Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig
:dåne:

Det var virkelig jævlig. Jeg sto og sjanglet fordi jeg ikke var i heeelt (:ler:) toppform, men jeg måtte bare ta det på viljen. Kommer sikkert ikke til å kunne sitte i morgen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig jævlig. Jeg sto og sjanglet fordi jeg ikke var i heeelt (:ler:) toppform, men jeg måtte bare ta det på viljen. Kommer sikkert ikke til å kunne sitte i morgen i det hele tatt.

:ler:

Må nok kanskje forberede deg på å stå et par cm. over dosetet ja. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok kanskje forberede deg på å stå et par cm. over dosetet ja. ;)

Må bare si at jeg kjenner meg igjen... å måtte holde seg fast i vasken/ dørhåndtaket/ vaskemaskina for å klare å sette seg er jævli... jeg slet noe inni gampen etter forrige torsdag, som var førse styrketrening på to uker. Man. Skal aldri la det gå så lenge mellom to økter igjen (selv om jeg kan skylde på bortreising i påska og at jeg fikk trent ved å gå på ski) for jeg var ferdig med å være støl først I GÅR. Det er TRE dager stølhet... musklene var skikkelig opphovna og jævlige :S

Jeg trodde sånt ga seg når man var relativt greit trent (ikke så godt trent som dere muskeldamer da ;)) men jeg er visst ikke ferdig med å være støl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Stølhet kommer av og til uansett, føler jeg. Men det er veldig forskjellig med tanke på muskelgrupper (enkelte blir støle HVER GANG, andre aldri) og hvor flink jeg er på restitusjonsbiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

AU :tristbla: stølhet fra innerste avkrok i helvete i dag. Gikk til og med rart. Heldigvis var det overkropp

Benkpress

Skulle jobbe meg opp til 3RM. Klarte 3x47.5 kg men det var så lett at jeg prøvde meg på 3x50. Jeg kom til to, i hvertfall, som ikke er så dumt det heller :ler:

Chins med hold i toppen

YTWL

Push-ups (som jeg fremdeles er dritdårlig på)

i tillegg sideplanke og en del tøyeøvelser som var ekstra pain med tanke på stølheten.

I morgen vurderer jeg å ta treningsfri, for jeg klarer ikke helt å se for meg knebøy i denne tilstanden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benkpress ser mye gøyere ut når tar maksløft og 3rm! Tror jeg skal prøve selv også for det er lenge siden sist. Da endte jeg vel på 2 x 42,5 om jeg ikke husker helt feil. Lurer på hvor langt jeg er unna dine tall.. Ser jo mye mer imponerende ut med tall rundt 50 enn mine forsøk på 3x12 med 37,5 ;)

Men tar du aldri eksempelvis 3x10 i benken? Jeg bare lurer liksom :) Og hvorfor jobber du deg opp mot maks og lignende i stedet i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ikke i benk nei. 3x10 er ikke så veldig relevant for å bygge opp maksstyrke, men kjører ofte slike repetisjonsintervaller når jeg gjør støtteøvelser. For å klare å løfte tungt, må man venne seg til tunge vekter, og jeg liker å gjøre det på denne måten.

På lette overkroppsdager kan jeg for eksempel kjøre noe sånt på benk med frivekter med 4x8, 3x12, etc etc. Pluss at jeg kjørte en del høyere repsantall på benk tidligere, og klarte aldri å øke noe særlig. På maksløftrelatert trening spratt plutselig benkpersen opp 10 kg, lå og stanget under 40 nesten hele høsten og rundt desember løsnet det.

I tillegg er jeg litt redd for skuldrene mine, og klarer bedre å holde meg konsentrert over færre repetisjoner. Mangel på konsentrasjon -> dårligere teknikk -> større skaderisiko.

Det skal selvfølgelig nevnes at spotter er rimelig viktig, og det å kjenne sin egen grense såpass godt at det aldri blir "farlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hei Bolledeig :vinke:

Så morsomt å lese boken din! Du forsvant jo fra "Magisk kur..."-tråden, også ble du nesten borte følte jeg. Men, her er du jo, og du har skrevet bok helt siden januar. Jaja :ler:

Jeg har ikke fått lest hele boken din, nei hadde jeg bare hatt så mye fritid, men det virker som om du har kommet langt det siste året. Har du klart kroppsvekt i knebøy? Jeg jobber hardt med styrke overkropp og for å øke bryststyrken min, der tar det en stund for meg, mens med knebøy klarer jeg fint å løfte egen kroppsvekt og mer til. Så eksploderer lårene mine i størrelse også da, så jeg holder meg litt unna for heftig bygging av muskler der. Tar få reps og satser på at jeg øker maksstyrke men ikke får jumbolår. Overkroppen bygger jeg, det er morsomt og jeg ser store resultater og blir mer X-formet og slikt liker man jo ;)

Jeg kommer til å følge med videre i boken din jeg, for det er så gøy å se hvordan du trener. Forhåpentligvis får jeg litt inspirasjon, motivasjonen er der fra før heldigvis :)

God natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Mer besøk, så hyggelig :hallo:

Persene er per dags dato 95 kg i markløft, 80 i knebøy og 52.5 kg i benken. Kroppsvekt med meget god margin med andre ord. Lårene mine og rumpa vokser som et uvær (mistenker at markløften er den største bidragsyteren) men det gjør meg fint lite annet enn at jeg for tiden nesten ikke har bukser som passer.

Har hatt litt kroneis-fasong før, og nå føler jeg at kroppen er mer harmonisk. Har jo systematisk underprioritert beintrening før, så det er vel derfor at fremgangen er såpass stor akkurat der.

Du skal sykle birken altså :D? Kult!

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Litt amputert økt i dag. Inspirert av mitt eget utsagn i går om å trene med tunge vekter for å venne kroppen til det, kjørte jeg en runde med knebøy, skulle jobbe meg opp til 3x70. 1x70 var uproblematisk, men på andre rep mistet jeg balansen et ørlite sekund, og ble smertefullt klar over at jeg ikke kom til å komme meg opp igjen uten å ta en good morning fra helvete og ødelegge ryggen. Så da fikk jeg testet sikringsbjelkene på knebøystativet for første gang, moro moro :ler:

Etterpå ble det 6x100 meter intervall ute. Presset meg opp i ubehagelig høy puls, og det brant skikkelig i lungene på de to siste intervallene. Men løpeformen er bedre enn jeg fryktet da, for what it´s worth :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jepp, birken blir det, jeg trenger et kondisjonsmål også :) Det er mye lettere å motivere seg for styrke, så da trenger jeg et lite puff slik at jeg kommer videre med utholdenhetstreningen også.

Jeg har ikke tatt en maksstyrketest enda, litt fordi jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem og hvor mye jeg skal ta i. Kanskje jeg skal bruke en av PT-timene mine til det.. Har 2 gratis jeg kan benytte meg av ;)

Du sier at rumpa også vokser nå? Jeg skal passe meg litt der, har nok booty fra før, den kan godt bli værende som den er nå. Hvis jeg skal fortsette å vokse i lårene må jeg kjøpe nye bukser.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bolledeig

Det kan være lurt ja, både for å sørge for at du varmer opp riktig frem til maks (enkelte brenner alt kruttet før de skal prøve å makse, andre er alt for lite varme og bommer av den grunn)

Rumpen vokser ja, men jeg var frøken pannekakeflat på den fronten fra før, så det var et godt utgangspunkt for forbedringer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Gratulerer med voksende rumpe! :tommelsmil:

Så da fikk jeg testet sikringsbjelkene på knebøystativet for første gang, moro moro :ler:

Jeg fikk også testet dem for et par uker siden. :ler: Holdt på flire meg ihjel, så jeg ble sittende på rumpa en god stund inni knebøystativet og bare le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Måtte sjekke formen med årets første løpetur: 10 km testløp gjennomført på 1 time og 10 minutter. Løpeformen er dritdårlig, som innebærer at jeg dessverre må gå en del innimellom all løpingen. Burde barbere av minst femten minutter i løpet av noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...