Gå til innhold

Bolledeig sin bolebok


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest O-Ren Ishii
Jeg tok faktisk pute på underarmene i zercher, og det funket veldig bra :) Håper på å klare uten pute snart ;)

Jeg må faktisk ha pute på vanlig knebøy, jeg får så sinnsyke bloduttredelser om jeg ikke gjør det. Mannen har det på samme måten. Vi er kanskje litt rart bygd. :fnise:

Hehe, nei skal man se ut som noe så må det være en X og ikke en V, i hvertfall for jenter ;)

Helt enig! Det morsomste er menn med martiniglassform. Vanvittig V-form på overkroppen, sylslank midje, pinglete rumpe og tynne bein. Det ser bare komisk ut. *slem*

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Det ser ut som om du har god kontroll på styrketreningen. For min del blir det mest overkropp og lite bein. Selv om det er viktigst for meg å øke i øvelser som for eksempel benk og hang-ups, bør jeg egentlig skjerpe meg når det gjelder beina. Får se om jeg får gjort noe med det fremover.

Legger du inn kondisjonstrening på fridagene, eller er du inne i en periode med kun styrketrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Her var det mange øvelser jeg ikke skjønte bæret av! Glad jeg har apparatene på Elixia :ler:

Hehe :ler: Jeg skal prøve å legge inn youtubelinker når jeg driver med sære øvelser. Er blitt frelst av frivektsøvelser (både på grunn av resultater og fordi jeg syns det er kjekkere enn apparater) og finner jeg noe som ser moro ut i et treningsprogram eller på youtube, da må jeg prøve :D

Jeg må faktisk ha pute på vanlig knebøy, jeg får så sinnsyke bloduttredelser om jeg ikke gjør det. Mannen har det på samme måten. Vi er kanskje litt rart bygd. :fnise:

Helt enig! Det morsomste er menn med martiniglassform. Vanvittig V-form på overkroppen, sylslank midje, pinglete rumpe og tynne bein. Det ser bare komisk ut. *slem*

Ah, nei da stiller det seg annerledes ja ;) Jeg har en del polstring på ryggen både i form av trapezius og underhudsfett, så jeg antar at det demper godt nok, i hvertfall foreløpig :ler:

Martiniglassform er katastrofalt. Takke meg til kroppen på mannlige friidrettsutøvere :sjarmor: Der er det mer heldige proporsjoner!

:hallo:

Jøss, så strukturert og flink du var med styrketreningen! Imponert :)

Takk takk :)

Det ser ut som om du har god kontroll på styrketreningen. For min del blir det mest overkropp og lite bein. Selv om det er viktigst for meg å øke i øvelser som for eksempel benk og hang-ups, bør jeg egentlig skjerpe meg når det gjelder beina. Får se om jeg får gjort noe med det fremover.

Legger du inn kondisjonstrening på fridagene, eller er du inne i en periode med kun styrketrening?

Jeg driver ikke med kondisjonstrening for tiden, jeg synes det er kjedelig. Har nylig vært inne og sjekket O2 opptak og liknende, og det er helt greit (normalt+) og kondisjonen er faktisk rimelig god, så da klarer jeg ikke å motivere meg noe særlig til det. Liker å gå tur ute og gå skiturer/svømme etc. men på ellipsemaskiner/tredemøller holder jeg på å dø av kjedsomhet innen fem minutter :ler:

Ble ingen trening på meg i dag, hadde opplegg på dagtid som tok lenger tid enn jeg hadde planlagt, men i morgen blir det moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Jeg driver ikke med kondisjonstrening for tiden, jeg synes det er kjedelig.

Ser den, og synes selv at langkjøring (enten det er ute eller på tredemølle) er dørgende kjedelig. Kortintervall funker imidlertid veldig bra på mølle, særlig når jeg trener sammen med en annen og har god musikk på øret. Det er hardt og effektiv, men tar normalt ikke mer enn en liten halvtime. Ellers foretrekker jeg fotball, svømming og sykling.

Kanskje jeg selv burde opprette en detaljert dagbok ved siden av den jeg bruker nå. Absolutt greit å ha oversikt over spesifikke øvelser, reps og kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jepp, dagbøker er gode greier. Fungerer også som fin motivasjon dersom man skipper treningen i en periode og den tomme dagboken står og skriker mot deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Fikk meg en kjapp treningsøkt før stengetid i dag også. Hadde ikke planlagt trening, men kjedet meg litt, og vips så var jeg der ;) Jeg skal forøvrig prøve å legge jutub-linker inn til øvelsene, slik at dersom det er noen som er nysgjerrige på dem, så går det an å lete opp :)

Oppvarming

og litt tøying av bryst, skuldre, etc.

20 x 5

20 x 5

25 x 3

32 x 3

40 x 3

40 x 3

40 x 3

40 x 3

+ 40 kg x 15

+ 40 kg x 15

i supersett med

40 kg x 12 SS 12 reps med blått (?) strikk

40 kg x 12 SS 12 reps med blått (?) strikk

40 kg x 12 SS 12 reps med blått (?) strikk

40 kg x 12 SS 12 reps med blått (?) strikk

Biceps curl

15 kg x 8

15 kg x 8

Til slutt hadde jeg noen øvelser i kategorien øke smerteterskelen, dvs noen runder med http://www.youtube.com/watch?v=rwUSyDyF2XQigjen, med mer vekt enn sist ;)

20 kg x 5

40 kg x 3

40 kg x 3

Dette var egentlig ikke tungt, men litt vondt, men ikke så ille som jeg hadde forventet meg. Må rett og slett ha meg noen runder med det der bare for å venne meg til følelsen av det, tror jeg. En gang i tiden syntes jeg jo det var vondt å ha 20 kg på skuldrene også, tross alt :) Burde være mulig å klare femmere på 50 kg der uten større problemer om ikke så lenge... hmm

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor, men styrkeprogrammet ditt appellerer til meg :) Jeg har smerteterskelen til en pingle, så zercher virker skummelt. Men en vakker dag skal jeg prøve :Nikke:

Jeg ønsker meg apparater i kjelleren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Lettdag - bein

Oppvarming, ellipse, tøyninger av beina, goblet squat

Knebøy

20 kg x 10

40 kg x 8

40 kg x 8

50 kg x 5

50 kg x 5

50 kg x 5

Prøver å få opp selvtilliten i bøy, og kjører derfor høyt volum relativt lett så jeg får bevegelsen inn i ryggmargen. Alle reps var lette og greie.

60 kg på tung dag burde være rimelig uproblematisk nå.

Nordic Hamstrings

BW x 8

BW x 8

BW x 8

Utfall med stang

20 kg x 8 (begge bein)

20 kg x 8

30 kg x 5

30 kg x 5

Benpress, et og et bein

20 kg x 5

20 kg x 5

20 kg x 5

Hengende beinhev

3 x 10 reps

Sliten :P

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig lurt å bruke tid på å bli trygg på teknikken i knebøy - det får man mye igjen for senere!

Jeg er litt nysgjerrig på nordic hamstrings, da jeg leter etter gode beinøvelser (trener på et litt "basic gym" for tida) og ikke er så glad i strakmark. Hvor sakte bør man senke seg ned, f.eks.? Utdyp gjerne litt om teknikken her, hvis du gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Omtrent sånn:

A15hthCmVyw, evt forrige video, gir et greit innblikk på tempoet. Kjører ikke 100% rett, men har en liten "knekk" som her. Det er likevel mer enn tungt nok.

Jeg bruker en bosuball i tillegg, fordi jeg rett og slett ikke er helt sterk nok til å kjøre på uten ennå. Gjør så sakte jeg klarer mens jeg klarer å holde ryggen rett. En annen variant er jo hamstring pushups, som er litt lettere. Er ingen strakmark-fan selv, så skjønner deg godt

Lightvarianten:

gJEZNFnA8BQ

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det må du gjøre. Har aldri prøvd en øvelse som river bedre i hamstrings, og det er første gang jeg har hatt noe som likner på pump i bakside lår :) Godøvelsen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Hehe, pain is gain eller noe sånt :ler:

Ble litt trening i dag, amputert etter jeg har spist et eller annet jeg ikke tåler så ble forferdelig kvalm og dårlig på trening i dag ... ikke bra! Krysser fingre og tær for at det "bare" er noe jeg har spist :spy:

Oppvarming

Ellipse

Benkpress, bredt grep

30 kg x 12

32.5 kg x 10

32.5 kg x 10

32.5 kg x 9

Nedtrekk bredt i supersett med

40 kg x 10 SS strikk 10 reps

45 kg x 10 SS strikk 10 reps

50 kg x 10 SS strikk 10 reps

50 kg x 7 SS strikk 10 reps

Militærpress

12 kg x 10

20 kg x 8

20 kg x 6

Og for å ikke risikere å bli kalt for Den Lille Vulkanen på treningsstudioet i fremtiden, gikk jeg hjem etter det.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig supersett?

Og når du tar shrugs med stang, har du stanga foran eller bak?

Og gjør du benkpress fritt med stang eller manualer eller i smith-maskin? Jeg har lagt inn benkpress i programmet mitt nå. Men er litt skeptisk på hvordan jeg skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Supersett: Da kjører jeg et sett med første øvelse, så direkte over på neste øvelse (så fort det går an å bytte). Etter man har tatt de to øvelsene, er det pause, og så ny runde.

Ikke noen stor pedagog, sorry :ler:

Shrugs med stang tar jeg foran. Jeg har hatt skulderskader og dritt tidligere og er av den grunn ekstremt skeptisk til alle bevegelser bak hodet, det være seg nedtrekk, press, eller shrugs, så alt går på forsiden. Stort sett mye tryggere å holde seg der.

Benkpress tar jeg både med fristang og med manualer. Vanligvis med stang på tung dag og manualer på lett dag, fordi jeg synes manualer passer bedre når det skal være mange reps...

Når det gjelder smith: Jeg liker ikke den låste løftebanen i en smith-maskin. Benk er ikke så vanskelig å lære seg, men det krever jo en viss teknikk. Det er lettere å løfte feil i en smith enn med frie vekter, i hvertfall føler jeg det, siden man ikke må stabilisere, og da har jeg inntrykk av at det er lettere å skade seg. Men det blir synsing fra min side, selvsagt.

Men man får mye igjen for å trene med fristang også, i form av støttemuskulatur og selvtillit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...