Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

koffert er helt riktig ;)

Det er ikke noen forskjell annet enn at jeg føler den benken er hardere. Når benken er hardere føler jeg at jeg får kjørt skuldre/lats bedre nedi benken enn på benkene der jeg trener ellers. = mer stabilisering og enklere å få en pen løftebane.

Man kan jo løfte benkpress med flat rygg, men jeg spenner meg opp før løft, omtrent sånn (bare med mindre bro fordi jeg er stivere og har lengre rygg). Rumpa og skuldrene nedi, prøver å få resten opp, med varierende hell :ler:

NLStH8XhVjM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Da var jeg ikke så blond som jeg trodde først allikevel da. ;)

Det der så egentlig ut som en fryktelig ubehagelig stilling. Men det er vel kanskje ikke det om man har riktig teknikk. For det er vel sånn de som kan dette gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det er på ingen måte behagelig, i hvertfall i begynnelsen. Kramper i korsrygg og rimelig mye ubehag i forbindelse med plassering må påregnes. Men det er en tilvenningssak, og nå føler jeg meg ikke trygg på å løfte uten å spenne meg opp, fordi jeg ikke føler jeg har balanse på benken.

Uavhengig av om man hever korsrygg etc. bør i hvertfall alle trekke skulderbladene ned og bak på benken, for å sørge for stabilitet....

Styrkeløftere løfter på den måten ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Inne og har en kjapp treningsrapport

I dag var det

Knebøy til boks

45 kg - 5 sett

Rumenske markløft

50 kg - 5 sett

Stående roing

30(?) kg x 4 sett

Bulgarske utfall

x3

Skråbenk med hantler

12 kg x 4 sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Litt uvitale mål jeg sjekket i helgen

Arm: 31 cm

Øvre del av rygg: 95 cm

Bryst: 96 cm

Rett under bryst: 83 cm

Midje (navle) 74 cm

Hofte (langs hoftekam) 90 cm

Rumpe 102 cm

Lår 57 cm

Legger 37 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Trening i dag

Benkpress

Jobbe opp til 3-ere med 40 kg. Rimelig lett og greit, fokus på teknikkrusk som er blitt mye bedre.

Omvendt roing

Prøvde fra step for første gang i dag. Tungt, betydelig tyngre enn fra bakken, men moro

Negative chins

Hoppe opp - sakte ned. Prøve å bruke mellom 5-10 sekunder ned hver gang

Boksbøy

Jobbet meg opp til 60 kgs serier. 60 kg i boks er TUNGT i bunn. Har problemer med å "sparke fra" nok i hofta på vei opp igjen.

Bulgarske utfall + 10 kgs vektskive.

God, men tung trening :) Forhåpentligvis er jeg ikke så langt unna bøy med kroppvekt nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bolledeig!

Hihi, ikke mye bollete med målene dine!! :biggrin: Gleder meg til lårene mine er under 60 (i første omgang :legrine: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Takk for det :)

Nei, målene er ikke så gale, begynner å bli rimelig fornøyd med proporsjonene etter hvert men det er jo et par småting jeg gjerne skulle ha fikset likevel:

• Gå ned rundt midjen (er epleformet, og legger lettest på meg der)
  • Bygge litt mer masse på lår og rumpe, er såpass mye polstring der nå at jeg har en del å gå på
  • litt mer ryggbredde, og skulderbredde
  • X-fysikk, om du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hadde du sett bilder av meg fra våren 2006 ville du fort endret mening ;) Omkretsen rundt låret mitt har vel variert mellom 60 til 57 cm, mens omkretsen rundt livet har vært fra 90 til 74, hehe ;) Så det er rimelig klart hvor jeg er disponert for å legge på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

eh :D

Det var det da.... jeg kan slenge opp et lite sammenlikningsbilde av magen senere i kveld.

I kveld blir det restitusjonstrening tenker jeg.... bare prøve å rense systemet for gruff og kanskje litt stretching/egenmassasje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Her er i hvertfall en indikator på hvordan det har vært/blitt....

post-19358-1236796811_thumb.png

Nå skal jeg trene, tenker det blir litt sykling eller løping, og skal holde meg langt unna vektene i dag.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bolledeig

Takk :)

Det var dette med dateringer av bilder og slikt da :ler:

Bilde nr 1 er tatt i 2006, trolig litt mot høsten. Bilde nr 2 er tatt for en mnd eller 2 siden, vil jeg tro.

Ting har gått litt i rykk og napp, var VELDIG stor i 2006 (i forhold til min "normalvekt", så jeg gikk vel fra ca 80+ kg i 2006 til mellom 70-72 i 07 (hadde en bunnotering høst 07 på ca 68 kg men det var på grunn av følelsestrøbbel, og ikke trening). Så sto jeg og stanget på rundt 70 pluss minus 2 kilo hele 2008, trening var ikke noe høyt prioritert, men passet på at det ikke skled helt ut, også tok det seg opp nå i høst.

Det har jo skjedd en del ting i kroppen som ikke blir godt representert på bildene bla. muskelmasse bygget i overkropp og underkropp, er "smalere" nå på samme vekt enn det jeg var i 07-08.

Også var det treningen i dag da. 4x4 intervaller, med topper på ca 180 slag i minuttet. Kjapp og grei trening, så føler man at man har brukt kroppen i dag også, blir så dvask i kroppen etter timer på lesesalen...

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er i hvertfall en indikator på hvordan det har vært/blitt....

post-19358-1236796811_thumb.png

Nais asså! Da jeg så bildene du la ut for en tid tilbake, ble jeg så inspirert. Har etter det selv brukt bilder for å måle framgang, og det er et så MYE bedre verktøy enn vekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Takk takk :) Ja, jeg liker bildefremgang selv, for all del, det skjer jo ikke at det skjer ENORM fremgang på proporsjoner uten at vekten forandrer seg, men man ser seg fort blind på det man ser i speilet, bilder gir en fin reality check....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Trening i dag

Benkpress

Opp til 1x50 kg! Pers :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig:

Boksbøy

opp til 5x50. Rimelig lett og greit.

Markløft

Teknikkterp på 60 kg

Utfall bakover med ekstravekt

+ 10 kg

Høyrepsøvelser er DØDEN for meg og lårene mine. Jeg får smertefull pump i muskulaturen etter 8-10 reps, og etter det går det utelukkende på vilje og å trenge seg gjennom smerten. TUNGE reps derimot er jo bare moro, for det er bare slitsomt, ikke vondt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...