Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #21 Skrevet 4. februar 2009 Har aldri røykt hasj. Men alle i omgangskretsen min har gjort/gjør det , og hvordan de er er ganske eksemplariske iforhold til folk som drikker alkohol, det gjør jeg selv. Hadde vært ok for meg så lenge han ikke gjør det når barna er hjemme, eller sånn at de kan se at han har tatt det. Alkohol skremmer meg mer ! Og at han ikke gjorde det FOR ofte, snakker da, en gang i mnd, eller annenhver...
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #22 Skrevet 4. februar 2009 Greit at du jobber med det.<jeg har au en jobb ;-) Men hvordan kan du da forklare at det motsatte skjer?? At de ved et hvert tilfelle blir fratatt barna?? Og ved tilfellet som ts snakker om, hadde jeg personlig syntes det hadde vært helt horribelt om noe sånt skjedde.. Dog jeg må si jeg har sett tilfeller der jeg ikke har noen forståelse for at det ikke skjer..
Tabris Skrevet 4. februar 2009 #23 Skrevet 4. februar 2009 Jeg synes en gang i måneden, og kanskje mer, høres litt mye ut når man har barn. Etter hva jeg har hørt, så vil hasj forbli i blodet i ca. fire uker, og da betyr det at man har hasj i blodet konstant. Men om man røyker sjeldnere enn det, så ser jeg ikke selv problemet med det, egentlig. Bortsett fra, som andre har sagt, at det er ulovlig. Men det er også å kjøre over fartsgrensen, og det er vel mange foreldre som har fått noen fartsbøter.
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 4. februar 2009 #24 Skrevet 4. februar 2009 Jeg synes at hasj er ok, det er mye hysteri rundt det, og vet vettg bruk skjønner jeg ærlig talt ikke hva som er problemet... Det er jo ikke akkurat heroin heller.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 4. februar 2009 #25 Skrevet 4. februar 2009 Jeg synes en gang i måneden, og kanskje mer, høres litt mye ut når man har barn. Etter hva jeg har hørt, så vil hasj forbli i blodet i ca. fire uker, og da betyr det at man har hasj i blodet konstant. Men om man røyker sjeldnere enn det, så ser jeg ikke selv problemet med det, egentlig. Bortsett fra, som andre har sagt, at det er ulovlig. Men det er også å kjøre over fartsgrensen, og det er vel mange foreldre som har fått noen fartsbøter. Tabris EIER!
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #27 Skrevet 4. februar 2009 Vel da ska du vite at jeg jobber med rus, og ser nok det stikk motsatte dessverre;) Og ja, barnevernet er i mange tilfeller i bildet.. Dere som "jobber med rus" har jo bare kontakt med de som har rusproblemer. Det finnes faktisk mange titusener av mennesker som kan røyke hasj en gang i blant uten at det får noen som helst negative konsekvenser for verken dem selv eller andre. Hvis det er riktig som ts skriver at samboeren hennes røyker hasj en gang eller to i måneden, og at han holder det på dette nivået, er det ren uvitenhet å påstå at dette på noen måte kan skade barnet. Vel å merke så lenge han ikke er ruset mens han er sammen med barnet.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #28 Skrevet 4. februar 2009 Dere som "jobber med rus" har jo bare kontakt med de som har rusproblemer. Det finnes faktisk mange titusener av mennesker som kan røyke hasj en gang i blant uten at det får noen som helst negative konsekvenser for verken dem selv eller andre. Hvis det er riktig som ts skriver at samboeren hennes røyker hasj en gang eller to i måneden, og at han holder det på dette nivået, er det ren uvitenhet å påstå at dette på noen måte kan skade barnet. Vel å merke så lenge han ikke er ruset mens han er sammen med barnet. Vel.. jeg som skrev dette var også av den oppfatning.. Jeg skrev også at jeg syntes det var horribelt dersom barnvernet hadde blitt innblandet i dette tilfellet
FoxyFish Skrevet 4. februar 2009 #29 Skrevet 4. februar 2009 Hvis jeg ikke har misforstått TS helt, så er vel ikke engang denne mannen barnets far, men kun kjæresten til mor. Og når mor ikke røyker selv, så kan jeg ikke fatte hva barnevernet skulle hatt å gjøre i denne saken. Men også til spørsmålet; nei, jeg synes ikke hasj er så ille om det skjer en sjelden gang, ute av syne og utenfor rekkevidde for barn.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #30 Skrevet 4. februar 2009 Jeg vet ALT om detta faktiskt!!Man blir sotte på pisseprøver og da har man ikke mye valg ;-)) Det er overhode ikke lov å bruke narkotika og ha omsorg for barn!! Ikke gidd engang, for jeg vet så godt hva jeg snakker om at dette vil du ikke diskutere med meg ;-)) Du tar veldig feil
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #31 Skrevet 4. februar 2009 Jeg vet ALT om detta faktiskt!!Man blir sotte på pisseprøver og da har man ikke mye valg ;-)) Det er overhode ikke lov å bruke narkotika og ha omsorg for barn!! Ikke gidd engang, for jeg vet så godt hva jeg snakker om at dette vil du ikke diskutere med meg ;-)) Du vet tydeligvis INGENTING om moderat og kontrollert bruk av hasj. Jeg antar du har opplevd rusmisbruk på nært hold siden du er så bastant, men det gjør deg ikke til noen ekspert av den grunn.
Titti72 Skrevet 4. februar 2009 #32 Skrevet 4. februar 2009 Dette kaller jeg hysteri. Hadde han drukket 2 øl hver fredag så hadde det vært greit da?? Røyker han 1 gangi mnd og ikke i hjemmet, så er det ikke skadelig for noen! Hufsa: Du må være fra en annen planet, du påstår ting som er helt på jordet....Det du skriver er helt feil.... Skremselspropoganda kalles det...
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #33 Skrevet 4. februar 2009 Vel.. jeg som skrev dette var også av den oppfatning.. Jeg skrev også at jeg syntes det var horribelt dersom barnvernet hadde blitt innblandet i dette tilfellet Ok, da misforsto jeg deg. Beklager at jeg siterte deg.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #34 Skrevet 4. februar 2009 Det handler ikke om hva man mener om hasj. Greia er jo at det faktisk er ulovlig, og jeg hadde ikke gidda å være sammen med en som bare følger de lover som passer seg.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #35 Skrevet 4. februar 2009 Det handler ikke om hva man mener om hasj. Greia er jo at det faktisk er ulovlig, og jeg hadde ikke gidda å være sammen med en som bare følger de lover som passer seg. Gidder du å være sammen med noen som bryter fartsgrensa da??El har du gjort det selv?? I såfall snakker du mot deg selv her.. Man får ikke større straff ved å røyke hasj enn ved å kjøre over fartsgrensa, her kommer det selvfølgelig an på mengde, hvor fort man kjører osv. Regner da ikke med smugling...
NoAngel Skrevet 4. februar 2009 #36 Skrevet 4. februar 2009 jeg ville ikke hatt det rundt mine barn.. andre får feie for egen dør... om du godtar det eller ikke er vel det som teller her..
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #37 Skrevet 4. februar 2009 jeg ville ikke hatt det rundt mine barn.. andre får feie for egen dør... om du godtar det eller ikke er vel det som teller her.. Veldig enig med deg. Hva andre mener spiller ingen rolle, ts må bare være klar på hva hun selv syns er greit med tanke på at barna nå kommer i første rekke
Tabris Skrevet 4. februar 2009 #38 Skrevet 4. februar 2009 Veldig enig med deg. Hva andre mener spiller ingen rolle, ts må bare være klar på hva hun selv syns er greit med tanke på at barna nå kommer i første rekke Hva er motsetningen med at samboeren røyker hasj av og til og at barna kommer i første rekke?
Aurora M. Skrevet 4. februar 2009 #39 Skrevet 4. februar 2009 Det handler ikke om hva man mener om hasj. Greia er jo at det faktisk er ulovlig, og jeg hadde ikke gidda å være sammen med en som bare følger de lover som passer seg. Og akkurat dette er et viktig aspekt. Man har tråkket over en grense man ikke bør tråkke over når begynner å røyke hasj. Man er blitt lovbryter. En kan diskutere i det vide og brede om hvorvidt den grensen bør være der eller ikke, men faktum er at den er der. Jeg synes også det sier noe om den generelle respekten en har for lover og regler. Jeg tror også det kan gjøre noe med oss som mennesker bevisst å bryte loven på denne måten. (Jeg sier ikke at det ER sånn, men at det kan bidra til at terskelen blir lavere også overfor andre lovovertredelser), hvis den nå ikke allerede er lavere fra før. Personlig tror jeg ikke at det å røyke en joint en gang i måneden representerer noen fare hverken for den som gjør det, eller for omgivelsene, så lenge det foregår utenfor barns synsvidde og rekkevidde. Når det er sagt, vil jeg føye til at jeg for egen del har nulltoleranse for hasj, fordi jeg har sett så mange skremmende eksempler på hva det har ført til. Det er ikke som mange tror, at en ikke kan bli avhengig av hasj på lik linje med andre rusmidler. Faktisk kommer avhengigheten ganske lett, og de som blir avhengige blir etterhvert veldig veldig skrudd i hodet sitt! Spørsmålet blir jo om DU kan leve i ro og trygghet med det forbruket han har nå, eller om det vil bli en stadig kilde til bekymring og uro hos deg. Dernest blir spørsmålet om han vil klare å holde forbruket nede på det planet det er i dag for all framtid, og akkurat DET er vanskelig å spå..
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #40 Skrevet 4. februar 2009 Hva er motsetningen med at samboeren røyker hasj av og til og at barna kommer i første rekke? Dersom hun er imot hasj og mener at dette ikke hører hjemme når man har barn, så må hun ta et standpunkt, enkelt og greit. Det spiller svært liten rolle om vi ikke ser det farlige med det dersom hun selv har den oppfatningen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå