa har tatt bilde av henne etter at hun var død, og de hadde ordnet henne litt. Han sa jeg kan få se det hvis jeg vil...Og det tror jeg at jeg vil. For det skulle nok bli godt å se henne så fredfull og fin. :)

Ang. i morgen så vet eg ærlig talt ikke om jeg vil dra på jobb. Jeg får full forståelse for det av sjefen, så..Det er ikke sånn at jeg ikke klarer det, men tenkte kanskje det kunne være greit å bare ta en rolig dag og få ting i alle fall litt mer på avstand. Eneste grunnen til at jeg kvier meg litt for å ta fri, er fordi jeg har vært borte fem dager fra før av siden jeg begynte der pga sykdom..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teriyaki :klemmer:

Jeg ble rørt til tårer da jeg leste det første innlegget om farmoren din. Det var så vakkert og riktig skrevet. Farmoren din må ha vært et fantastisk herlig menneske, og du har helt rett i at 62 år er alt for tidlig å dø.

Jeg mistet min bestefar da han var nesten 80. Det gikk fort og han var ikke syk. Han var det mest poitive menneske jeg vet om, og jeg savnet han utrolig masse. Føleser rundt en kjær persons bortgang har ingenting med alder å gjøre. Man er glad i de uansett og føler sorg.

Jeg er helt sikker på at farmoren din har det godt nå. At hun er sammen med sin kjære. Jeg har ikke vanskelig for å tro det, akkurat som jeg vet at da bestemor fulgte etter bestefar mange år etterpå, så traff de hverandre igjen.

Tenker masse på deg Teriyaki og sender mange :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teriyaki :klemmer:

Jeg ble rørt til tårer da jeg leste det første innlegget om farmoren din. Det var så vakkert og riktig skrevet. Farmoren din må ha vært et fantastisk herlig menneske, og du har helt rett i at 62 år er alt for tidlig å dø.

Jeg mistet min bestefar da han var nesten 80. Det gikk fort og han var ikke syk. Han var det mest poitive menneske jeg vet om, og jeg savnet han utrolig masse. Føleser rundt en kjær persons bortgang har ingenting med alder å gjøre. Man er glad i de uansett og føler sorg.

Jeg er helt sikker på at farmoren din har det godt nå. At hun er sammen med sin kjære. Jeg har ikke vanskelig for å tro det, akkurat som jeg vet at da bestemor fulgte etter bestefar mange år etterpå, så traff de hverandre igjen.

Tenker masse på deg Teriyaki og sender mange :klem::klem:

Takk for det! Det var godt å skrive av seg litt sorg! :) Ja, tror nok jeg også kommer til å savne henne masse!

Men er det rart at jeg ikke har felt en tåre over henne i dag, og at jeg generelt har hatt en fin dag? Jeg har tenkt på henne regelmessig, men ofte har det kun være at jeg har irritert meg over at jeg ikke ligger på sofaen og er deppa sånn som jeg var i går. Jeg har jo på en måte sørget i tre dager når med tanke på at jeg fikk vite at det var like før på mandag, men likevell? Føler meg nesten litt kald, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Ulva. Du er ikke kald! At man ikke gråter og at man generelt har en fin dag betyr ikke at man ikke savner personen eller er lei seg for at hun er borte.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! Joda det går fint her! :) Jeg er utrolig sliten da, av en eller annen grunn. Til tross for at jeg har sovet kjempegodt i natt, og natten før. Så nå ligger jeg her på sofaen, i stedet for å være å trening og gjøre husarbeid, som jeg burde :fnise: Men i morgen skal je på svømmetrning! Har ikke brukt det som treningsmetode før ,så det blir jo gøy å se hvor sliten og hvor lenge jeg holder på. :)

Tror forøvrig ikke det har gått opp for meg at farmor har gått bort. Vanskelig å forstå helt ordentli siden vi ikke bor i samme by, så jeg er jo vant til å ikke ha henne her i hverdagen..

Skal til Stavanger på onsdag, også er begravelsen på torsdag. Så da blir jeg borte til fredag.

Jeg er litt lei av jobben. Det er litt ensformig og det å alltid jobbe helt til klokken 17:00 er litt slitsomt, menmen. Skal jo bare jobbe der til midten av sommeren, så jeg får vel bare "holde ut".. :)

Går bra med meg og min kjære for tiden. Han har fått meg hektet til å spille et spill som heter Call of dutey med han på playstation 3. Det går ut på at man er på en eller annen bane, kan være alt fra ørken, flyplass, en bygning, en forlatt by osv. Også har man et slags kart hvor man ser motstaderen som i mitt tilfelle er han, også er det om å gjøre å drepe hverandre først :fnise: Jeg bruke for det meste en rifle, mens han er glad i å bruke pistol og kniv. Så kommer man opp levler etter hvert som man får fler og fler kills. Vi kan ha runder på alt fra en halv time til bare 10 min. I løpet av en halvtime er min rekord å ha drept han 33 ganger! :) Mens han har drept meg så mye som 59 ganger på en runde. Men synes jeg er skikkelig god jeg, til at jeg har spilt så kort, hehe. Bra avhengighetsskapende. ;) Men det er gøy når man blir god.

Er mange skrivefeil i forhold til at det mangler en bokstav her og der. Det er kombinert at jeg ligger litt vanskelig til, og det at tastaturet har vært litt sløvt i det siste..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig fin begravelse, og jeg fikk være med å bære kisten..Det var fint. :)

Etter hvert som det ble ettermiddag, hadde vi såkalt "gravøl", hehe. Farmor hadde ønsket at vi feiret livet hennes framfor å sitte og gråte. Så vi hadde det veldig fint. Var faktisk oppe hele natten, med unntak av tre timer fra tolv til tre hvor jeg prøvde å sove, men fikk ikke til fordi de som ikke hadde lagt seg bråkte sånn :fnise: Så både jeg og pappa endte opp med å stå opp.I løpet av hele natten fikk jeg kanskje max en time søvn, men det var ikke sammehengende en gang..Klokken halv seks på morgenen dro vi hjem. Kom hjem ca. halv elleve, og da la jeg meg til å sove, ble liggende helt til kanskje sånn kvart over to. Var godt med noen timer søvn.

Var veldig fint å se familien igjen,selv om det var under triste omstendigheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg er glad begravelsen var fin. Har kun vært i en bisettelse selv, til en venn av familien. Jeg hadde trodd den skulle være veldig trist, men hvis jeg skulle velge ett ord for å beskrive den ville jeg heller brukt vakker.

Å feire livet istedenfor å sørge over døden tror jeg er en veldig god idé. Det betyr jo at dere var glad for å ha henne her så lenge dere kunne, ikke at dere ikke savner henne.

Hvordan gikk det med jobb forresten, tok du deg fri?

_ _ _ _ _ _ _ _ _

Med meg går det bra. Jeg har jobbet i går og i dag. Det var masse å gjøre begge dagene noe jeg synes var veldig positivt. Foretrekker at det er noe å gjøre hele tiden slik at tiden går fort og jeg faktisk føler at jeg arbeider når jeg er på jobb. :jepp:

Mine foreldre er på fjellet med vennegjengen sin, og jeg har derfor huset for meg selv. Har hatt spakveld og testet alle produktene jeg kjøpte i Praha. De var fantastiske alle sammen, jeg er strålende fornøyd. :nigo:

Nå holder jeg på å ta fransk manikyr, og hører på musikk. :digge:

I morgen skal jeg besøke en venninne og så skal vi gå tur og deretter bare kose oss. :jepp:

Ha en fin søndag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er sant det. Men føler likevell ikke at jeg har akseptert at hun er borte. Mest av alt fordi jeg ikke ønsker å akseptere det. Alle som har kjent henne har hatt samme oppfatning om hvor fantastisk menneske hun var. Ene legen på sykehuset dro innom henne hver dag, også når hun ikke trengte det, bare for å kunne tilbringe litt tid med henne. Det sier jo litt.

Slike spaprodukter har jeg aldri brukt noe særlig. Er ikke det jeg er flinkest til, kan man vel si. Men det er godt når man først gjør det, da. :)

Det er koselig med en helg alene av og til!

I dag skal jeg snart ut og jogge i det fine solværet, etter det har jeg i grunn ikke lagt noen planer enda, så vi får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hvordan går det med deg Teriyaki?

_ _ _ _ _ _ _

Med meg går det bra. Har lest og jogget i dag, og skal gå til en tur i kveld for det er så fint ute.

I morgen skal jeg treffe en venninne som jeg ikke har sett å en stund, så skal vi drikke :kaffekopp: og :skravle: Det blir koselig. :jepp:

Skal jobbe i morgen, fredag og lørdag. Jobber kun fire timer i morgen, og tre timer på fredag så det er ikke så masse. Fredag skal jeg på blomsterfest til en venninne. Hun er så lei av :snø: at hun trengte noe for å få humøret opp. :ler:

Lørdag kveld har jeg huset for meg selv igjen, for da skal mine foreldre ut med noen venner. Da skal jeg kose meg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hvordan går det med deg Teriyaki?

_ _ _ _ _ _ _

Med meg går det bra. Har lest og jogget i dag, og skal gå til en tur i kveld for det er så fint ute.

I morgen skal jeg treffe en venninne som jeg ikke har sett å en stund, så skal vi drikke :kaffekopp: og :skravle: Det blir koselig. :jepp:

Skal jobbe i morgen, fredag og lørdag. Jobber kun fire timer i morgen, og tre timer på fredag så det er ikke så masse. Fredag skal jeg på blomsterfest til en venninne. Hun er så lei av :snø: at hun trengte noe for å få humøret opp. :ler:

Lørdag kveld har jeg huset for meg selv igjen, for da skal mine foreldre ut med noen venner. Da skal jeg kose meg. :jepp:

Heihei! joda det går fint med meg! Har vært uten pc i noen dager, så det har jo vært litt stilt.. :) Skal komme sterkere tilbake i morgen, i dag er jeg bare innom en liten snartur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Twinklestar*

:hallo:

inne å sniker litt jeg :ler:

ser du har hatt en del motgang. satser på at ting går fremover nå da :jepp:

trist med farmoren din. håper hun har det bedre der hun er nå da, hvor enn hun er :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...