Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig

Det er veldig gøy ja =D

Du kan jo prøve benk med bunnstart. Det er superdupert for styrken i bunn, og høyst relevant til den testen du skal gjøre. Eller roing med bredt grep (som er akkurat omvendt til benke-bevegelsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment
Du kan jo prøve benk med bunnstart.

Høres veldig effektivt (og utrolig tungt) ut. Da er det kun snakk om å senke - vente - løfte, antar jeg, eller misforstår jeg? Roing er en av øvelsene jeg gjør fast, enten i form av omvendt roing (liggende hangups), sittende roing eller stående roing. Eventuelt i romaskin, men da mer som utholdenhet enn styrke, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Tja, det spørs egentlig litt hva du har muligheter for å gjøre. Enkelte benker har jo justeringer slik at man kan hekte av stanga i bunnen av løftet, og legge den fra i toppen. Det kan jo være en mulighet. En annen er jo, som du sier, å bare ha 2 sek pause i bunn slik at strekkmusklen deaktiveres.

En annen måte å løse det på er å bruke en spotter som kan gi stanga til deg når du ligger nede, for eksempel i et powerrack eller liknende. Enkelte rack kan også brukes til å legge stanga ganske lavt, så kan man skli under og begynne derfra. Bare pass for all del på skuldrene slik at man ikke dreper skuldrene i bunnen ved en dårlig start.

Prøvde å finne noe på jutub, men det var nytteløst :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å dele noe med noen, men fant ikke noe vettug plass å dele det, så jeg deler det her... siden jeg synes Bolledeig og dere som svarer her er den fornuftige delen av Kostholds-KG ;)

Ok, nå har jeg ikke trent særlig på en måned, annet enn skiturer og 3-4 treningsøkter, pga reiser, leilighetskjøp (hurra!) og sykdom, men likevel har jeg droppet fett - buksene er skikkelig løse nå, spesielt rundt lårene og baken!! Jeg har altså trent siden november, og har likevel igjen for det når jeg ikke får trent skikkelig på 1 mnd... heia styrketrening, litt ekstra innsats, og man har igjen for det i bøtter og spann!!! :bolledeig:

(Hahaha, den smileyen over HETER faktisk "bolledeig"!! Konge :mrgreen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Ok, nå har jeg ikke trent særlig på en måned, annet enn skiturer og 3-4 treningsøkter, pga reiser, leilighetskjøp (hurra!) og sykdom, men likevel har jeg droppet fett - buksene er skikkelig løse nå, spesielt rundt lårene og baken!!

Godt det er noen som får det til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Prøvde å finne noe på jutub, men det var nytteløst :(

Jeg tror jeg skjønner hvordan øvelsen skal gjøres. Takk for tips og inngående forklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Overhodet ikke ;)

Jeg skal bare bli så sterk som overhodet mulig, og ha en velfungerende og sånn noenlunde ålreit utseende kropp. Jeg er for lite opptatt av utseende til at jeg gidder å gå gjennom all diettgreiene og utseenderettet trening som den idretten krever.

Innimellom får jeg jo ting for meg, som for eksempel å skulle løpe 10 km på under en time eller løfte 100 kilo i markløft, men ut over det har jeg ingen ambisjoner egentlig. Det hadde vært gøy å kunne konkurrere i _noe_ en gang, men hva, nei det vet jeg ikke. Kanskje 100 meter i veteranklassen etter jeg fyller 35, eller et lokalt stevne i styrkeløft, men ingen konkrete planer ;)

Det er vel derfor jeg aldri klarer å gjennomføre en diett heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

I dag var det løpetur på programmet. Fikk en luring løpende bak meg i 20 minutter, så da kunne jeg jo ikke slappe av i det hele tatt :kjefte: Hele visa endte på en snittpuls på 185 og lettere rasende avslutning på økta ;) Men det var moro da, løpeglede har det vært lite av i det siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Okei, det er ikke sååå imponerende med tanke på at jeg har en makspuls som er ganske godt over 200 :ler: men det var ikke noe gøy og fikk både testamentert bort forelesningsnotatene mine og hatt en god gjennomgang av alt jeg aldri fikk gjort i dette livet i den prosessen for å si det sånn. Men når man bare apellerer til konkurranseinstiktet mitt til stor nok grad :dåne:

Jeg kommer til å dø første gang jeg er med på noen løp med andre mennesker som er bedre enn meg, tror jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg makset på 1 x 70kg dyp knebøy i dag :danser:

Jeg har ikke kjørt så mye ordentlig dyp knebøy, så det var nytt for meg, og fy flate det er tungt! Men kjempegøy!

Håper du får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ikke dumt! Gøy med fremgang.

Blir ikke ivrig oppdatert her denne helga, jeg er hjemme og sanker krefter til siste innspurt på eksamenslesningen. Kommer sterkere tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Menne, jeg fikk meg i hvertfall en halvtimes løpetur *blir gal av å ikke få logget ordentlig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

I dag var det maksøkt, og jeg var kjempespent på hvordan det skulle gå.

Markløft

Jobbet meg opp til

1 x 90 kg litt småtungt men prøvde igjen

1 x 90 kg LETT

1 x 95 kg småtungt

1 x 100 kg PERS

Hurra, ny pers :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: Ble selvsagt helt i hundre, utrolig moro å bikke tresifra i markløft!

Etterpå ble det

Glute Bridge

Bulgarske utfall + 20 kg dødvekt

Rygghev

Svært spent på hvordan bøyen blir senere i uka. Håper minst på 1x85 kilo....

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...