Gå til innhold

Baby nr 2


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en baby på snart 3 mnd. Ønsker ikke å bli gravid nå med det samme, men vet jo at jeg vil ha 1-2 barn til.

Når fikk dere nr 2, og hvordan var d å få et barn til? Når jeg ser d for meg, ett barn til liksom, så syns jeg d virker veldig slitsomt til tider jeg.. hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme lurer jeg også på... Jeg er så naiv jeg, at jeg i mine stunder lengter en til! Men herrejesus. Hvordan skal det gå til? Rent praktisk og logistisk?

Og blir det faktisk lettere med nr. 2? Eller er man like nervøs og "klønete" igjen? Jeg føler at de med fler barn enten juger - eller har fått superkrefter.

Oi, nå skal jeg ikke ta over tråden din. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet nesten seks år. Likevel var det en overgang, men når vi først kom over den terskelen, klarte vi ikke å stoppe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet nesten seks år. Likevel var det en overgang, men når vi først kom over den terskelen, klarte vi ikke å stoppe. ;)

:fnise:

Så søt du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet nesten seks år. Likevel var det en overgang, men når vi først kom over den terskelen, klarte vi ikke å stoppe. ;)

he he :). Men hvorfor seks år, og så bare tut og kjør? Var det planlagt? Hvorfor klarer dere ikke å stoppe, :fnise: hvor mange barn har dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk nr 2 to uker før eldstejenta fylte 2 år. Det var ikke planlagt at det skulle bli så tett, men jeg angrer ikke i det hele tatt. Her har overgangen gått kjempefint! Nr 2 her i huset er MYE roligere enn jenta var da hun var baby, han sover hele natta og er egentlig bare snill og god! :) Og siden de er såpass tette, så hadde vi ikke glemt gamle triks, og jeg har ikke vært nervøs og "klumsete" i det hele tatt. Jeg stortrives som tobarnsmor, og synes så alldeles ikke det er noe i det der at to barn er som ti. Ja, det er en til å skifte bleier på og mate, men det er jo dobbel kjærlighet tilbake og da! :)

Mulig jeg bare har superkrefter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Vi fikk nr 2 to uker før eldstejenta fylte 2 år. Det var ikke planlagt at det skulle bli så tett, men jeg angrer ikke i det hele tatt. Her har overgangen gått kjempefint! Nr 2 her i huset er MYE roligere enn jenta var da hun var baby, han sover hele natta og er egentlig bare snill og god! :) Og siden de er såpass tette, så hadde vi ikke glemt gamle triks, og jeg har ikke vært nervøs og "klumsete" i det hele tatt. Jeg stortrives som tobarnsmor, og synes så alldeles ikke det er noe i det der at to barn er som ti. Ja, det er en til å skifte bleier på og mate, men det er jo dobbel kjærlighet tilbake og da! :)

Mulig jeg bare har superkrefter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Her gikk det 15 år mellom første og andre mann og det er jo veldig lang tid mellom de.. Er gravid igjen og nå blir det 14 månder mellom de igjen og det er jo veldig kort tid mellom dem, hehe

Men ser frem til en liten baby igjen,, hihi

Lille prinsen er nå 9 mnd og blir storebror i september!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en på snart 10 mnd og jeg er gravid med nummer to. Lurer VELDIG på hvordan dette skal gå til tider, den første tida var grusom med nummer en. Det blir 17 mnd mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen fasit, det er dere som bestemmer hva som passer for dere. Vi ønsker oss to barn med ikke altfor stor aldersforskjell, og ville gjerne hatt med feks to års mellomrom. Pga ny jobb (ville jobbe iallefall et år før vi startet prøving igjen) og tunge svangerskap, blir det tre års mellomrom, perfekt for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det 2 år og 11 mnd mellom barna. Ville ha kortere tid mellom dem, men pga 2 SA ble det bare sånn. Nå synes jeg det er greit med denne aldersforskjellen. Slipper 2 bleiebarn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Vi har en datter på 18 mnd. Venter jente nr 2 i mai. blir 22 mnd mellom de. Det var planlagt og vi gleder oss masse til nr 2.

De to får nok mye glede av hverandre opp gjennom årene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme lurer jeg også på... Jeg er så naiv jeg, at jeg i mine stunder lengter en til! Men herrejesus. Hvordan skal det gå til? Rent praktisk og logistisk?

Og blir det faktisk lettere med nr. 2? Eller er man like nervøs og "klønete" igjen? Jeg føler at de med fler barn enten juger - eller har fått superkrefter.

Oi, nå skal jeg ikke ta over tråden din. :rodme:

Hehe, d går så bra så! Du går tydeligvis med de samme tankene og spørsmålene som meg ;) Jeg har en baby på 3 mnd nå, og misunner faktisk de som er gravide nå..d var jo så koselig! Og jeg koser meg masse som mamma, selv om d er ufattelig krevende til tider. Men jeg har fått blod på tann, haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 år og 3 mnd mellom mine 2. Jeg synes det har vært veldig travelt, men minstemann har slitt mye med søvnen også så det har jo gjort det ekstra slitsomt.

Nå er de 3 år og 10 mnd, først nå begynner dagene å bli lettere synes jeg.. minste sover hele natten, endelig :søvn:

Tror det er mye som spiller inn:

- Hvor rolig/urolig babyen er

- Om en får sovebaby eller det motsatte...

- om eldste går i barnehage eller hjemme

- Mulighet til avlastning

Kan ikke si det ikke er travelt nei, men selvsagt er det kjempekoselig også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

he he :). Men hvorfor seks år, og så bare tut og kjør? Var det planlagt? Hvorfor klarer dere ikke å stoppe, :fnise: hvor mange barn har dere da?

Vi er ikke så gode på planlegging... Jeg fikk nummer en tidlig, og tok utdannelse og fikk jobb før det passet med flere. Nå har vi fem - og der stopper det. Nå er vi for gamle, og det går mye tid til å administrere hele gjengen. Men moro og hyggelig er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat tre år og fire dager mellom mine to... :sjenert:

Jeg var overhodet ikke klar for å få nummer to noe før. (samtidig som jeg var veldig bestemt på at jeg helst ikke ville ha noe mer enn tre år mellom evnt søsken siden jeg og søstra mi har 7 år i mellom)

Når jeg fikk førstemann, syns jeg de første 3 månedene var aldeles pyton. Kaosnetter og bare det å måtte være tilgjengelig for dette vesle nurket 24 timer i døgnet, 7 dager i uka var et skikkelig granatsjokk for meg. I tillegg fikk jeg svangerskapsdepresjon.

Dette gjentok seg også med nummer to, så her blir det ikke flere.

Jeg elsker å være mamma og syns det er utrolig kos- etter at babyen har bikket 3 måneder og man har fått mer struktur i hverdagen. ;)

Jeg har ikke superkrefter og syns at hverdagen med to er mer krevende enn med en. Rent logistikkmessig er det mer å holde styr på og det tar dobbelt så lang tid å komme seg avgårde. Men mye er lettere med nummer to, syns jeg. Man er ikke så usikker på sine ferdigheter som mor og stoler mer på egen magefølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom mine 2 er det 20 måneder. Helt perfekt synes vi, storebror var såpass liten da lillesøster kom at han ikke reagerte så voldsomt med trass, og nå som hun er blitt større har de utrolig mye glede av hverandre, og leker alltid sammen når de er hjemme. Selvsagt kan de krangle også, men det er en del av "pakka" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 mnd mellom nr 1 og 2

14 mnd mellom nr 2 og 3

Hektisk, slitsomt og overveldende!

Hadde nok ikke fått tre like tett en gang til, nei.

Selvfølgelig er det mange lyspunkter også. Flest lyspunkter.

Men "det andre" med tre tette er slitsomt.

Det bedrer seg forhåpentligvis med tiden - nå er de jo så "små" enda (største er 4 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...