Happy Feet Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #1901 Del Skrevet 27. mars 2010 Flinke og handy kjæresten min har brukt nesten hele dagen på å lage ny trapp. Vi har bare hatt en midlertidig trapp her inne, i påvente av denne kjære lager nå. Trappa har vært en av de tingene som må fikses i huset til babyen kommer, så deilig å være i gang med den. Når den er ferdig, er det barnerommet som står for tur. Har kjent meg litt stresset med tanke på trappa og barnerommet i det siste. Vi har jo god tid enda, men tida flyr jo så fort og når jeg begynner å telle antall helger som er igjen til termin, så er det jo ikke så mange. Men nå er kjære godt i gang med trappa, målet er å få den ferdig i påsken, og så håper jeg vi kan begynne på barnerommet fort etter det. Selv om lillegutt vel ikke kommer til å bruke det til å begynne med, vil jeg gjerne ha det ferdig før han kommer så vi kan ha tingene hans og sånn der. Gleder meg til å innrede rommet hans! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. mars 2010 #1902 Del Skrevet 27. mars 2010 Så bra at dere begynner å få ting i orden til lillegutt kommer, og da er det praktisk å ha en handyman Ja tenk så morro å innrede barnerom :rødme: Ønsker deg en fin påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 29. mars 2010 #1903 Del Skrevet 29. mars 2010 85 dager igjen til lillegutt kommer ja, tiden flyr Moro når du kan begynne på barnerommet da Er det mye å gjøre der eller? Jeg pleier også å bli litt småsyk når jeg begynner ferie...er nok noe med at man slapper av på en helt annen måte og da kommer alle tegn på at man er sliten Moro med masse bevegelser om dagen da, må være en herlig følelse Ha en fin mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #1904 Del Skrevet 29. mars 2010 Hei honning og Lucky? Moro når du kan begynne på barnerommet da Er det mye å gjøre der eller? Rommet er bare isolert, så vi må gipse, legge gulv, male og liste. Men det tar ikke så lang tid, så bare vi kommer i gang, er det fort gjort. Kjæresten er tømrer, så det går unna når han starter. Det jeg ser på som det største prosjektet og tiltaket med rommet, er at det er overfylt som lagringsplass til masse rart som vi nå må rydde i og finne en annen plass til. I går fikk vi ei kjempesøt babybok av mamma. Sånn til å skrive i fra nå, fram til barnet skal begynne i barnehage. Var så mange fine sider med ulike og artige tema å fylle ut. Tar også for seg tiden før fødsel, så nå gleder jeg meg til å fylle ut det jeg kan så langt. I dag er jeg 28 uker og med det går jeg vel også inn i 3. trimester? Det er stas å være så langt og moro å begynne på den siste tredjedelen av svangerskapet. Kjære er på jobb i dag og søster har sovet over. Jeg venter egentlig bare på at hun skal våkne, for jeg holder på å "sulte ihjel". Har en gnagende sult hver morgen og vil ha mat med en gang jeg står opp. Er jo koselig å spise frokost sammen, så jeg får finne meg noe å putte innpå som stopper sultfølelsen litt fram til frokost. En neve mandler pleier å funke bra. Ønsker dere alle en super mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #1905 Del Skrevet 29. mars 2010 Søster og jeg har vært ute og gått tur. Den nye runden jeg har funnet som inneholder 25 minutter nedoverbakke, deretter 45 minutter oppoverbakke. Det er tungt, men veldig deilig på samme tid. Særlig etterpå. Det som imidlertid ikke var så deilig denne gangen var at det i det vi skulle ta fått på oppoverbakken, begynte å skikkelig regne for deretter å gå over til kraftig hagl og motvind. Vi ble kliss bløte og det hele toppet seg da en bil kjørte forbi og klarte å sprute oss ned med sølavann. Klærne var så våte at de kunne vris opp. Desto deiligere var det å komme hjem, få på seg tørre klær, nyte en kopp kakao med krem og kjenne på den gode følelsen av å ha fått beveget seg skikkelig og fått ordentlig med frisk luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 29. mars 2010 #1906 Del Skrevet 29. mars 2010 Det er nesten ikke noe som slår det å komme inn fra en slik tur, der man blir søkkvåt, og få på seg tørre varme klær og en kopp med varm drikke Gratulerer med 28 uker Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #1907 Del Skrevet 30. mars 2010 Det er en herlig følelse. Tusen takk, pusilus. ****** Nå begynner magen å bli såpass stor at det er vanskelig å barbere seg "der nede". Det har blitt mindre og mindre sikt i det siste og i går barberte jeg meg uten å se noen ting. Det er på sånne ting jeg merker at magen vokser. Jeg ser den jo hver dag, så legger ikke så merke til endringer i størrelse. Men når jeg skal bøye meg, knyte sko osv, merker jeg stor forskjell. Apropo barbering i det området. Jeg leste i et blad i går at flatlusa er utryddingstruet. Fordi det er så mange som barberer seg der nå for tiden. I dag skal vi ut på shopping. Vi har masse mat og andre ting som må ordnes på lappen. Blir en tur innom byen og et par senter. Koselig med sånne dager hvor vi har god tid til handling og ikke bare forter oss innom matbutikken etter jobb med mål om å få det raskest mulig unna så vi kan komme oss hjem for kvelden. Deilig med påskeferie og goood tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #1908 Del Skrevet 31. mars 2010 Ligger med pc i fanget og kjenner lillegutt sparke og bevege seg. Magen hopper opp og ned. Er så koselig, så vil liksom ikke reise meg selv om jeg egentlig begynner å bli klar for senga. I dag har jeg shoppet litt til lillemann igjen. Lenge siden sist nå, føler at vi egentlig begynner å bli ganske dekket med klær til å begynne med. Er jo så mye fint i butikkene, men prøver å være fornuftig å ikke kjøpe mer enn jeg tror vi trenger og heller satse på å kjøpe inn mer der vi ser det er behov etter at han er født. I dag har jeg kjøpt pysjer, det trengte han. Har ikke funnet noen i små størrelser tidligere, så fint å få kjøpt litt av det også. Kjøpte også en litt tykkere jakke, det har jeg heller ikke kjøpt tidligere. Kom på at han vel muligens trenger det når vi skal reise fra sykehuset. Og så ble det med en veldig tøff lue med "Bad Hair Day" på hjem. Kjøpte også et par mammatopper til meg. Har brukt mye tunikaer som ikke er beregnet på gravide, men som det likevel har vært god plass i fram til nå, men nå begynner magen å bli såpass stor at de ikke er så fine på lenger, så da var det fint med et par nye topper laget for gravide mager. Ellers nyter jeg ferien. Har vært på kafè med ei venninne i dag og fått trent nå på kvelden. På Sats fikk jeg høre av ei som jobber der at hun synes jeg ser så bra ut som gravid. Hun har sagt det tidligere også. Sånt er koselig å høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 1. april 2010 Forfatter #1909 Del Skrevet 1. april 2010 Åh, jeg kommer ikke i gang i dag. Hadde egentlig flere planer for dagen, men har ikke gjort noen ting. Bare slanget meg i godstolen med et blad, surfet meningsløst rundt på nettet bare for å ikke gjøre det jeg egentlig hadde planer om å gjøre. Blir så rastløs av det! Jeg liker å kose meg og slappe av, men ikke når jeg egentlig har lyst til, men ikke ork, til å gjøre noe annet. Da blir det ikke koselig avslapping, bare irritasjon for at jeg ikke får gjort noe. Har akkurat tatt en dusj, i håp om å våkne litt. Tror ikke det hjalp så mye akkurat, jeg sitter jo her igjen... Ute er det grått, trist og vått vær. Ikke akkurat så veldig energigivende det heller. Har bladd meg litt tilbake i dagboka mi, leste om påsken for ett år siden. Da var det sol, påskekos på terrasssen med bøker, Kvikk Lunsj, kakao og apelsin. Litt mer påskestemning enn det været som vi har nå. Leste også om tiden da jeg fortsatt ventet på utskrapning av restene etter MA'en. Tankene rundt det, den dårlige formen, at det tok sånn tid og de ikke visste hva som feilte meg. Og til slutt hormonkuren, den tynne livmorslimhinna og redselen for at ting ikke skulle bli normalt igjen. Er så takknemmelig for at jeg ett år senere sitter her, 28 uker på vei med en sparkende liten gutt i magen. Jeg er utrolig heldig! Så får det bare være at jeg er irriterende lat i dag, at jeg ikke får gjort noe av det jeg egentlig hadde planlagt. Det er jo tross alt helligdag, jeg er gravid og det er dårlig vær ute. Da får det vel være lov til å ha noen dager hvor man ikke gjør noen verdens ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 1. april 2010 Forfatter #1910 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) 81 dager igjen til termin. Det er ikke mange dagene, altså... Tror denne tida framover nå kommer til å gå fort. Nå er det påske, så flere oppstykkede uker utover våren pga alle fridager. Før jeg vet ordet av det er det juni og permisjonen starter. Spennende tider. Endret 1. april 2010 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 2. april 2010 Forfatter #1911 Del Skrevet 2. april 2010 Et helt annet energinivå i dag enn i går. Har fått gjort alt jeg hadde planer om i går. Nå skal jeg slappe av litt, så skal vi dra og trene. Etter det, skal jeg bare kose meg og slappe av resten av kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 2. april 2010 Forfatter #1912 Del Skrevet 2. april 2010 Har vært og trent. Føler meg så flink og sprek på trening om dagen. Har mye bedre kondisjon nå enn jeg har hatt på lenge. Det er så moro og motiverende. Blir litt stolt av meg selv når jeg er i så god form som gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 2. april 2010 #1913 Del Skrevet 2. april 2010 Herlig at du føler deg så bra 80 dager igjen til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 4. april 2010 #1914 Del Skrevet 4. april 2010 Hei og vel overstått påske (en dag igjen, bare...)! Det er en liten stund siden jeg har har vært innom å lest til deg, og det var veldig koslig å lese oppdateringene dine! 28 uker har gått fort! Og jeg skjønner godt at magen har begynt å ta stor plass! Du å være forsiktig med bareberingen "i blinde"! Jeg ga opp på slutten, og det å få luke ugress i bedet var en av de tingene jeg satte stor pris på når litja flyttet ut av magen! Så flink du er som trener! Det tror jeg du vil få godt utbytte av på slutten av sv.sk.et, og ikke minst etterpå! Ha en fortreffelig søndagskveld og nyt det siste av påsken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 6. april 2010 #1915 Del Skrevet 6. april 2010 Så deilig å føle seg i form når man er gravid Du ser sikkert super ut! Godt å lese at flatlusa er utrydningstruet Håper du har hatt en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. april 2010 #1916 Del Skrevet 6. april 2010 Hei Happy Feet Det er alltid koselig å lese her inne syns jeg. Så flink du er til å trene, og kjempebra at formen din er mye bedre enn på lenge! Hehe, den barberinga hørtes ikke helt enkelt ut nei Ser for meg at det kan bli vanskelig etterhvert. Hurra for 3.trimester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. april 2010 Forfatter #1917 Del Skrevet 7. april 2010 Hei pusilus, Missiw, Lucky? og honning Merker at mye har skjedd med kroppen siden før påske. Jeg føler meg plutselig stor og tung. Merker det mer og mer på bevegelsene og når jeg sitter på jobb, begynner det å verke i ryggen etter en stund. Prøver å reise meg og bevege meg med jevne mellomrom, for det er når jeg blir sittende i samme stilling lenge, at det begynner å verke. Og når jeg skal reise meg, er jeg stiv til jeg får beveget meg litt og myket meg opp. Som ei gammal kjerring! Ellers er formen fin, men merker at det er mye mer behagelig for kropp og sjel å ha påskeferie enn å jobbe. Kjenner meg mye mer sliten og trøtt, men det er klart det er annerledes å stå opp litt over fem enn å dra seg til kl ni om morgenen. Ellers er det helt greit å begynne å jobbe igjen. Det er utrolig deilig med ferie, men jeg liker hverdagen godt også. Og så setter man så stor pris på helga når det ikke er ferie. Bare to dager igjen til helg nå og jeg gleder meg allerede. Tenker mye på permisjon og livet etter lillegutt har kommet om dagen. Det er faktisk bare 8-9 uker til permisjonen starter. :dåne: Etter et par måneder, er planen å jobbe en dag i uka (+ litt til etterhvert..) mens far fordeler sine 10 uker med en dag hjemme pr uke når jeg jobber. For meg føles det rart å skulle kutte alle bånd til jobben i ett år, så jeg tror det blir en fin ordning for oss samtidig som kjære også får vært en del hjemme med lillegutt fra starten av. Jeg har muligheten til å jobbe hjemmefra og de arbeidsoppgavene jeg skal beholde, er ting jeg føler meg veldig trygg på som går på ren rutine. Håper det skal gå bra og at jeg ikke har tatt meg vann over hodet. Jeg vet jo ikke hva vi går til og hvordan livet med en liten baby i huset blir. Men jeg tror det skal gå fint og det kjennes ut som en bra plan. Dessuten kan jeg jo strekke permisjonen lenger og med ferier osv, trenger vi ikke barnehageplass til lillegutt før i august når han er 1 år og to måneder. Dessuten har jeg fått tilrettelagt arbeidstidene på jobb etter permisjonen. Jeg jobber vanligvis fra 8 til 15.30, men når lillegutt skal leveres og hentes i barnehage, kan det bli vanskelig da jeg har litt reisevei til jobb og kjære begynner på jobb før barnehagene åpner. Jeg har fått ny arbeidstid fra 9-15 og mulighet til hjemmekontor en dag i uka. Deilig å slippe å stresse med levering og henting i barnehagen og så slipper vi å tyne åpningstidene og være de første som leverer og de siste som henter. Setter stor pris på at vi kan ordne det sånn på jobben, men jeg vet jobben setter veldig stor pris på meg også og gjerne vil legge forholdene til rette sånn at det skal gå greit for meg å fortsette etter at permisjonen er over, med tanke reisevei og barn i barnehage. Det hadde vært vanskelig å få kabalen til å gå opp ellers. Jeg er heldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. april 2010 Forfatter #1918 Del Skrevet 7. april 2010 Og så må jeg jo juble litt for å ha passert 29 uker siden sist jeg skrev her! I morgen er det kontroll hos jordmor. Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 7. april 2010 #1919 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg hadde også gradert permisjon i tankene lenge... Men jeg syntes det var så vanskelig å bestemme seg og enda vanskligere å sette opp en avtale med begges jobb om noe som skjer etter jul. Fant ut at jeg søkte vanlig full permisjon også endrer vi underveis, hvis vi ønsker det. Det avhenger jo litt med amming ol. Men min erfaring er at man blir så forelsket i barnet og oppslukt at man i grunn ikke er klar for å levere det bort til noen selv ikke når ett år er omme. MEn jeg merket helt klart at jeg hadde vært borte fra jobb i ett helt år, når jeg kom tilbake. Og det er ikke alltid like enkelt. Men det er så forskjellig hva som passer hver enkelt familie, så det er greit å kunne gjøre nesten som man vil med permisjonstiden sin Jepp, neste uke er vi faktisk i uke 30. WOW, det begynner å gå fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 8. april 2010 Forfatter #1920 Del Skrevet 8. april 2010 Hei liljan! Nei, dette med permisjon er ikke så lett, så jeg tenker mye på det. Vanskelig å bestemme seg og vanskelig å sette seg inn i hvordan situasjonen med en ny baby vil bli og det vil vel uansett variere veldig fra barn til barn. Men vi har bestemt oss for gradert uttak nå og har avtalt det med jobbene våre, så jeg håper det skal gå greit. Det fine er at min jobb er veldig fleksibel, at jeg kan jobbe hjemmefra og ta det litt som det kommer ettersom man ser hvordan den nye situasjonen blir. Jeg aner jo ikke hva jeg går til og blir litt redd for at det skal bli for mye, at jeg er helt fraværende osv, men jeg håper det skal gå fint. Ja, tenk - snart 30 uker. Tida går utrolig fort! :dåne: ****** I dag har jeg vært hos jordmor, og det er alltid like hyggelig. Jeg går bare å hver gang jeg har vært der, for alt er bare positivt og det er moro å få så skryt. Hun sa at jeg ser uforskammet flott ut, det er litt koselig å høre. Lillegutt vokser som han skal, men heldigvis ser han ut til å likne mer på meg enn kjære når det gjelder størrelse. Jeg var ganske nøyaktig 3 kg da jeg ble født, mens kjære var 4,2 kilo. Han ligger nå med hodet ned og hun sa at det godt kunne hende han ble liggende sånn til fødsel fordi de ofte bare roterer rundt sin egen akse. Den siste tiden har jeg følt at det presser litt mer nedover og jeg kjenner meg ikke så "spretten" som tidligere. Jordmor sa det er normalt å føle seg litt tyngre på denne tiden. Han har brukt 27 uker på å bli ca 1,1 kg og så skal han doble vekta på bare få uker - da er det ikke rart man kjenner endringene på kroppen. Jeg har lagt på meg hele 8 kg da, synes det høres mye ut, men jordmor sa det var bra og at jeg trenger de kiloene da jeg alltid har gått under kategorien undervektig. Synes ikke jeg har spist så mye anderledes enn vanlig egentlig og prøver å ikke spise alt for mye søtt, men likevel kommer kiloene jevnt og trutt. På de siste 3-4 ukene har jeg gått opp over 2 kg. Skal tilbake til jordmor om 3 uker for å ta blodprøve siden jeg er Rhesus negativ. Jordmor sa at det sjelden er noe problem, men at det var noe de var pålagt å gjøre for sikkerhetsskyld. Satser på at alt er som det skal der også. Bare en dag igjen til helg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå