Gå til innhold

Cæmis Sin Bryllupsdagbok!


Cæmis

Anbefalte innlegg

Det med melkeflaskene var innmari stilig, nå fikk jeg en virkelig god idé! Herlig, me like. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ja, nå er det under 1 år igjen til vi gifter oss! :strix:

Tiden går så utrolig fort! Nå skal vi reservere catering selskap og betale lokalet! hurra!

Gleder meg til å se på invitasjoner nærmere jul! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, det er utrolig flott...men også litt trist...for snart har jeg ikke noe mer å planlegge...:ler:

Nå er det bare 11 mnd igjen! Hurra! :strix:

Når booker man egentlig en person som skan ordne med blomster? Kan man gjøre det allerede nå? Jeg har ikke peiling på hva blomster vil koste. Har satt opp 6000 for blomster for bordet (enkle), knapphullsblomster for brudgom, min far og forlover, samt min bukett. Jeg har ingen anelse om hva dette kommer på. Ser noen her har brukt 2000, andre 8000...sukk! Ønsker å holde det billig, men greier ikke å lage bukett selv, det har jeg prøvd...blir bare styr og mas! hehe

Vi booket også transport i forrige uke. Mercedes, sort...nyyydelig. Den pyntes med bånd og blomster og det følger med litt musserende vin til brudeparret! :) Vi skal jo ikke lange veien da siden vi har festen ca 5 min unna der vi vier oss, men jeg og min forlover skal jo hentes hos frisør, og vi skal også videre til fotografering etter vielse, så vi får vel brukt bilen litt! Ellers får vi kjøre rundt da som noen tullinger til vi har fått det vi har betalt for :fnise:.

I forrig euke tok jeg og min kjære og virkelig ryddet opp i budjsettet. Vi synes pengesummen begynte å vokse noe volsomt, så vi måtte ta "drastiske tak". :ler: Var egentlig ikke så drastiske, vi brukte bare fornuften og kreativiteten, så plutselig hadde vi greid alt det vi ville ha men til 15 000,- mindre! Hurra! Mer lommepenger til reisen vår! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vurderte først å leie duker, man fanty ut at Jysk selger bllige nervøs fløyelsduker. Her sparte vi nesten 1500 kr.

Vi har også valgt å gå for enklere invitasjoner og sparte nesten 2000 kr ved å ikke lage de selv, men bestille de over nett (decorium.no).

Vi har også funnet flere steder online som fremkaller oglager takkekort (uten skrift) til mellom 6 og 10 kr stykket. I forhold til budsjett sparte vi her nesten 2000 kr.

Først ville jeg ha callaliljer til min bukett, noe som jeg egentlig fortsatt vil...men jeg trenger ikke BARE calla liljer. Så vidt jeg har forstått er disse meget dyre i forhold til andre blomster og vi har derfor blitt enige om at roser og andre søte blomster er veien å gå. Regner med å spare ca 1000 kr på dette.

Ellers er det litt kutt på antall etasjer på bryllupsaken. 3 i stedet for 4. spart ca 500 kr. Litt kutt på dekor på bordene og leie av stereo da vi har greid å få venners-venners dealer til en god penge. Spart ca 2500.

Ellers fikk vi jo transportn esten 1500 kr billigere enn forventet ved å ta en litt eldre Mercedes i stedet for en helt ny 2010 modell.

Det er noen av de større tingene. Kanskje common sense egentlig, men vi var litt på den "allout" bølgen helt til vi så at budjsettet vokser fort :ler:. Vi kommer fortsatt til å bruke litt mer penger enn planlagt, men det lønner seg absolutt å se på flere muligheter før man bestemmer seg, det er absilutt mye penger å spare på det! :jepp:

Håper på å kunne kutte ned ytterligere etterhvert som vi kjøper inn,men man vet jo aldri før man står der med prislappen i hånda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hei og hopp, jeg er så glad i dag! ! :strix:

Hva trenger en brud? Jo, to par sko til dagen :fnise:

Kunne ikke dy meg så klart, så jeg kjøpte enda et par sko! Ebay er farlig! :opplyser:

Jeg har jo denne grå/sølv sløyfen på toppen av min kjole!

Link under til de som kanskje titter inn for første gang, eller som ikke orker å bla i dagboken:

http://www.ocones.com/images/Maggie%20Sott...ggie-Dallas.jpg

Så da måtte jeg kjøpe disse:

http://images.esellerpro.com/2105/I/197/84...Tmp_Snap_29.jpg

hurra!

Endret av Cæmis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag har vi vært og ordnet dress til min kjære og til hans forlover!

Jeg håpet på sjakett, men det likte han ikke...så da skal han få slippe det :ler: (selv om han var uuuutrolig fin i den).

Vi fant en annen dress som satt perfekt og var kjempefin på! Nesten finere enn sjaketten! :jepp: Vi er veldig fornøyde med valget!

Dressen er sort med mønster og med sølv vest og sånn spesielt slips...bildet under har rødt underandtrekk da, så det er ikke heeelt likt, men dressen er så og si den samme! We love it!

http://www.snefridshus.no/images/Marketing...14_d_medium.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her om dagen gikk det litt opp for meg at vi faktisk skal GIFTE OSS ( :strix: ).

Merkelg følelse altså!

Da vi forlovet oss var det evigheter til, men nå er det 9 mnd og 3 uker! Scary!

Akkurat nå gleder jeg med bare, men jeg lurer på hvordan følelsene er 1 uke før! Tror jeg kommer til å dø av nervøsitet! :ler:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Nå har vi bestilt invitasjoner!!!

6-8 ukers leveringstid, så det passer perfekt med planen om å sende ut i Januar mnd!

Fikk en ordrebekreftelse i ste som bekreftet 30 invitasjoner og et album...men vi bestilte 38 invitasjoner og ikke noe album :klø: :ler:.

Får ta en tlf til de i morgen! :jepp:

Tror de blir veldig fine! Hurra!!! nå nærmer tiden seg med stormskritt!

Prøvde kjolen min i går også røk den ene hempen til å tre snøret i på ryggen! Men sydama fikser det uten problemerfor 100 kr...

Blanding av glede og frykt egentlig, for om det hadde skjedd på dagen hadde jeg fått panikk!! men nå har jeg mulighet til å få det forsterket over hele, og sånn skjer når man prøver å ta på seg kjolen selv, not goood!

Endret av Cæmis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert bare skjedd en glipp. Håper dere får det dere skal ha da, og ikke 30 invitasjoner og et album ;)

Kjipt med kjolen, men som du sier, bra at det skjedde nå og ikke på selve dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom bryllupsdagboken din også, blir sånn in the mood av å lese andre sine bryllupsdagbøker.

Håper skredderen får ordnet med kjolen din.

Hvordan ser invitasjoene ut? Får vi lov å se?

Endret av Ebano
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:velkommen::vinke:

Hyggelig med besøk av flere her i boken min!

Ja, håper skredderen finner en løsning. Kunne sikkert ha fikset det selv med hvit tråd og en god dose tomodighet, men tar ikke sjansen på å gjøre noe værre!

Bestillte invitasjoner fra kortbutikken.no, de shipper fra Sverige.

Først ville vi ha noen veldig klassiske og romantiske, men endte opp med noen søte og morsomme som er mer oss..hehe.

http://kortbutikken.no/bilder/produkter/7500_stor.jpg?new

Bestillte prøve av de først og synes de var kjempefine! Ikke så alt for dyre heller. Ca 25 kr stk med navn og konvolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De invitasjonene har vi sett på også! Men bestemte oss til slutt for å lage da..

Uansett så er de kjempesøte :)

Håper det årner seg med brudekjolen da :krysser fingrene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...