Gå til innhold

Hva strikker du nå?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg strikker sokker til kjæresten min. Han sokkene jeg lager til han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå er det Mor Signes baby-teppe som jeg skal gi i gave til en liten gutt.

Nettopp avsluttet et Mor Signe-teppe i voksen-størrelse, og skal ta fatt på enda tre Mor Signe-tepper i junior-størrelse når jeg blir ferdig med baby-teppet

Skrevet

Denne tråden vil jeg ha i mine innlegg :)

Jeg drømmer om å strikke denne

eller

denne

men klarer ikke helt å sette i gang noen så store prosjekt.. Er ikke sikker på om jeg er flink nok ennå... Jeg er ikke helt inni mønster å slikt. nå strikker jeg bare en ullbukse i størrelse 3 år. Har brukt så lang tid på den at jenta mi har vokst ut av den...

Kjedelig å strikke på pinne nr2 uten mønster i tynt ullgarn, så pausene blir mange og lange.

Jeg strikker også ullsokker, men får ikke helt til hælen så den må jeg sy i etterpå. Blir slike hull i sidene. * ARG *

Skrevet

Har akkurat strikket ferdig en kattepus bamse:) I sånn "fuzzy" garn, slik at det ser ut som en slags pels:) Kjempesøt :rødme:

Skrevet
Denne tråden vil jeg ha i mine innlegg :)

Jeg drømmer om å strikke denne

eller

denne

men klarer ikke helt å sette i gang noen så store prosjekt.. Er ikke sikker på om jeg er flink nok ennå... Jeg er ikke helt inni mønster å slikt. nå strikker jeg bare en ullbukse i størrelse 3 år. Har brukt så lang tid på den at jenta mi har vokst ut av den...

Kjedelig å strikke på pinne nr2 uten mønster i tynt ullgarn, så pausene blir mange og lange.

Jeg strikker også ullsokker, men får ikke helt til hælen så den må jeg sy i etterpå. Blir slike hull i sidene. * ARG *

Den første der er veldig enkel å strikke, og babyklær går jo ganske kjapt unna i forhold til klær til voksne.

Skrevet
Den første der er veldig enkel å strikke, og babyklær går jo ganske kjapt unna i forhold til klær til voksne.

Ja, det er sikkert enkelt, men jeg forstår ikke oppskrifter. Så det jeg trenger er noen som kan sitte ved siden av meg å vise meg hvordan det skal gjøres eller forklare meg det.

Så i en annen tråd at de prøvde å få til en strikke klubb. Det hadde vært noe det.

Skrevet
Ja, det er sikkert enkelt, men jeg forstår ikke oppskrifter. Så det jeg trenger er noen som kan sitte ved siden av meg å vise meg hvordan det skal gjøres eller forklare meg det.

Så i en annen tråd at de prøvde å få til en strikke klubb. Det hadde vært noe det.

Du har ikke noen venner som kan hjelpe deg da?

Skrevet

Eg har nyst blitt ferdig å strikke min første Marius genser ever. Brukte berre 3 veker på den (høres ut som eg ikkje hatt noko liv i løpet av den tida, men det har liksom gått av seg sjølv om kveldan) :gjeiper:

Så no har eg fått den montert, vart veldig fornøgd med resultatet. :sjenert: men no blir det ikkje noko store prosjekter på ei stund...

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå fant ikke jeg bilder på nett, men jeg strikker en lue i vrangbord og sliter nå når jeg skal begynne med fellingen.

Dere må gjerne se om dere kan hjelpe, har startet egen tråd på det her.

Har også et sitteunderlag jeg holder på med som skal toves, har strikket 4 av disse, så hele familien har på hyttetur ;)

Gjest *smak*
Skrevet

Jeg strikker tøfler som skal toves. Blir visst aldri ferdig med de :fnise: Kanskje jeg skal begynne å fullføre alle prosjektene jeg begynner på, kjedelig når alt er halvveis. :klø:

Skrevet

Sokker! har nettopp lært meg å strikke hel :P

• 4 uker senere...
Skrevet

Babyteppe til familiens nykommer :) 20 rett, 20 vrang da jeg er helt håpløs på mønster :sukk: men blir fint allikevel :) Bruker Dale babyull i naturhvitt...

Skrevet

Nå strikker jeg lommebøker etter oppskrift fra Fin i formen. :)

Skrevet

Strikker Hello Kitty genser til den minste. Må vel lage to, så storesøster blir fornøyd også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...