Gå til innhold

When you wish upon a star...

Lucky?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjipt med bivirkningar av pergoen, men får håpa det er din siste runde på nokre år. :lur:

Strikka babysokkar, ja. Du har vel ikkje oppskrift? :sjenert: Eg håpar veldig på oktober-/novemberbaby nå, og då må eg vel strikka ein del ullklær. :nigo: Eg kan egentlig strikka sokkar, men aner jo ikkje kva garn og kor mange maskar eg skal bruka til babysokkar. :klø: Har veldig lyst å laga alpakkasokkar til lille klumpen. :nigo:

Ja kjipt med bivirkninger, men heldigvis ikke de værste da ;)

Har oppskrift ja, kan legge den inn i morgen :)

:klemmer:

Trenger barnevakt fra 18 - 2030 på onsdag.. :sjenert:

Det skulle vel la seg ordne det ;)

mmm, ble det fastelavensboller på dere?? :sikle:

Ble ikke skikkelig fastelavensboller, men det ble boller da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en koselig dag sammen med sambo i dag :) Etter jeg hadde måket litt ble jeg med han ut for å se på en jobb han holder på med. Er på en øy litt utenfor her vi bor, så vi måtte ut med en ferge :) Kjempedeilig vær og masse nydelig snø :) Uvant å være på sjøen når det flyter isflak rundt båten ;) *lengter etter sol og sommer*

Når vi var på vei hjem igjen ringte pappa og lurte på om jeg og sambo ville være med han og mamma og spise på big horn....klart vi ville :lur:

Så da ble middagen der i dag :)

Når vi kom hjem, fikk jeg bakt ferdig bollene....ble veldig lang heving på de da :ler: Så kom svigermor, svigerinne og tanteunge på boller og kaffe :)

Nå har vi sett film og :sengekos: , så nå sover sambo :fnise: Ikke så lenge til jeg skal krype under dyna heller kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig:

Jeg skal hente varer + at jeg fikk beskjed at det var viktig å komme denne gangen. Jeg pleier jo ikke å dra når det er på onsdager, men nå måtte jeg gjøre det jeg kunne... Så fint!! Nå ble jeg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:bolledeig:

Jeg skal hente varer + at jeg fikk beskjed at det var viktig å komme denne gangen. Jeg pleier jo ikke å dra når det er på onsdager, men nå måtte jeg gjøre det jeg kunne... Så fint!! Nå ble jeg glad!

Ja har skjønt at dette er et viktig møte denne gangen. Fått noen sms :fnise:

Bare koselig å passe vakre skjønningen :klemmer:

Håper du har hatt en fin helg Lucky?!

Vært en deilig og avslappende helg her :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er sokke oppskriften, dreia og evt andre som vil strikke sokker ;)

Sokker

Størrelser : 1 (3) 6-9 (12-18) 24-36

Legg opp på pinne nr 2 ½ 36 (42) 48 (54) 60 m. Strikk 1r, 1 vr rundt 6 (6) 6 (7) 8cm. Strikk 2 omg rett. Sett ett merke i hver side ved 18 (21) 25 (27) 31 m til hæl og 18 (21) 23 (27) 29 m oppå foten. Fortsett med glattstrikk frem og tilbake og strikk hæl: Strikk til 1 maske gjenstår i den ene siden, snu og strikk til en maske står igjen på den andre siden, snu og strikk 1 m mindre for hver pinne til det står igjen 7 (7) 7 (7) 9m på midten. Snu og strikk 1 m mer for hver pinne, men for at det ikke skal bli hull i ”skjøtene” tas tråden opp mellom siste midtmaske og neste maske. Denne tråden settes vridd på pinnen og strikkes sammen med neste maske. Fortsett på samme måte til alle masker er strikket igjen. Fortsett rundt over alle maskene med glattstrikk, men fell på første omgang 6 m jevnt fordelt. Når foten måler 6 (7) 8 (9) 11cm, eller ønsket lengde før tåfelling, felles for tå ved å strikke 3 (4) 5 (6) 7 m r, 2 r sammen omgangen rundt. Strikk 2 omg uten felling. På neste omgang 2 (3) 4 (5) 6 m , 2 r sammen. Strikk en omgang uten felling. Fell videre på samme måte hver omgang. Det blir en m mindre mellom fellingene for hver gang. Når det står igjen 12 m, klipp av tråden og trekk den gjennom maskene.

:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: trøtt i kveld jeg... Fått ryddet litt og gjort unna noen jobbeting da. Og strikket ferdig den ene sokken. Den er såå nydelig :rødme: Håper jeg får brukt for den til neste vinter ;)

Sambo jobber i kveld også, myyye snø som skal kjøres vekk, så vet ikke når han kommer hjem. Men håper ikke det blir så mye snø til helgen da...hvis alt går etter planen kan el dukke opp til helgen.... :lur: Får se hva gynekologen min sier på torsdag. Tror ingenting før jeg ser det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en knupp!!! Jeg kommer hjem fra jobb 17 og må kjøre 1730. KI kjører på øvelse ca kl 18. Han kan godt drøye litt og legge henne før han går hvis du vil det. Men hun pleier å legges uten noe som helst problem altså.

Og pcen står jo her til fri surfing og tv og greier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en knupp!!! Jeg kommer hjem fra jobb 17 og må kjøre 1730. KI kjører på øvelse ca kl 18. Han kan godt drøye litt og legge henne før han går hvis du vil det. Men hun pleier å legges uten noe som helst problem altså.

Og pcen står jo her til fri surfing og tv og greier!!

Neida han trenger ikke drøye med å dra da. Hun er så snill så det skal nok gå bra ;)

Da blir det nok tv og kg etter skjønningen har sovnet ja :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift! :nigo:

:helen:

Eg er usikker på om eg forstod den, men når eg begynner å strikka, er det nok enklare å sjå for seg forklaringane. ;) Eg har igjen ein del babyull frå eine babyteppet eg strikkar, så nå må eg prøva meg på kvite babyullsokkar. :hoppe: Kan nesten ikkje venta med å setja i gong, men litt seint nå. Kanskje i morgon? :nigo:

Du vil vel ikkje leggja ut eit bilde av sokken du er ferdig med? :lur:

Lykke til på torsdag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida han trenger ikke drøye med å dra da. Hun er så snill så det skal nok gå bra ;)

Da blir det nok tv og kg etter skjønningen har sovnet ja :lur:

Legger en pose BAMSEMOMS i kjøleskapet til deg.

Kos deg med KG, TV, SJØNNINGEN OG BAMSEMOMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er heldig som er flink til å strikke, jeg kan strikke noen saker og ting, men andre ting er jeg helt håpløs på. Og å lese strikkeoppskrifter, da blir jeg brått analfabet :roll:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift! :nigo:

:helen:

Eg er usikker på om eg forstod den, men når eg begynner å strikka, er det nok enklare å sjå for seg forklaringane. ;) Eg har igjen ein del babyull frå eine babyteppet eg strikkar, så nå må eg prøva meg på kvite babyullsokkar. :hoppe: Kan nesten ikkje venta med å setja i gong, men litt seint nå. Kanskje i morgon? :nigo:

Du vil vel ikkje leggja ut eit bilde av sokken du er ferdig med? :lur:

Lykke til på torsdag! :hoppe:

De er ikke vanskelige, men ikke så lett skjønne sånne oppskrifter før man er i gang ;) Strikket hvite sokker jeg også :)

Kan prøve å legge ut bilde etterpå :klemmer:

Legger en pose BAMSEMOMS i kjøleskapet til deg.

Kos deg med KG, TV, SJØNNINGEN OG BAMSEMOMS.

mmmmm....gleder meg til i morgen :)

Bamsemomsklem til deg :klemmer:

Du er heldig som er flink til å strikke, jeg kan strikke noen saker og ting, men andre ting er jeg helt håpløs på. Og å lese strikkeoppskrifter, da blir jeg brått analfabet :roll:

:kose:

Er ikke veldig flink til å strikke, men har jo strikket noe. Trenger hjelp når jeg komme til montering og sånt da :sjenert: Tepper er jeg god på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra jobb... kjenner jeg gruer meg litt til gyn timen på torsdag. Vet ikke hva som venter meg liksom, håper virkelig vi ser at pergoen har gjort det den skal og at det ligger ann til eggløsning :)

I kveld har jeg ikke store planer....lage litt middag nå og frustrerte fruer i kveld....i mellomtiden blir det nok litt rydding og litt kg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gyn.time på torsdag altså, får inderlig håpe den viser velvoksende egg som snart skal slippes :klem:

Ja får virkelig håpe det :) Kjenner jeg er veldig spent denne gangen ja ;)

Her leser jeg gym-time! :rolleyes:

:fnise::

Hadde sikkert trengt det også jeg :fnise:

Sambo hadde spist seint lunsj hos mammaen sin i dag, så nå har jeg satt en pizzadeig, så i kveld blir det pizza :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert her inne jeg også :)

Og jeg leste også gym timen :fnise: men til min unnskyldning så sitter jeg uten brillene mine for øyeblikket, og ser ikke så godt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...