Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok

Fremhevede innlegg

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det er veldig gøy ja =D

Du kan jo prøve benk med bunnstart. Det er superdupert for styrken i bunn, og høyst relevant til den testen du skal gjøre. Eller roing med bredt grep (som er akkurat omvendt til benke-bevegelsen)

Videoannonse
Annonse
Gjest fragment
Skrevet
Du kan jo prøve benk med bunnstart.

Høres veldig effektivt (og utrolig tungt) ut. Da er det kun snakk om å senke - vente - løfte, antar jeg, eller misforstår jeg? Roing er en av øvelsene jeg gjør fast, enten i form av omvendt roing (liggende hangups), sittende roing eller stående roing. Eventuelt i romaskin, men da mer som utholdenhet enn styrke, egentlig.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Tja, det spørs egentlig litt hva du har muligheter for å gjøre. Enkelte benker har jo justeringer slik at man kan hekte av stanga i bunnen av løftet, og legge den fra i toppen. Det kan jo være en mulighet. En annen er jo, som du sier, å bare ha 2 sek pause i bunn slik at strekkmusklen deaktiveres.

En annen måte å løse det på er å bruke en spotter som kan gi stanga til deg når du ligger nede, for eksempel i et powerrack eller liknende. Enkelte rack kan også brukes til å legge stanga ganske lavt, så kan man skli under og begynne derfra. Bare pass for all del på skuldrene slik at man ikke dreper skuldrene i bunnen ved en dårlig start.

Prøvde å finne noe på jutub, men det var nytteløst :(

Skrevet

Jeg har lyst til å dele noe med noen, men fant ikke noe vettug plass å dele det, så jeg deler det her... siden jeg synes Bolledeig og dere som svarer her er den fornuftige delen av Kostholds-KG ;)

Ok, nå har jeg ikke trent særlig på en måned, annet enn skiturer og 3-4 treningsøkter, pga reiser, leilighetskjøp (hurra!) og sykdom, men likevel har jeg droppet fett - buksene er skikkelig løse nå, spesielt rundt lårene og baken!! Jeg har altså trent siden november, og har likevel igjen for det når jeg ikke får trent skikkelig på 1 mnd... heia styrketrening, litt ekstra innsats, og man har igjen for det i bøtter og spann!!! :bolledeig:

(Hahaha, den smileyen over HETER faktisk "bolledeig"!! Konge :mrgreen:)

Gjest fragment
Skrevet
Ok, nå har jeg ikke trent særlig på en måned, annet enn skiturer og 3-4 treningsøkter, pga reiser, leilighetskjøp (hurra!) og sykdom, men likevel har jeg droppet fett - buksene er skikkelig løse nå, spesielt rundt lårene og baken!!

Godt det er noen som får det til ;)

Gjest fragment
Skrevet
Prøvde å finne noe på jutub, men det var nytteløst :(

Jeg tror jeg skjønner hvordan øvelsen skal gjøres. Takk for tips og inngående forklaring :)

Skrevet

Har du fitnessambisjoner? :)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Overhodet ikke ;)

Jeg skal bare bli så sterk som overhodet mulig, og ha en velfungerende og sånn noenlunde ålreit utseende kropp. Jeg er for lite opptatt av utseende til at jeg gidder å gå gjennom all diettgreiene og utseenderettet trening som den idretten krever.

Innimellom får jeg jo ting for meg, som for eksempel å skulle løpe 10 km på under en time eller løfte 100 kilo i markløft, men ut over det har jeg ingen ambisjoner egentlig. Det hadde vært gøy å kunne konkurrere i _noe_ en gang, men hva, nei det vet jeg ikke. Kanskje 100 meter i veteranklassen etter jeg fyller 35, eller et lokalt stevne i styrkeløft, men ingen konkrete planer ;)

Det er vel derfor jeg aldri klarer å gjennomføre en diett heller :fnise:

Gjest Bolledeig
Skrevet

I dag var det løpetur på programmet. Fikk en luring løpende bak meg i 20 minutter, så da kunne jeg jo ikke slappe av i det hele tatt :kjefte: Hele visa endte på en snittpuls på 185 og lettere rasende avslutning på økta ;) Men det var moro da, løpeglede har det vært lite av i det siste!

Gjest Skya
Skrevet

Snittpuls på 185!! Hvor lenge løp du da? :dåne:

Skrevet

Må :dåne: litt for 185 jeg og :ler:

Gjest Bolledeig
Skrevet

Okei, det er ikke sååå imponerende med tanke på at jeg har en makspuls som er ganske godt over 200 :ler: men det var ikke noe gøy og fikk både testamentert bort forelesningsnotatene mine og hatt en god gjennomgang av alt jeg aldri fikk gjort i dette livet i den prosessen for å si det sånn. Men når man bare apellerer til konkurranseinstiktet mitt til stor nok grad :dåne:

Jeg kommer til å dø første gang jeg er med på noen løp med andre mennesker som er bedre enn meg, tror jeg :fnise:

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Jeg makset på 1 x 70kg dyp knebøy i dag :danser:

Jeg har ikke kjørt så mye ordentlig dyp knebøy, så det var nytt for meg, og fy flate det er tungt! Men kjempegøy!

Håper du får en fin helg :klem:

Gjest Bolledeig
Skrevet

Ikke dumt! Gøy med fremgang.

Blir ikke ivrig oppdatert her denne helga, jeg er hjemme og sanker krefter til siste innspurt på eksamenslesningen. Kommer sterkere tilbake ;)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Menne, jeg fikk meg i hvertfall en halvtimes løpetur *blir gal av å ikke få logget ordentlig*

Gjest Bolledeig
Skrevet (endret)

I dag var det maksøkt, og jeg var kjempespent på hvordan det skulle gå.

Markløft

Jobbet meg opp til

1 x 90 kg litt småtungt men prøvde igjen

1 x 90 kg LETT

1 x 95 kg småtungt

1 x 100 kg PERS

Hurra, ny pers :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: Ble selvsagt helt i hundre, utrolig moro å bikke tresifra i markløft!

Etterpå ble det

Glute Bridge

Bulgarske utfall + 20 kg dødvekt

Rygghev

Svært spent på hvordan bøyen blir senere i uka. Håper minst på 1x85 kilo....

Endret av Bolledeig
Skrevet

Gratulerer med pers!!! :hoppe::bolledeig::skya::bolledeig::hoppe:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...