Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Kjente gårsdagen fryktelig godt i kroppen på treninga i dag. Derfor ble det bare 10 min på tredemølle, en veldig kort styrkeøkt på bare 30 min, (biceps, triceps, skuldre og litt mage) og en 45 minutters Active spinningtime.

Hele uka blir litt håpløs i forhold til trening. Kom dårlig ut i dag, skal jobbe overtid i morgen, så får bare en liten treningsøkt mellom jobb og jobb, torsdag skal jeg på seminar og middag i forbindelse med jobb, og lørdag er det Holmenkollstafetten. Men jeg får bare trene som best jeg kan, jeg kjører ikke normalt styrkeprogram denne uka, det får vente til neste uke. Skal kjøre litt annen styrke innimellom, i korte økter. Trenger litt avveksling også egentlig, så sånn sett er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Har man ikke tid så har man ikke tid. I tillegg har du trent godt de siste ukene og klart målet ditt i Sentrumsløpet, jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for denne uka. Blir jo spennende med Holmenkollstafetten også! Du melder deg i allefall på sånne ting, jeg tør ikke det jeg, for jeg er så redd for å ikke klare ting og så skuffe laget. Jeg konkurrerer istedet bare med meg selv ;)

Kjempekoselig å trene med deg i dag! Jeg kjente at jeg mistet litt motivasjonen i løpet av sykkeltimen, unnskyld at jeg sier det men hun er fryktelig kjedelig hun instruktøren. Også musikken daaaa.. Usj. Nei, nå må jeg ikke være så negativ, vi fikk jo trent, men jeg føler liksom ikke helt for å kjøre en drepende time når hun har på flombelysning og jalla musikk. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke den instruktøren. Hun klarer ikke gi meg noen motivasjon overhodet. Som du sier, fullt lys, dårlig musikk, og hun eier ikke evnen til å motivere og dra med seg folk fordi hun selv virker uengasjert. Men jeg kom meg da gjennom en time, fikk da trent litt. Det bare hadde vært så mye bedre å ha en skikkelig god instruktør i går, så kanskje jeg hadde fått litt mer utbytte av treninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Det er det samme med hun Johanna, hennes mest motiverende "rop" er en knyttet neve og et lite "ja" mens hun gliser rart. Da tenker jeg "Ja, sykle da for faen!!" :ler:

ops, nå var jeg stygg.. ;)

Ble ikke trening på meg i dag, men jeg har syklet 3 turer, så det teller vel litt likevel. Leggene mine har forresten eksplodert sånn i størrelse nå at jeg lurer på om jeg faktisk skal kutte styrketrening for underkroppen en liten periode for å se om det gjør noen forskjell. De er bare helt unormalt store, and i can't pinch an inch, så det er musker alt sammen. Jeg har jo trent fotball i mange år før, men de var aldri så store som de er nå.

Håper du har en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Men muskuløse, kraftige lekkert er jo såå sexy :sikle:

:ler: Kanskje jeg bare skal kjøre på og bli fitness-dame

sexy! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det samme med hun Johanna, hennes mest motiverende "rop" er en knyttet neve og et lite "ja" mens hun gliser rart. Da tenker jeg "Ja, sykle da for faen!!" :ler:

ops, nå var jeg stygg.. ;)

Ble ikke trening på meg i dag, men jeg har syklet 3 turer, så det teller vel litt likevel. Leggene mine har forresten eksplodert sånn i størrelse nå at jeg lurer på om jeg faktisk skal kutte styrketrening for underkroppen en liten periode for å se om det gjør noen forskjell. De er bare helt unormalt store, and i can't pinch an inch, så det er musker alt sammen. Jeg har jo trent fotball i mange år før, men de var aldri så store som de er nå.

Håper du har en fin kveld! :klem:

Hehe, jeg liker ikke Johanna jeg heller ;) Skjønner dilemmaet ditt med leggene, mine har blitt litt mindre etter at jeg begynte å løpe sånn.

Men muskuløse, kraftige lekkert er jo såå sexy :sikle:

Hehe, joda, men når man kommer til et visst punkt, så blir det litt vanskelig å få på seg bukser, støvletter osv. Verken lucy eller jeg er særlig interessert i å være pingledamer, men jeg kan godt forstå henne uten å ha studert leggene hennes, at hun kan synes de blir for store.

:ler: Kanskje jeg bare skal kjøre på og bli fitness-dame

sexy! ;)

:ler: Du får gjøre det ;)

Jeg fikk en helt grei treningsøkt i dag. Fant ut da jeg kom på jobb at jeg hadde glemt toalettsaker, så da kunne jeg jo ikke stikke direkte fra jobb til trening og derfra til jobb igjen. Dermed måtte jeg stikke tidlig, dra hjemom, bytte og ta sykkelen til treningssenteret. Varmet opp 10 min på tredemølle, tok 15 min med styrketrening på rygg, 45 min spinning og syklet hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg vet alt om støvletter og sånt, jeg er født med naturlig kraftige legger, du skulle sett meg i den perioden jeg syklet 8km om dagen, da snakker vi kraftige legger :ler: Men jeg synes nå uansett at det er fint, såsant det er proporsjonert til resten av kroppen da såklart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
:fnise: Ser den. Det er bare å slutte og bruke skinny jeans, gå for bootcut istedet :ler: Jeg har aldri fått på meg skinnies pga leggene mine.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om man får se meg i skinny jeans uansett :gjeiper: Sorry, no offense til noen, men jeg klarer ikke synes det er pent, hvem er det egentlig flatterende på?

Jeg begynner å synes leggene mine er ok, men de er jo fortsatt kraftige. Får nok aldri pinglelegger jeg nei. Det er ikke så mye å slanke vekk fra dem heller, med mindre jeg begynner å tære på musklene. Mine ble litt slankere av all løpinga,dermed passer de i bukser og jeg kan gå i støvletter og skjørt uten at de ser ut som tømmerstokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for å få slankere legger må jeg begynne å løpe... :dåne: jeg som ikke kan forda løping en gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for i går. :klemmer: Du ser virkelig bra ut forresten. :Nikke:

Hva skal du trene i dag?

-misa

Tusen takk! :) Følte meg ikke så fresh i går akkurat. Var skikkelig oppblåst, hadde vondt i magen og forstoppelse. Godt det ikke syntes da i det minste :)

I dag skal jeg kjøre langkjøring løping. Blir en times tid på tredemølla i rolig tempo. Skal løpe etappa mi på Holmenkollstafetten når jeg kommer hjem også da, bare for å teste den før jeg skal løpe på lørdag.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest misa

Du er sprek altså! Jeg har jogget én gang i 58 min på tredemølla, og det var rimelig kjedelig. :fnise: Men hadde vært morsomt å prøve å se hvor langt jeg kommer nå på en time. Den gangen sprang jeg faktisk 8,5 km, og da var jeg ikke i kondisform i det hele tatt. :gjeiper:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeez, ser ut til at jeg må løpe 2 etapper på Holmenkollstafetten gitt, 1. og 13. Det kan jo bli litt spennende. Da må jeg vel ut og jogge gjennom begge i dag da. Litt mer trening enn jeg hadde tenkt. Da kanskje jeg skal begrense tredemølla til 45 min i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
Som om man får se meg i skinny jeans uansett :gjeiper: Sorry, no offense til noen, men jeg klarer ikke synes det er pent, hvem er det egentlig flatterende på?

Modeller :Nikke::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt ble delt i 2. Først 45 min på tredemølle på treningssenteret. Løp i passe langkjøringstempo, 7,1 km. Beina føltes lette og fine.

Økt nr. 2 var da jeg skulle teste etappene mine på Holmenkollstafetten. Jogget fra meg til start på 13. etappe, ca 1 km. Deretter løp jeg etappen min på 1330 m på 7:25, jogget til starten av 1. etappen, løp 1. etappe som er på ca 1100 m på 5:30, og jogget hjem. En runde på totalt 5,85 km, brukte totalt litt i underkant av 40 min. Regner med å løpe litt fortere når jeg slipper de samme hindringene som i dag, og i tillegg er i en konkurransesituasjon og heller ikke må jogge mellom etappene uten pause :gjeiper: Tok ikke i alt jeg hadde, siden dette bare var en gjennomkjøring for å se hva jeg har i vente.

Snakket med veilederen/pt-en min og en av de andre veilederne/pt-ene på senteret i dag, og snakket om sentrumsløpet. De syntes absolutt jeg skulle være fornøyd med bare å komme under timen, siden det er noe helt annet å jogge på asfalt/brostein enn på tredemølle, og i tillegg er løypa kuppert med noen sure bakker. De var også imponert over at jeg skulle løpe halvmaraton og vi diskuterte litt treningsmetoder osv.

Jeg hadde bedt veilederen min om en time med kostholdsprat, for å gå ned i vekt og fettprosent, og samtidig miste minst mulig muskelmasse. Hun hadde tenkt litt på saken, og tatt kontakt med en kostholdsveileder i stedet, da hun følte at hun selv kanskje ikke hadde nok peiling til å gi meg de rådene jeg ville trenge, så da får vi se. Da kan det jo hende jeg får en skikkelig kroppsanalyse og litt skikkelig veiledning. Det kunne vært interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tak i mellomtidene mine fra Sentrumsløpet. Spennende å se hvor for jeg har løpt på de forskjellige "etappene", jeg har ligget rimelig jevnt hele tida, det er en forskjell i etappetid på 1:06 fra beste til dårligste etappetid. Synes ikke det er så ille egentlig. Hadde en gjennomsnittsfart pr. km på 5:54. Synes ikke det er så ille heller jeg.

Men kan ikke skjønne hvordan de kunne annonsere at vi nærmet oss halvtimen når vi var på 4 km, for vi hadde ikke passert 25 min engang. Dårlig gjort, for det virket demotiverende på meg faktisk.

Håper vi får mellomtider på den måten på Oslo Maraton også, det kan bli gøy å se det, hvor jevn fart jeg klarer å holde da. Fra neste uke må jeg sette opp et skikkelig og gjennomtenkt treningsopplegg i forhold til Oslo Maraton. Får sette meg ned på søndag tenker jeg, og finne ut hva beste måten å trene på er, og ta med i beregninga at ferieuka mi ikke akkurat blir like aktiv i forhold til løping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...