Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Hei vennen. Synes du hadde en bra økt, men man føler det jo best selv. Du har også et godt poeng mtp. mestringsfølelse, helt enig der! Den hoftefleksjon-greia så forresten sykt drøy ut, tror jeg skal vente til etter jul før jeg engang vurderer den! :gjeiper: Håper vi sees i morgen, men det regner jeg nesten med. Vi skal vel henge der stort sett hele kvelden for å få med oss alle overraskelser etc? :nigo:

Også hadde du så fiiiiiiine grønne sko!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen. Synes du hadde en bra økt, men man føler det jo best selv. Du har også et godt poeng mtp. mestringsfølelse, helt enig der! Den hoftefleksjon-greia så forresten sykt drøy ut, tror jeg skal vente til etter jul før jeg engang vurderer den! :gjeiper: Håper vi sees i morgen, men det regner jeg nesten med. Vi skal vel henge der stort sett hele kvelden for å få med oss alle overraskelser etc? :nigo:

Også hadde du så fiiiiiiine grønne sko!

-misa

Jeg er der i alle fall til etter kl 19, siden jeg skal trene spinning kl 17, og deretter styrkeøkt, så får vi se hvor lang tid etter det jeg orker å være der. Er jo en eller annen overraskelse kl 19.

Den hofterefleksjonsøvelsen er virkelig drøy. Jeg tror uttrykket i ansiktet sa ganske mye da MM presenterte den øvelsen, for hun lo litt av meg, men mente at det burde gå helt fint. Joda, bare jeg ikke har tatt 5 sett av 3 andre øvelser på brystet først, så ... Hater, hater, hater å feile på øvelser!

Veldig fornøyd med skoene mine. :nigo: De er ordentlig gode å ha på, også så lette som de er! De er mye finere enn det andre paret jeg også fikk tilbud om. Selvlysende, gule adidassko er ikke riktig så fint som grønne asics :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Hehe, ja en sånn må vi få oss!

Hvem var det som har linket til denne i sin db mon tro... :klø:

-misa

Bodywork -bloggen tror jeg :nigo: Silje Mariela!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute en tur og testet sko, sokker og jakke. Jakka var utrolig deilig å løpe med. Jeg liker egentlig ikke løpe i noe annet enn kortermet løpetrøye, men denne jakka var superdeilig. Den var utrolig lett, med masse lufting, og jeg merket egentlig ikke at jeg hadde den på, annet enn at jeg bedre holdt varmen.

Skoene var også veldig deilige å løpe med. Det er ikke veldig stor forskjell i vekt på skoene jeg kjøpte og de jeg hadde fra før (33 g pr sko), men skoene er mer stabile, og til tross for at de har mindre demping enn vanlige sko så er det nok mer demping igjen i disse en de jeg har løpt med til nå. Ikke fikk jeg gnagsår heller, noe jeg gjerne får av nye sko, så veldig fornøyd med det kjøpet.

Dagens løpetur:

52 min 16 sek, 10,25 km noe som gir en gjennomsnittsfart på 11,8 km/t.

Prøvde å tenke teknikk i dag også, og jeg klarer å slippe ned skuldrene og slappe av greit armene, men jeg sliter fortsatt litt med å rulle skikkelig på føttene. Har blitt rettere når jeg løper, og merker godt både i ryggen, skuldrene og armene at riktig teknikk hjelper. Jeg er mye mindre anspent etter en løpetur nå. Så vi får se om jeg klarer å få opp farten før neste søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makan til møkkatreningssenter som det jeg var på i dag er det lenge siden jeg har vært. At de kaller seg SATS-senter er mer enn jeg kan fatte.

Utstyrsmessig var de langt under par. Ble rimelig irritert, og når man da betaler 200 kr for å gjestetrene ...

Tror ikke det blir noe mer styrketrening på meg denne uka. Føler et visst behov for å ta igjen for løpetreninga jeg føler jeg har gått glipp av. Derfor ble det styrketrening for hele overkroppen i dag. Beina overlever tross alt å stå over en uke.

Dagens treningsøkt:

15 min løping, tredemølle: 11 km/t 2,72 km

68 min styrketrening overkropp:

- Flies: 10/10 - 10/10 - 10/10

- Skrå brystpress: 10/10 - 10/10 - 10/9

- Stående, foroverbøyd roing: 31/10 - 35/10 - 35/10

- Sidehev: 5/10 - 5/10- 5/10

- Nedtrekk, langt bak: 22/12 - 27,5/10- 27,5/9 (jeg tror i alle fall det var det jeg tok. Nesten umulig å forstå hva man egentlig tok ut fra hva som stod på oppslag o.l)

- Rygghev: 10 - 10 - 10

- Hammercurl: 8/10 - 8/10 - 8/10

- Hantelpress: 10/9 - 10/6

- Franskpress: 13,5/10 - 16/8 - 16/8

- Omvendt crunch: 20 - 20 - 20

- Skrå mage m/med.ball: 3/20 - 3/20

Det blir ingen økt der i morgen, møkkasenter! Håper å få til en kort løpeøkt på en halvtimes tid når jeg kommer hjem i morgen. Bedre enn ingenting i det minste, dersom jeg får gjennomfør det, vel og merke.

200! :sjokkert:

Det var drøyt altså. Da skjønner jeg at jeg gjorde et kupp da jeg fikk gjestetrening i 4 uker i sommer for 300. Men det var ikke sats da...

Da har jeg vært ute en tur og testet sko, sokker og jakke. Jakka var utrolig deilig å løpe med. Jeg liker egentlig ikke løpe i noe annet enn kortermet løpetrøye, men denne jakka var superdeilig. Den var utrolig lett, med masse lufting, og jeg merket egentlig ikke at jeg hadde den på, annet enn at jeg bedre holdt varmen.

Skoene var også veldig deilige å løpe med. Det er ikke veldig stor forskjell i vekt på skoene jeg kjøpte og de jeg hadde fra før (33 g pr sko), men skoene er mer stabile, og til tross for at de har mindre demping enn vanlige sko så er det nok mer demping igjen i disse en de jeg har løpt med til nå. Ikke fikk jeg gnagsår heller, noe jeg gjerne får av nye sko, så veldig fornøyd med det kjøpet.

Dagens løpetur:

52 min 16 sek, 10,25 km noe som gir en gjennomsnittsfart på 11,8 km/t.

Prøvde å tenke teknikk i dag også, og jeg klarer å slippe ned skuldrene og slappe av greit armene, men jeg sliter fortsatt litt med å rulle skikkelig på føttene. Har blitt rettere når jeg løper, og merker godt både i ryggen, skuldrene og armene at riktig teknikk hjelper. Jeg er mye mindre anspent etter en løpetur nå. Så vi får se om jeg klarer å få opp farten før neste søndag.

Løpe nesten en hel time med en snittfart på 11,8 km/t? :overrasket: Jøss, det er jo råbra! Hadde nok kollapsa før jeg hadde kommet halvveis jeg... :sjenert:

Tror det er det og lande på hælen som er det vanskeligste når det gjelder løpeteknikk. Jeg har iallefall den følelsen jeg og. Begynte å bli litt bevisst på diverse etter at du la ut den listen der. Det meste går sånn noenlunde greit, bortsett fra den rullinga. Føler meg som en baktung kappganger når jeg prøver, får bare ikke dreisen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200! :sjokkert:

Det var drøyt altså. Da skjønner jeg at jeg gjorde et kupp da jeg fikk gjestetrening i 4 uker i sommer for 300. Men det var ikke sats da...

Løpe nesten en hel time med en snittfart på 11,8 km/t? :overrasket: Jøss, det er jo råbra! Hadde nok kollapsa før jeg hadde kommet halvveis jeg... :sjenert:

Tror det er det og lande på hælen som er det vanskeligste når det gjelder løpeteknikk. Jeg har iallefall den følelsen jeg og. Begynte å bli litt bevisst på diverse etter at du la ut den listen der. Det meste går sånn noenlunde greit, bortsett fra den rullinga. Føler meg som en baktung kappganger når jeg prøver, får bare ikke dreisen på det.

200 kr ja. Det er helt forferdelig egentlig, hadde jeg visst at det var treningssenter rett ved jobben, så tror jeg jeg hadde valgt det i stedet. Mulig det ville vært like dyrt, men det virka mer seriøst i det minste. Glad jeg kan trene gratis på veldig mange treningssentre i Norge.

Jeg føler meg litt fæl som klager på 11,8 km/t, men jeg har ligget på 12 - 13 km/t tidligere, så da føles 11,8 litt tregt. Håper på å ligge på litt over 12 km/t på halvmaraton. Vil jo helst imponere folka på jobb litt ;)

Synes det er veldig vanskelig å lande på hælen. :Nikke: Føler at jeg ikke får det til særlig bra, men vi får se hva PT-en sier på søndag. Er jo ikke sikkert det er så dårlig som jeg tror *krysse fingre* Evt. er det enda verre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du vennen.. 11,8 og 12 er liksom ikke verdens største differanse ;) Du gjør det veldig bra nå!

Men det gjør utslag i minutter, og der gjør det faktisk en god del også.

Uansett er jeg stygt redd for at dere mista meg med den spisinga midt inni treninga.

1. Det var utrolig flaks at jeg i det hele tatt fikk det med meg, siden dere bare annonserer det her. Jeg bor fortsatt ikke 5 min unna senteret og kan ikke ta sånne ting på sparket

2. Det er blir enormt mye ekstra å dra på for meg

3. Jeg må varme opp på nytt og et måltid midt inni treninga tror jeg vil ødelegge mer enn det gavner meg altså. Ser ikke for meg at det er særlig behagelig å trene på mat fra Myrens kjøkken.

Utrolig synd, for jeg hadde syntes det var veldig hyggelig om vi fikk trent sammen i dag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, den spisegreia har nok gått litt fort for seg, beklager hvis du ikke fikk det med deg. Bortsett fra det må du nesten vurdere selv om du synes det blir masse slit for å få det til. Du skal jo opp uansett så ser ikke helt at det å bo nært har noe å si. Du trenger jo heller ikke å spise hvis du har lyst, det er selskapet og det sosiale som er viktig her! :) Håper hvertfall at du blir med! Jeg tenkte forresten å bestille bord siden vi blir så mange, så si fra så snart du har bestemt deg.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, den spisegreia har nok gått litt fort for seg, beklager hvis du ikke fikk det med deg. Bortsett fra det må du nesten vurdere selv om du synes det blir masse slit for å få det til. Du skal jo opp uansett så ser ikke helt at det å bo nært har noe å si. Du trenger jo heller ikke å spise hvis du har lyst, det er selskapet og det sosiale som er viktig her! :) Håper hvertfall at du blir med! Jeg tenkte forresten å bestille bord siden vi blir så mange, så si fra så snart du har bestemt deg.

-misa

Nei, men i forhold til at det var så vidt jeg fikk det med meg, og dermed ikke hadde planlagt å ta med håndkle osv. så har det veldig mye å si om jeg bor nært eller ikke. Jeg kan nemlig ikke bare stikke hjemom for å hente :) Det var som sagt bare flaks at jeg fikk det med meg, for jeg sjekker ikke så ofte KG før jeg stikker hjemmefra.

Nå har jeg uansett droppa det, fordi jeg orka ikke stresset med å ha med meg en gedigen bag med to skift til trening, håndkle, spise mellom to økter osv. Da hadde det vært mye bedre å spise på slutten, det hadde jo også vært mer sosialt enn at vi nå må stresse med å dusje og så spise og være ferdig til kl 19. Synes det er veldig kjipt at opplegget nå ble som det ble, men det får da bare være. Så håper jeg det kan planlegges litt bedre en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kr ja. Det er helt forferdelig egentlig, hadde jeg visst at det var treningssenter rett ved jobben, så tror jeg jeg hadde valgt det i stedet. Mulig det ville vært like dyrt, men det virka mer seriøst i det minste. Glad jeg kan trene gratis på veldig mange treningssentre i Norge.

Jeg føler meg litt fæl som klager på 11,8 km/t, men jeg har ligget på 12 - 13 km/t tidligere, så da føles 11,8 litt tregt. Håper på å ligge på litt over 12 km/t på halvmaraton. Vil jo helst imponere folka på jobb litt ;)

Synes det er veldig vanskelig å lande på hælen. :Nikke: Føler at jeg ikke får det til særlig bra, men vi får se hva PT-en sier på søndag. Er jo ikke sikkert det er så dårlig som jeg tror *krysse fingre* Evt. er det enda verre :fnise:

Trener gratis og du ja, hovrfor det? Det kunne jeg og ha tenkt meg altså. Skal være på hjemstedet mitt i 4,5 uke nå i høst og tviler på at jeg finner et like godt tilbud som sist nå. :sukk:

Du kommer deg nok over 12 skal du se. Iallefall om du får teknikken på plass. Har forstått såpass at riktig teknikk er viktig for løpefarten.

Du får høre om PT har noen tips ang. hælbruken, og så får du dra de med deg videre inn hit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Jeg har bare tatt med et ekstra håndkle og litt deo slik at jeg får skylt av meg mellom øktene. Hadde uansett ingen planer om å ta meg ut på MJ-spinning fordi jeg skal trene styrke senere :) Så tenkte jeg at det var praktisk å være litt fresh til SUPPLAISEN kl 19, og så kose seg med litt pumping etterpå. Du kan jo evt bare kjøpe et håndkle i shoppen? Hadde vært veldig koselig å ha deg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener gratis og du ja, hovrfor det? Det kunne jeg og ha tenkt meg altså. Skal være på hjemstedet mitt i 4,5 uke nå i høst og tviler på at jeg finner et like godt tilbud som sist nå. :sukk:

Du kommer deg nok over 12 skal du se. Iallefall om du får teknikken på plass. Har forstått såpass at riktig teknikk er viktig for løpefarten.

Du får høre om PT har noen tips ang. hælbruken, og så får du dra de med deg videre inn hit. ;)

Treningssenteret mitt er medlem av Norges treningssenterforbund, så så lenge senteret ligger over 50 km unna der jeg vanligvis trener kan jeg gjestetrene gratis på andre sentre som er medlem av forbundet. Det er jo dermed litt begrenset hvilke sentre jeg kan trene på, men de fleste steder har sånne uavhengige sentre. Det finnes t.o.m rett ved der jeg vokste opp, så det er ikke så verst.

Problemet med at jeg kom under 12 km/t begynte da jeg begynte å terpe teknikk ;) Så enten må jeg kutte teknikken på halvmaraton, for jeg løp mye fortere før jeg begynte å tenke teknikk, eller så må jeg faktisk få inn teknikken skikkelig innen 27. september.

Jeg har bare tatt med et ekstra håndkle og litt deo slik at jeg får skylt av meg mellom øktene. Hadde uansett ingen planer om å ta meg ut på MJ-spinning fordi jeg skal trene styrke senere :) Så tenkte jeg at det var praktisk å være litt fresh til SUPPLAISEN kl 19, og så kose seg med litt pumping etterpå. Du kan jo evt bare kjøpe et håndkle i shoppen? Hadde vært veldig koselig å ha deg med!

Jeg må i så fall kjøpe undertøy også og jeg svetter såpass uansett at å bare skylle seg hvis jeg skal spise ikke frister for å si det sånn. Blæh, kanskje jeg skulle stikke tidlig fra jobb og prøve å komme meg hjemom først da? Hadde jo vært utrolig hyggelig å være med også. Hva skal folket spise da? Skal dere ha hovedrett, eller skal dere bare ta en smårett eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mest å kjøpe noe lett, klarer heller ikke stor middag rett før trening! Etter supplaise blir for sent å spise, synes jeg, også er det jo sikkert en del som skjer. Og jeg kommer til å sitte i treningstøyet altså.

Da bestiller jeg bord til deg, lucy, Wolfmoon, Purple, M og meg da! Blir sååååå kos!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b
Jeg må i så fall kjøpe undertøy også og jeg svetter såpass uansett at å bare skylle seg hvis jeg skal spise ikke frister for å si det sånn. Blæh, kanskje jeg skulle stikke tidlig fra jobb og prøve å komme meg hjemom først da? Hadde jo vært utrolig hyggelig å være med også. Hva skal folket spise da? Skal dere ha hovedrett, eller skal dere bare ta en smårett eller noe sånt?

Jeg tenker jeg ser det litt an, men ikke noen store saker. Litt for å fylle på bare. Tenkte å gå innom og sjekke menyen før spinningen slik at misa kan bestille for meg, så blir det ikke lenge å vente.

Håper virkelig du blir med! :strix: Jentekveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig treningsøkt i dag!

Først 45 min Michael Jackson-spinning. Tok meg ikke veldig ut, men ble passe varm, sliten og svett.

Så var det en liten pause mens jentegjengen spiste, deretter:

10 min oppvarming ellipsemaskin, 4,1 km

70 min styrke rygg, skuldre og core:

- Stående, foroverbøyd roing: 45/4 - 45/5 - 45/5 - 45/5 45/5

- Sittende skulderpress: 11,2/6 - 12,5/4 - 12,5/4 - 12,5/4 - 11,2/4 Tusen takk til lucy som spottet og pushet meg da jeg tok 12,5 kg. Hadde ikke klart det uten deg :kyss:

- Shrugs: 5/10 - 5/10 - 5/10 - 5/10 - 5/10 Føler meg skikkelig teit når jeg tar så lett på shrugs, men har fått streng beskjed om å ikke ta tungt av PV, så da får jeg vel gjøre som hun sier.

- Sidehev: 6/6 - 6/6 - 6/6 - 6/6- 6/6

- Foroverbøyd sidehev: 1/10 - 1/10 - 1/10 Føler meg skikkelig teit på denne også, 1 kg er jo ingenting, men den tar skikkelig i det minste. Til og med på triceps, noe som nesten burde være umulig

- Nedtrekk langt bak: 27/7 - 29,3/7 - 31,6/6 - 31,6/6 - 31,6/6

- Sittende roing: 47,5/5 - 47,5/5 - 47,5/5 - 47,5/5 - 47,5/5

- Rygghev: 20 - 15

- Situps m/med.ball: 3/20 - 3/20

- Planke: 40 sek - 15 sek pause - 30 sek

Deilig med en økt der ting stemte igjen :strix: Kjempefint å trene med jentene og få litt push og støtte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super økt på skulderpress i dag!! :5: Takk for noen hyggelige timer!

Takk for god hjelp :klem:

Da har jeg vært på helsesjekk. Er så fornøyd med resultatet! :strix:

O2-opptak = 47 dvs. Very Good.

Fettprosent: 20,5

Visceralt: 1 (Bedre får man det ikke)

Jeg har mer muskelmasse enn gjennomsnittet av jenter på min alder, jeg er symetrisk, dvs. at muskelmasse i armene er likt på begge armer, nesten helt likt på bein osv.

Han ble egentlig bare sittende og se på resultatene også kom det: "Ja ..., jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Det er ikke så veldig ofte det rett og slett ikke er noe å si ... Du er jo symmetrisk, har veldig bra O2-opptak, veldig bra fettprosent, bedre enn gjennomsnittet muskelmasse. Du er jo nærmest perfekt du." :bolledeig:

Jeg fikk høre at jeg kunne jo sette meg som mål å komme meg opp på Excellent i O2-opptak hvis jeg hadde lyst, men han hadde ikke noe å komme med når det gjaldt kosthold og trening, for det regnet han med at jeg hadde minst like god kontroll på som ham, og at jeg hadde funnet ut hva som funket for meg.

Så nå er jeg fornøyd, så er det bare å fortsette på samme måte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...