Gå til innhold

Nye samboer til far vil være med

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min (snart) ex-mann har fått ny samboer for 2 uker siden. Når datteren min skulle synge i kirken i går, ville hans nye samboeren være med..(det har vært veldig konfliktfylt dette her) Jeg har satt mine egene følelser til side og for å gjøre alt så konfliktløst som mulig for min datter først og fremst, sa jeg ja.Hvor vanlig er det å gjøre dette? Iallefall så tidlig, jeg ville ALDRI krevet å bli med så tidlig i et brudd. Men det er meg da, hva mener dere jenter?

Endret av Wildrose
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syens det er kjempehyggelig at den nye samboeren vil være med. Det sender ut et signal om at hun har lyst å delta i barnets liv. Hyggelig. :-)

Skrevet

Usikker, antar samboer prøver å bygge opp et forhold til jenta, og ønsker å delta i jentas liv sammen med pappaen - skape familiehendelser. Det er jo egentlig positivt. Synes det er veldig bra at du setter dine såre følelser til side, skjønner at det er vanskelig. Det kan jo være at det er slike opplevelser som hjelper til å etablere hvordan ting skal være fremover.

Skrevet

Selvfølgelig skal fars nye samboer være med. Det er barnet som er det viktige her. Det er viktig at barnet får et godt forhold til sin nye stemor. Det at stemor viser interesse for barnet og støtter oppunder barnets fritidsaktiviteter er bare positivt.

Jeg ser på det som både normalt og naturlig.

Skrevet

Det viktigste må være at BARNET vil ha fars nye samboer der.

Vil hun ha henne der er det flott at mor setter sårede følelser til side - men er dette noe hun synes hun bær si ja til for ikke å såre faren burde ny samboer (og far) ha vett nok til at hun holder seg unna.

Skrevet
Det viktigste må være at BARNET vil ha fars nye samboer der.

Vil hun ha henne der er det flott at mor setter sårede følelser til side - men er dette noe hun synes hun bær si ja til for ikke å såre faren burde ny samboer (og far) ha vett nok til at hun holder seg unna.

Det er nettopp dette jeg også synes er vanskelig. Min datter, er såkalt "snill pike", og prøver å tekkes oss. Jeg føler at det blir mer tatt hensyn til nye samboers følelser og ikke datteren vår fra fars side. Jeg ble ganske trist på jenta vår sine vegne i går, da far hadde stebarnet på fanget istedefor sin egen datter, som tydelig trakk seg unna . Jeg forstår jo at far vil ha et godt forhold til stebarnet, selvsagt. Men, for meg er det og blir det det aller viktigste for vår datter, at far tydlig viser hvem som er datteren sin.Iallfall i denne svært vanskelige og følsomme perioden for vår datter. Dette er noe som er tydlig og ikke bare synsing fra min side. Jeg vil jo ikke at stebarnet skal føle seg utenfor, men, ja jeg vet ikke om dere skjønener. Dette har nemlig vært veldig sårt for vår datter, sjalusi og følelse av å miste pappan sin. Stebarnet bor fast hos far til vårt barn, mens vår datter her samvær 4-8 ganger i mnd.Det blir også mye fokus på at jeg er vanskelig om jeg ikke aksepterer dette med engang, uansett hva jeg mener er bra for barnet vårt akkuratt nå. Veldig vanskelig dette her, blir tatt opp negativt hvis jeg ytrer min mening. Uff.

Gjest Gjest_Mille_*
Skrevet

Høres jo helt vanvittig ut å introdusere nye kjærester så tidlig. Og jeg slutter ikke å undre meg over folk som flytter rett fra en samboer til en annen.

Barna trenger tid til å fordøye samlivsbrudd - de gjennomgår en stor sorg på linje med dødsfall sier de som har greie på dette.

Ikke rart at antallet barn og unge med psykiske problemer stadig er økende.

Skrevet

Du skriver at barnet ditt er såkalt "snill" pike og vil tekkes dere foreldre. Hva er det som gjør at du tror at datteren din ikke vil ha fars nye kjæreste tilstede?

Skrevet
Det er nettopp dette jeg også synes er vanskelig. Min datter, er såkalt "snill pike", og prøver å tekkes oss. Jeg føler at det blir mer tatt hensyn til nye samboers følelser og ikke datteren vår fra fars side. Jeg ble ganske trist på jenta vår sine vegne i går, da far hadde stebarnet på fanget istedefor sin egen datter, som tydelig trakk seg unna . Jeg forstår jo at far vil ha et godt forhold til stebarnet, selvsagt. Men, for meg er det og blir det det aller viktigste for vår datter, at far tydlig viser hvem som er datteren sin.Iallfall i denne svært vanskelige og følsomme perioden for vår datter. Dette er noe som er tydlig og ikke bare synsing fra min side. Jeg vil jo ikke at stebarnet skal føle seg utenfor, men, ja jeg vet ikke om dere skjønener. Dette har nemlig vært veldig sårt for vår datter, sjalusi og følelse av å miste pappan sin. Stebarnet bor fast hos far til vårt barn, mens vår datter her samvær 4-8 ganger i mnd.Det blir også mye fokus på at jeg er vanskelig om jeg ikke aksepterer dette med engang, uansett hva jeg mener er bra for barnet vårt akkuratt nå. Veldig vanskelig dette her, blir tatt opp negativt hvis jeg ytrer min mening. Uff.

Hvorfor ikke 50 - 50 % heller? hadde gitt datteren deres mindre grunn til å være sjalu på stesøsken?

Skrevet

Det som er viktig er vel at faren faktisk bruker tid på sitt eget barn når hun er der, synes ikke hun skal måtte føle seg avvist og bli lei seg sånn som du beskriver ved at stebarn sitter på fanget etc.etc.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

OM det er greit for datteren din er det jo en selvfølge at stemoren hennes får være med.

Det som er viktig er vel at faren faktisk bruker tid på sitt eget barn når hun er der, synes ikke hun skal måtte føle seg avvist og bli lei seg sånn som du beskriver ved at stebarn sitter på fanget etc.etc.

Men det er også viktig at han inkuderer stebarnet sitt. En gylden middelvei.

Skrevet

Synes du skal være veldig glad for at den nye samboeren til din eks viser såpass interesse for barnet ditt. Hadde det ikke vært værre om hun ga f?

Jeg forstår at du synes det er sårt at han også har fått stebarn som han bor sammen med, men la nå ikke det gå ut over dette stebarnet. Da bør du kanskje vurdere som noen andre her sa 50-50 slik at ditt barn faktisk får mer tid med pappaen.

Beklager om du føler jeg er kritisk, men jeg har vært akkurat i samme situasjon som "stemor" og jeg ble peppret av samboerens eks fordi jeg brydde meg for mye om barnet..

Da far til mitt barn fikk ny samboer var det veldig viktig for meg at hun faktisk brydde seg om barnet mitt. Jeg var veldig heldig,- hun har stilt opp for han hele tiden og det har endt opp med at vi har et fantastisk godt forhold alle sammen og ikke minst trygge og harmoniske barn.

Nei, så mitt råd til deg er, ta i mot den nye "stemoren" med åpne armer,- vær glad hun bryr seg om barnet ditt!

Lykke til!

Skrevet

Jeg reagerer veldig på de som svarer her som sier at de ikke ser noen grunn til at barn skal reagere med sjalusi når andre barn bor fast med far, bare de år oppmerksomhet når de er sammen. Med slike holdninger så forstr jeg godt hvorfor det er så mange som tar barn og flytter rett inn til ny samboer. Da skjønner dere jo faktisk ikke at dette er en stor sak for barna. Jeg forstår godt at barn blir fortvilet og sjalu når far flytter fra hjemmet og rett inn til en annen ferdig familie som far er sammen med hele tiden. Fra å ha hatt far for seg selv, ser barnet far nå sjeldent og må i tillegg dele med et annet barn som nå egentlig har far mer enn hans biologiske barn. Forkastelig. Har venner som jobber i barnehage\skole og dette er et problem flere barn sliter med. Har en venninne som flyttet fra mannen og rett inn til sin nye venn i nabohuset. Så kunne hun ikke skjønne at dette ble forvirrende bor barna, nå hadde de jo flyttet, og måtte bare finneseg i den nye mannen, han var jo så grei. Kan dere ikke ha en liten karensperiode da iallfall, der barnet først venner seg til at mor og far ikke bor sammen og hvordan dette er flr dere dragser inn en ny partner. Mener nå jeg.

Skrevet
OM det er greit for datteren din er det jo en selvfølge at stemoren hennes får være med.

Men det er også viktig at han inkuderer stebarnet sitt. En gylden middelvei.

Når han har eget barn hos seg, bør hun få lov til å ha førsteprioriteten og ikke føle seg tilsidesatt. Det er nok mer enn ille at et annet barn har pappaen hennes hele tiden når hun er hos mammaen sin.

Skrevet

Selv om det er litt vanskelig for deg, så syns jeg det er flott at stemoren vil være med jeg.

Så om dere alle klarer være venner mens dere er sammen der, og dattera di syns det er allright at hun er med så for all del, si ja.

For dattera din sin del må det kjennes godt ut at mamma, pappa og stemor er venner og alle er der for HENNES del!

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Høres jo helt vanvittig ut å introdusere nye kjærester så tidlig. Og jeg slutter ikke å undre meg over folk som flytter rett fra en samboer til en annen.

Barna trenger tid til å fordøye samlivsbrudd - de gjennomgår en stor sorg på linje med dødsfall sier de som har greie på dette.

Ikke rart at antallet barn og unge med psykiske problemer stadig er økende.

Enig!Og jeg forstår veldig godt du reagerer på det her,TS.....

Gjest Wrangler
Skrevet

Jeg synes det er flott faren og hans nye samboer jobber for å bli en familie. Og det med å sitte på fanget, synes det er flott at faren også kan være fang for "ste barnet" også, slik er det med søsken. Å være en familie betyr også at man må dele på oppmerskomheten.

Om det er for tidlig eller ei, vet jeg ikke. Står ikke noe om hvor lenge siden det ble brudd.

Skrevet
Når han har eget barn hos seg, bør hun få lov til å ha førsteprioriteten og ikke føle seg tilsidesatt. Det er nok mer enn ille at et annet barn har pappaen hennes hele tiden når hun er hos mammaen sin.

Helt enig med bella, det beste er en gylden middelvei. Forstår ikke hvorfor det er viktig at noen skal være første prioriteten og noen andre prioriteten. TS sin datter er jo første prioritet hos mor akkurat som stebarn da er prioritert hos moren sin og stefar. Synes det blir helt feil hvis stebarnet skal bli tilsidesatt når stefar sitt barn kommer på besøk. Da er det jo kun dette barnet som lever i et hjem hvor de er tilside satt. Ts sin datter blir tross alt ikke tilside satt i sitt eget hjem. Hun er hos ts når hun ikke er hos far og er prioritert der i det hjemmet hun er. Kommer jo litt an på hva aldersforskjellen er på barna. Her har vi et stebarn og et felles barn. De sitter begge på fanget med (ste)pappaen, hvis de skulle føle for det. Begge kan være med på det som gjøres og når det koses. Fordelen med å ha to bein og to armkroker. Det at han jobber med å få et godt forhold til stebarnet synes jeg er flott, men hans biologiske barn bør inkluderes på lik linje. Hvis han klarer å være en god farsfigur for begge er jo det fantastisk og vil føre til mye glede for begge barna. :jepp:

Gjest Gjest_Mille_*
Skrevet
Jeg synes det er flott faren og hans nye samboer jobber for å bli en familie. Og det med å sitte på fanget, synes det er flott at faren også kan være fang for "ste barnet" også, slik er det med søsken. Å være en familie betyr også at man må dele på oppmerskomheten.

Om det er for tidlig eller ei, vet jeg ikke. Står ikke noe om hvor lenge siden det ble brudd.

Hun skriver da tydelig "snart eks-mann" - og i mine øyne betyr det at de faktisk ikke er skilte enda.

Jeg har aldri i min omgangskrets opplevd at folk flytter sammen så fort når det er barn inni bildet. De fleste foreldre velger å sette barna i fokus i forbindelse med en skilsmisse - de introduserer ikke nye kjærester (stemødre/stefedre) før blekket er tørket på skilsmissepapirene. Har faktisk aldri hørt noe så vanvittig og at så mange KG-kvinner bifaller dette og kritiserer TS for å være kritisk og sjalu viser hvor tragisk verden er i ferd med å bli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...