Gå til innhold

Celica skal bli mamma til en liten jente :)

Celica

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan er dagene som nybakt mamma?

Joda, det er helt fantastisk! Hun er veldig rolig og sover mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne ser, jeg! Så koselig at dere begynner å finne rutinene og at alt står bra til med både mor og barn. :Nikke:

Jeg merker at jeg gleder meg mer og mer til desember og vi sitter der selv med en liten en! Julen i år kommer virkelig til å bli spesiell. (Har dessverre fått flyttet termindatoen til 12. desember, så overtid blir jo ikke før fra 2. juledag! :hakeslepp: Men det gidder jeg ikke altså! Her skal han kommer enten før eller til termin!)

Håper dere storkoser dere med Sunniva! :hjerte:

Ja, det er bare å glede seg :) Uffda, får håpe du får før julaften, slik at du er hjemme til da :) Du får ha lykke til med resten av svangerskapet.. Skal nok titte innom dagboken din også inni mellom =)

Ja, vi storkoser oss vi! Er helt nydelig å være mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere fødselshistorien:

På søndagskvelden, kl. 22.40 begynte riene i det små. Utpå natta ble de bare sterkere og sterkere, og kom mer regelmessig. Kl. 07.40 på mandagsmorgen var jeg komt meg ut på sykehuset, da jeg hadde rundt 6-7 min mellom hver rie. De sjekket åpningen og den var bare på 1 cm. Men siden jeg hadde så intense rier, ble jeg ikke sendt hjem. Utover dagen ble riene mer og mer uregelmessige. Noen ganger kom de etter 2-3 min, mens andre ganger kom de med 8-10 min mellomrom. De sjekket åpningen igjen på ettermiddagen, og da var den bare komt til 2 cm. Vi ble sendt til pasienthotellet, og ble liggende der til tirsdagsmorgen. Jeg gikk hele natta med rier, de ble mer og mer regelmessige etterhvert. Og kl. 07.00 på tirsdagsmorgen gikk vi inn på fødeavdelingen for å sjekke åpning, og da var den på 4-5 cm. ENDELIG begynte det å skje noe! Så fort jeg fikk eget rom var det frem med lystgassen. I rundt 8-tiden fikk jeg epidural. Det var himmelen for meg- både den og lystgassen! Var så utrolig trett etter halvannet døgn med sterke rier at jeg sa ja til alt som heter smertestillendes. I 10 tiden tok de vannet (hvis jeg ikke husker feil). Jeg fikk også drypp fordi jeg lå så lenge med kun 9 cm åpning. Kl. 14.30 begynte pressriene, jeg presset helt frem til kl. var 15.30 (riene var så korte), så begynte hjertelyden å gå ned på bebisen- derfor fant de ut at de måtte ta henne med vakuum. Kl. 16.01 var den nydelige lille jenta mi ute :) :rødme:

Jeg mistet rett rundt en liter med blod under fødselen, derfor måtte jeg operere etterpå. Må si jeg er veldig glad det er over nå, hadde ikke sett for meg en så hard fødsel, hehe. ;)

Lille Sunniva var 3648 g og 50 cm lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hørtes ut som en tung fødsel!

Men så utrolig deilig å få Sunniva ut da :rødme:

Håper dere koser dere masse...

Hvordan går det med amming, søvn osv da??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hørtes ut som en tung fødsel!

Men så utrolig deilig å få Sunniva ut da :rødme:

Håper dere koser dere masse...

Hvordan går det med amming, søvn osv da??

:klem:

Ja :)

Søvnen går greit nok.. Hun griner veldig ofte etter måltid når vi skal legge oss. Kan ta en time før jeg klarer å roe henne. Vet ikke helt hva det er men. Hun vil jo helst ikke ligge i egen seng. Så hun sovner på brystet mitt hver kveld ;) Har fått meg ei lita kosejente tror jeg!

Amminga går ikke så veldig bra igrunnen. Hun ble aldri mett på bare morsmelka, derfor måtte jeg begynne å gi henne morsmelkerstatning som tillegg. Jeg har holdt på å pumpe meg slik at hun skulle få litt begge deler, men nå ser det ut som om jeg har fått brystbetennelse og det gjør skikkelig vondt å både amme og pumpe. Ikke så kjekt! Så det blir nok mest morsmelkerstatning på henne fremover.. Håper jo at det vil ordne seg da :)

Hvordan står det til der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnen går greit nok.. Hun griner veldig ofte etter måltid når vi skal legge oss. Kan ta en time før jeg klarer å roe henne. Vet ikke helt hva det er men. Hun vil jo helst ikke ligge i egen seng. Så hun sovner på brystet mitt hver kveld ;) Har fått meg ei lita kosejente tror jeg!

Amminga går ikke så veldig bra igrunnen. Hun ble aldri mett på bare morsmelka, derfor måtte jeg begynne å gi henne morsmelkerstatning som tillegg. Jeg har holdt på å pumpe meg slik at hun skulle få litt begge deler, men nå ser det ut som om jeg har fått brystbetennelse og det gjør skikkelig vondt å både amme og pumpe. Ikke så kjekt! Så det blir nok mest morsmelkerstatning på henne fremover.. Håper jo at det vil ordne seg da :)

Hvordan står det til der?

Herlig med kosejente da :rødme:

Kjedelig at ammingen ikke fungerer optimalt, tror det er ganske mange som sliter med det i starten, men er jo mange som får det til etterhvert!!

Her går det bra, lillemann ligger i seteleie, og etter mislykket vendingsforsøk på fredag bestemte vi oss for keisersnitt - så nå bare venter vi på brev med dato for når vi skal få en sønn!!!

Regner med det blir i slutten av neste uke, da er jeg fullgåtte 38 uker og noen dager. Blir veldig spennende!! Og gleder oss vanvittig masse til å hilse på han :rødme:

Kos dere viderer med lille snuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å lese historien din :)

Rart hvor fort en glemmer all vondten en har vært igjennom, men det er ikke en opplevelse vi ville ha vært foruten når vi først har gjort det.

Synes ikke jeg iallefall :)

Spurte mannen om han ville ha byttet med meg om han kunne det, og da sa ja. Men jeg tror faktisk ikke jeg ville byttet med han, for det er så fantastisk å ha opplevd det :) Får helt tårer i øynene når når jg tenker på det, gleder meg til neste babis jeg :rødme:

Litt artig åhøre, for her er det akkurat samme greia. Han kan være våken fra 19.00 - 02.00, for han vil IKKE sove på soverommet. Merkelig det der altså. Han sovner alltid på brystet til mannen når han først sovner, men det må vi avvenne han til etterhvert. Blir fort slitsomt når mannen begynner på skolen og må tidlig opp igjen :)

Han må jo venne seg til å sove i sin egen seng etterhvert også :)

Har du prøvd å lufttørke? Det funket veldig bra for meg og jeg hadde begynnene betennelse. Du presser ut litt melk og smører det på niplene flere ganger om dagen. Brukte vel et par,tre dager jeg og så var de faktisk nesten herdet :jepp:

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese fødselshistorien. Det hørtes veldig tungt ut, men jeg regner med at det var verdt det! :)

Håper alt går bedre med amming ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med kosejente da :rødme:

Kjedelig at ammingen ikke fungerer optimalt, tror det er ganske mange som sliter med det i starten, men er jo mange som får det til etterhvert!!

Her går det bra, lillemann ligger i seteleie, og etter mislykket vendingsforsøk på fredag bestemte vi oss for keisersnitt - så nå bare venter vi på brev med dato for når vi skal få en sønn!!!

Regner med det blir i slutten av neste uke, da er jeg fullgåtte 38 uker og noen dager. Blir veldig spennende!! Og gleder oss vanvittig masse til å hilse på han :rødme:

Kos dere viderer med lille snuppa :klem:

Ja, er ikke så kjekt når amminga ikke går som den skal. Men personlig synes jeg det er altfor mye fokusering på det å amme også. Er jo nesten sånn at man føler man er dårlige foreldre om man ikke ammer barnet sitt.

Huff, i seteleie altså. Det høres ikke så kjekt ut! Hva tenker du om keisersnitt da? Gruer du deg? Ja, det er en helt fantastisk følelse å få holde og se bebisen for første gang :)

Du må ha lykke til hvis jeg ikke hører noe fra deg før du får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese historien din :)

Rart hvor fort en glemmer all vondten en har vært igjennom, men det er ikke en opplevelse vi ville ha vært foruten når vi først har gjort det.

Synes ikke jeg iallefall :)

Spurte mannen om han ville ha byttet med meg om han kunne det, og da sa ja. Men jeg tror faktisk ikke jeg ville byttet med han, for det er så fantastisk å ha opplevd det :) Får helt tårer i øynene når når jg tenker på det, gleder meg til neste babis jeg :rødme:

Litt artig åhøre, for her er det akkurat samme greia. Han kan være våken fra 19.00 - 02.00, for han vil IKKE sove på soverommet. Merkelig det der altså. Han sovner alltid på brystet til mannen når han først sovner, men det må vi avvenne han til etterhvert. Blir fort slitsomt når mannen begynner på skolen og må tidlig opp igjen :)

Han må jo venne seg til å sove i sin egen seng etterhvert også :)

Har du prøvd å lufttørke? Det funket veldig bra for meg og jeg hadde begynnene betennelse. Du presser ut litt melk og smører det på niplene flere ganger om dagen. Brukte vel et par,tre dager jeg og så var de faktisk nesten herdet :jepp:

Lykke til :klemmer:

Nei, jeg er helt enig. Jeg sa under og etter fødselen at dette skulle jeg aldri gjøre igjen. Men nå har jeg liksom "glemt" ut hva som var så galt. Det jeg sitter igjen med som jeg synes var verst, det var å gå så lenge med rier. Men ingen fødsel er lik, og det var absolutt verdt strevet! ;)

Hehe, ja, det forstår jeg. Det er jo en helt unik opplevelse. Jeg føler det har styrket meg som person å få oppleve noe slikt.

Huff, det er litt slitsomt og- at de ikke vil sove i egen seng. Her roer hun seg hvis samboer står opp med henne om natta. Da pleier han å ta hun med i stua å har henne i fanget mens han spiller på pcen. Da sovner hun. Men hun våkner fort opp igjen når hun kommer på soverommet. Og hvis hun ligger ved siden av meg blir hun fort urolig. Men det er vel fordi hun bare tenker "mat" når jeg er tilstede :P

Åå? Det må jeg nesten prøve ut da. Skader iallefall ikke å prøve. Takk for tipset!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese fødselshistorien. Det hørtes veldig tungt ut, men jeg regner med at det var verdt det! :)

Håper alt går bedre med amming ;)

:klemmer:

Ja, det var absolutt verdt det! Fikk verdens beste premie ut av alt strevet så :) :rødme: Ja, jeg håper også at jeg kan få i gang ammingen skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke så kjekt når amminga ikke går som den skal. Men personlig synes jeg det er altfor mye fokusering på det å amme også. Er jo nesten sånn at man føler man er dårlige foreldre om man ikke ammer barnet sitt.

Huff, i seteleie altså. Det høres ikke så kjekt ut! Hva tenker du om keisersnitt da? Gruer du deg? Ja, det er en helt fantastisk følelse å få holde og se bebisen for første gang :)

Du må ha lykke til hvis jeg ikke hører noe fra deg før du får!

Ja, det er mye press med den amminga, jeg er liksom "livredd" for at det ikke skal gå, og mange som har "skremt" meg med at det kan være verre å få til etter ks også, men vi får bare ta det som det kommer.

Gruer meg absolutt ikke til ks, men gruer meg jo til dagene etterpå, om ting skal bli vanskelig, at det skal gjøre vondt, ikke kan man gjøre stort på 6-10 uker, ikke trille lange turer før etter noen uker etc...så er jo veldig spent på det da..men jeg har ett åpent sinn, og skal ikke leke helt og trosse smertene, jeg skal ta den smertestillende jeg kan få så jeg kan kose meg med sønnen min :)

Takk for lykkeønskninger, ta gjerne en tur innom dagboka mi og, der oppdaterer jeg ofte...:) Ks blir forresten 17.08. - så det er bare 12 dager igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye press med den amminga, jeg er liksom "livredd" for at det ikke skal gå, og mange som har "skremt" meg med at det kan være verre å få til etter ks også, men vi får bare ta det som det kommer.

Gruer meg absolutt ikke til ks, men gruer meg jo til dagene etterpå, om ting skal bli vanskelig, at det skal gjøre vondt, ikke kan man gjøre stort på 6-10 uker, ikke trille lange turer før etter noen uker etc...så er jo veldig spent på det da..men jeg har ett åpent sinn, og skal ikke leke helt og trosse smertene, jeg skal ta den smertestillende jeg kan få så jeg kan kose meg med sønnen min :)

Takk for lykkeønskninger, ta gjerne en tur innom dagboka mi og, der oppdaterer jeg ofte...:) Ks blir forresten 17.08. - så det er bare 12 dager igjen :hoppe:

Huff, ja, men du må bare lukke ørene å gjøre ting på din måte. Du må iallefall ikke stresse med å få det til, da blir det bare enda vanskeligere!

Ja, det er nok en stor påkjenning for kroppen å ta keisersnitt også. Får iallefall håpe alt går fint og at du kan kose deg masse med sønnen din når han kommer :)

Ja, jeg må nesten ta en tur innom dagboka di også. Er ikke så flink til å oppdatere meg rundt omkring igrunnen, men det må jeg nok endre litt på :) Oh, bare 12 dager til altså. Så spennende! ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ja, men du må bare lukke ørene å gjøre ting på din måte. Du må iallefall ikke stresse med å få det til, da blir det bare enda vanskeligere!

Ja, det er nok en stor påkjenning for kroppen å ta keisersnitt også. Får iallefall håpe alt går fint og at du kan kose deg masse med sønnen din når han kommer :)

Ja, jeg må nesten ta en tur innom dagboka di også. Er ikke så flink til å oppdatere meg rundt omkring igrunnen, men det må jeg nok endre litt på :) Oh, bare 12 dager til altså. Så spennende! ;):klemmer:

Skjønner veldig godt at du har andre ting å holde på med enn å oppdatere deg her på KG da...lillejenta trenger jo sikkert sitt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du har andre ting å holde på med enn å oppdatere deg her på KG da...lillejenta trenger jo sikkert sitt :klem:

Hehe, ja, hun skal jo ha kos hele tiden. Sovner nesten ingen andre plasser enn på brystet mitt. Hun er blitt litt borskjemt, kan man si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, hun skal jo ha kos hele tiden. Sovner nesten ingen andre plasser enn på brystet mitt. Hun er blitt litt borskjemt, kan man si :P

Ja, men det har hun fortjent :rødme:

Å, så herlig det høres ut...gleder meg som en liten unge på julaften...hehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nei, jeg er helt enig. Jeg sa under og etter fødselen at dette skulle jeg aldri gjøre igjen. Men nå har jeg liksom "glemt" ut hva som var så galt. Det jeg sitter igjen med som jeg synes var verst, det var å gå så lenge med rier. Men ingen fødsel er lik, og det var absolutt verdt strevet! ;)

Hehe, ja, det forstår jeg. Det er jo en helt unik opplevelse. Jeg føler det har styrket meg som person å få oppleve noe slikt.

Huff, det er litt slitsomt og- at de ikke vil sove i egen seng. Her roer hun seg hvis samboer står opp med henne om natta. Da pleier han å ta hun med i stua å har henne i fanget mens han spiller på pcen. Da sovner hun. Men hun våkner fort opp igjen når hun kommer på soverommet. Og hvis hun ligger ved siden av meg blir hun fort urolig. Men det er vel fordi hun bare tenker "mat" når jeg er tilstede :P

Åå? Det må jeg nesten prøve ut da. Skader iallefall ikke å prøve. Takk for tipset!! :)

Ja, der traff du spikeren ja, styrket som person er absolutt det rette å si. Helt utrolig facinerende å tenke på i ettertid, får nesten frysninger bare å tenke på hvor fantastisk en fødsel egentlig er.

:ler: Om de tenker på mat ja, det virker sånn her også. MEN, i natt sovnet han altså klokka eleve og sov til halv syv på morran :jepp:

Ble så paff når jeg våknet og så på klokka. Måtte gi han sutten igjen da for jeg var gjennomblaut, og da hadde han sovna igjen når jeg kom inn så han kunne sikkert ha sove lengre han, men da vekte jeg han :ler:

Meldte meg inn i go'boken før fødselen og har fått en cd med nattasanger. Han elsker å høre på "lykkeliten" og sovner hver gang vi har spilt den for han. Vi har brukt spilleren på badet, så vi står der å danser mens jeg tralter litt innimellom. Han storkoser deg iallefall, tror det er noe med den deilige rolige musikken som roer han ned. Han ser så fredfull ut der han ligger :rødme:

Så det er å anbefalde på det sterkeste :jepp:

Har du forsøkt å lufttørke enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det har hun fortjent :rødme:

Å, så herlig det høres ut...gleder meg som en liten unge på julaften...hehe :ler:

Hehe, ja, det er bare å glede seg. Det er en utrolig herlig tid synes jeg. Selv om hun er sta og ikke vil sove :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der traff du spikeren ja, styrket som person er absolutt det rette å si. Helt utrolig facinerende å tenke på i ettertid, får nesten frysninger bare å tenke på hvor fantastisk en fødsel egentlig er.

:ler: Om de tenker på mat ja, det virker sånn her også. MEN, i natt sovnet han altså klokka eleve og sov til halv syv på morran :jepp:

Ble så paff når jeg våknet og så på klokka. Måtte gi han sutten igjen da for jeg var gjennomblaut, og da hadde han sovna igjen når jeg kom inn så han kunne sikkert ha sove lengre han, men da vekte jeg han :ler:

Meldte meg inn i go'boken før fødselen og har fått en cd med nattasanger. Han elsker å høre på "lykkeliten" og sovner hver gang vi har spilt den for han. Vi har brukt spilleren på badet, så vi står der å danser mens jeg tralter litt innimellom. Han storkoser deg iallefall, tror det er noe med den deilige rolige musikken som roer han ned. Han ser så fredfull ut der han ligger :rødme:

Så det er å anbefalde på det sterkeste :jepp:

Har du forsøkt å lufttørke enda?

Ja, jeg synes også det er helt fantastisk. Utrolig hvordan kroppen vår er bygd opp igrunnen. :)

Åå, så herlig. Skulle ønske lille jenta mi også klarte å sove litt mer om natta. Er kjekt når det er sånn. Da slipper man å bli så utsliten og trett også. I natt skal bebisen sove hos mormoren sin, slik at jeg og samboer kan få litt søvn. Det skal bli godt å få sove ut litt, men det blir nok litt tomt uten henne også.

Jeg har også meldt meg inn i go'boken. Tror gjerne jeg også må ty til den cden. Gjerne hun sovner til den hun også ;) Det høres koselig ut. Det er så herlig når man ser at de roer seg, og bare ligger der å slapper av og nyter det :)

Nja, jeg forsøkte litt, men det ser ut til at det ikke vil komme ut noe melk :sukk: Så jeg får prøve igjen senere. Håper ikke jeg har mistet melka for godt. Føler det kommer så lite ut for tiden. Prøvde å pumpe meg litt tidligere men det var så vondt at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Veldig slitsomt når det skal være slik da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...