Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Bare hyggelig. :) Høres i alle fall ut som at du har et veldig fornuftig utgangspunkt med seks måneder, de bør absolutt klare å sy sammen et bra opplegg da. Jeg tok det litt omvendt jeg; gikk ned 4 kg i januar og kjørte helt lett kondisjonstrening, før jeg gikk over til å spise mer og bygge muskler. Har fungert utmerket for min del!

Håper du får svar fra MM, og at du får en fin dag! :klemmer:

Forresten, jeg er ikke sikker på om jeg rekker core + stretch i dag, er så sykt mye å gjøre på jobben helt plutselig. :( Skal i alle fall satse på det, hadde vært veldig koselig å se deg.

-misa

Jeg håper de klarer å sy sammen noe. Jeg har virkelig lyst til å nå det målet. Greit, han fyren sa jeg ikke hadde vondt av å legge på meg, men da er spørsmålet om han tok det ut fra tallene, eller sånn rent estetisk sett. Nå føler vel ikke jeg at jeg kan legge på meg verken ut fra tallene eller rent estetisk sett, men jeg er vel ikke akkurat objektiv. :gjeiper:

Jeg føler liksom at jeg har gått ned det jeg klarer for øyeblikket jeg da. Tror det skal godt gjøres for meg å gå ned mer akkurat nå. Kroppen min har landa der den var for en del år tilbake, og jeg har alltid hatt problemer med å komme lenger ned enn jeg er nå. Det irriterer meg egentlig littegrann, at jeg ikke skal kunne bli særlig lettere enn nå. Hvorfor skal ikke jeg kunne veie 53-54 kg? Ikke at det er et mål i seg selv, men jeg tror det hadde vært lettere å gå den veien, enn å legge på seg og bygge muskler, for så å pine seg ned igjen i vekt.

Håper du rekker stretchinga, hadde vært veldig koselig å se deg. Skal ta en stretchingøkt i morgen også da, så om du ikke rekker i dag, rekker du kanskje i morgen? Spinn + stretch i dag, rooooolig på ellipse eller tredemølle (herregud jeg kommer til å bli gal :fnise:) og stretching i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper de klarer å sy sammen noe. Jeg har virkelig lyst til å nå det målet. Greit, han fyren sa jeg ikke hadde vondt av å legge på meg, men da er spørsmålet om han tok det ut fra tallene, eller sånn rent estetisk sett. Nå føler vel ikke jeg at jeg kan legge på meg verken ut fra tallene eller rent estetisk sett, men jeg er vel ikke akkurat objektiv. :gjeiper:

Jeg føler liksom at jeg har gått ned det jeg klarer for øyeblikket jeg da. Tror det skal godt gjøres for meg å gå ned mer akkurat nå. Kroppen min har landa der den var for en del år tilbake, og jeg har alltid hatt problemer med å komme lenger ned enn jeg er nå. Det irriterer meg egentlig littegrann, at jeg ikke skal kunne bli særlig lettere enn nå. Hvorfor skal ikke jeg kunne veie 53-54 kg? Ikke at det er et mål i seg selv, men jeg tror det hadde vært lettere å gå den veien, enn å legge på seg og bygge muskler, for så å pine seg ned igjen i vekt.

Håper du rekker stretchinga, hadde vært veldig koselig å se deg. Skal ta en stretchingøkt i morgen også da, så om du ikke rekker i dag, rekker du kanskje i morgen? Spinn + stretch i dag, rooooolig på ellipse eller tredemølle (herregud jeg kommer til å bli gal :fnise:) og stretching i morgen.

Du får prøve å fokusere på at vekten kun er et tall. Det vil ikke være sunt for deg å gå mer ned nå, hvis du vil ha et annet synspunkt. ;) Da tror jeg du kommer til å se veldig skrapa ut! Og du vil vel ikke miste de flotte musklene du har brukt måneder på å bygge opp? Hæ? Hæ? ;)

Stretching i morgen er ikke så dumt, har fysiotime kl. tre så det passer egentlig bra. Litt deilig å bli tidlig ferdig en kveld for en gangs skyld. Hm, ser at det er MM som har den timen. Er ikke så veldig happy for henne etter den markøkten hun kjørte med meg. :gjeiper:

Og ellipse er døden!!!! :fnise:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Sinnsykt!

Da kan du bare se for deg oss på gamlehjem om noen år Enigma, der vi racer ned gangene i rullestol for å komme først til benkpress! :laugh:

-misa

:laugh: Håper riktignok at det er mer enn noen år til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig treningsøkt i dag! Kroppen føltes så utrolig mye bedre, og å avslutte med stretching var veldig deilig. Tror jeg skal prøve å få med meg både tirsdagtimene og onsdagstimene framover.

Dagens økt:

15 min oppvarming spinningsykkel

45 min active spinning (jeg holdt vel nærmere sport nivå. Dro på skikkelig, klarte ikke helt å la være, men holdt meg under melkesyreterskel)

30 min stretching

Knallfornøyd med spinninga i dag. Fikk opp pulsen skikkelig, og følte at kroppen fungerte. Er en liten stund siden jeg har følt meg så bra på en spinningtime. Stretchinga var også utrolig deilig. Fikk strukket godt på innside og bakside lår, rygg, skuldre og nakke. Det er jo bare 30 min, så litt begrenset hvor mye man rekker, og jeg hadde krampetendenser i ene foten de første 10 minuttene. Håper stretchinga kan hjelpe litt på at jeg så lett får kramper i føttene. Føler meg mer opplagt nå enn jeg har gjort på en stund, og er mye mindre anspent.

Har også fått spist veldig bra i dag. Riktignok ble det litt endring i planene da jeg kom skrubbsulten ut fra dusjen etter trening og oppdaget at fullkornsrisen skulle koke i 40 minutter :klaske: Da ble det fullkornspasta til koteletten og grønnsakene i stedet. Slett ikke noe dumt bytte det altså, men ikke helt som planlagt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så deg i dag, der jeg satt og svetta på spinningsykkelen! ;)

Han japaneren var jo skikkelig bra da. Det viser jo bare at det fremdeles ikke er for seint! Har fremdeles 45 år igjen til jeg er like gammel, og jeg skal vel klare å komme i form på den tida! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
:sjokkert: Sinnsykt!

Da kan du bare se for deg oss på gamlehjem om noen år Enigma, der vi racer ned gangene i rullestol for å komme først til benkpress! :laugh:

-misa

HAHAHAHA! Jeg ser det levende for meg!! Ja, det gjør jeg faktisk.. Det ville blikket ditt misa, i rullestolen mot benken. Man må være først, da den som legger seg ned sjeldent klarer å komme seg opp igjen uten hjelp :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA! Jeg ser det levende for meg!! Ja, det gjør jeg faktisk.. Det ville blikket ditt misa, i rullestolen mot benken. Man må være først, da den som legger seg ned sjeldent klarer å komme seg opp igjen uten hjelp :gjeiper:

:ler:

Jeg har forresten endelig blitt nesten helt bra igjen i foten etter at jeg tråkket over. Nå kan jeg strekke ut på forsiden av låret igjen uten at det gjør vondt i foten. Det har jeg ikke kunnet siden jeg tråkket over. Oppdaget det på mandag, den er fortsatt litt stiv og vond i blant, og jeg får lett krampetendenser i den. Men det er stor forbedring å faktisk kunne tøye forside lår uten at det gjør vondt i foten, så da er jeg fornøyd. Skremmer meg litt at det tok så lang tid. Da begynner jeg jo å lure på om det var noe som ikke ble oppdaget på røntgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtråkk kan ta tid å lege. Been there, done that! Har tråkket over på begge beina diverse antall ganger. To ganger så ille at det ble krykker i et par uker.

Tråkka over igjen for et år siden, og det tok noen måneder før jeg var stabilt bra igjen. Stadig vekk kjentes ankelen bra ut, men plutselig tråkka jeg over igjen, gjerne bare ved å gå på fortauet. Det skulle bare en liten kant til før jeg tråkka over, og så var det på'n igjen. Men nå er den bra igjen, for denne gang... (bank i bordet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtråkk kan ta tid å lege. Been there, done that! Har tråkket over på begge beina diverse antall ganger. To ganger så ille at det ble krykker i et par uker.

Tråkka over igjen for et år siden, og det tok noen måneder før jeg var stabilt bra igjen. Stadig vekk kjentes ankelen bra ut, men plutselig tråkka jeg over igjen, gjerne bare ved å gå på fortauet. Det skulle bare en liten kant til før jeg tråkka over, og så var det på'n igjen. Men nå er den bra igjen, for denne gang... (bank i bordet!)

Sant det, og jeg er jo ikke akkurat flink til å la skadene få heles 100% før jeg kjører på igjen heller :gjeiper: Men synes det er drøyt med over 3 måneder altså.

Nå gjelder det bare å holde seg skadefri og bli kvitt siste rest av forkjølelsen innen søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Nå så jeg det også veldig levende for meg, hahahahaha!

~~~

Hm, hørtes interessant ut med den stretchingen Enigma. Nå ser det ikke ut til at jeg kommer meg bort i morgen heller, da jeg muligens skal på tur. ;)

Og så bra at kroppen føles mye bedre, det lover godt for søndag!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Nå så jeg det også veldig levende for meg, hahahahaha!

~~~

Hm, hørtes interessant ut med den stretchingen Enigma. Nå ser det ikke ut til at jeg kommer meg bort i morgen heller, da jeg muligens skal på tur. ;)

Og så bra at kroppen føles mye bedre, det lover godt for søndag!

-misa

Jepp! Og i dag føles kroppen enda bedre. Det ble 45 min på ellipsmaskin i dag. Fikk opp pulsen bittelitt, ble varm og litt svett, men ikke i nærheten av sliten. Faktisk ganske deilig etterpå, selv om jeg måtte passe på meg selv så jeg ikke kjørte hardt. Det er pokker så vanskelig å ta det med ro! Hadde rolig musikk da i det minste, så det gjorde det jo litt enklere. Tror dette skal bli et fast innslag utover høsten. Rolig økt på ellipsemaskin også stretching etterpå.

Stretchinga i dag var annerledes enn i går, men begge timene var veldig bra synes jeg, og jeg føler jeg får løst opp og blir mykere. Gleder meg veldig til søndag nå, selv om folk har litt høyere forventninger til meg enn jeg selv har. Jaja, jeg får bruke det som push til å gjøre det enda bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper vi får til stretching sammen på tirsdag. God helg til deg, i morgen fyker vi nordover! :hug:

-misa

Kos deg nordpå, håper vi sees på tirsdag! :klem:

Du er så flink til oppladingsuke!! :) Virker som du koser deg litt også? Den solstrålen som møtte oss i gangen i dag! :hug:

Jeg er veldig fornøyd med meg selv, holder igjen for harde livet da :ler: Men ja, jeg koser meg faktisk litt. Følte meg så full av energi etter økta i går, særlig var det deilig med den stretchinga. Den løser merkbart opp i spenninger rundt omkring. Så var det faktisk deilig å ta det med ro på ellipsemaskina. Vel og merke etterpå! ;)

Gleder meg sånn til søndag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket forresten så vidt med MM i går også, angående ernæringsfysiologene. Det er ansatt 2 stk, og en av dem (eller begge?) har fått nr mitt og skal ta kontakt, men for øyeblikket er begge bortreist. MM har sagt at de skal komme i gang med meg så fort som mulig (jeg skal tydeligvis brukes som prøvekanin :fnise:) så jeg håper å høre fra dem snart.

Blir spennende å se hva de sier. Kan jeg komme opp på +1 på styrkedelen uten å bygge mer muskler (altså bare gå ned i fettprosent) så foretrekker jeg nok egentlig det. Jeg er skeptisk til å skulle spise masse, forsøke å legge på meg muskler og så gå ned igjen. Mye mat er skummelt, til tross for at jeg nå spiser en god del, til og med skeier ut en helt vanlig dag, og likevel holder meg like stabil i vekt. Men det gjør også at jeg blir enda mer skeptisk til å skulle spise for å øke muskelmassen. Føler at jeg da må spise ekstremt mye for at jeg skal klare å øke muskelmassen. Kanskje jeg har helt feil tankegang? Vet ikke helt. Får se hva denne ernæringsfysiologen sier. Ned i fettprosent har jeg jo uansett et sterkt ønske om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye om og men ble det til slutt en løpetur i dag. 43 min, 8,57 km. 11,9 km/t. I tillegg ble det tid til 1 - 1,2 km nedtrappping, men da tok jeg ikke tida. Trengte ikke tenke så mye på teknikk i dag, det gikk ganske av seg selv. Det eneste jeg merker jeg sliter med nå er å fokusere langt framfor meg, men det er heller ikke så enkelt når det er mørkt.

Ellers merket jeg godt i dag hvor mye lettere jeg løper, ettersom jeg løp hele veien med en kompis, og han klampet av gårde, mens jeg knapt hørtes :ler: Deilig å føle at det for alvor begynner å løsne på en del av teknikken. Det lover godt i forhold til å lære seg å løpe enda mer teknisk riktig fram mot Sentrumsløpet.

Har funnet ut at det er mulig å være med på både Sentrumsløpet og Råskinne neste årt. Sentrumsløpet går nemlig 24. april og Råskinnet går 1. mai. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Har funnet ut at det er mulig å være med på både Sentrumsløpet og Råskinne neste årt. Sentrumsløpet går nemlig 24. april og Råskinnet går 1. mai. :hoppe:

Bare beina holder så ;) Men nå har du vel teknikken fra himmelen, og er det noen som klarer det så er det du!! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare beina holder så ;) Men nå har du vel teknikken fra himmelen, og er det noen som klarer det så er det du!! :5:

Litt tungt blir det nok, men tror det skal gå bra. Sentrumsløpet er jo bare 1 mil. Nå er 1 mil kosetur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...