Gå til innhold

Jenter må sminke seg for å være pene

Gjest tjo

Anbefalte innlegg

Da er det få jenter som er pene om de må bruke sminke for å se pene ut!Jeg trenger ikke sminke for å se pen ut.

Gutter som er pene i dag bruker mer tid på hår, klær og kanskje sminke også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg tjo, synes alle skjønnhetskonkurranser som frøken norge og sånt skulle vært uten sminke!

At det å bruke sminke i skjønnhetskonkurranser blir sett på som doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg tjo, synes alle skjønnhetskonkurranser som frøken norge og sånt skulle vært uten sminke!

At det å bruke sminke i skjønnhetskonkurranser blir sett på som doping.

Det er sant.

Jeg bruker ikke sminke til daglig, jeg orker ikke. En naturlig stil passer meg best. Jeg kan se veldig mange hakk bedre ut ved hjelp av sminke, men det er ikke verdt det for meg. Konsekvensen er at jeg ikke blir sett som en av de peneste damene. Og det er helt greit, for jeg er i hvertfall trygg på meg selv og slipper å være redd for å bli sett uten sminke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Jeg bruker ikke sminke til daglig, jeg orker ikke. En naturlig stil passer meg best. Jeg kan se veldig mange hakk bedre ut ved hjelp av sminke, men det er ikke verdt det for meg. Konsekvensen er at jeg ikke blir sett som en av de peneste damene. Og det er helt greit, for jeg er i hvertfall trygg på meg selv og slipper å være redd for å bli sett uten sminke. ;)

Jeg er også trygg på meg selv, og jeg er heller ikke redd for å bli sett uten sminke. Jeg sminker meg allikevel hver dag, for jeg vil jo gjerne se best mulig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg heller ikke hver dag. Jeg gjorde det før men de siste årene så har jeg slutta med det. Men plutselig kan det komme en dag hvor jeg har lyst til å sminke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg er trygg på meg selv og kan trygt gå uten sminke en dag fordi jeg har dårlig tid eller bare ikke orker å sminke meg. Likevel ser jeg mye bedre ut med sminke, har lyse trekk, og ser blass og kjedelig ut når jeg ikke har sminket meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LanaLane

Jeg ser ut som et takras uten sminke(i mine øyne), har aldri møtt noen som ser verre ut enn meg iht hvordan jeg/dem ser ut med sminke.

Men det stopper ikke meg fra å dra på Blindern, ned Bogstadveien(til forskrekkede miner fra diverse babes) eller på butikken uten sminke. Føler meg ikke spesielt fantastisk og håper ingen ser meg, men det får så være. Jeg er for lat til å gidde å sminke meg om jeg ikke skal noe spesielt.

På jobb og skole sminker jeg meg som regel alltid, men ikke i dag gitt :ler: Kjæresten min synes jeg er kjempesøt(sier han iallefall), men jeg kan ikke si jeg forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri brukt sminke fast, ingen planer om det heller. Så jeg går hvor som helst uten å bry meg hva folk synes uansett, for jeg tror de fleste tenker som meg: Jeg skjønner ikke hva mange av dere jenter klager etter, "åh jeg er så stygg uten sminke!!" NEEEI du er faktisk ikke det! Etter min mening så ser faktisk noen jenter PENERE ut, uten masse brunkrem og annet gørr i ansiktet. Det blir rett og slett for mye, for det tørr ikke å gå uten. Jeg synes de er pene, og jeg håper og antar at de ville sagt det samme om meg, at jeg faktisk er helt akseptabel uten sminke.

Jeg er også veldig populær hos han jeg bor med - jeg bruker ikke 30 min på badet før vil skal ut. Han har venninner som "skal bare" før de kommer på fest. "Skal bare" kan fort ta 2 timer.De hadde sett akkurat like pene ut som "seg selv", og sikkert fått like mye napp på byen om de skulle dit etter festen. Og de hadde også fått tilbragt mer tid med vennene sine, enn med speilet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som er pene uten sminke, men jeg har enda ikke sett en jente jeg synes ikke har blitt penere med noe sminke.. Da mener jeg ikke masse sminke, men kun å definere og markere ansiktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å forfalske fasaden littegranne er ikke et helt ukjent begrep for kvinner flest virker det som. Indianerne malte seg i ansiktet før de skulle ut i strid, hva slags utfordringer er det dere møter på deres hverdag som gjør at dere "føler dere bedre" ved å sminke dere penere enn andre jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Indianerne malte seg i ansiktet før de skulle ut i strid, hva slags utfordringer er det dere møter på deres hverdag som gjør at dere "føler dere bedre" ved å sminke dere penere enn andre jenter?

Ingen. Det er heller litt det samme som at man heller vil ha på seg en fin kjole enn en stygg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kvinner legger i "pen" som tydeligvis er ansiktet sminket for å skjule fjeset er vel litt annerledes i det jeg synes er en "pen jente".

En pen jente for meg er en jente som trives med utseendet sitt og som føler at det er andre verdier enn nødvendigvis det å ta seg ut i andres øyne for å vise sitt virkelige meg.

Jenter som har sjarm og smiler fordi de vet de tar seg godt ut uten å måtte behøve å "finpusse" er vel de peneste jentene jeg vet.

Menmen jeg forstår dere jo, ikke det jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så er det nok andre årsaker til at dere sminker dere enn den nødvendige finjusteringen av ansiktet dere sier dere er avhengige av for å møte andre mennesker.

Det er nok et språk innbygget i koder i denne sminken. Dere sender signaler, - med sminken så forteller dere omgivelsene deres om dere er tilgjengelige, om dere er opptatte, at dere er på søken etter ny partner, - med sminken berør dere erotikken på en høyst uansvarlig måte.

Bare det å tenke seg at dere legger anstrengelse i å være attraktive i andre menneskens lyst er vel hele forklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Jeg synes det er litt feil å si at jenter som smiler og har selvtillit er de peneste og overstråler de med sminke.

Det å putte på mascara, dekke over ringer under øynene og få litt farge i kinnene er bare med på å fremheve utseendet en allerede har. Og det må da være bedre enn å ikke fremheve noe i det hele tatt?

bruker for øvring max 10 min på å sminke meg før jobb, 5 om jeg har det skikkelig travelt. Men når det er fest så bruker jeg helt klart mer tid, so what? Det er lov å ville ta seg best mulig ut (i sine egne øyne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ludovie
Man kan vel godt ta på seg en fin kjole selv om man ikke sponser midelfart?

Selvfølgelig, og det var heller ikke poenget mitt.

Jeg tar på meg en fin kjole i stedet for en stygg fordi jeg da ser bedre ut, på samme måte som at jeg velger å sminke meg fremfor å la være fordi jeg da ser bedre ut.

Det er nok et språk innbygget i koder i denne sminken. Dere sender signaler, - med sminken så forteller dere omgivelsene deres om dere er tilgjengelige, om dere er opptatte, at dere er på søken etter ny partner, - med sminken berør dere erotikken på en høyst uansvarlig måte.

Bare det å tenke seg at dere legger anstrengelse i å være attraktive i andre menneskens lyst er vel hele forklaringen.

Nei, i grunnen ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så er det nok andre årsaker til at dere sminker dere enn den nødvendige finjusteringen av ansiktet dere sier dere er avhengige av for å møte andre mennesker.

Javel?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for mascara :)

Selv er jeg pen uten sminke, og penere med sminke. Mange som ser usminkete ut, og er veldig pene, har faktisk på seg sminke, litt av trikset er at man ikke skal se malt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg tror du er inne på noe der. Etter at jeg fant mannen i mitt liv gidder jeg ikke alltid å sminke meg. Jeg sminker meg viss jeg skal på jobb som er en type jobb hvor jeg må se presentabel ut (selger), men det er deltid. Ellers sminker jeg meg når jeg skal på fest, og når jeg skal være fin for mannen min. Sminken er nok menneskenes påfuglfjær. Likevel sminker vi oss vel like mye for andre kvinner som for menn. Til kvinner vil vi gi signaler om konkurranseinstinkt, en type "back off".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...