Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

15 minutters forbedring på kun et par uker høres tøft ut. 10 km på under en time virker hakket hardere enn det jeg ville foretrukket, men nå er jeg også langt unna å være en langdistanseløper. En snittfart på rundt 10 km/t. høres tungt ut når det er snakk om en så lang løpetur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Jo, du sier noe. Men turen i dag var nok i overkant slapp, gikk kanskje litt lenge de gangene jeg først begynte å traske i stedet for å jogge videre :ler: Snittpulsen på turen var bare 160, og med tanke på at jeg har makspuls på over 200, burde det være litt å gå på, håper jeg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med forbedring av løpeformen :) Driver med det samme for tida, fikk en kickstart pga. Sentrumsløpet. Min plan er å løpe 60 - 70 min 2 ganger i uka, én gang hvor jeg ligger fra 10 - 11,5 km/t og en hvor jeg kjører langkjøring. Håper det skal bedre løpeformen min litt, selv om jeg nå ligger der du ønsker å ligge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Joa, men du har et utrolig bedre utgangspunkt enn meg også, med tanke på at du, vel, har trent kardio før i det hele tatt :ler:

Vurderte sentrumsløpet selv, men det kom for brått på. Sparer kruttet til et 10kmsløp i september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men du har et utrolig bedre utgangspunkt enn meg også, med tanke på at du, vel, har trent kardio før i det hele tatt :ler:

Vurderte sentrumsløpet selv, men det kom for brått på. Sparer kruttet til et 10kmsløp i september :)

Hvilket løp er det? Går det her i Oslo? Trenger noen motivatorer for å fortsette å løpe. :) Vurderer Oslo Maraton, halvmaraton, menneh ... :gjeipe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, så god løpsform dere har da! Hadde jeg skulle løpt i 10 km/t i en time så tror jeg at jeg hadde daua! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

I dag var det benkpress på programmet igjen:

Jobbet meg opp til 2x50 kg. Mye lettere enn forrige trening, men siden jeg ikke trente med min vanlige spotter ville jeg ikke helt i kjelleren på denne treningen

Chins med assistanse

Skråbenk, 12 kg x 8 x 3

Stående roing, 35 kg x 10-12 ish x 3

Planke, rygghev og annen tralala på slutten

Nå er det mat :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 10 km i Oslo maraton det går an å løpe ja :)

Ah, trodde ikke det var det i år jeg. Prøvde å lete på sidene deres tidligere, men fant ikke noe om det. Ser jo det nå at det er 10 km i år også. Vel, da får jeg bare satse på å trene til halvmaratonet da :) Får vel følge et av de treningsoppleggene fra Grethe Waitz eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

I dag var det flow som sto på programmet, og jeg klarte faktisk å komme meg på timen også :ler:

Veldig moro etterpå, synes sånn trening egentlig er helt grusomt underveis, føler meg som en klønete og stiv stokk, men det er veldig deilig å få løst opp litt, spesielt i skuldre og hofter som gjerne slår litt knute på seg hos undertegnede.

Etter en banan og en kopp kaffe var det litt styrketrening, men den ble noe amputert siden jeg var ganske sliten. Tok litt benkpress

opp til 3x5x35 kg (noen som glemte at flow tar en del på triceps, så lockoutstyrken var ikke tilstedeværende, haha)

Så var det et par markløft på 70 kg, men var for sliten til noen nevneverdig konsentrasjon så jeg tok bare noen reps.

Litt zercher og frontbøy, noen sett med nedtrekk, og så gikk jeg hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det flow som sto på programmet, og jeg klarte faktisk å komme meg på timen også :ler:

Gratulerer :klappe:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny løps-bølge her på KG? På tide at det blir moderne igjen. 10 km i Oslo hørtes nesten overkommelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Hehe, kan nesten se sånn ut :ler: for mitt vedkommende var det en avgjørelse som ble tatt av noen venninner en gang jeg ikke var til stede, og plutselig fikk jeg streng beskjed om at NÅ skulle vi løpe 10 km. Men må jo prøve å gjøre det beste ut av det :ler:

10 km skal gå greit, en time er heldigvis kortere enn jeg fryktet selv når man løper. Jeg er totalt avhengig av musikk i ørene, riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :ler:

Men seriøst, stå på hodet? Makan til ekstremsport =D

Haha, ja det kan du si. Men man vet aldri, plutselig en dag får du det til. Jeg trodde aldri jeg skulle klare å stå på skuldrene, men nå står jeg der og vifter med tærne i været :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Litt amputert økt i dag. Inspirert av mitt eget utsagn i går om å trene med tunge vekter for å venne kroppen til det, kjørte jeg en runde med knebøy, skulle jobbe meg opp til 3x70. 1x70 var uproblematisk, men på andre rep mistet jeg balansen et ørlite sekund, og ble smertefullt klar over at jeg ikke kom til å komme meg opp igjen uten å ta en good morning fra helvete og ødelegge ryggen. Så da fikk jeg testet sikringsbjelkene på knebøystativet for første gang, moro moro

I dag gikk det bra, heldigvis :ler: 3x70 kg så lett som det kunne bli med manglende bøy-selvtillit. Jeg trenger tung bøy oftere bare for å venne meg til det, tror jeg

I tillegg

Utfall bakover + 10 kg

Rygghev

Planke + sideplanke

og litt rehab

Tålelig fornøyd. I morgen er det maksøkt i benk om formen tillater det, gleder meg :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bolledeig

Det begynner å bli mye fart inne på dette rommet, så gøy :bolledeig:

I dag skulle det liksom være maksøkt. Men jeg sov dårlig i natt og hadde ikke mye overskudd, så det ble utelukket av naturlige grunner. Jobbet meg opp til gammel maks, og så får jeg ha en pauseuke neste uke og prøve meg på et nytt maksløft om to uker tenker jeg...

Benkpress: jobber opp til 52.5 kg x 1

I tillegg

Triceps pushdown 3x8

Nedtrekk 4x8

Skulderpress nøytralt grep

Omvendt roing

Planke/sideplanke

Og til slutt litt beach-trening (biceps :fnise:)

Formen er dårlig. Må få bedre vaner på søvn og mat nå i eksamensperiode eller så vil jeg møte veggen lenge før jeg skal ha eksamen (eller makse neste gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Mulig jeg har spurt om det før, eller du har skrevet det tidligere: trener du fribenk eller i smith? Hva velger du når du skal makse? Jeg har egentlig lyst å prøve å makse både i fribenk og i smith, for jeg tror min maks i fribenk er høyere enn i fastbenk. Det vil si, kanskje ikke dersom jeg dropper kravet om å la stangen hvile på brystet før løftet, slik jeg må når vi tester maks i smith. Hmm... kanskje det blir en maksøkt i løpet av uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg benker aldri i smith. Er forferdelig redd for skuldrene mine og jeg liker ikke den låste løftebanen. Er veldig nøye på teknikken i fribenk så klart, men smithmaskinen bruker jeg ikke til annet enn omvendt roing selv. Da jeg trente begge deler, for lenge lenge siden, var maksen høyere i fastbenk nettopp fordi jeg bare måtte konsentrere meg om å "dytte" og ikke det å skulle stabilisere stanga, ha rett løftebane, etc.

Benk med stopp kan du jo trene både fritt og fast forsåvidt, og med stopp raser man fort ned en del kg på maksen ja, siden man "kobler ut" en eller annen strekkrefleks i bunnen.

Maks er moro, da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Benk med stopp kan du jo trene både fritt og fast forsåvidt, og med stopp raser man fort ned en del kg på maksen ja, siden man "kobler ut" en eller annen strekkrefleks i bunnen.

Det har mye å si, ja. Ved å la stangen hvile så kan jeg tenke meg at maksen i smith vil være høyere igjen. Men dersom vi snakker rett ned og opp igjen så tror jeg kanskje muligens at fribenkresultatet vil være bedre. Kanskje. 50 kilo før sommeren hadde vært moro, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...