Gjest Stjernedryss Skrevet 6. februar 2009 #161 Del Skrevet 6. februar 2009 Hva er så vaskelig med å skifte på toalettet egentlig. Dersom det er liten plass kan man skifte på ungen på fanget på do eller at ungen henger over armen, mens man holden den over vasken. Det å legge ungen på et underlag på gulvet er helller ikke noe stort problem. Dersom gulvet er iskaldt kan man ha med seg en sånn lite sammenleggbart isoporunderlag. Det er ingen grunn til å bli helt evneveik selv om man få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pest Skrevet 6. februar 2009 #162 Del Skrevet 6. februar 2009 Nettopp, og derfor er det bare å konkludere med en gang at du er helt uten folkeskikk. Og nå må jeg lese hele tråden for å finne ut om du er ironisk nå eller faktisk mener det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #163 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Bakterier sprer seg til andre steder enn hendene dine, skjønner du... Bakterier kan spres via luften. De kan derfor komme på andre ting enn bare deg. Bakteriene sprer seg på bosskorgen. og de som må tømme den, og forventer bare matavfall/papptallerkener eller whatnot, får dem på seg. Så med mindre du bruker antibac'en din på hele lokalet etterpå, vil bakteriene fra bleien også gå ut over de øvrige gjestene/personalet. Hvordan vet du at du ikke er blitt immun, om du ikke lukter tissebleier? JEG lukter tissebleier, uten å stikke nesen nedi dem. Endret 6. februar 2009 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #164 Del Skrevet 6. februar 2009 De aller fleste er enig i at en sak har flere sider.....helt til de selv er på den ene siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soma Skrevet 6. februar 2009 #165 Del Skrevet 6. februar 2009 Var på Mc Donalds og der var det ei mor som kom inn i "restauranten" la babyen sin på bordet - skiftet bærsjebleie - og gikk ut igjen. Mao. hun brukte altså McDonalds kun som stellerom..... Kan ikke si noe annet enn at jeg blir trist over at folk ikke klarer å tenke på at det ikke overhode ikke er normalt. Hvordan kommer den ungen til å bli oppdratt tenker jeg da.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 6. februar 2009 #166 Del Skrevet 6. februar 2009 Og nå må jeg lese hele tråden for å finne ut om du er ironisk nå eller faktisk mener det. Klart jeg mener det. Vi har da fått klar beskjed i denne tråden om at de av oss som ikke hadde brydd oss om det ts beskriver er helt uten folkeskikk. Kan jeg trøste deg med at vi er flere? Og selv om jeg kanskje ikke er så mye å samle på, så er Chrizzy skikkelig bra asså. Men, men vi er på KG og kan trøste oss med at andre får noe å skrive om i dagbøkene sine. (Noe forandrer seg aldri). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 6. februar 2009 #167 Del Skrevet 6. februar 2009 De aller fleste er enig i at en sak har flere sider.....helt til de selv er på den ene siden So? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 6. februar 2009 #168 Del Skrevet 6. februar 2009 Var på Mc Donalds og der var det ei mor som kom inn i "restauranten" la babyen sin på bordet - skiftet bærsjebleie - og gikk ut igjen. Mao. hun brukte altså McDonalds kun som stellerom..... Kan ikke si noe annet enn at jeg blir trist over at folk ikke klarer å tenke på at det ikke overhode ikke er normalt. Hvordan kommer den ungen til å bli oppdratt tenker jeg da.... Det er ikke akseptabel oppførsel overhodet, men noe helt annet enn det som ts beskriver i hovedinnlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pest Skrevet 6. februar 2009 #169 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Har mattilsynet regler om bleieskift nede i vogner på spiseplasser? Supert, da har de vel regler om nesepilling, rompekløing, tannpuss, dusj og nespussing i forbindelse med offentlige rom også. Endret 6. februar 2009 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #170 Del Skrevet 6. februar 2009 Tar det virkelig så mange kalorier å finne en kafe med en ok dass det går an å skifte på? Det er ganske vanlig å måtte planlegge litt når du blir mor. Bleier hører hjemme på do, skjønner ikke at det skal være vanskeligere enn det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #171 Del Skrevet 6. februar 2009 Har mattilsynet regler om bleieskift nede i vogner på spiseplasser? Supert, da har de vel regler om nesepilling, rompekløing, tannpuss, dusj og nespussing i forbindelse med offentlige rom også. Ja, de har faktisk regler om kroppevæsker i offentlige rom. Kafeer kan bli stengt om de har for dårlig hygiene. Urin og avføring inne i spiselokalet er definitivt et brudd på disse reglene. Det er disse reglene som beskytter deg mot at en ansatt går på do uten å vaske hendene, for så å kna opp bollene du skal kose deg med senere på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 6. februar 2009 #172 Del Skrevet 6. februar 2009 Tull og tøys. Antakelig var du utslitt og i ammetåka, så du bare husker det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 6. februar 2009 #173 Del Skrevet 6. februar 2009 Det er disse reglene som beskytter deg mot at en ansatt går på do uten å vaske hendene, for så å kna opp bollene du skal kose deg med senere på dagen. Men her snakket vi vel om en gjest som skiftet bleie på barnet sitt på en diskret måte? Er ikke det noe annet? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #174 Del Skrevet 6. februar 2009 Glad jeg ikke er hjemme hos noen her i tråden, og skal spise hva de lager/serverer... Er jo en kjensgjerning at en blir motstandsdyktig mot en del bakterier om en usetter seg for det hver dag. Går en på do og tisser, for så å tørke seg. Trenger ikke vaske seg da. Er bare å fortsette med matlaging/spising. Er ikke så begeistret for hysteri med bakterier osv, men vanlig hygiene er jo greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #175 Del Skrevet 6. februar 2009 Men her snakket vi vel om en gjest som skiftet bleie på barnet sitt på en diskret måte? Er ikke det noe annet? :klø: Bakteriene er -akkurat- de samme. Og reglene er de samme. Det er ikke lov å ha urin og avføring i et spiselokale. Å håndtere bleier inne i spiselokalet, er et brudd på disse reglene. Slike bakterier har ikke noe i et spiserom å gjøre. Er det virkelig så vanskelig å forstå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 6. februar 2009 #176 Del Skrevet 6. februar 2009 Men her snakket vi vel om en gjest som skiftet bleie på barnet sitt på en diskret måte? Er ikke det noe annet? :klø: Nei det er jo ikke det. Hele poenget er jo at hun gjorde det inne i kafeen. Det blir ikke hverken mer lovlig eller mer hygienisk selv om hun gjør det på en diskret måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #177 Del Skrevet 6. februar 2009 Men her snakket vi vel om en gjest som skiftet bleie på barnet sitt på en diskret måte? Er ikke det noe annet? :klø: har kanskje noe med HVOR hun gjorde det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pest Skrevet 6. februar 2009 #178 Del Skrevet 6. februar 2009 Ja, de har faktisk regler om kroppevæsker i offentlige rom. Kafeer kan bli stengt om de har for dårlig hygiene. Urin og avføring inne i spiselokalet er definitivt et brudd på disse reglene. Det er disse reglene som beskytter deg mot at en ansatt går på do uten å vaske hendene, for så å kna opp bollene du skal kose deg med senere på dagen. Nå er jo denne urinen allerede inne på spiseområdet. Det er bare det at den blir avmontert urinprodusenten. Altså, for å prøve å være seriøs, jeg tror ikke at alle mødre foretrekker å avmontere tissebleier på kafe. Men jeg har gjort det i hui og hast en gang og godtar nok om noen andre gjør det en annen gang. Tissebleien hadde jeg nok tatt med en annen plass. Men jeg reagerer ikke på et anonymt bleieskift i en vogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 6. februar 2009 #179 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg synes ikke dette er greit! Man betaler faktisk for mat og drikke og sitter der for å kose seg. Da er det ikke no særlig at noen går forbi deg med en stinkende bleie. Det er rett og slett ufyselig. Folk med babyer eier ikke verden og kan ikke gjøre som det passer dem hele tiden. Nei, jeg sier ikke det fordi jeg ikke liker folk med babyer, men noen tror virkelig de kan gjøre som de vil pga babyen. Det er ganske irriterende, Amming er greit nok, men ikke bleieskifting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pest Skrevet 6. februar 2009 #180 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg hører dere sier det, men jeg finner ingen regler om det: http://www.mattilsynet.no/sok?keywords=bleieskift+kafe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg