Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

For ikke å snakke om de som svømmer rygg og som tror de har retningssans... men som kanskje ikke har akkurat det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Du verden. Blir stressa bare av å høre på det jeg. Jeg har det heldigvis trygt og godt i knebøystativet mitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, jeg fikk litt sånn: ÆÆÆÆÆ-NÅ-ER-DET-LENGE-TIL-JEG-SKAL-SVØMME-IGJEN-følelse ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Men dere svømmer ikke langt på tid, det er kun dykking og slikt eller?

Den testen vi hadde (som er den eneste vi har i vann, såvidt jeg vet) gikk ut på til sammen 2 x 50 meter svømming med henholdsvis feltuniform (tungt!) og deretter ilandføring av markør. Man skal også dykke ned og hente opp en dukke. Samlet utgjør dette sånn omtrent det vi skal gjennom på en viss tid (ca. 5 minutter). De aller fleste klarer dette helt fint, men så har vi den lille brøkdelen av personer som enten ikke klarer å dykke, eller sliter med tidskravet pga. dårlig svømmeteknikk. De må da ta prøven igjen på et senere tidspunkt.

Jeg er selv veldig glad i å svømme, og har forbedret teknikken min fra å være kun vanlig brystsvømming med hodet over vann, til å omfatte skikkelig bryst og crawl. Har litt å gå på når det gjelder crawlingen, ettersom jeg fort blir sliten. Men hjemme jobber jeg i svømmehall, så da kan jeg svømme så mye jeg vil. Fin frynsegode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Absolutt et fint frynsegode ja ;) Har vurdert flere ganger å melde meg på svømmekurs, for svømmeteknikken er på et nivå at jeg overlever, men ikke så forferdelig mye mer enn det. Dessverre blir det med tanken hver gang, på grunn av det berømte tiltaket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg lærte utrolig mye av kun å sitte og være badevakt, og studere folk som crawlet. Deretter var det egentlig bare til å prøve det ut selv. Da jeg skulle til med å lære meg bryst, tok jeg også en titt på Dagbladets svømmeskole (http://www.dagbladet.no/tv/videosok.html?searchstr=sv%F8mmeskolen) hvor jeg fikk noen gode tips. Til slutt løsnet det for min del.

Svømming er i utgangspunktet en litt kjedelig form for trening, men så snart man mestrer teknikken blir det utrolig mye gøyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Jeg må revurdere matmengdene litt tror jeg... Har tenkt et par ganger at jeg ligger litt for lavt på mat/høyt på trening, men når vekten har vært stabil og styrkeøkningene greie har jeg ikke tenkt noe videre på det.

Hoppet på vekten i dag og den ligger litt lavere enn jeg liker, i hvertfall med tanken på farten på vektnedgangen. Det kan være at jeg bare hadde usannsynlig tom mage/var litt dehydrert. Kan ikke begynne å miste muskelmasse, det er latterlig uaktuelt. Får ta en kontrollveiing i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Må spørre deg om noe... har forstått det slik at du bruker kreatin? Har funnet flere artikler på trim.no, og bare lurer på hva slags effekt du har fått ut av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det stemmer. Jeg er nærmest en hallelujabruker å regne, fordi jeg har hatt så stor effekt av det. Men, i hvertfall, min personlige erfaring:

• Kortere restitusjonstid
  • Økt "trykk" i musklene
  • Styrkeøkninger (mulighet til å trene tyngre enn tidligere)

Kreatin monohydrat (CreaPure) er såpass billig, at jeg ikke vil nøle med å anbefale folk å prøve. En del mennesker responderer ikke like bra på kreatin, av ulike grunner, men det er ikke en dyr tabbe å gjøre i så måte, i hvertfall den gode effekten om det fungerer tatt i betraktning.

Eventuelle bivirkninger har jeg ikke merket noe til. Har riktignok ikke hatt noen oppladningsfaser, men har kjørt på med vedlikeholdsdoser (5 gram om dagen) og da har jeg ikke hatt ekstra vannvekt, magetrøbbel eller noen av de andre rapporterte bivirkningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Nå begynte jo jeg også å vurdere kreatin da ;) Jeg hadde liksom slått det fra meg og så for meg at det var en "gutteting", men du har såpass effekt av den altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Hmm.. Nå begynte jo jeg også å vurdere kreatin da ;) Jeg hadde liksom slått det fra meg og så for meg at det var en "gutteting", men du har såpass effekt av den altså?

Jeg ville absolutt prøvd. En svært entusiastisk tommel opp for min del. Jeg ville ikke tenkt på det som en "guttegreie" det er bare et tilskudd som gjør treningsfremgangen bedre :) Jenter kjemper jo forsåvidt i en ganske mye brattere oppoverbakke med tanke på styrkefremgang enn gutter, og da kan man godt ta den hjelpen man kan få ;)

Da skal jeg vurdere det :) Takk for svar!

Bare hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Forøvrig (heller) ingen trening i dag. Litt rastløs, men var så fyllesyk i dag morges at tanken på trening var helt uutholdelig. I kveld var det koldtbord :spise: nam nam.

Spiste uhorvelige mengder fisk og roastbeef, og hadde i hvertfall ingen problemer med å møte proteinkvoten min :ler: Men jeg blir litt forbauset over et koldtbord av rimelig høy standard som ikke kan tilby annen salat enn blader brukt til pynt og noen tilfeldig strødde cherrytomater.

I morgen blir det trening igjen, og jeg gleder meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Går man ikke litt tilbake i styrke når man slutter på det?

Nja, er vel svaret mitt der. På en måte har du rett. Kreatin hjelper slik at musklene får mer "trykk" (det er noe tilførsel av noe greier i muskelen blablabla) og dette vil jo gi en umiddelbar styrkeeffekt, som til en viss grad blir borte om man slutter igjen. Men det er ingen ting som tilsier at man ikke kan stå på (vedlikeholdsdoser av) kreatin over lenger tid, denne "syklusteorien" om kreatin viste seg å ikke ha spesielt mye lurt for seg:

Artikkel om kreatin

MEN kreatin vil tillate deg å trene tyngre og oftere enn det du ellers ville ha gjort. Denne fremgangen (muskelveksten) og styrkeøkningen som følge av dette, vil jo ikke forsvinne om man slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg ble nå smertefullt klar over en av ulempene med kreatin. Å tryne med kreatinboks som ikke er helt lukket er ikke akkurat å anbefale. For å si det mildt.

*støvsuge videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bolledeig

Jadda ;) Var hjemme og tråkker i gamle trakter på VT, og jeg irriterer meg over at senteret mitt hjemme ikke har Hammer Strength benker. Føler jeg får enormt mye bedre oppspenn på benkene her, fordi de ikke er så myke. Men det kan jo bare være jeg som fjaser

Logger det jeg husker (trente uten bok)

Nedtrekk

50 kg x 7

50 kg x 6

50 kg x 6

Omvendt roing

x5

x5

x5

Teknikkpirk på oppspenn i benk. Liker Hammer Strength SÅ mye bedre, det er en drøm å spenne seg opp på disse her....

Benkpress med hantler

12 kg x 8

12 kg x 8

12 kg x 8

Et par markløft på 50 kg

Zercher, vanlig bøy og frontbøy med kun stang (terping på disse dumme knærne mine som ikke vil gjøre som jeg vil)

Chop (øvelse for kjerne)

11 kg x 8

11 kg x 8

11 kg x 8

Rygghev

x 12

x 12

x 12

Diverse utfallsvarianter, sikkert omtrent 3x12 reps til sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nå smertefullt klar over en av ulempene med kreatin. Å tryne med kreatinboks som ikke er helt lukket er ikke akkurat å anbefale. For å si det mildt.

*støvsuge videre*

*Noterer seg risikoen, og skal alltid huske på å lukke lokket helt*

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

:skya: is bækk inn bissniss!

Så flink du er for tiden da, men kosthold og greier. :tommelopp:

Hva er oppspenn? Og hva er forskjellen på vanlig benk og hammer strength?? :klø:

Og et siste spm, som jeg faktisk har sittet på en stund nå. For det er mulig det er jeg som er litt blond. Men hvorfor kaller du det ja-maskin og nei-maskin? For jeg har fått med meg at det er de maskinene hvor man skrever og kniper. Er det mening at man skal tenke koffert eller? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...