Tabris Skrevet 5. februar 2009 #81 Skrevet 5. februar 2009 det er alltid et faresignal om noen nekter å gi opp et rusmiddel, uansett om det er alkohol eller andre rusmidler. jeg kan ikke forstå at et rusmiddel, uansett hva det er(eller materielle goder for den saks skyld) skal komme foran et menneske du er glad i hvis dette er årsaken til konflikt. Jeg mener dette kommer litt an på. Jeg er glad i å ta meg et glass whisky eller en øl nå og da, og det skal litt spesielle omstendigheter til for at jeg skulle bli avholds. Det betyr ikke at jeg har et alkoholproblem.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #82 Skrevet 5. februar 2009 det er alltid et faresignal om noen nekter å gi opp et rusmiddel, uansett om det er alkohol eller andre rusmidler. Jeg mener at så lenge bruken er på et så lavt nivå som en gang eller to i måneden, så er det veldig urimelig å stille et ultimatum til en kjæreste om at hvis ikke han/hun slutter så er det slutt. Skal man kunne stille slike ultimatumer om hva som helst? Hvis ikke du slutter å ta deg et glass rødvin hver fredag, så er det slutt? Hvis ikke du slutter å gå på fotballkamp annenhver søndag, så er det slutt? Jeg har selv røyket hasj daglig i mange år. Da jeg traff min nåværende kjæreste fikk jeg klar beskjed om hvis jeg hadde tenkt å fortsette med det var det uaktuelt for henne å bli sammen med meg. Det skjønte jeg godt, for det er ikke noe særlig kult å være sammen med en som røyker hver dag. Kompromisset vi har kommet frem til er at jeg aldri røyker eller er stein, så lenge hun er i nærheten. Hvis jeg har lyst til å ta noen trekk av en joint når jeg er alene på byen eller på hyttetur med gutta, så gjør jeg det. Det har hun innsett at hun ikke har noe med, og at det ikke skader verken meg eller henne. Det handler ikke om at jeg er avhengig av denne rusen, men at jeg synes det er helt urimelig å skulle kreve at jeg skal la være så lenge jeg gjør det så sjelden. Jeg ville uansett ikke kunne levd med noen som hadde et slikt kontrollbehov, så da hadde det nok vært like greit at det ble slutt.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #83 Skrevet 5. februar 2009 Jeg synes ikke det er greit. Å være et forbilde er også viktig selv om det ikke er sikkert at barna noen gang finner ut av det. Men synes ikke jevnlig hasjrøyking er greit selv om man ikke har barn heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå