Gjest Celina Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Samboeren min liker veldig godt å røyke hasj innimellom, og det virker som om dette behovet melder seg ca 1 gang i mnd, kansje mer. Sist hadde han lovet meg å ikke røyke, men dro av sted og røykte til langt utpå dagen etter, vel viten om at forholdet da kunne ta slutt. I dag vil han til en kompis å røyke igjen. Jeg har en datter fra før som han er helt enorm god mot. Og vi ønsker å bygge en fremtid sammen, og få barn. Jeg føler likevel at hasjen betyr ekstremt mye for han, og at vi ikke er viktige nok til at han kan holde seg borte. Kan nevne at han har røykt i maaaange år. Han forstår ikke problemet med å røyke. Jeg vil bare vi skal være en vanlig familie, med hverdagslige ting og problemer, der rusmidler ikke er ett tema. Noen synspunkter?
Gjest virvelvind Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er relativt libral når det kommer til dette. Jeg røyker ikke selv, men mener at det å ta seg en joint en helg i mnd eller sjeldnere når barna er på overnattingsbesøk eller lignende tar ingen skade av. Men så lenge barna er i hus burde man klare å la være. Det er lett å tippe over til litt for ofte om man synes det er helt greit å røyke (nei, jeg er ikke fordømmende, snakker av litt for mye erfaring) men hvis man har klar grenser som de jeg nevnte over synes jeg ikke det er noe problem. Så sant det bare dreier seg om hasj.
Sarah_83 Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er relativt libral når det kommer til dette. Jeg røyker ikke selv, men mener at det å ta seg en joint en helg i mnd eller sjeldnere når barna er på overnattingsbesøk eller lignende tar ingen skade av. Men så lenge barna er i hus burde man klare å la være. Det er lett å tippe over til litt for ofte om man synes det er helt greit å røyke (nei, jeg er ikke fordømmende, snakker av litt for mye erfaring) men hvis man har klar grenser som de jeg nevnte over synes jeg ikke det er noe problem. Så sant det bare dreier seg om hasj. Hatt slike foreldre selv?
skravlebassjente 23 Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Å kjære deg. Nei!!!!!!! Vil du likt at datteren din røyka hasj? Dro på fester å røyka hasj, kanskje med gutter som tok sterkere stoffer og mister hemningene sine ovenfor datteren din? Når du har blitt mamma skal du la ditt barns beste gå foran deg selv. Du må kreve at han kutter det ut, eller kutter dere ut. Eller vil du at datteren din skal ha en mamma som synes at hasj er ok...? Selv om hun ikke ser hva som fooregår, skal du leve som et eksempel. Please gjør det riktige. For datteren din sin skyld.
Gjest virvelvind Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Hatt slike foreldre selv? Absolutt ikke
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er også liberal. I begynnelsen var jeg veldig rigid, men etterhvert skjønte jeg at den lillle blåsen ikke ødela eller var noe særlig farlig for mannen min. Han er også i jobb, sosial og en flott pappa for sønnen vår. Han har dog trappet ned veldig, og røyker ca. 1 gang hver tredje måned. Det er ikke noe han MÅ, men han synes det er en veldig god avkopling. Det skader ikke meg eller sønnen vår, så hvorfor stresse?
Gjest virvelvind Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 (endret) Jeg er også liberal. I begynnelsen var jeg veldig rigid, men etterhvert skjønte jeg at den lillle blåsen ikke ødela eller var noe særlig farlig for mannen min. Han er også i jobb, sosial og en flott pappa for sønnen vår. Han har dog trappet ned veldig, og røyker ca. 1 gang hver tredje måned. Det er ikke noe han MÅ, men han synes det er en veldig god avkopling. Det skader ikke meg eller sønnen vår, så hvorfor stresse? Akkurat det som er poenget mitt:) Ja, hasj står på narkotikalisten og defineres derfor som narkotika, som er et veldig "skummelt" ord. Men er det så mye bedre å ta seg en dram hver helg? Det er ifølge de fleste mer enn ok. Endret 4. februar 2009 av virvelvind
skravlebassjente 23 Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Nei alkohol er ikke bedre. Like ille. Ingen av de tingene hører hjemme i et hjem med barn. Man kan fortsette med dette etter at ungen/ungene har blitt voksne og flyttet ut
Gjest Esel Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Eg fatte ikkje du ble sammen med han når du viste at han syns d er greit m hasj .
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Hasj å Alkohol kan ikkje sammenlignes på noen som helst vis . Du kan omgås m en som er høy eller skev , å ikke merke noe til det . Hasj er ok så lenge en kan ta seg av sine og seg selv . Det burde ikke vere noen problem . Verre hva en kan si om alkoholproblemer . Pease and love !
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 Eg fatte ikkje du ble sammen med han når du viste at han syns d er greit m hasj . Deg om det Vi er alle forskjellige vet du...
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er også nokså liberal når det kommer til hasj. Dog jeg er glad min mann ikke røyker, da det alltid vil dukke opp et spl om hva som er ofte og ikke. Samtidig mener jeg at med barn er det på tide å bli voksen og da er vel hasjen også noe man burde legge bort etter min mening.. Selv om jeg også kan forstå at kjæresten din ikke ser det farlige i dette. I dette tilfellet syns jeg uansett at han bør respektere deg på dette området dersom han er interessert i å beholde deg.
hufsa! Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 Heia,NEI!!Hadde barneværnet vist detta hadde du ikke fått beholde datteren din i det hele tatt!!Håper du tar til huet og kommer deg vekk, hvis ikke han kutter røykinga for har man fått barn så gjør man alt det beste for barna sine.Og han er jo ikke noe å satse på om han ikke kan legge det bak seg.Overhode ikke klar for barn!!Syntes det er grusomt at barn skal vokse opp i slike hjem!!Ta vare på det barne du har fått,er nok barn som lider bare i Norges land og ikke minst de som bor med narkomaner og som barneværnet ikke har fått tatt og hjulpet.Du kan være glad du ikke er min nabo for jeg hadde ringt ;-))
Shaz Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 Synspunkter skal du få. Det er ikke akseptabelt.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #16 Skrevet 4. februar 2009 Heia,NEI!!Hadde barneværnet vist detta hadde du ikke fått beholde datteren din i det hele tatt!!Håper du tar til huet og kommer deg vekk, hvis ikke han kutter røykinga for har man fått barn så gjør man alt det beste for barna sine.Og han er jo ikke noe å satse på om han ikke kan legge det bak seg.Overhode ikke klar for barn!!Syntes det er grusomt at barn skal vokse opp i slike hjem!!Ta vare på det barne du har fått,er nok barn som lider bare i Norges land og ikke minst de som bor med narkomaner og som barneværnet ikke har fått tatt og hjulpet.Du kan være glad du ikke er min nabo for jeg hadde ringt ;-)) Her vet du faktisk ikke hva du prater om! Jobber med rus, og nei, det er ikke noe automatikk i at man blir fratatt barna her.. Det virker som det er mange som tror man blir fratatt barna for et godt ord, men det er nok ikke så enkelt.
hufsa! Skrevet 4. februar 2009 #17 Skrevet 4. februar 2009 Her vet du faktisk ikke hva du prater om! Jobber med rus, og nei, det er ikke noe automatikk i at man blir fratatt barna her.. Det virker som det er mange som tror man blir fratatt barna for et godt ord, men det er nok ikke så enkelt. Jeg vet ALT om detta faktiskt!!Man blir sotte på pisseprøver og da har man ikke mye valg ;-)) Det er overhode ikke lov å bruke narkotika og ha omsorg for barn!! Ikke gidd engang, for jeg vet så godt hva jeg snakker om at dette vil du ikke diskutere med meg ;-))
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 Jeg vet ALT om detta faktiskt!!Man blir sotte på pisseprøver og da har man ikke mye valg ;-)) Det er overhode ikke lov å bruke narkotika og ha omsorg for barn!! Ikke gidd engang, for jeg vet så godt hva jeg snakker om at dette vil du ikke diskutere med meg ;-)) Vel da ska du vite at jeg jobber med rus, og ser nok det stikk motsatte dessverre;) Og ja, barnevernet er i mange tilfeller i bildet..
LunaV Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 Hmmm... Mange forskjellige meninger her... Så da sier jeg min og:) Jeg tror helt ærlig ikke at en joint i ny og ne skader mer enn alkohol. Men så er det det at det er ulovlig. Og da er det jo egentlig ikke greit. Eller? Jeg mener at man kjenner selv hva som er riktig. Hvis du synes at dette er et problem og at detsannsynligvis vil fortsette å være et problem når dere evt får egne unger, burde du ta hensyn til det. Det er altfor lett å sitte igjen og tenke på hva man burde gjort. Men, alle må få lov til å mene det de vil. Du gjør det som føles riktig for deg.
hufsa! Skrevet 4. februar 2009 #20 Skrevet 4. februar 2009 Vel da ska du vite at jeg jobber med rus, og ser nok det stikk motsatte dessverre;) Og ja, barnevernet er i mange tilfeller i bildet.. Greit at du jobber med det.<jeg har au en jobb ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå