Bettie Skrevet 28. februar 2009 #41 Del Skrevet 28. februar 2009 Synes du har en bra plan for helgen, jeg. Å gjøre ikke noe. Det er trist når så unge mennesker dør, og særlig når de dør etter masse problemer med livet. Det må jo være kjempetøft for deg som har hatt det så nært innpå deg å se at så mange har blitt borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #42 Del Skrevet 1. mars 2009 Det er nesten så man blir avstumpet på det, Bettie. Det er trist, men man blir ikke sjokkert lenger. I flere år nå har det vært sånn: Hvem blir den neste? Og så håper jeg ikke det blir flere av mine, det holder med én. KIN 117 - Rød Kosmisk Jord Etter regelen om fri vilje er det meg selv som regulerer alle prosesser i mitt liv og jeg høster enten frukter av min innsats, eller taper. Jeg er vakt i min egen hage. Jeg bestemmer ordenen her. I dag viser jeg full respekt i forholdet til mennesker. Jeg vil sørge for vennlige relasjoner med familie, naboer og bekjente. Kloke ord til ettertanke, ikke sant? I dag må jeg vaske badet. Jeg driver i klesvask, men vasken, doen og gulvet ser ikke ut der ute. Jeg har hatt en lang periode uten energi, og da blir det sånn at jeg må ta et skikkelig skippertaksrufs for å komme i rute igjen. Jeg så forresten et program på NRK1 i går, om rot og kreative mennesker. Han som hadde laget programmet spurte igrunnen om det samme som jeg har lurt på i mange år; hvorfor er det sånn at de med ryddemani skal sette standarden for hva som er riktig i forhold til rot? Jeg har kommet frem til at det er de med ryddemani, de som ikke klarer å slappe av i rot, som faktisk har et problem. For meg virker det noget nevrotisk faktisk at man ikke greier å lene seg tilbake med en kopp te og en bok hvis det er rotete og møkkete rundt omkring. Mange av dem påstår jo at de blir syke eller stressa hvis det er rot rundt dem. Er det ikke da DEM det er noe galt med?? Jeg bare spør Og er det ikke rimelig frekt at vi andre, vi som ikke har det problemet, må etterkomme DERES mani? Vi må jo det. Hvor mange ganger unnskylder man ikke rotet sitt når man får uventet besøk; - du må ikke se på rotet altså.... bla bla bla... Hvorfor det? Man har liksom fått et stempel på seg som mindre verdt hvis man ikke har det plettfritt rundt seg til enhver tid. Det er en kjennsgjerning at vi i vårt moderne, bakterifobiske, ryddemaniske samfunn faktisk vasker på oss sykdommer og dårlig immunforsvar. Hvis man ikke selv blir stresset av rot, hvorfor skal man så bry seg om hva andre synes? Mitt hjem - mitt rot. Min pult - mitt rot. Joda, jeg trives når jeg har shinet huset jeg også. Jeg liker å sitte her og se på hvor pent det er rundt meg, men jeg gidder faktisk ikke å fyke rundt med klut og støvsuger dagstøtt for at det skal være sånn hele tiden. Hadde jeg hatt en hushjelp som tok det, så hadde det vært fint det, men JEG har altså andre interesser enn å drive og rydde hele tiden. Skippertak når jeg begynner å hoste funker alldeles fint for meg, og hadde jeg ikke hatt kattehårsallergi, så hadde ikke hoste vært tema heller Nå skal jeg fortsette å gjøre ingen ting en stund, og så bør jeg ta en tur ut med mooofisen, så han får snuse litt på verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. mars 2009 #43 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg har nok et rimelig avslappet forhold til støv og rot, både hos meg selv og hos andre, men noen av de jeg så i går var rimelig ekstreme. På et kontor så jeg en plakat hvor det sto: Et rotete skrivebord er et tegn på et rotete hode ..... hva er da et tomt skrivebord et tegn på????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 1. mars 2009 #44 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg har nok et rimelig avslappet forhold til støv og rot, både hos meg selv og hos andre, men noen av de jeg så i går var rimelig ekstreme. På et kontor så jeg en plakat hvor det sto: Et rotete skrivebord er et tegn på et rotete hode ..... hva er da et tomt skrivebord et tegn på????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 1. mars 2009 #45 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg liker disse små "ord for dagen", de gjør liksom noe med det mentale og får meg til å bli litt mer bevisst på hvordan jeg lar tankene mine svinge. Man har alltid et valg, og det er lett å glemme i det daglige sånn at man lar seg overmanne av negative følelser, irritasjon, sinne, osv. Og det trenger ikke være sånn - man bestemmer det selv. Men negative følelser, irritasjon, sinne osv er jo også en del av livet? Blir man overmannet av dem, betyr vel det at man har ting i livet sitt som må bearbeides og tas tak i? Jeg er litt skeptisk til å skulle prøve å snu negative følelser til positive, for da benekter man samtidig årsaken til at man reagerer negativ, noe som faktisk er en sunn og riktig reaksjon på vonde ting som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #46 Del Skrevet 1. mars 2009 Det er noe med at gjort er gjort, det er ikke noe vits i være sinna eller irritert på noe man allikevel ikke kan få gjort noe med. For all del, bli sinna der og da hvis noen fortjener det, men ikke gå rundt og vær sinna i lang tid etterpå, og ikke la de negative tankene overmanne deg. Alt negativt kan ikke snus til positivt, men man kan velge hvordan man reagerer og man kan la det fare. Som sagt, er det ikke noe du kan gjøre noe med, fordi det ligger i fortiden, så er det ikke noe poeng i å dvele ved det heller. Og blir man overveldet, så har det vel gått for langt uten at man har tatt tak i det da. Har man ting i livet sitt man ikke liker, så må man gjøre noe for å endre det, man kan ikke bare sette seg ned å være negativ, kan man vel? Det er jo også sånn at noen mennesker blir fort sint, og andre står kanskje ved siden av og skjønner ikke hva denne personen blir sinna for. Da kan det vel gjerne være noe i den personen selv som trenger bearbeiding, og ikke nødvendigvis omgivelsene? Hvis du skjønner hva jeg mener. Man hører jo stadig om mennesker som klager på sjefen, klager på kolleger, klager på butikkpersonalet, klager på bussjåføren, naboen, gubben, ungene.... møter man så mange negative mennesker på sin vei så vil jeg nesten tørre og påstå at en må ta en tur inn i seg selv. Selvfølgelig opplever man vonde ting, det hører med, og selvfølgelig skal man ta tak i det og bearbeide det, men man er ikke tjent med å male det opp igjen og gå å tygge på det. Ta det opp, kna det ferdig og kast det. Nytt ark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #47 Del Skrevet 1. mars 2009 Den skal jeg ta frem og le av innimellom når jeg føler meg udugelig og rotete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. mars 2009 #48 Del Skrevet 1. mars 2009 På et kontor så jeg en plakat hvor det sto: Et rotete skrivebord er et tegn på et rotete hode ..... hva er da et tomt skrivebord et tegn på????? Den har da jeg levd etter lenge.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #49 Del Skrevet 2. mars 2009 Hei damene I dag kjørte jeg meg fast i innkjørselen igjen. Ikke på vei ut, men på vei inn igjen. Måtte kjøre Yme til jobb i dag fordi bussen aldri kom så han ikke rakk byttebussen heller, og da jeg kom tilbake og skulle inn, så satt jeg bom fast. Dermed måtte jeg måke og kom for sent på jobb, men jeg fikk ringt og sagt fra, og siden han bor i samme område så skjønte han problemet. Nå har Yme fått nøkkel og vi har vært der borte og sett. Veldig fin leilighet, sånn planmessig og størrelsesmessig, men den kunne nok trengt litt sparkel og maling her og der og noen nye kjøkkenskuffer. Jeg vet ikke hvordan folk klarer å brekke biter av kjøkkenskuffene sine :klø: At det blir hull i vegger, skjønner jeg, etter som folk flytter ut og inn og henger opp hyller og bilder, gardinstenger og sånne ting, men at folk ikke klarer å male veggene uten å søle ned alt som er listverk, det skjønner jeg ikke. Det er ikke vanskelig, det er bare det at man pokker ikke gidder. Jeg ba ham høre med de som eier leiligheten om han kan slippe en måneds husleie om han sparkler og maler litt. I morgen kommer flyttelasset, så vi må bort der etterpå og måke så de kommer frem. Det er måkt så man kan gå der, men det å gå tomhent og det å bære møbler er ikke helt samme sak. Litt for smalt. Nå er det mat og så er det ikke noe mer som skjer. Hej då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. mars 2009 #50 Del Skrevet 2. mars 2009 Det med kjøkkenskuffene er et evig mysterium, ja. Ikke at jeg har det for vane, men har bodd på nok hybler og i utleieleiligheter til å ha sett en del merkelige ting. Er enig i at hull i veggen er forklarlig, men selv det kan gi merkelige utslag. Husker en hybel jeg hadde en gang - der var en hel vegg totalt perforert. Greit nok at tidligere leieboer(e) har hengt opp ting, men hvorfor i all verdens land og rike måtte de bruke firtomspiker ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 2. mars 2009 #51 Del Skrevet 2. mars 2009 En leilighet jeg så på for mange år siden, der hadde de som hadde bodd der brukt den ene stueveggen til dart - med skikkelige dartpiler. Det så ut til at de ikke hadde vært av den treffsikre sorten. Takket nei til den leiligheten. Men med litt sparkel og litt maling, så blir ofte en leilighet både koselig og fin. Og så kan de jo hende det er mulig å få tak i bare skuffefronter til kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #52 Del Skrevet 3. mars 2009 Hei damene Joda, man kan saktens lure på hva enkelte mennesker driver med når det kommer til hull i vegger. Og som du sier, Bettie, så kan det jo faktisk hende at det går an å få bare nye skuffefronter, men så er det jo også en avregning på hvor mye man skal gidde å legge i en leilighet man bare leier da... jeg synes i hvert fall at da bør det trekkes fra på husleia. Nå ringte nettopp flyttefolket, de er på vei fra Oslo nå, så da har vi dem vel her i løpet av en times tid tenker jeg, så da skal vi straks bort og sjaue og få ting og tang på plass, Yme og jeg. Og så kommer vel "sjærsten" til helgen da, og så får hun og Yme bli enige om hvordan det skal være, mer permanent. I morgen drar han og jeg ut og ser på kjøleskap, det må man ha før man kan flytte inn. Terrassen var totalt nedsnødd, takraset lå høyt og utsikten består av tretopper Ikke noe sted å sette matvarer der ute. Ellers er leiligheten veldig fin... kunne godt bodd der selv jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 3. mars 2009 #53 Del Skrevet 3. mars 2009 Så koselig det høres ut! Selv er jeg på andre døgnet med omgangssyken. Litt slitsomt, kan man si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #54 Del Skrevet 4. mars 2009 Stakkars deg da, Wadjet Omgangsyke er det verste jeg vet om, sammen med forkjølelse og tett nese. Gi meg heller en fødsel, for det går da over på kort tid. Intenst vondt, men kortvarig. Yme og jeg dro for å se på kjøleskap i dag, men den butikken stengte kl 16 så det rakk vi akkurat ikke. Nå har han imidlertid funnet et på nett, hos Expert, så han bestiller det. Da blir det nok bra. Ellers skjer det ikke mye nytt og spennende her i dag. Vi har spist torsk til middag - First Price torskefilet kan anbefales. 39,- kroner for 800 gram, skinn- og benfri. Helt god fisk. Jeg kokte poteter til, og en kjele med gulrøtter, broccoli, mais og aspargestopper. Gulrøttene ble skivet og fikk koke litt på forhånd før jeg slapp resten opp i til et kjapt oppkok. Liker ikke bløte grønsaker. Smeltet meierismør med fire vårløk i, samt en god dæsj av en rømmedressing jeg laget på mandag. Det ble skikkelig godt Nå har jeg spist dessert også, en halv boks cottage cheese med et par skjeer eplesyltetøy, kanel og honning. Nå er jeg så mett at det egentlig er litt vondt, så nå skal jeg legge bena opp i sofaen og vegetere foran tv en stund, og så får jeg se om jeg kan finne på ett eller annet etter hvert. Sikkert ikke - det er jo Ugly Betty ikveld også.. så da blir jeg sikkert sittende. Ha en god onsdag, damene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. mars 2009 #55 Del Skrevet 4. mars 2009 Hmmm, den desserten hørtes slett ikke verst ut. Epler og kanel kan man like, selv om jeg er litt skeptisk til honning-delen av det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. mars 2009 #56 Del Skrevet 5. mars 2009 Honning er kjempegodt, da, også sammen med epler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. mars 2009 #57 Del Skrevet 5. mars 2009 Honning er kjempegodt, da, også sammen med epler. Jammenattedetatte....jeg er ikke noe glad i honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #58 Del Skrevet 5. mars 2009 Du må prøve flere honningtyper, Cata. Honning er ikke nødvendigvis honning, for å si det sånn. Den jeg har nå er flytende og litt sånn fruktaktig. Veldig god, og den smaker ikke vokskake, sånn som den fra honningsentralen gjerne gjør. Kjøper gjerne honning i Sverige når jeg er der, men jeg skjønner jo at det ikke er like lett for deg å komme deg til Sverige og handle som det er for meg... I dag har jeg forresten kjøpt en flytende fra Honningcentralen, men den har jeg ikke smakt på ennå. Det skal jeg gjøre NÅ... Ja, den smaker tradisjonell norsk honning fra Honningcentralen, så den liker du nok ikke Jeg føler meg litt sunnere når je bruker honning istedet for sukker, og det er enkelte ting som MÅ søtes for at det skal være godt, og det er blant annet cottage cheese med eplesyltetøy, og det er havregrøt. Sånn er det bara, som de sier her jeg bor. Jeg har vært med Yme ut og kjøpt kjøleskap i dag. Fint kjøleskap uten fryserdel, med god plass i. Masse hyller i glass som gjør det oversiktlig og lett å holde rent. Det blir levert mandag. I dag var vi innom Mega for å handle litt middag, og ved inngangen der hang det forskjellige små lapper med oppskrifter på, inndelt etter hvor lang tilberedelsestid. Vi valgte viltkarbonader av elg, med soppstuing, kokte poteter og broccoli til. Det ble utroooooolig godt!! Jeg har lyst til å smugspise litt mer nå før jeg legger meg, men de siste tre nettene har jeg våknet med mavesmerter etter å ha spist for sent på kvelden, så ikveld har det kun gått i en banan, noen druer og en halv mango. Jeg er lei av stå opp i otta for å spise paracet så jeg skal få sove et par timer til før klokka ringer. Før trodde jeg det var melkeprodukter jeg reagerte på, men har senere funnet ut at jeg våkner altså med magevondt hvis jeg spiser meg for mett for sent på kveld. I går var det to knekkebrød og tre lomper, og det var for mektig. Antakelig fordi jeg var mett før jeg spiste det, etter en diger middag med torsk, poteter og grønnsaker, og en halv boks med cottage cheese, men jeg har altså dager da jeg spiser veldig mye, og så har jeg tilsvarende lange perioder hvor jeg er dønn matlei og omtrent ikke spiser i det hele tatt. Sånn holder jeg vekta helt automatisk Skulle jeg spist sånn alltid, som jeg gjør i spiseperiodene mine, ville jeg nok veid bortimot hundre eller mer. Liten hr blitt kjempetynn etter at hun flyttet hjemmefra. Hun har kuttet ut de medisinene som gjorde at hun aldri ble mett, og nå spiser hun altfor altfor lite, og nå er rompa borte. Magen er flat og fin, men den kostet henne rompa... Jeg har bedt henne tvinge seg til å spise fire-fem ganger om dagen, bare for å få igang systemet sitt, for hun er sliten og trøtt også, og det er faktisk viktig å spise. Om så bare et eple, en youghurt, corn flakes - bare for at ikke kroppen skal slutte å bli sulten. Hun kan ikke bli tynnere nå, og hun vil det ikke selv heller. Hun er ikke mager, hun er veldig smal i benbygningen, men hun blir seende for tynn ut nettopp fordi hun er så smal. Egentlig ser hun ut slik som jentene på Top Model nå - lang og tynn og med brede skuldre Hun liker det ikke, jeg synes det er ganske fint. Nei, skal man komme seg i seng da? I morgen har jeg tenkt å ta hele soverommet til arbeidslederen min, vårrengjøring, og det må tas i tillegg til vanlig helgerengjøring. Det er ikke møkkete der, men jeg pleier å ta badet og kjøkkenet og fyke over gulvene til helgen. I morgen tar jeg rommet hans i tillegg. Hvis vi ikke blir sittende på dataen og legge over bilder fra kameraet hans da... vi får se. Hei og hopp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #59 Del Skrevet 6. mars 2009 Verdens deiligste middag i dag. Parmesankylling med risotto... med ett eller annet navn. Oppskrift funnet hos Mega Kyllingfileetene krydres med salt og pepper, vendes i olje og rulles i kavringstrø, parmesan og persille, og stekes i ovnen i tjue minutter. Risottoen lages ved at man surrer en halv løk, to hvitløkfedd, litt safran, 4dl kraft, 1dl hvitvin og 30g parmesan. Utrolig godt. Jeg kjøpte kyllingfond og brukte som kraft. Smaker bedre enn buljong. Kokte store aspargeser i 30 sekunder og laget en salat til. Det ble helt utrolig godt! Til dessert har jeg skåret opp litt frisk frukt. Nå er jeg mett og doven, og skal vegetere foran tv'n helt til sengetid. I morgen tar jeg en tur til Sverige. Jeg må få byttet gå-pent-sæla til mofisen som jeg kjøpte altfor liten, og så må jeg ha kattesand, og da kan jeg like godt hamstre litt kjøtt når jeg er der igjen også. Ha en strålende fredagskveld, alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. mars 2009 #60 Del Skrevet 6. mars 2009 Mmmm - den middagsretten skal jeg foreslå for Halvdelen. Jeg flyttet kattedoen til AnneKatt sist jeg tømte den, og det liker hun så dårlig, så nå går hun ut og gjør fra seg. Slik jeg bor er det ikke så mange naboer som kan klage, så jeg synes det er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå