Gjest lucy d-.-b Skrevet 26. april 2009 #241 Del Skrevet 26. april 2009 Heihei For en flott dag å bruke jeans man kommer inn i på, syns du ikke? Solen skinner, og jeg skal en liten tur på trening og løpe litt og ta en kort styrkeøkt på beina. Blir ikke spinn+core i dag, for vi skal ha vårdag for bilen og T skal skifte bremseskiver etc. Da kan jeg kose meg i solen mens hans gjør grovarbeidet, også vasker og polerer vi bilen ellers og slikt. Litt trening det også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 26. april 2009 #242 Del Skrevet 26. april 2009 Gratulerer med å komme inn i jeansene. Moro når man klarer sånt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. april 2009 Forfatter #243 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg er ikke 100% fornøyd med dagens treningsøkt. For det første var jeg fortsatt støl etter det lille fullkroppsprogrammet mitt i Bergen, jeg er fortsatt småforkjøla, og i tillegg sliter jeg med en stadig tilbakevendende plage i korsryggen. Den sitter på venstre side, og smertene går over hele venstre side, og nedover mot rompa. Grunnen er en feil i ryggsøylen og at ene beinet er litt kortere enn det andre. Det var tung styrke på beina som stod på planen i dag. 5 x 4-6 reps. Markløft måtte reduseres til 3 sett. Løftet 55 kg da, så sånn sett var jeg fornøyd nok, og teknikken satt som den skulle, men det gjorde for vondt til å ta flere sett. På beinpress måtte jeg gå ned i vekt for å klare å ta øvelsen, ettersom jeg var så støl. Sikkert ikke verdens beste idé å trene beina når man er støl, men det stod på programmet, og det er jo 3. dagen etter treningsøkta som gjorde meg støl. Dermed så dagens treningsøkt slik ut: 15 min jogging (2,63 km) 75 min styrketrening bein, 5 x 4-6 reps 10 min spinningoppvarming før spinningtimen 55 min spinning, pga forkjølelsen holdt jeg bare litt hardere intensitet enn ved langkjøring. Syklet til og fra treninga også. 24 min. Så lengden på treningsøkta er det ingenting å si på. Men jeg blir litt irritert når jeg ikke får gitt 100%, og når jeg ikke får gjennomført programmet slik det skal gjennomføres. Forhåpentligvis blir jeg ikke fryktelig støl av denne økta, så jeg får trent skikkelig til uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 26. april 2009 #244 Del Skrevet 26. april 2009 Skjønner godt at du blir irritert når ting ikke går som man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 26. april 2009 #245 Del Skrevet 26. april 2009 Synes det er bra at kroppen din sier litt tydelig fra jeg, tror nemlig den må rope ganske høyt for at du skal høre Men en litt lettere treningsøkt hjelper jo uansett på stølheten, så da er den sikkert borte til i morgen Strålende med jeans som passer, og snart er det badesesong også Og Grafica: Jeg sliter litt med nye øvelser fordi leddene mine egentlig ikke har så lyst til å være med på dem. Men hvis jeg tar de en stund med lav/ingen belastning og mange repetisjoner så blir de bedre og bedre. Husker vi lærte det på idrettslinja at det skyldtes at leddene og senene bruker lenger tid på å tilpasse seg større belastning enn det musklene gjør, og at det derfor er lett å ha på for mye vekter for tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 26. april 2009 #246 Del Skrevet 26. april 2009 Det er bare vanlige utfall uten vekter jeg trener da Wolfmoon, så vet ikke åssen jeg skal kunne minske belastningen... Kanskje bare kutte kraftig ned på hvor mange jeg tar, nå tar jeg jo 15 på hvert bein. Kjipt at ikke økta ble sånn du ønsket, skjønner den frustrasjonen altså. Håper du er bedre i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 26. april 2009 #247 Del Skrevet 26. april 2009 Kan være lurt å kjøre færre repetisjoner, eller evt finne andre øvelser som trener det samme men som ikke har like stor belastning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. april 2009 Forfatter #248 Del Skrevet 27. april 2009 Ny halvkilo ned denne uka. Deilig å se såpass forandringer i stedet for bare et par hundre gram. Når man går ned 100 -200 g i uka så føles det på en måte ikke verdt det, men når man går ned en halvkg så blir det noe annet. Da får man plutselig litt utbytte av slitet. Det som nesten er litt skummelt er jo da at jeg har lyst til å se om jeg klarer å gå enda litt mer ned enn først tenkt ... Nå har jeg vel et lite ønske om å gå ned 1,5 - 2 kg til. Er egentlig bare en halvkg unna mitt opprinnelige mål, men jeg er jo så godt i gang. Det går jo an å prøve i det minste, se om jeg klarer det. Jeg blir ikke fryktelig tynn heller om jeg går ned litt mer enn først tenkt, selv om kompisene mine begynner å murre litt. Vil så gjerne inn i de minste jeansene mine igjen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 27. april 2009 #249 Del Skrevet 27. april 2009 Det som nesten er litt skummelt er jo da at jeg har lyst til å se om jeg klarer å gå enda litt mer ned enn først tenkt ... Nå har jeg vel et lite ønske om å gå ned 1,5 - 2 kg til. Er egentlig bare en halvkg unna mitt opprinnelige mål, men jeg er jo så godt i gang. Det går jo an å prøve i det minste, se om jeg klarer det. Jeg blir ikke fryktelig tynn heller om jeg går ned litt mer enn først tenkt, selv om kompisene mine begynner å murre litt. Vil så gjerne inn i de minste jeansene mine igjen også. Vet du hva, jeg syns du skal gå ned til det som passer for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 27. april 2009 #250 Del Skrevet 27. april 2009 Og med det mener jeg at du selv bestemmer hva som føles riktig. Jeg kan ikke fordra at andre mennesker ytrer sin mening om hvordan de mener man skal se ut. Så lenge folk ikke har problemer med stor over- eller undervekt kan de faktisk bare holde munn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. april 2009 Forfatter #251 Del Skrevet 27. april 2009 Vet du hva, jeg syns du skal gå ned til det som passer for deg. Og med det mener jeg at du selv bestemmer hva som føles riktig. Jeg kan ikke fordra at andre mennesker ytrer sin mening om hvordan de mener man skal se ut. Så lenge folk ikke har problemer med stor over- eller undervekt kan de faktisk bare holde munn. Hehe, jeg er egentlig helt enig med deg, og jeg irriterer meg også over det. Kompisene mine er nok bare bekymret for meg, særlig E. Så liker han jenter som er litt å ta i også, som han sier. Jenter med pupper og rompe, men det har jeg jo selv om jeg går ned 1,5 - 2 kg til. Har litt lyst til å se hvor langt ned jeg kommer rett og slett. Ikke sånn at jeg har lyst til å bli supertynn, men bare føle meg vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 27. april 2009 #252 Del Skrevet 27. april 2009 Det er du som skal leve med kroppen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. april 2009 Forfatter #253 Del Skrevet 27. april 2009 Dagens treningsøkt føltes også litt dritt. Demotiverende med 2 treningsøkter på rad jeg ikke er fornøyd med. Kjente godt at jeg er sliten og trøtt i dag, også rota jeg litt med programmet mitt. Det var så fullt da jeg kom, også skulle jeg begynne med andre øvelser enn normalt, og da endte jeg plutselig opp med å ta skulderhev og shrugs, men det skulle jeg jo slett ikke ta i dag siden jeg skulle trene bryst, biceps, mage 3x8-10. Dagens treningsøkt var altså bryst, mage, biceps 3x8-10 reps, også 2 skulderøvelser i tillegg. Fikk ikke til biceps 7-7-4 skikkelig med 8 kg i dag. Tidligere så har jeg klart 7-7-4, 7-7-4, 7-7-2 med 8 kg, men i dag ble det 7-7-4, 7-7-3, 7-7-2. Ikke fornøyd i det hele tatt. Det var blytungt, og sa skikkelig stopp. Orket heller ikke ta øvelsen som går på nedre del av mage i dag, så misfornøyd med det også. Følte ikke at kroppen fungerte. Varmet opp i 15 min på tredemølle, 2,65 km og brukte 75 min på styrkeprogrammet mitt i dag, det er jo akseptabelt siden jeg la på to øvelser jeg ikke skulle hatt med. Vel, vel. Får nå håpe morgendagen blir litt bedre. I morgen er det bein som står for tur, og 75 min extreme spinning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. april 2009 #254 Del Skrevet 27. april 2009 Hehe, jeg er egentlig helt enig med deg, og jeg irriterer meg også over det. Kompisene mine er nok bare bekymret for meg, særlig E. Så liker han jenter som er litt å ta i også, som han sier. Jenter med pupper og rompe, men det har jeg jo selv om jeg går ned 1,5 - 2 kg til. Har litt lyst til å se hvor langt ned jeg kommer rett og slett. Ikke sånn at jeg har lyst til å bli supertynn, men bare føle meg vel. Det er du som skal leve med kroppen din. Det er ikke sikkert folk som kommenterer bryr seg om hvordan du/dere ser ut, for min egen del kommenterer jeg fordi jeg har sett hvor lett det er for folk å fokusere på antall kilo og etterhvert utvikle spiseforstyrrelse. Selvfølgelig skjer ikke dette med alle, men jeg har opplevd selv og sett på andre hvor lett det faktisk er. Så da håper jeg dere tilgir meg hvis jeg kommenterer når jeg leser det som om kilo blir viktigere enn å ha det sunt, og når du skriver ting som om at du har lyst til å se hvor langt ned du kommer, ja så blir jeg rett og slett litt bekymret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. april 2009 Forfatter #255 Del Skrevet 28. april 2009 Det er ikke sikkert folk som kommenterer bryr seg om hvordan du/dere ser ut, for min egen del kommenterer jeg fordi jeg har sett hvor lett det er for folk å fokusere på antall kilo og etterhvert utvikle spiseforstyrrelse. Selvfølgelig skjer ikke dette med alle, men jeg har opplevd selv og sett på andre hvor lett det faktisk er. Så da håper jeg dere tilgir meg hvis jeg kommenterer når jeg leser det som om kilo blir viktigere enn å ha det sunt, og når du skriver ting som om at du har lyst til å se hvor langt ned du kommer, ja så blir jeg rett og slett litt bekymret Kjære Wolfmoon, jeg skjønner du mener det godt, men å kommentere sånn kan faktisk virke mer provoserende. Jeg har levd med spiseforstyrrelser, et forvrengt bilde av meg selv og et ekstremt vanskelig forhold til mat i 14 år. Jeg vet hva det dreier seg om. For meg funker kommentarer som det der mer som en trigger enn som hjelp. En annen ting er at her er det snakk om at jeg ikke lenger ser på et mål jeg satte meg for 3/4 år siden som det absolutte målet, jeg vil heller se når jeg stopper. For nå ser det faktisk ut som jeg kan komme lenger ned, til tross for at jeg så på det som en umulighet på det tidspunktet. Det er snakk om et par kg, ikke at jeg skal ned i en usunn bmi, for det har jeg ingen interesse av. Jeg må ned nesten 10 kg til før jeg kommer ned i en usunn bmi. Kroppen min stopper opp før den tid, det kan jeg love deg. Jeg har ingen interesse av å sulte meg, noe jeg må gjøre for å være i nærheten, fordi jeg da vil miste muskelmasse og ødelegge treningsopplegget mitt. Det er forskjell på tegn på spiseforstyrrelser og et ønske om å komme seg tilbake der man var for noen år tilbake på et tidspunkt da man var tilnærmet fornøyd med seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 28. april 2009 #256 Del Skrevet 28. april 2009 Hei Det blir spinning på meg i dag!! *glede seg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. april 2009 Forfatter #257 Del Skrevet 28. april 2009 Hei Det blir spinning på meg i dag!! *glede seg* Så bra! Jeg hadde tenkt styrke + spinning i dag, men det utgår ettersom jeg kjenner styrkeøkta fra i går. Derfor blir det active spinn + extreme spinn på meg i dag. Vi sees på Extreme spinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. april 2009 Forfatter #258 Del Skrevet 28. april 2009 Dagens treningsøkt: 45 min active spinn, hyggelig å se misa der 10 min helt rolig på spinningsykkelen mellom timene for å holde varmen 75 min extreme spinn sammen med lucy Deilig å få en treningsøkt jeg var fornøyd med igjen etter 2 jeg har vært mellomfornøyd med. Irriterer meg grønn over et par som alltid prater i spinningtimen. Jeg mener, de er voksne, de har fått tilsnakk av flere av instruktørene, er det så vanskelig å forstå at noen faktisk har lyst til å konsentrere seg om treninga og høre hva instruktøren sier? Synes også det er respektløst overfor instruktøren. Sa i fra etter timen i dag at hun kunne be folk som skravlet hele tida holde kjeft :gjeiper: Hun hadde jo irritert seg over det selv, men følte på en måte at de burde jo skjønne sånn av seg selv, men hun lovet å si i fra neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 28. april 2009 #259 Del Skrevet 28. april 2009 Irriterer meg grønn over et par som alltid prater i spinningtimen. Jeg mener, de er voksne, de har fått tilsnakk av flere av instruktørene, er det så vanskelig å forstå at noen faktisk har lyst til å konsentrere seg om treninga og høre hva instruktøren sier? Synes også det er respektløst overfor instruktøren. Sa i fra etter timen i dag at hun kunne be folk som skravlet hele tida holde kjeft :gjeiper: Hun hadde jo irritert seg over det selv, men følte på en måte at de burde jo skjønne sånn av seg selv, men hun lovet å si i fra neste gang. Det burde være grunn til å be folk gå hvis de ikke kan holde munn.. Av respekt for andre på timen, og spesielt av respekt for instruktøren. Egentlig burde det bli sagt før hver time at å skravle ikke er lov og at hvis man absolutt må prate får man gå ut av salen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. april 2009 Forfatter #260 Del Skrevet 28. april 2009 Det burde være grunn til å be folk gå hvis de ikke kan holde munn.. Av respekt for andre på timen, og spesielt av respekt for instruktøren. Egentlig burde det bli sagt før hver time at å skravle ikke er lov og at hvis man absolutt må prate får man gå ut av salen. Jepp, og en del av instruktørene er veldig strenge på det. Så da håper jeg virkelig denne instruktøren blir det heretter også. Jeg mister i alle fall en del av utbyttet av treninga når det sitter to stykker og skravler på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg