Gå til innhold

Hva strikker du nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Et stort teppe,som skal kunne brukes av en voksen som "kose/hvile-teppe" !

Jeg lager mange ruter som skal hekles sammen og pyntes med en og annen heklet rosett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Strikker Hello Kitty genser til den minste. Må vel lage to, så storesøster blir fornøyd også. :)

Har du link til den?

Jeg prøvde meg på noe, men det ble ikke bra :riste: Strikket kun mønster foran og det ble så innmari mange tråder som skulle festes at det ble tykt. Enda jeg trikset det til så det ble i alle fall halvparten så mange tråder det kunne ha blitt :sukk:

---

Jeg har mange prosjekter på gang, det største er en selekjole til meg selv i ull. Jeg har enda ikke bestemt meg for om det blir lang jakke av den i stedet... Den var i utgangspunket ermeløs, men har fått en halv arm, og foreløpig ser det ut til å være et klokt valg...

Endret av vimse
Skrevet

Tester prinsessekroner/pannebånd jeg nå. Holder på å prøve å få unna iltt garn, har så mye liggende, så tykt rosa ullgarn blir forhåpentigvis til en tovet krone i dag.

Skrevet
Jeg har egentlig ikke noe mønster. Jeg strikker en helt vanlig rosa raglangenser, og skal sy på hello kitty etterpå.

Det ligger en del mønster til å sy på nettet, jeg bare googlet hello kitty.

Her er noen sider med mønster:

http://www.geocities.com/sanrioxstitch/crafts/

http://www.kits2stitch.com/images/browse/2...chpatterns.html

Aha, du syr det på ja. Nei det har jeg ikke sett på som noe alternativ :fnise:

Får se om jeg prøver meg på det, eller om jeg finner på noe annet lurt.

Skrevet

Jeg strikker på et hentesett til den lille skal være med oss hjem fra sykehuset... :)

Er ferdig med bukse i lysgul, og sokker i mørkere gul... Mangler en arm og hetta på jakken, som også er mørkgul og strikket i rutemønster (6rett-6vrang)... :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Holder fremdeles på med den ene Hello Kitty genseren. Må innrømme at jeg gikk drittlei for å si det rett ut, men nå har jeg tatt den fram igjen. Er snart ferdig med arm nr to, og da er det bare raglan igjen. (Og sy på mønsteret selvfølgelig ;))

Vurderer å strikke prinsessepannebånd til. Genseren skal nemlig en liten prinsesse få, og så får storesøster en annen.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Jeg har begynt på julegavene:) Utrolig koselig!

Strikker flotte grytekluter til en gammel tante, og kule tøfler til min bror!

Skrevet

Jeg strikker på sokker til den lille i magen, pulsvarmere som søstra mi skal få til jul og en kjole som lille niese skal få til jul.

Skrevet

Jeg strikker en liten jakke. :)

Skrevet
Dette settet, men i farven natur (kremvhitt) og skal kantes til slutt med lilla, rosa eller gul om den finnes.
Skrevet

Sokker, sokker og atter sokker! Typen bruker ku strikka sokker :)

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Jeg skal strikke genseren på denne bloggen. Oppskriften er i grått, men det er bilde av den i mørk turkis. Jeg skal kjøpe garn i rødfarger i dag. Bringebær-rød bunnfarge tenkte jeg.

Skrevet

Syrinlilla tunika i tynn alpakka. Oppskrift frå PT. Str xs til datra mi på 11. Gøy!

Skrevet

Begynte å strikke et par herlige tøfler i gårkveld. Trodde jeg hadde nok garn så jeg fikk strikket videre på de i kveld også, men nei. Så nå sitter jeg her med abstinenser og lengter etter å komme meg på garnbutikken i morgen...

Skrevet

Lue som skal bli julegave til ei venninne :) Har lyst til å strikke en hals til niesen min også, men vet ikke om jeg rekker før jul pga eksamener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...