Gjest Skrevet 28. november 2009 #1161 Del Skrevet 28. november 2009 Idoldommer? Trener vi med en kjendis??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 28. november 2009 #1162 Del Skrevet 28. november 2009 Å kjøre ett og ett bein kan være en grei "forsikring" nettopp fordi du ikke opererer med så mange kg på en gang selv om du holder på forholdsvis tungt. Beinpressen kan jo kanskje også være et greit å trene leggene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. november 2009 Forfatter #1163 Del Skrevet 28. november 2009 Idoldommer? Trener vi med en kjendis??? Hehehe, jepp Forteller i kveld Å kjøre ett og ett bein kan være en grei "forsikring" nettopp fordi du ikke opererer med så mange kg på en gang selv om du holder på forholdsvis tungt. Beinpressen kan jo kanskje også være et greit å trene leggene... Ett og ett bein kan nok være et godt alternativ ja Beinpressen føler jeg ikke er et godt sted å ta leggene, i tillegg til at jeg kjører så mye på rumpe og lår ellers, at jeg ønsker å isolere leggene spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. november 2009 #1164 Del Skrevet 28. november 2009 Hehehe, jepp Forteller i kveld Dettte skulle du jo fortalt meg for lenge siden! Da hadde jeg jo begynt å trene styrke for lenge siden! *aner muligheter for å endelig bli oppdaget som artist* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 28. november 2009 #1165 Del Skrevet 28. november 2009 av beinhevepisoden. Men skjønner at det kunne bli litt for mye for en stakkars stepkasse! Jeg synes jeg får tatt leggene minst like bra når jeg kjører med strake bein i beinpressmaskin, og synes ikke det tar noe på lår og rumpe når jeg gjør det. Utover det savner jeg den gode, gamle tåhevmaskinen på de fleste sentre. Da slipper man iallefall unna smithmaskinproblematikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. november 2009 Forfatter #1166 Del Skrevet 28. november 2009 av beinhevepisoden. Men skjønner at det kunne bli litt for mye for en stakkars stepkasse! Jeg synes jeg får tatt leggene minst like bra når jeg kjører med strake bein i beinpressmaskin, og synes ikke det tar noe på lår og rumpe når jeg gjør det. Utover det savner jeg den gode, gamle tåhevmaskinen på de fleste sentre. Da slipper man iallefall unna smithmaskinproblematikken. Jeg tar både sittende og stående tåhev. Kan ikke fordra tåhevmaskinen, selv om vi har en sånn enn også Liker best å ha det så fritt som mulig, så sittende tåhev er det nærmeste jeg kommer å nærme meg maskiner utenom smithstativet Vurderer så klart å ta "hintet" og slanke meg 10 kg, så jeg kan fortsette som før i smith-en :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. november 2009 Forfatter #1167 Del Skrevet 28. november 2009 Dettte skulle du jo fortalt meg for lenge siden! Da hadde jeg jo begynt å trene styrke for lenge siden! *aner muligheter for å endelig bli oppdaget som artist* Rofl, du får sørge for å være der hver eneste dag framover og når du ser ham må du passe på å synge av full hals Han har i det minste registrert meg, han kikker som regel så vidt på meg og nikker når han ser meg. Jeg er vel egentlig mer opptatt av treninga når jeg er på senteret, så det tok litt tid før jeg fant ut hvem han var. Tenkte at han var det da noe kjent med, og joda, han er kjendis :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. november 2009 #1168 Del Skrevet 28. november 2009 Rofl, du får sørge for å være der hver eneste dag framover og når du ser ham må du passe på å synge av full hals Han har i det minste registrert meg, han kikker som regel så vidt på meg og nikker når han ser meg. Jeg er vel egentlig mer opptatt av treninga når jeg er på senteret, så det tok litt tid før jeg fant ut hvem han var. Tenkte at han var det da noe kjent med, og joda, han er kjendis :gjeiper: Ser det for meg, jeg står der og synger foran speilet med en 1-kilosvekt som mikrofon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 28. november 2009 #1169 Del Skrevet 28. november 2009 Idoldommer? Trener vi med en kjendis??? Her holder Enigma på å slå seg halvt ihjel, og dette var det Purple fikk med seg! Men spøk til side, det kunne jo faktisk gått galt. Kjæresten kjører stående tåhev i Hammerstrenght V-squat, kanskje du kan prøve den neste gang? Gleder meg til å se deg. Sånn veldig snart! *skynde seg i dusjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 28. november 2009 #1170 Del Skrevet 28. november 2009 Smart å kjøre tåheven i HS, det skal jeg gjøre! Har vi et annen tåhevapparat bortsett fra den sittende? Funfact: Man får tatt en muskel mer når man tar stående tåhev enn sittende, du har nemlig en muskel som er festet over kneleddet som ikke får jobbe når man sitter. Gastrocnemius heter den, og er den tohodede leggmuskelen. Soleus er med i all plantarfleksjon av ankelleddet og er derfor med selv om man sitter. Jeg gleder meg veldig til å se deg i kveld!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. november 2009 Forfatter #1171 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Her holder Enigma på å slå seg halvt ihjel, og dette var det Purple fikk med seg! Men spøk til side, det kunne jo faktisk gått galt. Kjæresten kjører stående tåhev i Hammerstrenght V-squat, kanskje du kan prøve den neste gang? Gleder meg til å se deg. Sånn veldig snart! *skynde seg i dusjen* Jeg var en smule skjelven etterpå, det kunne gått skikkelig galt, men det gjorde det heldigvis ikke. Såret stolthet og litt øm i bakhodet er de eneste mén jeg fikk av hele greia Sikkert ikke dumt å kjøre i HS, men samtidig så er jo hele grunnen til at jeg gjør det på step at da får jeg strukket leggene ordentlig ut nedover også, sånn at jeg får fullt utslag. Hmm ... får teste ut litt og se hva jeg gjør. Gleder meg veldig til å se deg i kveld Smart å kjøre tåheven i HS, det skal jeg gjøre! Har vi et annen tåhevapparat bortsett fra den sittende? Funfact: Man får tatt en muskel mer når man tar stående tåhev enn sittende, du har nemlig en muskel som er festet over kneleddet som ikke får jobbe når man sitter. Gastrocnemius heter den, og er den tohodede leggmuskelen. Soleus er med i all plantarfleksjon av ankelleddet og er derfor med selv om man sitter. Jeg gleder meg veldig til å se deg i kveld!!! Vi har to tåhevmaskiner, en som er sånn halvveis sittende, og den inne i HS-avdelinga. Og det funfact-et ditt er grunnen til at jeg tar begge deler, men jeg kunne ikke satt ord på det, fikk bare vite av MM at for å få med alt jeg burde av muskler osv. så måtte jeg ta begge deler. Gleder meg til å se deg i kveld Er det forresten lov å klage over "luksusproblemer"? Jeg hadde bare prøvd på meg dagens antrekk litt kjapt, og konstatert at joda, det går på, sitter ikke for stramt, plass til å spise. Flott tenkte jeg. Tok på meg klærne i dag, så meg i speilet og tenkte: FAEN! Toppen burde vært ca. 3 cm mindre for å sitte pent, og da ville jeg fortsatt hatt plass til å spise altså. Det ene skjørtet skled også såpass langt ned at jeg er usikker på om jeg har lyst til å bruke det, for ikke å snakke om at jeg må jo finne en helt annen topp for at jeg skal være fornøyd. Jeg forsøker jo ikke engang å bli tynnere, jeg spiser mye mer enn før, og trener til dels mindre. Blæh! Endret 28. november 2009 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 29. november 2009 #1172 Del Skrevet 29. november 2009 Takk for tips Tar det ikke nå, men kanskje jeg skulle prøve? Føler meg slapp og sliten, og når alt renner tvers igjennom så føler man ikke akkurat at man tar opp næring skikkelig. Hvilken selolje bruker du, og hvor kjøper du den? Akkurat nå har jeg benyttet meg av dette tilbudet, og mottatt tre bokser av de. Men hittil har jeg vært på helsekosten og kjøpt denne. Vet ikke om det spiller så stor rolle... det eneste jeg passer på å sjekke, er om de er syntetisk fremstilt eller ikke. Sist kunne ikke mannen i helsekostbutikken svare meg på det... men han regnet med at det ikke var det Noe relevant info: http://www.nifes.no/index.php?page_id=230&article_id=993 http://www.nifes.no/index.php?page_id=230&...8&lang_id=1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 29. november 2009 Forfatter #1173 Del Skrevet 29. november 2009 Genialt! Tusen takk, Mrs. Shorty. Hva skulle man vel gjort uten kg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 29. november 2009 #1174 Del Skrevet 29. november 2009 Livet ville vært trist og fattig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 29. november 2009 #1175 Del Skrevet 29. november 2009 Livet ville vært trist og fattig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #1176 Del Skrevet 1. desember 2009 Trening mandag: 15 min løping, tredemølle, 2,73 km (11 km/t). Styrketrening Rygg, bryst og skuldre 3 x 8-10 + core - Nedtrekk, rett: 27/10 - 29,3/10 - 29,3/10 - Nedtrekk, langt bak: 29,3/8 - 29,3/8 - 29,3/8 - Flies: 9/9 - 9/9 - 9/9 - Skrå brystpress m/man: 12,5/8 - 12,5/8 - 12,5/6 - Skulderpress m/støtte: 8/10 - 8/10 - 8/10 - Shrugs: 6/10 - 6/10 - 6/10 - Ryggstrekkere: 30 - 30 - 30 - Hofteflex på bosu m/push up: 6 - 4 - Planke: 45 sek - 45 sek - 45 sek, 30 sek pause mellom. Deler opp litt annerledes denne uka siden jeg skal trene styrke med jobb på fredag. I dag blir det bein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 1. desember 2009 #1177 Del Skrevet 1. desember 2009 Må få denne med på "mine innlegg" slitsomt å lete opp hver gang jeg skal sniklese Spennende å følge med på treningen din, du er utrolig flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 1. desember 2009 #1178 Del Skrevet 1. desember 2009 Altså, tåhev og tryning ja ... Jeg setter steppen på høyeste nivå når jeg skal kjøre tåhev, sånn at jeg kan få skikkelig utslag i leggene. Senker meg så lavt jeg klarer, og går opp så høyt jeg klarer. Legger på til 100 kg, setter gudskjelov sikringa høyt opp, tar første reps, jeg rekker ikke engang tenke før jeg lager et voldsomt rabalder, registrerer så vidt at jeg tryner framover og at stanga treffer meg i huet. Den traff heldigvis ikke særlig hardt, siden sikringa tok for, men litt øm i bakhuet er jeg. Steppen hadde knekt sammen under vekta av 100 kg + meg. Følte meg utrolig smart siden det var ganske mange som fikk med seg opptrinnet. Inkludert en viss idoldommer. Var en smule skjelven etterpå også, men det gikk greit. Step-en var ikke ødelagt, den hadde bare ramlet sammen, så da var det bare å sette den sammen igjen og prøve på nytt. Var litt nervøs, og jeg stod litt lenger innpå step-en, noe som ikke gir like godt utslag, men ikke pokker om jeg var interessert i å tryne igjen. Sorry, men jeg klarte ikke å la være! Men tusen takk for påminnelsen. For jeg er en av de som er utrolig dårlig til å bruke sikring. Rett og slett fordi jeg er glemsk. Gjorde faktisk tåhev uten sikring igår. Men neste gang så skal jeg ha denne episoden i bakhodet. Her holder Enigma på å slå seg halvt ihjel, og dette var det Purple fikk med seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #1179 Del Skrevet 1. desember 2009 Må få denne med på "mine innlegg" slitsomt å lete opp hver gang jeg skal sniklese Spennende å følge med på treningen din, du er utrolig flink! Så hyggelig med en snikleser Sorry, men jeg klarte ikke å la være! Men tusen takk for påminnelsen. For jeg er en av de som er utrolig dårlig til å bruke sikring. Rett og slett fordi jeg er glemsk. Gjorde faktisk tåhev uten sikring igår. Men neste gang så skal jeg ha denne episoden i bakhodet. Det må jo ha sett utrolig komisk ut, og jeg kan le av det, men fy faen så skjelven jeg var med en gang etterpå. Det kom jo for så vidt noe bra ut av det, jeg lærte at jeg alltid skal sikre, og det uten å skade noe særlig annet enn stoltheten. Blir visst ikke styrketrening med jobb på fredag, jeg er innkalt til helseundersøkelse for jobben. Trodde nå den ble tatt da jeg var der sist, men det ble den altså ikke. Skal møte opp fastende, pga. blodprøver o.l så da er det uaktuelt med trening først. Da tar jeg i stedet fullkroppsprogram på egenhånd på lørdag. Har jeg satt opp at jeg skal ha 4 styrketreninger i løpet av uka, så skal jeg ha 4 styrketreninger. Lurer veldig på om mat- og treningsregimet mitt har noe for seg. Det er liksom litt vanskelig å se på seg selv om man har blitt noe mer definert synes jeg. Jeg har jo en liten tendens til å studere meg selv hele tida. Skummelt hvor kroppsfiksert man egentlig kan bli. Jeg synes jeg er ille, når man da hører om fitnessutøvere og kroppsbyggere som ikke klarer å gå forbi et speil uten å gjøre en posering kan man virkelig begynne å lure. Er det egentlig sunt å være så fokusert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 1. desember 2009 #1180 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg tror ikke det er skadelig, så sant man vet å begrense det til en slags sunn hobby. For det blir som en hobby/lidenskap eller som en annen idrettsprestasjon. Man ønsker å se resultater. Noen kan la det gå på helsa løs og man snakker jo mye i dag om den nye formen for treningsavhengighet som kan sammenliknes med sykdommer som anoreksi. Da går det så langt at det går ut over helsen. Ganske synd når det er helsen man i utgangspunktet ønsker å fremme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg