Gå til innhold

Jenter må sminke seg for å være pene


Gjest tjo

Anbefalte innlegg

Men, TS, jenter som "må" sminke seg for å se pene ut, de kan da virkelig ingen ting for det? Man har da det utseende man er født med, pen eller ikke pen.

Heldigvis er det forskjell på hva folk synes er pent og ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å tenke hardt her og jeg hverken sminker eller kler meg annerledes når jeg er i et forhold. Tror neppe jeg sender ut 'jeg vil ha meg et ligg' signaler med makeup :fnise:

Man ser så bra ut som man føler seg og jeg føler meg mye mer fresh om jeg bruker 10 min på sminke om morgenen enn om jeg ikke gjør det.

Jeg er forsåvidt veldig så fornøyd med å være hunnkjønn. Om menn våkner en dag og ser helt forjævlig ut er det lite de kan gjøre for å rette på det. Vi derimot kan klæsje på litt concealer og se freshe ut på 1-2-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Vi derimot kan klæsje på litt concealer og se freshe ut på 1-2-3.

Det kan gutter også. Aldri hørt om guttesminke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man mye sminke rundt øynene så ønsker man seg et ligg. Spesielt hvis det er snakk om blå øyenskygge. Det er det samme som å ha tatovering rett over rumpen, man gir klare signaler om at her trenger man bare spandere en drink eller to så blir det pulings.

Er du seriøs...? Fordi man har tatovering i korsryggen er man billig? :legrine: Det er det dummeste jeg har hørt på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gutter også. Aldri hørt om guttesminke?

Jo selvfølgelig, men hvor mange synes det er ok? Ikke så mange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker forskjell på hva slags signaler jeg får fra omverdenen etter om jeg har sminket meg eller ikke. Tidligere kunne jeg like gjerne gå sminket som usminket på jobb, men etter en stund merket jeg at jeg fikk mer respekt de dagene jeg hadde på meg sminke enn de dagene jeg ikke hadde på meg sminke. Jeg bruker litt sminke hver dag, men ikke mye. Flere har sagt at de synes at jeg burde bruke mer sminke til hverdags, når de ser hvordan jeg ser ut når jeg har sminket meg til fest. Men jeg ønsker ikke å bruke så mye tid og penger på makeup til daglig, dessuten får jeg dårlig hud av det (har eksem).

Jeg ser på meg selv som relativt pen, og ser selv at jeg er mye mer attraktiv når jeg har lagt litt energi i å velge rett antrekk og ta på mer sminke. Men det er ikke viktig for meg å være veldig attraktiv i hverdagen. Jeg kan nok være variere fra å være en 6'er uten sminke og en 8'er med (det kommer også an på øynene som ser, naturligvis). Fra før av merker jeg at andre jenter blir misunnelige på kroppen min fordi jeg er slank med timeglassfasong, jeg liker ikke den misunnelsen og vil heller at de skal være hyggelige. Jeg liker heller ikke seksuell oppmerksomhet fra kolleger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du seriøs...? Fordi man har tatovering i korsryggen er man billig? :legrine: Det er det dummeste jeg har hørt på lenge.

Det synes jeg er overraskende, da "tramp stamps" er det mest vanlige navnet på slike tatoveringer. Jeg kan også sitere Wedding Crashers, hvor guttene ser etter potensielle jenter å ligge med:

"Tattoo on the lower back? Might as well be a bullseye."

Du er kanskje ikke enig, men å ha tatovering (gjerne en tribal, en sol eller en delfin) på ryggen betyr at man er tøsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Det synes jeg er overraskende, da "tramp stamps" er det mest vanlige navnet på slike tatoveringer. Jeg kan også sitere Wedding Crashers, hvor guttene ser etter potensielle jenter å ligge med:

"Tattoo on the lower back? Might as well be a bullseye."

Du er kanskje ikke enig, men å ha tatovering (gjerne en tribal, en sol eller en delfin) på ryggen betyr at man er tøsete.

Man trenger ikke å være billig selv om man har tatovering bak, men jeg er enig i at det ser harry og billig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Langsyne

Mine holdninger til alt dette er at mange jenter sminker seg pga velvære. Noen vet ikke hvorfor de skulle sminke seg og synes det er overfladisk, og lar være.

Om en person ser bedre ut med eller uten sminke kan komme av hva man er vandt til å se på vedkommende.

En venninne av meg med lyse øyenbrun, begynte å sminke de mørke. Da synes jeg at det så unaturlig ut og ble et uvandt syn. Det synes jeg fortsatt.

Det er slike små personlighetstrekk som ofte ser finest ut når det er naturlig. Når man fremhever personlighetstrekkene sine med litt sminke er det pent, men ikke om man skal gjemme de. Det er hvordan man bærer sminken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Nå blir jo mørke øyenbryn generellt sett på som penere enn lyse da, så at venninnen din var penere med lyse øyenbryn har jeg vanskelig for å forestille meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er overraskende, da "tramp stamps" er det mest vanlige navnet på slike tatoveringer. Jeg kan også sitere Wedding Crashers, hvor guttene ser etter potensielle jenter å ligge med:

"Tattoo on the lower back? Might as well be a bullseye."

Du er kanskje ikke enig, men å ha tatovering (gjerne en tribal, en sol eller en delfin) på ryggen betyr at man er tøsete.

Jeg har hørt det før og synes det er beyond patetisk. Har selv tatovering i korsryggen og er langt langt fra billig. Har kun èn bekjent som har tatovering der som er i nærheten av tøsete. Den mest pripne personen jeg kjenner har ikke bare en, men to delfiner i korsryggen.

Hva med de som tatoverer seg i veldig ung alder fordi de synes det er fint, er de dømt til å være tøser resten av livet? :ler2:

Synes synd på de menneskene som sjekker korsryggen til folk for å stemple dem, de vil i så fall få endel overraskelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Langsyne
Nå blir jo mørke øyenbryn generellt sett på som penere enn lyse da, så at venninnen din var penere med lyse øyenbryn har jeg vanskelig for å forestille meg.

Hun har veldig lyst hår og er blek av natur. Det er jo ikke alle som passer det som "nå til dags skal være så pent". Noen burde kanskje holde seg unna ting som er "in" der og da, som forandrer seg hele tiden. (og det trodde jeg folk skulle ha lært seg.) Selvom jeg synes en person ser bra ut med noe, trenger det ikke å være bra på meg.

Endret av Langsyne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Hun har veldig lyst hår og er blek av natur. Det er jo ikke alle som passer det som "nå til dags skal være så pent". Noen burde kanskje holde seg unna ting som er "in" der og da, som forandrer seg hele tiden. (og det trodde jeg folk skulle ha lært seg.) Selvom jeg synes en person ser bra ut med noe, trenger det ikke å være bra på meg.

Okei, jeg kan bare ikke komme på et eksempel hvor lyse øyenbryn ser bra ut. Lysebrune er kanskje passe hvis man har hvitt hår. Selv farger jeg mine øyenbryn mørkere, og håret striper jeg lysere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det før og synes det er beyond patetisk. Har selv tatovering i korsryggen og er langt langt fra billig. Har kun èn bekjent som har tatovering der som er i nærheten av tøsete. Den mest pripne personen jeg kjenner har ikke bare en, men to delfiner i korsryggen.

Hva med de som tatoverer seg i veldig ung alder fordi de synes det er fint, er de dømt til å være tøser resten av livet? :ler2:

Synes synd på de menneskene som sjekker korsryggen til folk for å stemple dem, de vil i så fall få endel overraskelser.

De er dømt til å se ut som tøser, ihvertfall. Altså, man trenger ikke være hore selv om man kler seg horete - det betyr ikke at man ikke har kledd seg horete. På samme måte har det ingenting å si om du er tøs eller ikke, du har en tramp stamp og vil gjerne oppfattes som trashy/løs av det. Veldig kjedelig, jeg forstår jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er dømt til å se ut som tøser, ihvertfall. Altså, man trenger ikke være hore selv om man kler seg horete - det betyr ikke at man ikke har kledd seg horete. På samme måte har det ingenting å si om du er tøs eller ikke, du har en tramp stamp og vil gjerne oppfattes som trashy/løs av det. Veldig kjedelig, jeg forstår jo det.

Det går nok mer på "the whole package" kjære deg :) Jeg har aldri og kommer aldri til å bli tatt for å være tøsete, tatovering i korsryggen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sminke er litt juks synes jeg, bedre å bruke tid på å akseptere seg selv som man ser ut. Men man kan jo bruke det for velværens skyld og folk får jo velge det selv, men å kladde på og "ta av seg ansiktet" om kvelden må jo føles verre. Det er min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er dømt til å se ut som tøser, ihvertfall. Altså, man trenger ikke være hore selv om man kler seg horete - det betyr ikke at man ikke har kledd seg horete. På samme måte har det ingenting å si om du er tøs eller ikke, du har en tramp stamp og vil gjerne oppfattes som trashy/løs av det. Veldig kjedelig, jeg forstår jo det.

Du synes det, ja. Det betyr ikke at majoriteten av Norges gutter er enige med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må det. For ofte høre av gutter at "du bruker ikke mye sminke du da" eller "du trenger jo ikke å bruke sminke", veldig merkelig for jeg er mye penere med sminke, men jeg bruker mest foundation og sånt, og ikke kjempemye øyesminke. Likevel er det utrolig forskjell med og uten. Sminken ser jo naturlig ut, så mange gutter tror sikkert jeg har helt fin hud og skjønner ikke at jeg bruker masse foundation, rouge, solpudder osv.

Slik du sier, er det mange som tror jenter ikke sminker seg fordi de ser usminket ut. Tror dette er fordi mange tenker på ei sminket jente, som ei med masse øyenskygge og at man tydelig ser at det er brukt for mørk tone i ansiktet osv. Ser man ei jente på gata som ser pen og usminket ut, betyr ikke det at hun ikke har brukt lang tid på å legge sminke om morningen. Man kan godt bruke masse sminke uten at det er synlig.

Sminker man seg riktig, kan man til en viss grad bli penere. Man kan sminke nesen smalere, markere kinnbena, rett og slett "forandre" ansiktstrekkene. Poenget med dette er jo at det skal se ekte ut, derfor ser det ikke sminket ut, om man behersker kunsten å sminke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er dømt til å se ut som tøser, ihvertfall. Altså, man trenger ikke være hore selv om man kler seg horete - det betyr ikke at man ikke har kledd seg horete. På samme måte har det ingenting å si om du er tøs eller ikke, du har en tramp stamp og vil gjerne oppfattes som trashy/løs av det. Veldig kjedelig, jeg forstår jo det.

Nå er det slik at man oppfatter symboler og klær på ulik måte. Hva du ser på som horete bekledning er ikke nødvendigvis det jeg ser på som horete bekledning.

Snakker man med en person, vil jo kroppsspråk og hva personen sier også spille inn på hvordan du oppfatter personen. Ofte ser man også ting i en større sammenheng. F. eks når det gjelder palestinaskjerf som var på moten, har man det i bakhodet når man snakker med en person med dette skjerfet. Da kan man skjønne ved å snakke med personen om det er et politisk ståsted personen signaliserer eller om det er en motegreie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...