Gå til innhold

Forandring fryder...

mysan

Anbefalte innlegg

Det kommer til å gå sååå bra å bo alene. Tenk å ha alle baderom og kjøkkenbenker helt for deg selv. Og så så koselig å besøke (og få besøk av) avleggerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke skylde på andre enn meg selv hvis det blir rot når han flytter, Cata. Det er da jeg får se hvor mye av rotet som er hans og hvor mye jeg faktisk roter sjøl. Jeg er ganske rotete av meg. :sjenert:

Han blir her i bygda, Wadjet. Han jobber jo her nede i Indre enfold også, så det er vel greit å bli her en stund fremover.

Jeg har vært på serveringsjobb i kveld, og der kom en mann bort til meg - en av gjestene, og lurte på hvordan jeg gadd å reise helt inn til Oslo for å jobbe når jeg bor her jeg bor. Han fortalte videre at han driver et sted på Hvaler og vil gjerne at jeg ringer ham en dag, for han vil gjerne snakke med meg.

Antakelig trenger han kjøkkenbistand, men jeg skal nok prøve å få solgt meg inn på et litt bredere plan enn det. Jeg er ikke verken servitør eller kokk, det er andre ting jeg kan veldig mye bedre, så jeg ringer ham til uka og hører hva han har å si. Kan godt jobbe i et resort og spa på Hvaler jeg ;)

Kan godt ha noe med kjøkkenet å gjøre også, men ikke som servitør. Da skal jeg høyere på stigen i såfall. Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt jobbe i et resort og spa på Hvaler jeg ;)

Kan godt ha noe med kjøkkenet å gjøre også, men ikke som servitør. Da skal jeg høyere på stigen i såfall. Vi får se...

Øøøøøyh, jeg kommer :ler: .

Men fornuftig å høre hva han vil i allfall. Man vet jo aldri når gode muligheter dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppp, hvis jeg ikke ringer og snakker med ham, så kommer jeg til å lure i evigheter.

Da jeg kom hjem i går, hadde brøytebilen vært her og laget brøytekant i oppkjørselen min. Jeg tenkte at jeg skulle ta fart og bare brøyte meg igjennom brøytekanten, men den gang ei. Jeg ble sittende godt fast, og Yme måtte hente spade og spa meg løs.

Jeg kom meg etter litt om og men, inn i innkjørselen, men ikke lenger (til tross for at det siste jeg gjorde før jeg dro, var å måke). Så der forlot jeg bilen, og nå må jeg straks kle på meg og spa meg løs. Jeg skal over til mine gamle foreldre og spise boller i ettermiddag, og det er langt å gå. 6,5 mil faktisk.

Måke i dag blir ikke like moro som det har vært hittil i vinter. Nå er snøen søkkvåt og tung som pokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult om du får jobbtilbud i nærheten, da!

Snøen hos dere er vel som den i Oslo, tenker jeg - tung og bløt. Bare så vidt jeg kom meg inn igjen på parkeringsplassen i går kveld, også, måte på som det lavet ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mnja, nærheten og nærheten, fru Blom ;), Det er nok lenger til Hvaler enn til Oslo hvor jeg serverer, er jeg redd, og jobben jeg har på dagtid i dag er bare åtte minutters kjøretur unna. Men uansett, får jeg et interessant tilbud, så kan det være verdt en times reisevei, det.. det blir spennende å høre hva han egentlig vil snakke med meg om. Det kan vel meget vel hende at det er totalt uinteressant.

Jeg var en tur hos mine foreldre i ettermiddag. Jeg fikk bilen løs her, og la avgårde, for å kjøre meg fast i parkeringen hos dem, men det ordnet seg med litt rugging frem og tilbake og litt ratting hit og dit. Jeg kom løs.

Døren på førersiden var forresten fastfrosset,så jeg måtte inn via passasjerdøren. Ja, ja.. jeg burde ha stoppet på en bensinstasjon på veien og kjøpt noe silikon, men jeg gadd ikke, så i morgen tidlig er det sikkert samme moroa.

Jeg kom forresten helt inn, da jeg kom hjem igjen, så nå står den der den skal. Vinter er morsomt. Joda, jeg liker vinteren, men den våte løssnøen er jeg ikke så glad i. Men jeg er ikke klar for vår ennå, så det får bare bli kaldere igjen. :jepp:

Nå sitter jeg og ser på Memoirs of a Geisha på FEM. Ganske nydelig film. Etter den skal jeg køye med boka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til frosne bildører som jeg fikk på en bensinstasjon: Fyll en bærepose passende med varmt vann og hold den mot døra. Bytt vann hvis nødvendig. Det funket på min gamle bil.

Vi er ikke helt på linje når det gjelder årstider, for jeg er ferdig med vinteren, jeg, og etter å ha bakstet meg fram i løssnøen i dag, er jeg enda mer ferdig med den. Jeg vil ha vår, jeg.

Hvis du får en passende jobb på et spa - så si ifra, for da vet ejg hvor jeg skal legge veien når jeg skal pleie meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på Enfold som et knøttlite sted, jeg, vøtt, og jeg vet ikke hvor i fylket dere har bosatt dere, heller. Derav mine tanker om "kort vei til Hvaler" :fnise:

Vi ser Beck, vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indre Østfold, Wadjet, men det er jo ikke et lite område det heller. Kvarters kjøring fra Askim, og 40 min til Moss. 40min til Fr.stad og Sarp. :jepp:

Varm pose på døra, ja. Det var en god ide, Bettie. Det skal jeg huske på neste gang, helt til jeg får ut fingern og kjøper en silikonspray eller stift. Kom fint inn i bilen i dag da jeg måtte kjøre Yme til Askim fordi bussen hans aldri kom.

Da jeg kom tilbake, tok jeg med Moofisen ut en liten tur, så han skulle få tisse og bæsje før jeg drar på jobb, og han løp opp i skaren og det syntes han var en morsom opplevelse, så han løp og tråkket igjennom skaren om igjen og om igjen her ute. Skikkelig morsomt for små, lekne vovsegutter :) Lagde seg mange nye fine stier der ute. Nå ligger han på sofaen ved siden av meg og småsover, og det fortsetter han antakelig med når jeg går på jobb og til jeg kommer tilbake også. Så kan jeg ta ham med ut på skaren igjen når jeg kommer hjem igjen.

Har en dårlig dag idag, og har ikke lyst til å gå på jobb i det hele tatt, men det må man jo. Hvor utrolig deilig hadde det ikke vært å vært selvstendig næringsdrivende med hjemmearbeidsplass? Da hadde det blitt avspasering i dag... :Nikke:

Men nå må jeg gå. Pusse tenner og få på seg jakka. Hej hej :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er internasjonal pannekakedag i dag, og jeg har stekt pannekaker på jobb. Pannekaker med bacon er kjempegodt, og jeg kunne godt tenkt meg å ha det hjemme også, men lille Yme synes ikke pannekaker er mat, og det kan jeg jo være enig i. Det inneholder stort sett hvetemel og melk, er'ke rare næringsinnholdet liksom.

Så det blir kyllingvinger og grønnsaker istedet, og det tror jeg vi blir glad for alle to :)

Jeg var innom Jysk og plukket med meg en gardin til av den typen jeg kjøpte til soveromsvinduet mitt i går, og da oppdaget jeg at jeg betalte for mye i går. De skulle koste 150,- pr stk, og det trodde jo jeg at jeg hadde betalt også, helt til den gikk inn med 199,- idag. Da sjekket jeg kvitteringen som jeg tilfeldigvis hadde i baklommen, og der stod det 199 ja. Så jeg fikk tilbake 49 kroner. Og nå har jeg to gardiner.

Jeg var på Jysk i går nemlig, og kjøpte altså gardin til soverommet mitt, men jeg trodde det var to stk i pakka, det var det ikke fant jeg ut da jeg kom hjem.

Jeg fikk også kjøpt to beige/hvite fleecepledd til lenestolene mine, og to turkise i reserve, som jeg bruker når jeg skifter til turkis løper på bordet. Nå har jeg brun, stripete stråløper, så da er det beige pledd og brune puter. Vi kjører stil :ler: Sofa og stoler er beige, og bordet kirsebærfarget. Nå har jeg fremdeles turkis kubbelys og annen turkis lyspynt, men turkis og brunt er pent sammen, så det får stå.

Jeg fikk betalt en drullion regninger i dag før jeg dro på jobb. Jeg fikk (for første gang på veldig mange år tror jeg) betalt strømregningen før jeg rakk å få purring :ler: Jeg føler meg alldeles ovenpå her jeg sitter.

:ler: Yme fortalte at han hadde blitt "overfalt" på vei fra jobb i dag. Han gikk og ante fred og ingen fare da han plutselig fikk en hund på seg. Ja, han fikk den på seg. Det første han tenkte var "kompis", i brøkdelen av et sekund, fordi opplevelsen var veldig kjent. Så snur han seg og ser at det selvfølgelig ikke er han, men en som ligner veldig. Hun var litt smalere og litt høyere, men nøyaktig like glad for å se ham som Kompis er... :ler: Hun syntes der og da at han fortjente all hennes oppmerksomhet, så det fikk han... godt han ikke er redd for hunder og at vi har den kråka vi har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være vant til hunder når man blir overfalt av ivrige firbente.

Man må jammen være obs i butikkene, for det er en del feilprising ute og går.

Jeg har også tatt et rufs i regningsbunken. Bor jo sammen med en som ikke akkurat har økonomiske tallenter, så innimellom må jeg rydde opp i galskapen.

Ser for meg vofsen din i snøen. Han har sikkert hatt det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være vant til hunder når man blir overfalt av ivrige firbente.

Man må jammen være obs i butikkene, for det er en del feilprising ute og går.

Jeg har også tatt et rufs i regningsbunken. Bor jo sammen med en som ikke akkurat har økonomiske tallenter, så innimellom må jeg rydde opp i galskapen.

Ser for meg vofsen din i snøen. Han har sikkert hatt det gøy.

Bra jeg ikke er aleine om det! Hos oss er jeg selvutnevnt finanspolitisk diktator. :ler:

Så et program på NRK2 i går om hvordan man avler ihjel hunderaser. Det var gruuusomt, og veldig tankevekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det programmet så jeg også, Wadjet, og jeg ble så sinna og så trist at jeg nesten kokte innvendig :sinna:

Jeg skulle ønske jeg hadde hatt en privat finansminister jeg, Bettie - for jeg tror jeg er nesten like talentløs som Halvdelen din :(

I dag har jeg hentet Liten, og vi var innom Vinterbro på veien tilbake hit og der havnet vi ved siden av Lars Monsen på RIMI. Bare en kasse i mellom oss. Jeg holdt på å dåne og det var nesten så jeg gikk bort og tok på ham bare for å ha gjort det :fnise:

Fikk besøk av tante Rød i dag, og det begynte som vanlig med mavesmerter, og av erfaring vet jeg at når de smertene først kommer, så blir de bare verre og verre til jeg får hivd innpå et par smertestillende. Problemet var at jeg var på vei til jobb da det startet, og jeg hadde ikke med meg noen smertestillende...

Jeg tenkte å sende en sms til Yme og be ham heale meg på avstand, bare sånn for kuriositeten sin skyld... men kom på at mobilen min ikke var med meg. Men det spilte ingen rolle, for jeg hadde før tenkt tanken så forsvant smertene og de har ikke kommet tilbake. Magisk, hva? :ler:

Nå er det Ugly Betty - hej då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt hjem Liten, sitter her i joggedress og har det ene øyet på Oprah.

I går var jeg innom Elkjøp for å hente reparert AC adapter til maskinen hennes, men den var blitt borte, gitt. Sporløst forsvunnet. Så de sendte med meg en universaladapter som skal passe til alle slags bærbare, men da vi prøvde den i dag, så passet ingen av de 9 pluggene, så jeg la avgårde igjen og det endte med at jeg fikk en helt ny adapter, så nå er Liten fornøyd.

Fikk mensen i dag, og det startet i går med smerter som normalt bare blir verre og verre dersom jeg ikke får smertestillende i tide. I går hadde jeg ikke smertestillende, så jeg bestemte meg simpelthen for at det ikke gjorde vondt, og borte ble vondten ja.

I går kveld satte det i gang igjen, så da la jeg en varmeflaske på magen mens jeg konsentrerte meg om at det ikke gjorde vondt igjen, og det virket denne gangen også.

I dag gjorde det vondt da jeg skulle reise på jobb, og igjen bestemte jeg meg for at det ikke skulle gjøre vondt, og borte ble det.

Da jeg hadde kjørt hjem Liten, ordnet med adapteren hennes og var på vei hjem, gjorde det skikkelig vondt, så etter å ha fyllt bensin, knappet jeg opp buksmesmekken så magen fikk plass, og tok noen pusteøvelser mens jeg kjørte, samtidig som jeg bestemte meg for at det ikke gjorde vondt, og nå er det vekk. Så greit har det aldri vært før. Som regel når det setter i gang med smerter, så har jeg så vondt at jeg står på alle fire, og kryper sammen i fosterstilling om hverandre, og får jeg ikke smertestillende før det kommer så langt, så kan jeg like gjerne glemme det, og de smertene står ikke noe tilbake for åpningsrier i smertestyrke og intensitet. Jeg lever på Ibux og Paracet når det er sånn, men denne gangen slapp jeg gitt. Ren tankekraft :jepp:

Nå driver min fantastiske sønn og lager middag, det blir bra. I morgen får han nøkler til leiligheten og til uka flytter han vel da. Det blir utrolig rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas - der er det mye godt, der.

Og sammen med en venninne blir det jo en koselig stund.

Det blir nok litt rart å bli eneboer, men med kattene og vofsen, så har du i hvert fall selskap i huset, og så får du større anledning til å pleie vennskap.

Og så kan du dra på besøk til dine barn. Det er litt moro å være gjest hos barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bettie :)

Joda, dyrene vil gi meg både selskap og rot/arbeide, så jeg blir nok ikke overdrevent ensom eller virkeløs.

Jeg har allerede truet Ymen med at alle-mann-alle kommer til han søndag om en uke for å feire bursdagen hans. Han sa at det bare gjelds hvis kjæresten har flyttet inn :) Og det er jo koselig da =)

Nå burde jeg gå å legge meg. Jeg sov så dårlig i natt. Våknet hver gang jeg måtte snu meg, og måtte snu meg ustanselig. Det blir sånn når Liten er her fordi hun og jeg må dele seng, nå som rommet hennes er tomt. Jeg har jo ingen gjesteseng til henne. Min seng er bare 120 cm bred, og selv om det er bredt nok for to å sove på, så er jeg vant til å ligge midt i senga, ikke sant, og ikke ytterst på kanten. Og jeg må ligge ytterst, ellers får jeg ikke rørt meg :ler:

Nå er hun hjemme hos selv og kjæresten igjen, hun kan liksom ikke komme seg fort nok hjem til ham igjen. Hun savner ham så fort de ikke er i samme rom :fnise: Det er koselig og søtt da :)

Nå skal jeg se på "Det spøker" og så SKAL jeg gå å legge meg. Jeg liker sånne program. Ikke alle, forresten. Men akkurat det der, liker jeg. Jeg er jo så villfaren, godtroende, naiv og uintelligent at jeg faktisk er åpen for at det finnes masse mellom himmel og jord som vi vet nada om. Antakelig burde jeg medisineres :hoho: Åpenhet er skumle saker, må vite. Ting som ikke kan påvises, finnes jo ikke.

De mente vel at Copernicus var moden for innleggelse da han mente at jorden gikk i bane rundt solen også, og ikke omvendt, som var det oppleste og vedtatte den gangen. Alle kunne jo SE at solen kom opp i øst og gikk ned i vest, så han må jo ha vært alldeles forstyrret...

http://www.maya.net.pl/index.php?LANG=no

MAYA KALENDER

Mange har hørt om den hellige Maya Kalenderen - TZOLKIN, men ikke mange vet hva det egentlig dreier seg om. Denne kalenderen har lite til felles med vår vanlig kalender og den var ikke noe kultur-religiøs kuriositet i Maya kulturen. Maya indianerne hadde stor viten om kosmiske lover, og denne viten om firedimensjonnell TID og dens årsaksammenheng innholder kalenderen.

Hver dag er for oss mennesker en spesiell resonerende energi. På tross av at hver dag vår bevissthet er påvirket av det samme energi for alle, så våre liv er helt forskjellige. Vår god eller dårlig sinnsstemning vil være avhengig av om vi er i harmoni med dagens energi. Derfor enkelte dager vil gå forbi uten forstyrrelser, mens de andre dagene opplever vi opphopping av hendelser.

Den enkleste måten som man kan begynne å "leke" med Maya kalenderen er å lege merke til våre reaksjoner på mennesker og personlig opplevelser under påvirkning av dagens energi, dvs. dagens KIN. På denne måten begynner vi å forbedre vårt liv og samtidig å helbrede vår Jords aura. Det eneste kravet for å komme i harmonisk resonans med TIDEN er forståelse av essensen av våre speilbilder og mektig kraft av betingelseløs kjærlighet og betingelseløs tilgivelse.

Dagens KIN:

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KIN 115 - Blå Spektral Ørn

Sykdommer er et resultat av pessimisme og mangel på håp. Svakhet og tilsynelatende hjelpeløshet er tegn på åndelig underskudd. I dag vekker jeg meg selv fra sløvhet, åpner det "tredje øye" og ser på omverdenen med fra et nøytralt, åndelig perspektiv. Jeg frigjør meg selv fra en sykelig verdibedømming og tar ansvar for det jeg gjør. Jeg elsker ikke lenger framfor alt, men bevisst. I dag vender håpet og gleden tilbake.

Jeg liker disse små "ord for dagen", de gjør liksom noe med det mentale og får meg til å bli litt mer bevisst på hvordan jeg lar tankene mine svinge. Man har alltid et valg, og det er lett å glemme i det daglige sånn at man lar seg overmanne av negative følelser, irritasjon, sinne, osv. Og det trenger ikke være sånn - man bestemmer det selv.

Da jeg kom hjem fra jobb i ettermiddag bestemte jeg meg for å spa litt på terrassen, og jeg ser at flere har hatt den tanken i dag, for flere steder er det kommet store snøhauger utenfor terrassene bortover.

Det er en helvetes jobb, og jeg kom ikke langt. Yme overtok og fikk unna en drøy kvm nærmest "porten" sånn at jeg slipper og være redd for at Kompis skal forsvinne hvis jeg slipper ham ut der.

Jeg skal ut å ta litt til, tenker jeg, men det er et godt lag med hard skare på toppen, så et større lag med løs og grei snø, og så er det is i bånn. Ikke greit. Får nok ta en kvm om gangen og se hvordan det går. Jeg får forresten lov å kjenne på bekkenløsningen min etter den innsatsen, så jeg burde la det være, men jeg er jo ikke sliten - jeg har bare vondt i bekkenet...

Han fikk forresten ikke nøklene i dag. Boligbyggelaget skulle levert dem, men har ikke vært der, så da får han dem ikke før mandag, men da MÅ han faktisk ha dem, for på tirsdag kommer et flyttelass.

Mandag skal vi ut å se på hvitevarer, tror jeg..

Ah, nå er det fredag - jeg skal sitte her med bena rett ut i sofaen og varme dem på mofisen som ligger der, og bare nyyyte livet. Jeg må en tur på jobb i morgen, men det er jo bare den vanlige avisleveringen, så det er jo ikke noe pes. Den tvinger meg bare ut av pysjen ;)

Ha en strålende fredagskveld, venner! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært begravelse for en av ungdommene i nærmiljøet der vi bodde før igjen. Den andre hittil i år faktisk. Nær venn av eldstemann dette også, men også en venn av både Yme og Liten. Han vanket i huset vårt i årevis, en stille, sjenert gutt som fikk større problemer enn han klarte å håndtere.

Hvor mange av den gamle gjengen er borte nå? Jeg kommer på sju i farta, og det er de sju som jeg kjente. Da er vel over halvparten borte...

Det er flere som jeg vet om, men ikke kjente, og som ikke var direkte koblet til akkurat de guttene, men som allikevel var venner og bekjente fra skoletiden... fullstendig galskap. Ser ikke ut til at de lærer heller. Liten fortalte meg for et par dager siden at de som nå ligger et par år under henne i alder, men som også er nære venner av henne er i full gang på samme galeien. Hvorfor så mange akkurat i den kommunen, på akkurat det tettstedet?

Gravlunden er full av ungdom. Som ei av jentene som har skrevet på minnesiden til sistemann: Jeg er ofte på gravlunden, og altfor ofte blir det en grav til å besøke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet altfor lenge i dag... jeg hadde på alarm på kl 09, og tenkte at da var jeg oppe til 10, men nei, det funket bare ikke. Jeg var så trøtt i morges at det var helt umulig å få opp øynene, så nå sitter jeg her, helt matt og med vondt i ryggen :ler:

Jeg skal hive i meg en kopp kaffe nå, så skal jeg ut å kjøpe aviser og levere, og jeg må handle litt til oss selv også, og levere en Lotto tenkte jeg. SPillekortet mitt har gått ut, så jeg må levere manuelt, men det er greit, siden jeg må bort dit uansett. Jeg liker å levere via nettet, enkelt og greit.

I dag MÅ jeg vaske gulvene her... jeg MÅ enten jeg gidder eller ikke. Det er så møkkete her nå at det ligner ingen ting, og det er ingen overdrivelse fra en husmor med støv på hjernen, bare så det er sagt, for jeg eier ikke snev av støv på hjernen engang. Jeg slapper fint av i både rot og møkk, men det går en grense ;) Nå sokkene på føttene dine blir seende ut som om de har blitt funnet inni støvsugerposen, så må noget gjøres, ikke sant?

Apropos støvsugerpose ja... jeg må i boden og finne telefonnummer til dem som kan sende meg ny pose til sentralstøvsugeren. Nå bruker jeg Filter Queen for tiden, en fantastisk og dyr støvsuger som moderen ikke orket å ha lenger, men munnstykket på den er så trangt at alt setter seg fast i det hele tiden. Den er beregnet på vanlig støv og ikke noe annet, og her går det i avrevne tauleker, opptygget pappembalasje, småstein, kattesand, + +, så det blir fryktelig irriterende og holde på med.

Ja, ja.. ellers har jeg ingen planer verken for i dag eller resten av helgen, så jeg skal bare sitte her med bena ut og håret opp og gjøre absolutt nothing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...