Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig

Hehehe, det er helt lov, gitt :ler: Vi får tillate oss å ha dårlige dager iblant ;)

Har hatt 5 økter på 5 dager frem til i dag uansett, så ingen KRISE at jeg ikke får trent ordentlig i dag. Har riktignok sendt et par tekstmeldinger til noen av treningspartnerne mine om jeg kan få selskap på tur/trening, og kan være det er det som skal til... Lørdags formiddager er så laaaaange når man ikke skal verken trene eller lese... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

... og er jeg litt slem om jeg kommer her og nevner at jeg nettopp har hatt en utrolig bra styrkeøkt? Beklager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Apropos slemt å nevne, nevnte pers på trening for noen venner da en av dem presterte å si følgende:

"Jeg så nettopp en kjempeskinny jente benke 65 kg"

:huh:

Jeg lette fortvilt etter en smiley som var en ballong som sprakk, men den fant jeg ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

:troest: for drittøkt. Men sånn er det vel for alle en gang i blant.

Når det kommer til persing, så synes jeg man skal ta det for akkurat det. Det er en personlig rekord, og styrke er subjektivt. Det er like tungt og moro for deg og meg å perse som det er for en svær biff (eller skinny jente). Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

hadde kylling med karrisaus til middag nr 2 i dag og det var kjempegodt :rødme:

Jeg tror jeg må bli flinkere å bruke internett for den fantastiske oppskriftsdatabasen den faktisk er, jeg er så tilbøyelig til å bli kjedelig og ensformig i kosten (for ikke å snakke om matlei!) veldig fort.

Ble ingen senere trening på meg (med unntak av en liten gåtur) men det var forøvrig helt ok. Kommer en dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du forresten, kjære deg. Hun hadde ikke begynt før tiden i går, men jeg skjønner at det kan virke sånn. Hun pleier å informere om viktigheten av å varme opp føttene, og sier at vi kan bruke ventetiden på det :) Men når hun sitter der selv, så ser det selvfølgelig ut som om hun har begynt, men vanligvis pleier hun å vimse litt frem og tilbake helt til kl 10 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :ler: Jeg så lapp på døren og en dame på matten og la to og to sammen og fikk fem, åpenbart ;)

:ler:

Jaja, bedre lykke neste gang. :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Trening i dag

Frontbøy - opp til 60 kg (og pers) som jeg er veldig fornøyd med med tanke på at jeg har gjort denne øvelsen 3 ganger :ler:

Chins med strikk

Bulgarske utfall med ekstravekt (5-10 kg)

Floorpress, prøvde meg på 40, for tungt, tok en del repper på 37.5

Benk med dødstart er rett og slett grisetungt :dåne: Det er så uendelig vanskeligere å starte benken fra bunnposisjon enn topp.... Nuvel.

Kjernestabiliseringsøvelser og annet knask, nå er det på tide å lage middag, som blir sei i tomatsaus bakt i ovn :spise: gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Ble trenng i dag også gitt, ca 40 minutter kardio og litt teknikktrening, kjernetrening og en god uttøying etterpå. Kjørte på en 500 meter på romaskinen i dag, og kunne til min store glede innse at jeg er under de magiske 2 minuttene, nemlig 1.59.7 ;)

Blir senere sur i beina under anareobt arbeid enn tidligere, noe som jeg er veldig begeistret for siden pump i lårene og tidlig syre har satt en ganske effektiv stopper for kardiogleden ;) var dessverre litt overivrig på vanndrikking og hadde spist litt for kort tid før, så siste intervall på møllen ble ødelagt av hold. Ellers storfornøyd.

Lårene vokser forøvrig for tiden :overrasket: Kvapp litt da jeg så meg i speilet i tights for første gang på trening på eviglenge. Det ser bare bra ut selvsagt, og med litt lavere fettprosent blir det litt mer former i beina enn jeg har hatt tidligere, så it´s all good... I morgen blir det vel styrke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg har forøvrig funnet noe veldig moro jeg skal prøve å få til, nemlig superplanken. Illustrasjon:

bQ4rfhJD6A0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Som om ikke planken er ille nok fra før...

Jeg kjører av og til følgende opplegg på planken: Vanlig planke, 30 sek. - sideplanke, 2 x 30 sek. - vanlig planke, 30 sek. Deretter pause i ett minutt, for så det samme en gang til. Sikkert en velkjent måte å gjøre det på for mange - tungt er det i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Superplanken (ikke under det navnet dog) er en velkjent favoritt i ballett-land... vil du jobbe ekstra med baken, prøv å vri det beinet du løfter til siden/ utover (det som kalles turn out på dansespråket). Ekstremt jævli for baken og bakside/ innside lår. OG magen, selvsagt.

Øvelsen brukes til å forberede til blant annet det som kalles arabesque: http://lecolededanse.s3.amazonaws.com/img/Anna_arabesque.jpg (Arabesque er en jævel for ryggen, bakside lår og rumpe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ikke dumt, da lærte man noe nytt i dag også :)

Morgentrening ble 50 minutter kardio, snittet på ca 160 slag i minuttet, men hadde et par hardere intervaller inni der. Merker at jeg kan presse meg opp til 185-189 uten nevneverdige problemer, så jeg må nok ta hardere i intervallene når jeg kjører disse senere hvis jeg skal få max effekt....

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Dagens andre trening, denne gang styrke

Markløft, opp til 1x80 kg (pers :hoppe:)

Hadde også to forsøk på 82.5, men der ble teknikken stygg, og er ikke godkjent.

Benkpress med kjetting, opp til 40 kg + kjetting

Stående roing med hantel, 10 kg

Det var det, faktisk. Maksøkt med lange pauser tar tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...