Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Haha! :fnise: Tror kanskje mine bilder er mer demotiverende enn motiverende akkuratt nå, jeg ser jo fremgang og muskler, men ikke nok til å ta bilder av nei, da blir de merkelig nok plutselig borte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sover du til 13 rekker du akkurat å hive i deg frokost og komme ned til 13:30-ish når spinninga er ferdig. ;) Da skal jeg få av meg sykkelshorts og få på meg noe mer fornuftig å trene styrke i, til tross for at jeg elsker formen rompa mi får i sykkelshortsen :fnise:

Det er en god ting med at jeg spiser mer nå da, jeg får litt mer kjøtt på rompa og enkelte andre plasser jeg gjerne vil fylle ut litt igjen. :lur: Rart det der hvordan fylden forsvinner fra der man ønsker å beholde den, og er stuck der man helst ikke vil at den skal være stuck.

Hater å innrømme at jeg har godt av å hvile i blant ;) Psyken er på bånn, jeg merker hvor mye det hjelper på humøret å trene, men forkjølelsen eller hva det nå er har hatt godt av det.

Planlegger å sove uten alarm på, blir digg. :)

Jeg har også en sykkelshorts, men tro meg, rumpa mi blir IKKE fin i den. Kjøpte nemlig den tykkeste som var å oppdrive, du vet, de som gir inntrykk av at man har bleie på seg... :gjeiper: Den ble innkjøpt til ett formål; å bruke ved lange mc-turer, for det er ingenting man blir mer sår i rumpa av enn å kjøre 5 timer+ på motorsykkel!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupper for eksempel :roll:

Seriøst, jeg kan brette dem!!

Det føltes som om mine hadde forsvunnet. :roll: Heldigvis har det blitt litt bedre igjen.

Er det nå vi skal be om bilder? :fnise:

Føler at det virker som om jeg legger ann på alle jentene her jeg altså.. :lur::ler:

Hehe, med mine komplekser så tviler jeg på at jeg noen gang kommer til å poste bilder. Føler vel ikke at det er så mye å poste bilder av. :gjeiper: Må i alle fall lære meg å flekse skikkelig først. ;)

Trodde du mente av da Mrs Shorty skulle brette puppa sine! :ler:

:fnise: Du får begynne stafetten selv, kanskje du får lurt med deg noen flere. ;)

Haha, ja det skulle jeg likt å sett :fnise: Kanskje du skulle poste noen bilder, Shamim, det kan jo hende folk følger etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så deilig det var å trene i dag. ca 15 min oppvarming spinningsykkel, 90 min langkjøring spinning og så 50 min styrketrening bryst 3 x 8-10 og core.

Styrke:

Skrå brystpress: 12,5/10 - 12,5/9 - 12,5/7

Flies: 9/9 - 9/9 - 9/10

Stående kryssdrag: 6,8/10 - 9/9 - 9/9

Core:

Serie med

Omvendt crunch: 40

Siderotasjon m/med.ball: 3/30

Benhev m/med.ball: 2/10

x2

Hofteflex på bosu m/push up: 5 - 6

Serie x2 med:

Sideliggende bekkenhev: 15 pr side

Planke: 40,7 sek - 33,2 sek

Litt usikker på hva jeg synes om dagens langkjøring. Instruktør T kjørte helt annerledes enn de 3 andre. Han pushet faktisk litt, eller rettere sagt, sa flere ganger at det var lov å pushe seg litt. Hvordan i alle dager skal jeg klare å la være å pushe meg da? Særlig når musikken heller ikke er av det roligste slaget. :klø:

Pratet så vidt med ham om det etterpå, han sa det var for dem som ikke kan komme på timer andre ganger i uka, men det er jo en active time kl 14 på søndager, og denne timen skal absolutt ikke være en pushe-time. Likevel var det jo litt deilig å pushe seg litt mer enn jeg vanligvis gjør på denne timen. MM og F vil sikkert protestere villt og heftig over mitt ønske om å presse seg mer, men jeg trives med det, og tenker litt som så at kroppen min hadde sikkert sagt kraftig i fra dersom jeg presset meg for hardt.

Knallfornøyd med styrkeøkta i dag! 12,5 kg på skrå brystpress føltes perfekt, det samme gjorde 9 kg på flies. Følte at teknikken satt perfekt, og jeg fikk med meg pusten skikkelig. Måtte kjøre innimellom en fyr på 12,5 kg, og for en gangs skyld tok fyren det ordentlig pent, lot seg overhodet ikke affisere av at jeg brukte samme manualer. Fikk bare en: ikke verst til å være jente ;)

Instruktør T ble lettere overrasket over å se meg da jeg stakk, siden jeg da hadde trent i nesten 3 t (2t 55 min). Fikk beskjed om å komme meg hjem og spise :ler:

Deilig følelse i kroppen nå i alle fall, og humøret er litt bedre.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kyss2:

:klem:

Dæven så støl jeg skulle bli av brystøkt på søndag da. Kjente det skikkelig da jeg løp i går, og er som vanlig enda verre i dag, 2.dagen. Deilig også da, merket at jeg fikk skikkelig tak da jeg trente på søndag. Siden jeg gikk ned 1 kg pr manual klarte jeg å bremse skikkelig på vei ned på flies. Synes også jeg fikk skikkelig tak på skrå brystpress, og merker jo nå godt at jeg hadde en god økt. Bare synd at skulderen min ikke har blitt noe bedre, og ting har forplantet seg nedover. Fikk også til hofteflex skikkelig, klarer å holde meg strak og ikke knekke i korsryggen, og kjenner øvelsen tar skikkelig, både i hofteleddsbøyer, core, bryst og armer. Deilig øvelse! :hjerte:

Denne uka blir det bare core- og kondisjonstrening. Får se an om det hjelper litt på en kranglete rygg og skulder. Har roet litt ned på spisinga også for en uke. Sliter sånn i forhold til mat, og prosjektet er ikke verdt et enda mer problematisk forhold til mat, så nå skal jeg ta en uke der jeg lar meg selv spise litt mindre. Mulig jeg er rar, de fleste går andre veien, mens jeg er sjeleglad når jeg kan spise litt mindre.

Satser på å få til en spinningøkt, etterfulgt av 30 min core i dag før jeg må tilbake på jobb.

Så har jeg fått gavekortet mitt på XXL også. Lurer på hva jeg skal bruke det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe fint :hjerte:

:fnise: Sier du det du? ;) Lurer på om jeg skal forsøke å ønske meg penger eller gavekort fra XXL til jul også, så kanskje jeg kan få meg en pulsklokke? Jeg har veldig lyst på Polar FT60 fordi den kan jeg senere kjøpe fotsensor til, og evt. GPS ;) Elsker sånt dilldall og dingsebomser, samtidig som jeg ser nytten av det i forhold til trening til halvmaraton o.l. Jeg har 6 mnd å bestemme meg på, og får jeg ikke penger/gavekort til jul så kan jeg betale resten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Det var jo faktisk en kjempegod idé! :jepp: I tillegg er XXL litt billigere enn alle andre steder på Polarklokker. Det er ikke lenge til jul heller..

:kalle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo faktisk en kjempegod idé! :jepp: I tillegg er XXL litt billigere enn alle andre steder på Polarklokker. Det er ikke lenge til jul heller..

:kalle:

Nopes, ikke så veldig lenge, så tror det blir noe sånt, hvis folk i det hele tatt spør hva jeg ønsker meg da og ikke kommer opp med gode idéer på egenhånd.

Dagens økt:

10 min oppvarming spinningsykkel

45 min active spinning (presset meg litt ekstra)

30 min core:

- Omvendt crunch: 40 - 40 - 40

- Siderotasjon m/med.ball: 3/40 - 3/40 - 3/40

- Ryggstrekkere: 30 - 30 - 30

- Liggende benhev m/med.ball: 2/10 - 2/10 - 2/10

- Rygghev på ball m/rotasjon: 20 - 20 - 20

- Mageliggende benhev på ball: 10 - 10 - 10

- Planke: 45 sek - 45 sek

Herregud så godt det smaker med mat fra spice når man kommer på jobb etter en sånn økt. Proteiner, fett og karbohydrater og eh, rimelig mye salt :gjeiper:

Uansett, godt å få i seg mat når alt man har hivd i seg rett etter økta er en banan. Velger ikke de verste rettene når jeg spiser overtidsmat. Tar som regel en fra sunnere alternativ-menyen og alltid en rett med mye grønnsaker, men nå begynner jeg å bli litt lei av wokretter o.l så neste gang tror jeg rett og slett det blir fisk.

Vurderer sterkt å prøve Extreme spinningtimen i morgen. Hun som har timen er ikke så aller verst, så det kan hende at timen er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, sjekk utsagnet til Mariah Careys uttalelse nederst: Jeg kan ikke trene vekter fordi jeg er muskuløst anlagt!? :murvegg:

For så vidt fint at hun uttaler seg mot kroppsidealet (selv om hun ikke akkurat har så mye cred), men å si at man ikke kan trene vekter fordi man er muskuløst anlagt er jo for det første en rimelig stor misforståelse, og for det andre underbygger den fordommene om at man blir Arnold Schwartzenegger av å trene vekter :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk lurte på om jeg var syk. Det var kake på jobb i dag, fordi en av kollegaene mine fyller 30. Jeg orket ikke tanken på kake engang. Folk skulle absolutt presse kaka si opp mot ansiktet mitt og stod og spiste den helt oppi meg og lurte på om jeg ikke ble fristet. :roll: Helt ærlig ble jeg egentlig bare kvalm. Hadde jo i grunnen vært litt festlig om jeg hadde nyst eller fått et skikkelig hosteanfall når de stod der og skulle friste meg :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk lurte på om jeg var syk. Det var kake på jobb i dag, fordi en av kollegaene mine fyller 30. Jeg orket ikke tanken på kake engang. Folk skulle absolutt presse kaka si opp mot ansiktet mitt og stod og spiste den helt oppi meg og lurte på om jeg ikke ble fristet. :roll: Helt ærlig ble jeg egentlig bare kvalm. Hadde jo i grunnen vært litt festlig om jeg hadde nyst eller fått et skikkelig hosteanfall når de stod der og skulle friste meg :ler2:

:hoho:

Det hadde tatt seg ut. Nesten så det hadde vært til pass for de. Enkelte folk eier ikke takt og tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Det hadde tatt seg ut. Nesten så det hadde vært til pass for de. Enkelte folk eier ikke takt og tone.

Jepp, det hadde definitivt vært til pass for dem ;) De kunne funnet på å gjøre det samme om jeg ikke hadde kunnet spise kakene også, det er det verste. Nå trodde de vel at jeg bare prøvde å være flink eller noe, men det frister virkelig ikke! Var en kollega av meg som forstod meg veldig godt. Nevnte så vidt opplegget mitt for ham på fredag, og han syntes ikke det var rart at jeg overhodet ikke hadde lyst på kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Folk skulle absolutt presse kaka si opp mot ansiktet mitt og stod og spiste den helt oppi meg og lurte på om jeg ikke ble fristet.

Dette har vel fort med misunnelse å gjøre. Folk eier jo ikke viljestyrke selv, og må da prakke på alle som faktisk har et snev av selvkontroll den samme dårlige samvittigheten som de selv får av å trykke i seg store mengder kake :)

(min teori)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...