Gå til innhold

Låter som får deg til å gråte, bli glad osv


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Candyfloss

Men den verste (dette er nesten litt flaut, altså...) er Ronan Keatings "If tomorrow never comes". Den er egentlig ikke noe fin, men jeg griner alltid av den... Og ringer til sambo og hulker fram "sant at du ikke skal dø"....  :cry:  :cry:

Ja, den er egentlig så veldig trist, hvis ikke det hadde vært for minnene som hører med til denne sangen. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr Zoidberg

Roy Orbison - In Dreams har en spesiell plass hos meg.

Kan også nevne Confederate Railroad - That's what Broders Do og Tim McGraw - Don't Take The Girl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Glad: Rat-pack saker gjør meg kjempeglad. Er jeg litt nedfor er det på tide å ta seg selv i kragen, helle opp en whiskey on the rocks (jeg drikker aldri brunt brennevin ellers) og tenne seg en Lucky og sette på en dose Frank Sinatra. I need Frank!

Trist/melankolst: Eldre Smashing Pumpkinslåter. Gamle minner, får meg alltid til å tenke på hvor bra jeg har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maranna

Trist-sanger:

POD - Youth of the Nation

Øystein Sunde - Den om Twin-Otter'n... *hate hjerneteppe*

...og den norske om en gammel dame som har bursdag og sitter og venter med kaffe og kaker klare på barna som aldri kommer på besøk (vil gjerne vite hva den heter ja!) :D

Glad-sanger:

Weld - Crown Imperial Song

Ataris - Boys Of Summer

Weird Al Yankovic - You Don't Love Me Anymore (den er jo kjempemorsom da! + søte minner av å ha hørt på den mens jeg klinte med ungdomskjæresten :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sang som får frem snørr og tårer her er Deilig er jorden med Oslo Gospel Choir. Spesielt på julaften..

En annen som er fryktelig trist :cry: er en av Vaselina Bilopphøgger's: DUMT

(Den der han får låst bilen fra utsiden, mens bilen står å går) :hoho:

En søt og glad sang, er den Ida, Emil's lillesøster synger:

Jag gör så att blommorna blommar

Du ska inte tro det blir sommar,

ifall inte nån sätter fart

på sommarn och gör lite somrigt,

då kommer blommorna snart.

http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php

Beklager, men måtte slette denne da den strider mot reglementet.

Usikker

(moderator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Her er to helt spesielle sanger som får meg til å løpe etter lommetørkle:

If tommorow never comes med Ronan Keating

og

When you love someone med Bryan Adams

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Triste sanger;

Kent med "Chans" og "Cowboys" ++

Glade sanger;

Morten Abel med "You are beautiful" og The Cure med "Friday, I'm in love"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skikkelig glad når jeg hører sanger som Kurt Nilsen synger jeg!

Lei meg blir jeg når jeg hører "Eg ser" av Bjørn Eidsvåg. Det er en nydelig sang og den ble sunget i begravelden til faren min, så den vekker mange minner om ham i meg. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sang som får frem snørr og tårer her er Deilig er jorden med Oslo Gospel Choir. Spesielt på julaften..

En annen som er fryktelig trist :cry: er en av Vaselina Bilopphøgger's: DUMT

(Den der han får låst bilen fra utsiden, mens bilen står å går) :hoho:

En søt og glad sang, er den Ida, Emil's lillesøster synger:

Jag gör så att blommorna blommar

Du ska inte tro det blir sommar,

ifall inte nån sätter fart

på sommarn och gör lite somrigt,

då kommer blommorna snart.

Beklager, men måtte slette denne da den strider mot reglementet.

http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php

Usikker

(moderator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

 ...og den norske om en gammel dame som har bursdag og sitter og venter med kaffe og kaker klare på barna som aldri kommer på besøk (vil gjerne vite hva den heter ja!) :D

Ååååhhhh...når jeg hørte den på radioen så begynte jeg alltid å gråte da jeg var liten!! hulket å bar meg! :grine: hehe..men den er fæl da!

Vil vite hva den heter jeg også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

When a man loves a woman blir jeg kjempelei meg av, for det var yndlingssangen til en veldig god kamerat som ble døde i en ulykke for en stund siden.

Through the years får meg til å smile for det er mannen min og min sin sang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Sangen om dama som lager vafler synges av benny borg jeg jeg tror den heter bursdagen

Den ulimate grinesangen for meg er adjø med teigen og skorgan. ( hvorfor synger alltid exen den når vi er på nachspiel sammen???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers.. Alphaville med forever young kan få meg til å gråte.

Har med minner å gjøre.

Samme her...

Pluss en til knyttet til det samme minnet, tror den heter "River", men husker ikke hvem som synger den i farten. Handler om en outsider som blir beskyldt for å ha tatt livet av kjæresten... Veldig populær vinteren 1992.

Godt-humør låter:

I'm so excited og It's raining men. Pluss mange "døgnfluer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad i triste/melankolske sanger jeg da, og der er det jo mange og ta av. Det meste av Sigur Rós. Elles topper vel disse sangene lista: "Geek the girl" og "Cry wolf" med Lisa Germano, "Holes" med Mercury Rev, samt en irsk sang med en lokal gruppe fra Aran-øyene.

I farta husker jeg ingen spesielle glad-låter, men jeg vet jo at jeg har noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fæl til å grine av sanger når jeg er trist. Men altså bare når jeg er trist jeg griner ikke av den samme triste sangen når jeg i utgangspunktet er glad.

Grine-sanger: "eg ser" og "sorry seems to be the hardest word" (originalen- med bare Elton, og ikke de pipe-stemme-guttene)

Hva er det som gjør med glad det...hmm...generelt sanger med litt fart og rytme i,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madley

Pluss en til knyttet til det samme minnet, tror den heter "River", men husker ikke hvem som synger den i farten. Handler om en outsider som blir beskyldt for å ha tatt livet av kjæresten... Veldig populær vinteren 1992.

Det er Richard Marx med Hazard du tenker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110% Hazard hun tenker på ja.

Nydelig sang..trist ja..

The river med REM er og veldig bra..(kom til å tenke på,når vi snakker om river lixom :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

For å komme i det følsome hjørnet hører jeg på "Wicked game" eller "Life will go on", av Chris Isaak. En sang som virkelig gir meg klump i halsen er "Hei det er meg" av DumDumBoys. Tenker på min datter på 6 da, sangen er helt henne, nydelig tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eg ser" er fryktelig trist. Minner meg om en flott, gammel dame som døde for et par år siden. Tenker alltid på henne når jeg hører den.

Blir hoppende glad av diverse 80-talls-slagere. Bangles, Bananarama, Grease osv. Dessuten har jo Falsk/Mathisen en del artige låter.

Er jeg skikkelig sint hører jeg gjerne på Raga Rockers "Er det ikke deilig å ha noen å hate". Men denne musikken får meg også i godt humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...