Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg skråbenk tar mer i øvre del av pectoralis. Når jeg kjører splittprogram og kjører to øvelser på bryst på samme trening, foretrekker jeg å ha en liggende og en skråbenkøvelse (gjerne en push- og en draøvelse). På den måten synes jeg at jeg får tatt brystet på en mer komplett måte.

Jeg liker benkpress godt (eller, det er litt min nemesisøvelse om dagen :ler:), men i bunn og grunn synes jeg brystpress tar bedre, sannsynligvis fordi jeg får mer strekk i brystmuskulaturen i nedre/eksentrisk fase.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner! Jeg har nylig begynt å trene skråbenk med manualer som supplement til vanlig benk, og det er også en øvelse jeg liker godt. Men merker at det tar litt tid å få inn en god balanse, og at jeg særlig på de siste repsene fort kan risikere å klinke ned dem som eventuelt befinner seg i nærheten. Men det kommer seg vel etter hvert :)

Det er også en grunn til at jeg liker skråbenk bedre. Jeg bruker mer støttemuskulatur og får trent inn den balansen man må ha for å utøve øvelser riktig.

Personlig synes jeg skråbenk tar mer i øvre del av pectoralis. Når jeg kjører splittprogram og kjører to øvelser på bryst på samme trening, foretrekker jeg å ha en liggende og en skråbenkøvelse (gjerne en push- og en draøvelse). På den måten synes jeg at jeg får tatt brystet på en mer komplett måte.

Jeg liker benkpress godt (eller, det er litt min nemesisøvelse om dagen :ler:), men i bunn og grunn synes jeg brystpress tar bedre, sannsynligvis fordi jeg får mer strekk i brystmuskulaturen i nedre/eksentrisk fase.

Jeg føler jeg får bedre strekk med manualer, enn i liggende benk med stang. Jeg varierer litt om jeg kjører skråbenk eller flat benk, litt etter humør, men føler jeg får mer utbytte av skråbenken. Samtidig blir jeg så himla lei når jeg kjører nøyaktig samme øvelse hele tida, så jeg må variere bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, dagens treningsøkt føles totalt bortkasta. En kort økt på morgenen bare, ettersom jeg skal bort i ettermiddag, og jeg orket ikke drasse med meg bag og alt mulig annet på jobb.

20 min sykling til/fra senteret

45 min styrketrening bein.

Egentlig burde jeg være greit fornøyd med økta, ettersom jeg økte både på Hip abduction og Hip adduction fra 86 til 90,6 kg. Jeg økte på tåhev også fra 32,5 til 35. Likevel føltes det på en måte ikke som om jeg hadde trent. Det har nok mest med at jeg er veldig utålmodig etter å komme i gang igjen med skikkelig kondisjonstrening (les: løping), og en ordentlig styrkeøkt på beina. Det er en hel måned siden jeg trente styrkeprogrammet for bein sist.

Blir gal av foten min, kan den ikke bare bli bra igjen da? Regner ikke med å få løpt før onsdag, 2,5 uke uten løping, hvor mye har det ødelagt for løpsformen min? Frykter at den er satt kraftig tilbake :tristbla: Blæh, sånne økter som i dag er mer egnet til å gjøre meg deppa enn noe annet. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Huff, det er så kjipt med sånne økter. Selv om du egentlig har gjort en dugelig innsats hjelper det ikke om du selv ikke er fornøyd. I tillegg må det være frustrerende med foten. Jeg tror jeg hadde gått på veggen. Ble jo temmelig desperat da skulderen/ryggen ble vond.

Håper du får en fin helg! Jeg er redd det ikke blir trening mandag, men man skal aldri si aldri. Da blir det i såfall på formiddagen. Er jo helligdag :jepp:

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er så kjipt med sånne økter. Selv om du egentlig har gjort en dugelig innsats hjelper det ikke om du selv ikke er fornøyd. I tillegg må det være frustrerende med foten. Jeg tror jeg hadde gått på veggen. Ble jo temmelig desperat da skulderen/ryggen ble vond.

Håper du får en fin helg! Jeg er redd det ikke blir trening mandag, men man skal aldri si aldri. Da blir det i såfall på formiddagen. Er jo helligdag :jepp:

Stor klem :klem:

Det er veldig frustrerende ja. Jeg får jo ikke løpt, mens hele kroppen skriker etter en skikkelig kondisjonsøkt igjen. Jeg holder på å bli sprø, styrkeøkter gir ikke det samme. Men det blir to kondisjonsøkter i løpet av helga regner jeg med da. Satser på å få med meg begge sport spinnøktene i helga. Jeg skal også trene på formiddagen på mandag, så hvis du finner ut at du skal ta deg en tur, så si i fra ;)

Gleder meg til å se deg på trening igjen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

20 min sykkel til/fra

15 min ergometersykkel

40 min styrke armer og mage

10 min ergometersykkel

30 min knallhard spinning intervall

Greit fornøyd med økta i dag. Full fokus på øvelsene, og spinninga var vond!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagnes treningsøkt:

20 min sykling ute

60 min sport spinning

Irriterer meg litt at det varierer veldig hvor lenge sporttimen varer ut fra hvem som har den. En sporttime burde være en del lenger enn active. I dag var den i det minste 60 min, veldig fornøyd med det.

Men nuh ut i solen igjen.

Gikk forresten på vekta i morges, ned 800g siden mandag ... det kan bare ikke stemme ...

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis fullt mulig å gå ned en kg på en uke, uten å streve fryktelig. Mandag er offisiell veiedag, og da jeg gikk på vekta i dag viste den en hel kg mindre. Tror jeg skal gå på vekta på senteret og få målt fettprosenten ganske snart, for å sjekke at jeg ikke bare mister muskelmasse. Så lett har jeg ikke gått ned før. Føler ikke at jeg ser noen forskjell på kroppen min, det ser ikke ut til at jeg blir noe mindre noe sted.

Har ligget ganske lavt i kaloriinntak i det siste. Det har blitt utrolig enkelt egentlig, er ikke sulten, savner ikke mer mat, spiser forholdsvis normalt. Trener 1-2 t pr dag sånn ca. Veldig fornøyd da, har ikke veid så lite siden 2006, kanskje lenger. Merkelig hvor viktig tallene på vekta blir i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt sjokk på trening i dag. Målte fettprosenten min i dag.

Resultater 29/4

Vekt: 60,2

Fettprosent: 26

Fettmasse: 15, 7

BMI: 22,7

Resultater i dag 1/6

Vekt 56,5

Fettprosent: 18,7

Fettmasse: 10,6

BMI: 21,3

Kan vel ikke annet enn å si meg godt fornøyd med de resultatene der. Har vært litt redd for at jeg hadde gått ned mye i muskelmasse, ettersom jeg har gått ned ganske mye i vekt den siste måneden, men jeg har tydeligvis ikke noe å bekymre meg for.

Dagens treningsøkt:

20 min sykling ute

55 min styrke bryst, biceps, mage 3 x 8-10

Det ble litt færre sett på noen av mageøvelsene i dag, og i tillegg kuttet jeg ut en øvelse. Derfor ble økta i dag kortere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på å jogge litt i dag. Holdt ut i 16 minutter på mølla før foten og ankelen var alt for vond. Kjipe greier, det blir ikke noen løping på meg i morgen. Får håpe jeg kan trene styrke da i det minste.

Dagens treningsøkt ble dermed:

20 min sykling ute

16 min jogging på tredemølle

75 min extreme spinning

:grine: Instruktøren på extreme spinning skal slutte. Neste time er hans siste :tristbla: Kommer til å savne ham veldig. Han er så utrolig flink, også er han veldig hyggelig å prate med i tillegg. Lurer veldig på hvem som kommer til å erstatte ham. De har ingen andre som er like flinke som det han er, så da spørs det om det ikke blir en spinningtime mindre gitt. Det kan bli lite spinning på meg med mindre de finner en knallbra erstatningstime. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med knallgode resultater!! :klemmer:

Dumt at instruktøren skal slutte, håper at de finner en god erstatning. :Nikke:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple

Steike, det er jo kanonbra resultat!

Den vekta som måler fettprosent og sånt på treningssenteret, hvor er den? Kan man bare gå og bli veid liksom? Hadde vært interessant å se, men er usikker på om jeg tør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med knallgode resultater!! :klemmer:

Dumt at instruktøren skal slutte, håper at de finner en god erstatning. :Nikke:

-misa

Takk for det :klem: Er fryktelig lei meg for at han skal slutte. Han er sånn en fin fyr også :( Kommer til å savne ham masse. De får nok ingen fullgod erstatning, men forhåpentligvis kan det bli en ok time likevel.

Steike, det er jo kanonbra resultat!

Den vekta som måler fettprosent og sånt på treningssenteret, hvor er den? Kan man bare gå og bli veid liksom? Hadde vært interessant å se, men er usikker på om jeg tør...

Takk! Er veldig fornøyd med resultatet :) Vekta står inne i et av de glassburene oppe. Du må spørre om å få målt fettprosenten.

Så fantastisk bra resultater! :hoppe:

Jaa!! Er så fornøyd! Deilig å se at treninga endelig gir de resultatene jeg har håpet på hele tida. Det har vært mye frustrasjon på veien.

:tommelsmil:

hurra for fremgang og gode resultater!

Takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:hjerte:

:hug:

Dagens treningsøkt:

20 min sykkel ute

15 min jogging på tredemølle (klarte ikke helt å holde meg unna i dag heller. Smertegrensa er på 15 min, da blir det for vondt å fortsette.)

50-55 min styrketrening rygg, skuldre og triceps.

Økte på flere øvelser i dag:

Stående roing: 32,5 kg - 30 kg forrige gang

Nedtrekk: 32 kg - 31,6 kg forrige gang. Ørliten, ufrivillig økning ettersom ene ekstravekten var opptatt.

Sittende roing: opp fra 39 kg til 41,3 kg

Hantelpress: 9 kg - 8,8 kg forrige gang (minimal økning, men like fullt økning ;))

Shrugs 10 kg - 9 kg forrige gang

Deilig å merke at man øker. Jeg har vært litt redd for at jeg skal bli svakere nå som jeg går ned i vekt, men jeg øker jo hele tida, så trenger visst ikke bekymre meg. Skal teste ut å kjøre 1 uke 3 x 8-10, 2 uker 5 x 4-6 og så 1 uke 3 x 8-10 igjen. Bare for å sjekke om jeg får bedre økning da, og for å få litt variasjon.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens behandling var intet mindre enn tortur, så nå håper jeg virkelig ankelen og foten er bedre i morgen. Han brukte hele timen på å få den noenlunde bevegelig. I forhold til smerte var den minst like vond som første gangen han tok ryggen min. Det første han ba meg gjøre var å prøve å bevege på foten, og da jeg sa jeg forsøkte bare lo han av meg. Ikke nok med at det var vondt, det hørtes ekkelt ut også. Det skal ganske enkelt ikke komme sånne lyder fra foten.

Det gikk vel med en halvtime til knaing og triggerpunktbehandling før han ba meg bevege på foten igjen. Joda, den beveget seg den, så hørte jeg et par skikkelige knekk i ankelen og foten. Deretter var det litt mer knaing og mer triggerpunkt før han lot meg få ligge og slappe av litt. Fikk flere ganger under behandlinga beskjed om at det var faktisk lov å ikke være så tøff, han hadde mange pasienter som begynte å grine av mildere behandling enn det jeg fikk i dag. Men jeg ligger da for pokker ikke og griner når jeg får behandling. Foten er betraktelig mindre hoven, og mye mer bevegelig da. Så får vi bare se om den er fin i morgen, eller om den er veldig øm slik han sa den kunne komme til å være.

Han regnet med at i løpet av helga så skulle den være grei å løpe på, og det var bare å holde ut en 10 - 15 minutters smerte, så ville nok ting gi seg. Så da får vi se om han har rett eller ikke. I morgen får jeg uansett ikke lov å løpe, spinning var greit, men ellers skulle foten ha hvile fra treningsting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

20 min sykkel ute

15 min mageøvelser

45 min spinning

Foten var vond i dag, men den er mye mindre hoven enn den har vært, og selv om den er vond og øm, så er den likevel mer bevegelig enn den har vært de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...