Gå til innhold

Cæmis Sin Bryllupsdagbok!


Cæmis

Anbefalte innlegg

Jeg får høre litt rundt :jepp:...ser at det er ganske få som vil stille opp på dette egentlig..hvertfall i den lille stunden jeg har spurt litt rundt hos venner og familie.

Spurte løst noen venner av lillebroren til mannen min, men det eneste som kom ut der var "herregud så kjedelig da, ikke rart du ikke finner noen..."...:fnise:

Det er fortsatt lenge til. Mulig min søster har noen venner som gidder. Spørs sikkert hvor mye man skal gi...hvor mye er egentlig vanlig å gi? Poenget er jo at man skal kunne spare penger ved å ikke kjøpe tjenesten hos catering selskapet...men ser nå at de fleste må ha en del før de gidder å stille på noe slikt...hmmm

Min venninne hadde jo et fjernt venners-venner bryllup hvor de avtalte seg i mellom at de skulle servere på hverandres bryllup...men jeg kjenner ingen som skal gifte seg, men kan jo håpe at noen venner har noen venner som snart skal gi hverandre sitt ja, så kan man lure seg inn der :fnise:! Vel, tiden er til hjelp..kanskje som Bee sa, så er det et lag eller en menighet som kan tenke seg å gjøre en slik jobb for noen penger. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har det vært en periode hvor jeg egentlig ikke har tenkt så mye på bryllup, men så plutselig kom "bridezillaen" tilbake fra davle :fnise:

I det siste tenker jeg litt mer på bryllupsreisen, frisør, fotograf og gifteringer.

Reisen blir nok cruise og byferie i de sydligere strøk, men har hørt man bør bestille ganske tidlig...helst 1 år i forveien, så da nærmer jo det seg...

Ellers sliter jeg med å finne en ok frisør i Oslo som kan ta sminke og frisyre med prøvetime til en rimelig pris, som også tillater fotograf i lokalet under stylingen.

Fotograf er viktig for oss og vi vil ha en sm kan følge oss hele dagen (frem til 22-ish) uten at dette skal koste mer enn det vi betaler for mat til 60 stk. :eeeh:

Gifteringer er det jo ikke akkurat hast med enda da, men ser for meg noe klassiskt og tidløst, men helst ikke helt plaine ringer. Vi ønsker hvitt gull, kanksje med en liten bit gult gull...men min skal ha noen diamanter. Vi fant noen på Thune...

til 22.000 ...de har noen lignende til bare 41 000 og...:hakeslepp:

så veldig utelukket...men leter etter noe lignende til en litt smalere pris...kanskje med noen litt færre/billigere diamanter.

Vi sier oss enige på ca 10.000-12.000 MAX. Vi har også funnet fine til 7 000 som vi synes egentlig er helt ok. Ringene er ikke det viktigste, men det er vel lov å drømme?...sukk ting er dyrt!!!! :haar:

Hvis noen kommer over en fin side med ringer så let me know! jeg trenger inspirasjon!

Endret av Cæmis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisen blir nok cruise og byferie i de sydligere strøk, men har hørt man bør bestille ganske tidlig...helst 1 år i forveien, så da nærmer jo det seg...

Seriøst?? Må man bestille helst 1 år i forveien?? Trodde at det hadde jeg iaaallefall et halvt år på meg å gjøre... Er det cruise spesielt, en må bestille så tidlig for?

Vi ønsker oss noe eksotisk... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?? Må man bestille helst 1 år i forveien?? Trodde at det hadde jeg iaaallefall et halvt år på meg å gjøre... Er det cruise spesielt, en må bestille så tidlig for?

Vi ønsker oss noe eksotisk... :rødme:

Ja hørte at de beste pakkene blir fort utsolgt, så når de nye katalogene kommer i august mnd så var det visstnok bare å bestille! :vetikke:

Særlig om man skal ha et hotell som korresponderer med endt cruise tur (og man har et spesielt ønske til hotel) så er det kanskje lurt å sørge for at man bestiller tidlig så ting går i boks..kjipt om hotellet ikke har ledige rom før 2 dager etter båten er i havn..:ler:.

mulig jeg ''krisemaksimerer' her med 1 år, men er jo egentlig greit å ha det i orden uansett om mab vet hva man vil :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sikkert lurt å være ute i god tid, ja, som alle andre ting her i verden... Takk for tipset om at katalogene kommer i august - da er det visst bare til å hamstre :jepp:

Hvilke reisebyrå er det som har sånne cruise da? Hvilke reisebyrå er aktuelle for dere...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvilke vi har sett rundt om kring, men det er de som er på storsentre som har ulike leverandører osv. De har ofte cruise fra Royal Caribian og NCL etc.

Vi tar vel å bestiller på sensommeren eller høsten. Jeg vet at hoteller i utlandet ikke har priser klare enda før i oktober mnd, så for å få alt sammen birde vi vente med totalen.

*smøresegmedmassetolmodighet*

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

Så fin kjole og sko du har skaffet deg allerede. Kjenner at jeg blir utålmodig etter å få ting i boks jeg også. :fnise:

Vi har også tenkt på cruise som bryllupsreise, jeg gleder meg allerede til å få han helt for meg selv i en drøy uke. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :)

Var litt usikker på om kjolen var den jeg ville ha, men etter å ha prøvd den igjen så er jeg mer sikker! :D

Har uansett ikke funnet noen kjoler som passer bedre så da er den grei! :jepp:

Nå er det bare 399 dager til bryllup! :strix::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige ringer dere har valgt dere, skjønner godt at dere falt for dem. :)

Cruise ja, høres herlig ut. Faktisk noe jeg kunne tenkt meg jeg også, kanskje jeg skal lufte den idéen for min kjære? Hmm. :ler:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cæmis! :vinke:

Hvordan går det..? Blir det noe bryllupstenking på deg...?

Hos meg har det stoppa litt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige ringer dere har valgt dere, skjønner godt at dere falt for dem. :)

Cruise ja, høres herlig ut. Faktisk noe jeg kunne tenkt meg jeg også, kanskje jeg skal lufte den idéen for min kjære? Hmm. :ler:

Mvh Yvonne :heiajente:

Takk Yvonne! Ringene er nydelige, men dessverre (litt) dyre..:( Vi finner nok noen vi liker som er i riktig prisklasse. Min kjære har alltid sagt at vi burde kutte der vi kan kutte , men her om dagen gikk vi tilfeldigvis forbi en Thune-forretning og vi bestemte oss for å ta en titt på ringer for morroskyld. Vi kom inn i butikken og damen i kassen snudde seg og sa "Hei på dere! Gifteringer?"...hehe Det var visst tydelig, vi ble litt paffe..:fnise: Da han fikk prøvd på noen ringer og smakt litt på noen sommerfugler i magen så tror jeg nesten han begynte å glede seg enda mer til dagen vår, man så det så tydelig på ham :sjenert::hjerter: ..:D Og senere sa han til meg at han ønsket ikke å spare inn på ringene da dette er den ene fysiske tingen (utenom hverandre så klart) som vi har igjen fra dagen vår og som skal vare i evig tid. Ble nesten litt rørt av den jeg siden han er så påpasselig med å passe på ellers. :fnise:

Hei Cæmis! :vinke:

Hvordan går det..? Blir det noe bryllupstenking på deg...?

Hos meg har det stoppa litt opp...

Hallooo Bee! :vinke:

De siste to ukene så har det faktisk vært mye fart...nesten litt for ivrig får jeg nesten si....jeg har kjøpt inn og gjort (nesten) alt klart til bordekorasjoner

:bond: :bond: :bond::hoppe:

Det som mangler på innkjøp , men som er klart i tankene, er duker , servietter, vaser og blomster...og det tar vi jo ikke før alle har svart på invitasjoner....så jeg vet ikke om dette er ny rekord jeg!? :skratte: Ferdig med bordekor 1 år i forveien? Tok til og med å lagde et lite eksemplar på spisebordet med 4 "gjester" og dekket på med løper og lys og confetti...blei så pent atte!

Av en eller annen merkelig grunn så har jeg stressa litt med dette og tror det har ligget å gangd litt i bakskrotten utn at jeg egentlig var klar over det. Nå har jeg en sånn deilig følelse at ting er "ferdig" og det er digg! Nå må det merkes at jeg er litt glad i å ha god tid og ha mulighet til å prøve ut å lete og kose meg litt med planlegging...så dette er joe bare midt i blinken for meg...eller har jeg fått bridezilla tendenser? :scorpis:

Nå skal jeg lage mine egne serviettringer har jeg funnet ut av! :jepp:

Så får vi se hvor vellykket det blir! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo Bee! :vinke:

De siste to ukene så har det faktisk vært mye fart...nesten litt for ivrig får jeg nesten si....jeg har kjøpt inn og gjort (nesten) alt klart til bordekorasjoner

:bond: :bond: :bond::hoppe:

Det som mangler på innkjøp , men som er klart i tankene, er duker , servietter, vaser og blomster...og det tar vi jo ikke før alle har svart på invitasjoner....så jeg vet ikke om dette er ny rekord jeg!? :skratte: Ferdig med bordekor 1 år i forveien? Tok til og med å lagde et lite eksemplar på spisebordet med 4 "gjester" og dekket på med løper og lys og confetti...blei så pent atte!

Av en eller annen merkelig grunn så har jeg stressa litt med dette og tror det har ligget å gangd litt i bakskrotten utn at jeg egentlig var klar over det. Nå har jeg en sånn deilig følelse at ting er "ferdig" og det er digg! Nå må det merkes at jeg er litt glad i å ha god tid og ha mulighet til å prøve ut å lete og kose meg litt med planlegging...så dette er joe bare midt i blinken for meg...eller har jeg fått bridezilla tendenser? :scorpis:

Nå skal jeg lage mine egne serviettringer har jeg funnet ut av! :jepp:

Så får vi se hvor vellykket det blir! :ler:

Oi!! Skal si du er produktiv...! Jeg har også begynt å fundere litt på dekorasjoner - men er så redd for å bestemme meg for noe nå...og så ombestemme meg igjen... Men, det høres jo deilig ut å ha god tid!!

Hvilke borddekorasjoner har du kjøpt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da, og jeg er enig: ringer er ikke det vi kommer til å spare inn på tror jeg. Nå har jeg spart veldig inn på brudekjolen min, så jeg synes vi kan spandere på oss noen flotte ringer. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, min kjære hadde et forslag om at vi skulle smelte forlovelsesringene om til et eller annet, et smykke til meg eller noe i den duren. Får se hva vi gjør. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!! Skal si du er produktiv...! Jeg har også begynt å fundere litt på dekorasjoner - men er så redd for å bestemme meg for noe nå...og så ombestemme meg igjen... Men, det høres jo deilig ut å ha god tid!!

Hvilke borddekorasjoner har du kjøpt..?

Vi gikk for hvit damask duk (skal kjøpes fra binders), med sølv organsa løper, og lave litt store telysholdere m/hvite store lys i, samt roseblader i lilla sammen med klare "dråpe" konfetti...ser ut som glass kuler med avskjært bunn nesten. Så skal vi ha tyll stoff fyllt med sjokolade som vi snurper sammen med lilla silketråder på hver tallerken som en "favour"...også blir det da bordkortholdere med bordkort. Det blir et forholdvis "stilrent" bord. Kanskje ikke så ultra romantisk, men tror det skal bli fint! :jepp:

Så skal vi ha flate runde vaser med stener i og flytende blomster (uten stilk). Sammen med grønne strå som sniler seg langs glasset om ikke blomster-folka harnoen adre ideer nårjeg snakker med de om ca....ja 1 års tid...hehe

Kjolen min er hvit med sølv sløyfe og da synes jeg det var fint å beholde samme fargene i temaet...så valgte kjæresten lilla som selve fargen, så da ble det ganske lyst bord.

Først tenkte vi mørke lilla som brekker litt med alt det lyse, men syrin ble faktisk utrolig pent! uansett tenkte vi å få inn noen sterke lilla farger, feks i detaljene på serviettringene, eller deler av konfetti...men det får jeg tenke på siden, måjo ha noe å kose meg med til neste år og! huff, nesten flaut slik som jeg holder på...men synes det er så morsomt jeg å styre og ordne...:jepp:

Jeg sto en stund å vurderte vinrød og hvit med sølvdetaljer...for å få en friskere og kanskje mer romantisk utseende på bordet...men vi fant ut etter en kort prat at det ikke ble match for oss,så dakjørte vi på med enkle linjerog lyse farger.

Hvilke tanker har du om deres bord? Så du varlitt på tittern, men har du noen ideer som du liker veldig godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøper dere egne gifteringer i tillegg til forlovelsesringene...?

Hos oss er det bare jeg som har en ring, så vi ender opp med å kjøpe et heltnytt sett :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tanker har du om deres bord? Så du varlitt på tittern, men har du noen ideer som du liker veldig godt?

Det hørtes utrolig stilig ut..! Jeg ser for meg at syrin-lilla kan være kjempefint, jeg! Blir kanskje litt romantisk...?

Kjolen min er med mye blonder - og ganske romantisk av seg, så jeg skal liksom prøve å kjøre en romantisk stil...så gjenstår det å se om jeg får det til :fnise: Jeg har vurdert tanken å bruke gamle melkeflasker i grupper, sånn ca sånn - men med lilla brudesløraktige blomster... Men er litt usikker på om det kan bli litt rotete..? Litt for hverdagslig, liksom...?

Og så har jeg tenkt å kanskje ha kubbelys med blondebånde rundt...får å ta opp blondetemaet litt.. Har også vurdert sølv organza løper..

Vil ha mest hvitt i bordet...å så la blomstene og detaljene gå i sølv og lilla...

Hos oss er det bare jeg som har en ring, så vi ender opp med å kjøpe et heltnytt sett :jepp:

Jeg vil også ha...:sur: Men, kjenner jeg mannen rett så vil han ikke se poenget med det, når vi allerede har...:fnise:

Endret av Bee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Det var stilig med melkeglassene!...blir sånnn landling og romantisk stil synes jeg, det er kjempe fint! :jepp:

Tror ikke det blir for kjedelig eller rotete om du har brudeslør blomster! Det skal jo se naturlig og livlig ut og jeg vet ikke om det er landlig/romantisk tema du er ute etter , men synes hvertfall den kombinasjonen er utrolig stilig med villblomster man kan plukke selv. Får skikkelig sommerfølelse av slike bryllup!

Tenker hvertfall på denne jenta når jeg så melkeglassene dine...

http://martuv.blogspot.com/

Hun har også fått tak i stener fra hobbyforretning som hun har skrevet på...jeg vurderte dette som bordkort om jeg skulle gå for en litt mer landlig og romantisk stil....men det gjorde vi altså ikke, hehe...men bloggen her viser UTROLIG mye stilig som mankan lage selv bare man er litt kreativ!

Jeg har tatt opp noen tips her i fra, både til bryllup og hjem...:D Hun bruker de enkleste ting og gjør det utrolig stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link til søt side!! Her skal jeg kose meg en kveld...nå begynner klokka å tikke fra meg :fnise:

Det er det som er så perfekt med KG - at en kan få tips om ting og internettsider som en aldri hadde sett ellers ;)

Håper bare ikke gjestene synes det ser for lite pynta ut når jeg bruker gamle flasker som vaser...jaja - de om det ;)

Godnatt, Cæmis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...