Gjest lucy d-.-b Skrevet 18. november 2009 #1101 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Folk altså! Men, jeg tror heller på hvite små løgner istedet for sannheten når det gjelder kollegaer. Si du er allergisk eller noe når det er mat du ikke orker å spise. Og hvis man ikke vil drikke alkohol; så "kjører man bil".. Jeg har gitt opp å prøve å få folk til å forstå prioriteringene mine.. Håper du har en fin dag Endret 18. november 2009 av lucy d-.-b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. november 2009 #1102 Del Skrevet 18. november 2009 Hvordan var spinninga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. november 2009 Forfatter #1103 Del Skrevet 18. november 2009 Folk altså! Men, jeg tror heller på hvite små løgner istedet for sannheten når det gjelder kollegaer. Si du er allergisk eller noe når det er mat du ikke orker å spise. Og hvis man ikke vil drikke alkohol; så "kjører man bil".. Jeg har gitt opp å prøve å få folk til å forstå prioriteringene mine.. Håper du har en fin dag Jepp, hvite løgner er greit i blant Ikke alltid jeg orker å forklare, eller havne i diskusjon med bedrevitere :gjeiper: Hvordan var spinninga? Spinninga ja ... Instruktør S var vikar i dag, så da fikk jeg jo ikke testet ut den med N. Uansett så var det ikke extreme sånn som den ble kjørt med T. Herregud som jeg savner T. Savner følelsen av å ha mest lyst til å dø før man er halvveis i timen, og bare sitte med øynene vendt mot taket og be om at det snart skal ta slutt Det var likevel en grei økt altså. Forholdsvis jevn push hele veien, men aldri de voldsomme toppene. Dagens økt: 10 min oppvarming spinningsykkel 75 min spinning. Greit sliten, men ikke følelsen av å måtte krabbe til garderoben. Tester spinning med N neste uke, så blåser jeg i restitusjonen, den hater jeg jo bare likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 18. november 2009 #1104 Del Skrevet 18. november 2009 Herregud som jeg savner T. Savner følelsen av å ha mest lyst til å dø før man er halvveis i timen, og bare sitte med øynene vendt mot taket og be om at det snart skal ta slutt Greit sliten, men ikke følelsen av å måtte krabbe til garderoben. Tester spinning med N neste uke, så blåser jeg i restitusjonen, den hater jeg jo bare likevel. Haha jeg kjenner meg igjen her! Det skal liksom være vondt og slitsomt så man må koble ut og bare stå på til det tar slutt! Får følelsen av at det høres veldig sært ut for "utenforstående"..^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 18. november 2009 #1105 Del Skrevet 18. november 2009 Argh, sjekk utsagnet til Mariah Careys uttalelse nederst: Jeg kan ikke trene vekter fordi jeg er muskuløst anlagt!? murvegg.gif For så vidt fint at hun uttaler seg mot kroppsidealet (selv om hun ikke akkurat har så mye cred), men å si at man ikke kan trene vekter fordi man er muskuløst anlagt er jo for det første en rimelig stor misforståelse, og for det andre underbygger den fordommene om at man blir Arnold Schwartzenegger av å trene vekter icon_rolleyes.gif Håpløst... Jeg husker et bilag til KK en gang der man skulle bestemme kroppstypen sin, og da hvis man var bredskuldret og hadde anlegg for å se veltrent ut sånn "helt naturlig" så burde man spise asparges og aldri gjøre noe annet enn yoga, hvis ikke endte man opp som en klump. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 18. november 2009 #1106 Del Skrevet 18. november 2009 I enkelte miljøer er det tydeligvis et kjent faktum at man automatisk blir Marit Bjørgen av å fikle litt med manualene i styrkerommet. Hadde det bare vært så vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. november 2009 Forfatter #1107 Del Skrevet 18. november 2009 Haha jeg kjenner meg igjen her! Det skal liksom være vondt og slitsomt så man må koble ut og bare stå på til det tar slutt! Får følelsen av at det høres veldig sært ut for "utenforstående"..^^ Hehe, ja, det kan nok være litt vanskelig å forstå for "utenforstående" T var høyt elsket og dypt hatet Savner den følelsen av å være så totalt utslitt at man knapt hadde krefter til å komme seg til garderoben. Håpløst... Jeg husker et bilag til KK en gang der man skulle bestemme kroppstypen sin, og da hvis man var bredskuldret og hadde anlegg for å se veltrent ut sånn "helt naturlig" så burde man spise asparges og aldri gjøre noe annet enn yoga, hvis ikke endte man opp som en klump. Rofl! Ja, for det er jo ikke bra å ha litt ekstra muskler som kan hjelpe deg med å holde forbrenninga oppe, særlig ikke når du er litt ekstra formfull og sliter med vekta I enkelte miljøer er det tydeligvis et kjent faktum at man automatisk blir Marit Bjørgen av å fikle litt med manualene i styrkerommet. Hadde det bare vært så vel! Hadde det enda vært så vel, ja. Hadde ikke hatt noe i mot å se sånn ut. Samtidig så tenker jeg på hvor mye jobb det ligger bak å være der jeg er i dag, og tror jeg skal si meg noenlunde fornøyd, selv om man selvfølgelig ikke gir opp jobbinga av den grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 18. november 2009 #1108 Del Skrevet 18. november 2009 Håpløst... Jeg husker et bilag til KK en gang der man skulle bestemme kroppstypen sin, og da hvis man var bredskuldret og hadde anlegg for å se veltrent ut sånn "helt naturlig" så burde man spise asparges og aldri gjøre noe annet enn yoga, hvis ikke endte man opp som en klump. *visualiserer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. november 2009 Forfatter #1109 Del Skrevet 19. november 2009 Dagens treningsøkt blir av det korte slaget. Oppvarming på tredemølle og 30 min core. Skal på kundekveld i kveld, begynner faktisk å bli flink til å kutte ned på treningsøkter for å være sosial, framfor å droppe å være sosial fordi det betyr at jeg må kutte ut, eller kutte ned på trening. Tidligere kunne det ikke falt meg inn å kutte ned på treningstida for å være sosial. Nå gjør jeg det uten å få for store abstinenser. Synes i grunnen jeg er litt flink. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. november 2009 Forfatter #1110 Del Skrevet 19. november 2009 Monstersulten. Magen knurrer og bråker noe forferdelig, men her sitter jeg og kan ikke gå før vi har gjort ferdig det vi holder på med akkurat nå. *hyl* Samtidig er det litt deilig å endelig føle seg sulten igjen, etter flere uker der jeg konstant har følt at maten tyter ut av øra på meg. Nå spiser jeg forholdsvis lite denne uka, sammenlignet med hva jeg har gjort de siste ukene. Merket for første gang sult-følelse da jeg våknet i morges, og nå er den jaggu her igjen. Vil ha lunsj, NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. november 2009 Forfatter #1111 Del Skrevet 19. november 2009 Overtid i dag, så ikke tid til å trene. Det var ikke helt etter planen. Vel, vel. Jeg dør ikke av en dag uten trening, håper jeg. Har testet ut de 3 nye kyllingrettene til Findus i det siste, og tror faktisk jeg alltid skal ha en sånn pose i frysen til de dagene jeg ikke har ork, lyst eller tid til å mekke mat selv. Definitivt bedre enn å slenge sammen havregrøt eller en brødskive, selv om det ikke akkurat er noen kulinarisk opplevelse de ferdigrettene. De har i det minste mye grønnsaker, og pastarettene har fullkornspasta. Foretrekker nok basilikumkylling og kylling panang. Hadde basilikumskylling i går og heiv oppi litt ekstra brokkoli og hadde over parmesan. I dag heiv jeg oppi mer brokkoli, en halv boks mais + 1 ss kokosmasse. Mat som lager seg selv på under 10 min liker vi. De dagene jeg tyr til noe sånt vil uansett alternativet være dårligere enn de middagene der er, selv om jeg helt klart foretrekker hjemmelaget mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 19. november 2009 #1112 Del Skrevet 19. november 2009 Typisk å måtte jobbe overtid, men godt at du tenker det skal gå fint likevel Og så godt å være sulten da! Spesielt etter den litt tøffe perioden du har hatt.. Kanskje jeg skal prøve ut de middagene jeg også, jeg har så lite matinspirasjon for tiden at det er helt flaut! Håper du har det fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. november 2009 Forfatter #1113 Del Skrevet 19. november 2009 Typisk å måtte jobbe overtid, men godt at du tenker det skal gå fint likevel Og så godt å være sulten da! Spesielt etter den litt tøffe perioden du har hatt.. Kanskje jeg skal prøve ut de middagene jeg også, jeg har så lite matinspirasjon for tiden at det er helt flaut! Håper du har det fint! Jepp, veldig typisk, men jeg hadde jo ikke hviledag i går da, så kanskje det var straffen i dag Maten er ikke noen enorm høydare altså, men til å være ferdigmat så er det noe av det bedre utenom Fjordland. Smaker helt greit, og jeg likte veldig godt at det er skikkelig med grønnsaker oppi. Foretrekker faktisk frosne grønnsaker framfor vakumpakkede ... Av og til orker jeg ganske enkelt ikke lage skikkelig mat bare til meg selv, men jeg har en sperre for å spise junk food, og jeg kan jo heller ikke slenge en pizza i ovnen, da er de her en grei måte å få middagsmat på. Middag på 6-7 min er luksus :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. november 2009 Forfatter #1114 Del Skrevet 20. november 2009 Typisk å måtte jobbe overtid, men godt at du tenker det skal gå fint likevel Og så godt å være sulten da! Spesielt etter den litt tøffe perioden du har hatt.. Nå er jeg jo ikke sulten av riktig grunn, så det at jeg er sulten er egentlig bare bra og godt for min egen psyke. Jeg har kuttet kraftig i antall kcal og er nede på der jeg var før jeg gikk til ernæringsfysiolog igjen denne uka, fordelt på flere måltider. Bare trengte denne uka her til å få igjen litt matlyst. Så får vi se hvordan det går neste uke. Hadde en fantastisk økt på morgenen i dag. Den morgentimen med kollegaene fra jobb var helt topp. Knallhard time, beundrer ryggen til instruktørkollegaen min. Den skulle jeg gjerne hatt. Ikke helt enig i teknikken hennes på enkelte øvelser, men jeg fikk kjøre mitt eget løp sånn sitt, så det gjør ingenting. Vurderer sterkt å kjøre denne timen fram til jul og legge om til 2-splitt, bare for å få litt variasjon. Umulig å kjøre denne timen sammen med en 3-splitt. Fortsetter hun etter jul kan jeg kjøre et løp oppdelt i 3-ukers bolker. Uke 1: 3-splitt 3x8-10, uke 2: 3-splitt 5x4-6, uke 3: 2-splitt + fullkroppstime. Kan i det minste prøve det fram til jul, blir uansett bare 3 uker siden jeg har en ukes ferie også. Så kan jeg prøve 3-ukers opplegg i januar og se hvordan det fungerer. Dagens trening: 10 min oppvarming på tredemølle, 1,7 km. 55 min styrketrening, fullkropp, sal. Øvelser: - Knebøy - Markløft - Armhevinger - Utfall - Stående, foroverbøyd roing - Brystpress - Opptrekk til hake - Skulderpress med stang - Bicepscurl - Dips (jeg gjorde franskpress) - Planke (stå vanlig, deretter opp på strake armer og ned igjen x4) - Siderotasjon En del av gutta var jo totalt utslitt av den økta, så tydelig at de trenger den For all del, jeg var skikkelig sliten, men jeg knakk ikke sammen av armhevingene. Klarte faktisk de fleste settene strake, gikk ned på knærne på de par siste, hvert sett. Det var faktisk bedre enn hva en del av gutta klarte. Herregud så deilig det føles å være bedre enn gutta, selv om jeg ikke slår min kvinnelige instruktørkollega (så kjører hun jo også timen ellers). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. november 2009 Forfatter #1115 Del Skrevet 20. november 2009 Herregud, må forresten bare kommentere noe jeg observerte på Sats, Aker Brygge i morges da jeg varmet opp på tredemølla. 2 stk "vestkantsosser" i knebøystativet. Tok egentlig kke spesielt tungt til å være gutter, greit de var pinglete, men ærlig talt, og så i tillegg ikke gå ned i 45 grader engang! :klø: Lurer virkelig på hva de 2 gutta prøvde å trene. Jeg klødde i fingra etter å gå bort og spørre dem. Er det frekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 20. november 2009 #1116 Del Skrevet 20. november 2009 Herregud, må forresten bare kommentere noe jeg observerte på Sats, Aker Brygge i morges da jeg varmet opp på tredemølla. 2 stk "vestkantsosser" i knebøystativet. Tok egentlig kke spesielt tungt til å være gutter, greit de var pinglete, men ærlig talt, og så i tillegg ikke gå ned i 45 grader engang! :klø: Lurer virkelig på hva de 2 gutta prøvde å trene. Jeg klødde i fingra etter å gå bort og spørre dem. Er det frekt? Høres ut som om du har hatt en deilig morgentime! Haha ser det for meg! Hadde vært så morsomt å sett ansiktsutrykkene deres om du hadde gått bort og spurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. november 2009 Forfatter #1117 Del Skrevet 20. november 2009 Høres ut som om du har hatt en deilig morgentime! Haha ser det for meg! Hadde vært så morsomt å sett ansiktsutrykkene deres om du hadde gått bort og spurt Den var virkelig deilig! Kjempefin time, og veldig tøff. Litt overrasket egentlig, for jeg har ikke sett for meg henne som en såpass tøff dame. Positivt overrasket så klart, absolutt. Fikk skryt av henne også, og det er jo hyggelig. Det klødde virkelig i fingrene mine etter å kommentere de to guttene. Hadde jeg hatt litt bedre tid, så hadde jeg jaggu spurt dem også. Bare litt sånn uskyldig gått bort og spurt hva slags skader de hadde siden de ikke gikk lenger ned, liksom. Ok, jeg går ikke ned i 90 grader, verken ryggen min eller knærne mine ville blitt happy da, men jeg går ned i 70 - 80 grader tenker jeg, disse gikk ikke 45 engang. Hva var det egentlig de trodde de trente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 20. november 2009 #1118 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg kommenterte til et par gutter som tok hoftefleksjon her om dagen at de måtte passe på korsryggen, han ene falt veldig og hadde en stygg svai fra første rep.. De svarte nesten ikke og ble tydelig fornærmet. Så mye for å si ifra.. Dustegutter!!! Hvis det skal være slik får de bare ødelegge ryggen sin for min del.. Lurer på hvorfor endel gutter syns det er viktigere å løfte tungt enn å løfte riktig OG få bra resultater i form av musklerrrrrrrr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. november 2009 Forfatter #1119 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg kommenterte til et par gutter som tok hoftefleksjon her om dagen at de måtte passe på korsryggen, han ene falt veldig og hadde en stygg svai fra første rep.. De svarte nesten ikke og ble tydelig fornærmet. Så mye for å si ifra.. Dustegutter!!! Hvis det skal være slik får de bare ødelegge ryggen sin for min del.. Lurer på hvorfor endel gutter syns det er viktigere å løfte tungt enn å løfte riktig OG få bra resultater i form av musklerrrrrrrr? Gudene veit, det verste var jo at de løftet ikke så himla tungt heller, 70-75 kg kanskje, og bare 2-4 reps. :klø: Ser jeg dem neste uke så må jeg bare si i fra. Det er jo bare bortkasta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 20. november 2009 #1120 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) De fleste setter ikke pris på å bli korrigert, så jeg holder kjeft. Men jeg undres ofte jeg også. Det verste er egentlig når man ser noen løfte på en måte som bare må medføre skader etterhvert. Markløft er jo en versting der. Jeg kjenner at jeg får vondt i hele kroppen av å bare se på enkelte som tar markløft. Da bør man jo selvfølgelig si fra, men jeg pingler ut, gitt. Mannen opplevde ofte mens han jobbet som PT at folk ikke satte pris på å bli korrigerte da heller. Ikke hans egne PT-kunder altså, men de han la merke til utførte øvelser feil mens han sullet rundt på senteret. Eller, korreksjon: damer synes det var knallbra at han sa fra, menn ble ofte bare sure. Endret 20. november 2009 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg