Gå til innhold

Påan igjen


Umuriel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er autoseponere? SKjønner godt du blir lei ja, mamma er også litt sånn :roll:

Autoseponere = slutte med en medisin selv uten samråd med lege.

Søsteren min er ikke bare litt sånn, hun er fanatiker. Absolutt alt skal være økologisk og i naturmaterialer. Hun bruker f.eks ikke sminke, og kjøper det meste av klær på loppemarked eller arver av venninner. Ser hun enda går rundt i ei bukse hun fikk av meg for fire-fem år siden. Og da hadde jeg hatt den i to-tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har forresten også sluttet å barbere legger og under armer. Huff, det gjør faktisk litt vondt å se, hun var en skikkelig flott dame før, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for søsterhistorie. Skulle tro det var min søster du beskriver. :tristbla:

Ja, jeg syns det er skikkelig kjipt, særlig siden hun ikke alltid har vært sånn. Og siden jeg tross alt er veldig glad i hennes barn er jeg nødt til å forholde meg til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katvig er så fint! :hjerte: Men akk, så dyrt. Jeg orker ikke kjøpe noe derfra til en frøken som vokser en klesstørrelse på få uker, men hun har denne dressen (kjøpt til dobbel pris lokalt) i 62, som straks blir tatt i bruk her. Men jeg har også lyst på denne, i lilla eller kanskje brunt? Med tilhørende body... Men hvis jeg skal kjøpe noe såpass dyrt, tror jeg at jeg foretrekker sparkebukse og ullsilkebody fra Nøstebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det var dyrt, men kjempefin dress da :) Vår lille blir også noget bortskjemt, spesielt av svigers som liker å kjøpe Jean Paul til han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal innrømme at jeg er svak for enkelte typer barneklær (Nøstebarn, Katvig, IdaT, Småfolk). Han har nok en del dyre plagg, men også en del Lindex, de har jo så mye kult i retrostil til en billig penge.

Den dressen var forresten veldig stor i størrelsen, så den kommer han nok til å ha ganske lenge. Han vokser ikke like fort nå som for et år siden :)

Til jul skal han få Nøstebarn sparkebukse i blått eller grått (har brun fra før), og tilhørende body (har den grønne fra før). Orker ikke kjøpe fancy dress eller bunad til ham, vil heller ha plagg han kan være fin i, samtidig som vi bruker det som barnehageplagg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katvig er så fint! :hjerte: Men akk, så dyrt. Jeg orker ikke kjøpe noe derfra til en frøken som vokser en klesstørrelse på få uker, men hun har denne dressen (kjøpt til dobbel pris lokalt) i 62, som straks blir tatt i bruk her. Men jeg har også lyst på denne, i lilla eller kanskje brunt? Med tilhørende body... Men hvis jeg skal kjøpe noe såpass dyrt, tror jeg at jeg foretrekker sparkebukse og ullsilkebody fra Nøstebarn.

Holder med deg i det. Jeg liker så godt de mørk lilla sparkebuksene, og også de røde. Og så kan man kjøpe de store og gode, så varer de kjempelenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, mannen kom hjem idag, herlig! :hjerte:

Han hadde med fint undertøy, masse Dermalogicaprodukter og parfyme :) Han vet hva jeg liker!

Kjenner det blir tidlig kveld idag, skal snart finne senga. Har vært så plaget med nakken den siste uka, kjenner det stråler nedover armene nå. Kanskje jeg skal be om litt massasje i kveld? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jul skal han få Nøstebarn sparkebukse i blått eller grått (har brun fra før), og tilhørende body (har den grønne fra før). Orker ikke kjøpe fancy dress eller bunad til ham, vil heller ha plagg han kan være fin i, samtidig som vi bruker det som barnehageplagg senere.

Synes du ikke nøstebarnsparkebuksene blir glatte til han som er så stor at han går? Ser for meg ekle skli-ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun tenker på dem uten fot? Det er i hvertfall dem jeg har tenkt å kjøpe til snuppa her etterhvert når veksten stagnerer ørlite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du ikke nøstebarnsparkebuksene blir glatte til han som er så stor at han går? Ser for meg ekle skli-ulykker.

Har de uten fot ja. Imidlertid har han pysj med fot, og han har løpt en del på gulvet med den på uten ulykker. Ei anna jente i barnehagen har sparkebuksa med fot, og hun har skinnsko utenpå, går veldig bra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt og så på babybilder av gutten i går kveld, mannen og jeg. Var det så ille som vi husket? Han sover jo på alle bildene. "Jeg tror vi må ha en til snart" sa jeg. "Ja, helst så fort som mulig", sa mannen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig når man er samstemte om slikt ja :rødme: Merker stor forskjell her i heimen mot for sist når gubben ikke var helt med, det er veldig koselig nå :) Selv om vi egentlig ikke fins babysyke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Angelou: Hittil har jeg ikke vært så babysyk, og har nærmest vegret meg for å holde babyer (har liksom hatt min dose), men jeg kjenner jeg virkelig begynner å lengte etter en egen liten bylt igjen. Gruer meg til graviditet, fødsel og barseltid, men alt etter det er jo kjempekoselig :)

Hmmm, jeg jobber seint idag, veldig seint, så jeg sitter nå her og tvinner tommeltotter. Kanskje jeg burde startet med helgevasken, så får gutta ha en trivelig ettermiddag sammen her :) Det er tydelig hvem som er lillegutts store idol nå. Det er selvsagt pappa. Hoster pappa, må lillegutt også hoste :ler: Han hermer alt etter faren nå. Jeg er bare en kosemamma og den han tar ut trassen på, men det er ikke så ille bare man lærer seg å takle det på rette måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K er så pappagutt at det ikke er morsomt engan, bryr seg ikke det grann om at det er jeg som tar meg av han til klokka sju hver kveld nei :ler: Idag hentet vi samtidig hos oldeforeldrene hans, og da løp han rett forbi meg, skulle IKKE ha kos, og hoppa opp i armene til pappan sin. Snudde seg vekk og sa nei når jeg prøvde å stjele en kos :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det å være guttemamma. Litt deilig også, for da får man et lite pusterom. Mer alenetid for mor, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får vel bare tenke sånn :ler: Veldig koselig å se gutta mine være så glade i hverandre da :rødme: Du - hvilken størrelse har S i disse Kivat-luene? Vi har kjøpt en Reima-lue, men han trenger iallefall to skikkelige vinterluer¨, så lurte på å bestille en slik en. Men så ble jeg usikker på størrelsen, tenkte at str 2 er det samme som to år? Eller er det slik som Reima sine størrelser i votter og sånn at det ikke stemmer overens med alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...