Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3641 Skrevet 23. april 2009 Jeg er igrunn enig i noe av det gjest over meg skriver. Lene har sakt unnskyld, noe vi her inne har ventet på lenge, men når den endelig kommer så er det plutselig ikke godt nokk. Greit, det er kanskje litt falskt med tanke på at Lene enda hadde noen teite kommentarer etter talen fra Triana, men om hun klarer å skjerpe seg nå så er da det bedre en ingenting? Fordi hun satt jo og sa at hun ikke angra, og viste ingen tegn til anger - heller ikke når hun kom med en kjølig unnskyldning med masse bortforklaringer, avskriving av ansvar og vikende blikk. I tillegg så bytter hun jo mening (strategi) etter hvor mye som har blitt sendt på tv og hva slags respons hun får fra folk. Da er det vanskelig å tro at hun mener det hun sier.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3642 Skrevet 23. april 2009 Du refererer jo til de verste angrepene da.. Dessuten referer du kun til den ene krangelen i plenum. Mobbing foregår over tid vettu. Det er baksnakkingen, utfrysningen, utblåsningene på pandoras eske også.. Ja, jeg kunne tatt med mye mer her. Men poenget er at hvis hun sier at hun står for det hun har sagt, så er jo unnskyldninga null verdt. Hva er vitsen med å si unnskyld hvis du ikke angrer på noen ting? Det er jo så selvmotsigende som det kan få blitt.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3643 Skrevet 23. april 2009 Det vet vi naturligvis ikke, men poenget er at handlinger ofte sier mer enn ord. Lene har så og si behandlet M som møkk siden hun kom inn, hadde ikke Triana avbrutt hadde hun fortsatt heksejakta si. Det gjenstår å se om Lene har tatt til seg noe og "angrer", eller om unnskyldingen var noe hun presset ut av seg for å sitte trygt. Etter en slik oppførsel som Lene har vist ovenfor M, skal det litt mer til enn en slik unnskyldning til for å overbevise meg om at "hun er jo så god innerst inne" (Min helt ærlige og private mening: Øyne er sjelens speil, og Lene sine øyne tilhører ikke en snill og god person. Jeg har møtt jenter som henne før, og er det man kan karakterisere som en god gammeldags bitch. At hun også har en snill side, helt sikkert, sålenge hun har det godt og hun tjener på det. Så fort noen sier henne imot eller gjør noe hun ikke liker, da kommer bitchen frem) Slutt med utseende hets da.. Vær så snill. Da synker du bare like lavt som de gjorde da de mobbet. Husk at det foregår nokså bra med nettmobbing av deltakerne her nå også. Spesielt Lene fortiden. Forsvarer ikke det hun har gjort, men jeg skjønner kritikken deltakerne har gitt av tv3. Det er nemlig riktig som Triana sa i episode 27 at egne sosiale koder lett oppstår på et sånt sted. Det er også en perfekt plass for baksnakking. Tenk hvor mye man går oppå hverandre og faktisk også til tider kjeder seg. Det har også veldig lett for å bli sånn at de autoritære personene tar kontroll. Det er ikke sikkert at det merkes av noen av deltakerne en gang. De trengte en irettesettelse og det har de fått. Nå får vi se om det bedrer seg.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3644 Skrevet 23. april 2009 Jeg håper ikke Margrethe går i kveld, at hun får sjansen til å være der litt nå som ting forhåpentligvis blir litt hyggeligere for henne. Synes for øvrig vi har fått se veldig lite dialog mellom Camilla og han der grusomme Andre. Har ikke noe inntrykk av hvordan det er for dem å være der inne sammen. Jaja.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3645 Skrevet 23. april 2009 Ja, jeg kunne tatt med mye mer her. Men poenget er at hvis hun sier at hun står for det hun har sagt, så er jo unnskyldninga null verdt. Hva er vitsen med å si unnskyld hvis du ikke angrer på noen ting? Det er jo så selvmotsigende som det kan få blitt. Man kan angre på noe, men ikke på annet.. Har du aldri gjort det? Skjønner henne egentlig der.
Megana Skrevet 23. april 2009 #3646 Skrevet 23. april 2009 Slutt med utseende hets da.. Vær så snill. Da synker du bare like lavt som de gjorde da de mobbet. Husk at det foregår nokså bra med nettmobbing av deltakerne her nå også. Spesielt Lene fortiden. Tror du misforsto meg, jeg mener ikke øyne som i øyenbryn/sminke osv, men øynene generelt, jeg synes ikke Lene har snille øyne (de passer til oppførselen hennes), derfor jeg sier at øynene er sjelens speil. Dette har ikke noe med "utseendet" å gjøre sånn sett, synes alle jentene der inne er pene på hver sin måte jeg. (fysisk naturligvis)
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3647 Skrevet 23. april 2009 Man kan angre på noe, men ikke på annet.. Har du aldri gjort det? Skjønner henne egentlig der. Selvsagt kan man det, men hun sa jo nettopp at hun sto for alt hun har sagt. Å stå for alt du sier = å ikke angre på noe som helst.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3649 Skrevet 23. april 2009 Jeg håper ikke Margrethe går i kveld, at hun får sjansen til å være der litt nå som ting forhåpentligvis blir litt hyggeligere for henne. Synes for øvrig vi har fått se veldig lite dialog mellom Camilla og han der grusomme Andre. Har ikke noe inntrykk av hvordan det er for dem å være der inne sammen. Jaja. Endelig noen som diskuterer noe annet! Yess! Jeg håper heller ikke at hun ryker. Nå som hun har holdt ut så lenge!! Jeg vil også se mer dialog mellom Camilla og André. Kanskje vi ikke får se det fordi at han sier så mye morsomt! Lurer på om Karita ryker sånn som vi har sett på reklamen. Tviler liksom på det siden de har vist det. Det blir så obvious. Men kanskje de ikke har hatt noe annet å snakke om siden Nanna dro. De er vel redde for å baksnakke og sånt noe nå vel.. Jeg håper egentlig at Lene ryker. Karita har ikke fått bli en del av fellesskapet. Hun har bare trodd at hun har vært det. Men nei.. Jeg vet ikke jeg. Er litt redd for at hvis Lene ikke ryker nå så vinner hun. Og det har jeg ikke noe lyst til. Ah.. Har jo glemt Noor da Hun var ganske slem på pandoras egentlig.. Hun er vel ikke lenger særlig sikker hos William. Eller er hun det?
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3651 Skrevet 23. april 2009 Tror du misforsto meg, jeg mener ikke øyne som i øyenbryn/sminke osv, men øynene generelt, jeg synes ikke Lene har snille øyne (de passer til oppførselen hennes), derfor jeg sier at øynene er sjelens speil. Dette har ikke noe med "utseendet" å gjøre sånn sett, synes alle jentene der inne er pene på hver sin måte jeg. (fysisk naturligvis) Du hetser likevel synes nå jeg. Husk at ytterpunktene i personlighetene til deltakerne ofte kan bli veldig forsterket i en slik setting. De oppfører seg ikke nødvendigvis slik i en vanlig sosial setting.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3652 Skrevet 23. april 2009 Hun hadde mulighet før hun reiste seg og gikk. Tror ikke hun hadde fått noen straff for det akkurat. Helt enig! Dessuten kunne hun bedt om unnskyldning når de så hverandre igjen senere.. Jeg synes egentlig Karita har oppført seg avskylig mot henne også!! Hvorfor må ikke hun be om unnskyldning??
Gjest lita24 Skrevet 23. april 2009 #3653 Skrevet 23. april 2009 Å be folk slutte å diskutere oppførselen til en i et programm denne tråden handler om blir litt rart.....om du ikke er interessert, så ikke les! Det var ikke det jeg sa. Jeg sa at jeg syns vi kan kutte ut drittslengigna etter at Lene har gitt unnskyldningen vi har ventet på.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3654 Skrevet 23. april 2009 JEG DIGGER ANDRES GULLKORN!! Og jeg håper at det er uhm uhm uhm.. Lene som ryker ut. Også håper jeg faktisk at det er Margrethe eller William som vinner hele dritten!! De andre har tapt seg.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3655 Skrevet 23. april 2009 Hva slags unnskyldning hadde vært en ok unnskyldning? Lene liker ikke Margrethe, noe som faktisk er lov. Det er ikke lov å oppføre seg slik hun har gjort, noe hun faktisk har innsett i og med at hun unnskulder seg. Hun unnskylder seg for det usaklige hun har sagt, og for sin oppførsel, og at dette var helt unødvendig av henne. Hva mer skulle du ønske av en unnskyldning fra noen du vet ikke liker deg? En ordentlig unnskyldning og ikke bare tomme ord... og litt respekt hadde ikke skadet.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3656 Skrevet 23. april 2009 Det var ikke det jeg sa. Jeg sa at jeg syns vi kan kutte ut drittslengigna etter at Lene har gitt unnskyldningen vi har ventet på. Eeeenig!!! Nå er det jo klart for parseremoni og greier!! Yess! Få enda en freaka jente ut! La oss ta en pause. Lene finner sikkert tidsnok på noe dumt igjen..
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3657 Skrevet 23. april 2009 En ordentlig unnskyldning og ikke bare tomme ord... og litt respekt hadde ikke skadet. Det kan være vanskelig å innse hvordan det hele var før de ser det på tv, hvis de i det hele tatt har lyst til å se disse episodene. Grøss! Det ser mye værre ut enn det det er når alle de andre bidrar litt også. Husk det.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3658 Skrevet 23. april 2009 Siden Kevin blir beskylt for å lage to fredninger, så tipper jeg at han går til Margrete og sier hun kan stå tryggt ved han... Ellers syntes jeg faktisk den siste uttalelsen til Petter, som han hadde til Terese var bra... "Vi er jo medskyldige i mobbingen vi andre også, som ikke grep inn når vi så det. Vi var jo tilstede." Godt han forstår at det å ikke gripe inn i mobbing er tiende samtykke. Det var da merkelig så moralsk han ble på lynkort tid etter sine syrlige medbidrag.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3659 Skrevet 23. april 2009 Det ser mye værre ut enn det det er når alle de andre bidrar litt også. "Ser værre ut enn det er?" Hva vet du om hvordan Margrethe følte det? Det var jo hun som ble mobbet, ikke deg. Du satt bare hjemme i sofakroken og så på.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 23. april 2009 #3660 Skrevet 23. april 2009 Lenge siden vi har fått sett hvor sleip Kevin er nå
Fremhevede innlegg