*Enigma* Skrevet 12. november 2009 Forfatter #1061 Del Skrevet 12. november 2009 Eventuelt kan man for en gangs skyld lytte til kroppen og putte seg selv under ullteppet eller dyna i sofaen når man kommer hjem. Kroppen verker, jeg fryser og stemmen forsvant. Fullstendig! Det er så festlig med stemmen min altså. Helt siden jeg hadde kyssesyke og mycoplasma og "ødela" stemmebåndene mine forsvinner stemmen totalt hvis jeg blir tett og forkjøla. Blir ikke formen bedre blir det ikke noen trening i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettel Skrevet 12. november 2009 #1062 Del Skrevet 12. november 2009 Kjære Vettel, du kjenner overhodet ikke min situasjon og bør ikke komme med råd her og nå. Noen ganger er det best å holde kjeft, dette er en sånn situasjon, så please do! Beklager at jeg tråkket på deg. Nei det kan jeg ikke vite, når man skriver på forum så skriver man svar utfra det man leser. Uten baktanker at man ønsker å såre andre. (vel, de fleste av oss i allefall..) ps. det går faktisk ann å skrive noe slikt som "nei det passer ikke min helse "at bla bla bla") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. november 2009 Forfatter #1063 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Beklager at jeg tråkket på deg. Nei det kan jeg ikke vite, når man skriver på forum så skriver man svar utfra det man leser. Uten baktanker at man ønsker å såre andre. (vel, de fleste av oss i allefall..) ps. det går faktisk ann å skrive noe slikt som "nei det passer ikke min helse "at bla bla bla") Hvis du hadde giddet å ta deg noen minutter til å kikke på hva som har blitt skrevet om hvorfor jeg følger opplegget som jeg gjør, så hadde du sett hvorfor jeg gjør som jeg gjør. Lunta mi er ca |-| så lang om dagen så jeg ble ganske provosert. Jeg har beskrevet hva og hvorfor tidligere i dagboka mi, og da å få et kostholdsråd basert på å spise sunt og balansert og spise når jeg er sulten blir rimelig på jordet. Endret 12. november 2009 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettel Skrevet 12. november 2009 #1064 Del Skrevet 12. november 2009 Har lest maaange sider i treningsdagboken din nå, skjønner at vi er på helt to forskjellige planeter i forhold til trening og kosthold. Nuff said. Lurer på en ting: Har du alltid, som barn også, vært konkuranseinnstillt, eller er det noe du har øvd/lært i voksen alder? Jeg har nemlig ALDRI eid konkuranseinstinkt - noe som kunne vært litt motiverende i forhold til å orke og trene for min del. Jeg har liksom alltid vært den svakeste, den som løp saktest, den som definitivt kastet kortest på skolen. Og jeg brydde meg heller aldri om det, var ikke så viktig. Nå derimot hadde det vært en fordel at jeg kunne konkurere med meg selv for helsens skyld iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. november 2009 Forfatter #1065 Del Skrevet 12. november 2009 Lurer på en ting: Har du alltid, som barn også, vært konkuranseinnstillt, eller er det noe du har øvd/lært i voksen alder? Jeg har nemlig ALDRI eid konkuranseinstinkt - noe som kunne vært litt motiverende i forhold til å orke og trene for min del. Jeg har liksom alltid vært den svakeste, den som løp saktest, den som definitivt kastet kortest på skolen. Og jeg brydde meg heller aldri om det, var ikke så viktig. Nå derimot hadde det vært en fordel at jeg kunne konkurere med meg selv for helsens skyld iallefall. Som barn var jeg elendig i all sport og ble mobbet på grunn av dette (og en rekke andre ting). Da jeg begynte med styrketrening som 19-åring fikk jeg plutselig resultater, og ble lagt merke til av veilederen min på treningssenteret noe som styrket selvtilliten min. Hadde en periode der trening ble mindre viktig, resultatene uteble og selvtiliten dalte. Nå, etter å ha gått ned 10 - 11 kg siden september i fjor og fått veldig gode resultater treningsmessig er selvtilliten og konkurranseinstinktet tilbake. Jeg har nok fått et enormt behov for å bevise at jeg kan jeg også, jeg er verdt noe, noe som gir seg utslag i et enormt konkurranseinstinkt. Om det er sunt å være så til de grader konkurranseinstilt som det jeg er, er jo en annen sak. En mellomting hadde kanskje vært greit. Nå er jo også treningsiveren min basert på en slags avhengighet. Jeg må trene for å føle meg bra, både fysisk og psykisk. Jeg sitter mye i jobben min og har problemer med nakke, skuldre og rygg og trener jeg ikke jevnlig fungerer jeg rett og slett ikke. Ikke føler jeg meg bra psykisk heller, ettersom det er på trening jeg får utløp for alt av frustrasjoner og private nedturer. Det er rett og slett terapi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettel Skrevet 12. november 2009 #1066 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Så det er håp altså, at jeg kanskje en dag skal synes trening er morro.. Jeg går turer og trener kun for skulder/nakke selv, men like kjedelig hver gang. Men gjør det fordi jeg MÅ. Nå har jeg ikke tilgang på treningssenter, men synes vekter er det eneste som er ok, får fortere og tydelig resulat. (se at man kan legge på høyere og høyere vekter) Men etter en liten stund er ikke det heller så spennende. Nåja. edit: ps. Så resultetet fra den helseskjekken tidligere i år. Utrolig bra!!! (og med tanke på at du ikke var flnik i sport som barn, så er det jo bare helt supert! Og vi andre sofaslitere kan ikke skylde på gener, naturtalent eller whatever, hehe!) Endret 12. november 2009 av Vettel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. november 2009 Forfatter #1067 Del Skrevet 12. november 2009 Så det er håp altså, at jeg kanskje en dag skal synes trening er morro.. Jeg går turer og trener kun for skulder/nakke selv, men like kjedelig hver gang. Men gjør det fordi jeg MÅ. Nå har jeg ikke tilgang på treningssenter, men synes vekter er det eneste som er ok, får fortere og tydelig resulat. (se at man kan legge på høyere og høyere vekter) Men etter en liten stund er ikke det heller så spennende. Nåja. For min del hjelper det å hele tiden sette meg nye mål for hvor tungt jeg skal løfte, eller ha mål der jeg må ha formtopp inne. Nå er også treninga blitt såpass rutine at det er egentlig ikke snakk om om jeg skal trene eller ikke trene. Er jeg ikke syk, eller må gjøre noe annet, så trener jeg. Det er like selvfølgelig for meg å trene som det er å puste, og jeg legger opp hverdagen etter hvordan jeg skal trene, ikke treninga etter hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 12. november 2009 #1068 Del Skrevet 12. november 2009 Eventuelt kan man for en gangs skyld lytte til kroppen og putte seg selv under ullteppet eller dyna i sofaen når man kommer hjem. Kroppen verker, jeg fryser og stemmen forsvant. Fullstendig! Det er så festlig med stemmen min altså. Helt siden jeg hadde kyssesyke og mycoplasma og "ødela" stemmebåndene mine forsvinner stemmen totalt hvis jeg blir tett og forkjøla. Blir ikke formen bedre blir det ikke noen trening i dag. Nå synes jeg du var imponerende flink! Hold deg under dyna med god samvittighet. Så utrolig kjipt at du har mistet stemmen! Nå spørs det vel om du er med på fredag? Mycoplasma er noe dritt, pappa mente det var det jeg har slitt med de siste ukene. Kooooooos! Beklager at jeg tråkket på deg. Nei det kan jeg ikke vite, når man skriver på forum så skriver man svar utfra det man leser. Uten baktanker at man ønsker å såre andre. (vel, de fleste av oss i allefall..) ps. det går faktisk ann å skrive noe slikt som "nei det passer ikke min helse "at bla bla bla") Man skal slippe å forklare seg i sine egne (personlige) dagbøker. Det hadde vært noe helt annet hvis du hadde postet den kommentaren i en generell tråd. Det er nok ingen som tror at du bevisst gikk inn for å såre, men det er ganske tankeløst å poste i dagboken til noen uten å sette seg inn i hva vedkommende har skrevet fra før. Da bør man hvertfall opplyse om det, at man ikke har lest gjennom alle sidene. "KG-kutyme" vet du. Enigma har godt over gjennomsnittlig kunnskap om kosthold og trening, så kommentaren din blir, som Enigma sier, ganske på jordet. Dessuten vil en lavkarbo-fanatikers kosthold aldri være forenelig med styrketrening og bygging av muskelmasse, så du har helt rett i at dere er på to forskjellige planeter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. november 2009 Forfatter #1069 Del Skrevet 12. november 2009 Nå synes jeg du var imponerende flink! Hold deg under dyna med god samvittighet. Så utrolig kjipt at du har mistet stemmen! Nå spørs det vel om du er med på fredag? Mycoplasma er noe dritt, pappa mente det var det jeg har slitt med de siste ukene. Kooooooos! Det spørs ja, vi får se an formen i morgen. Akkurat nå føles formen helt for jævlig. Har stappet i meg febernedsettende (begynte å bli faretruende varm i panna, samtidig som jeg satt og frøys) for å klare siste delen av jobb. Hehe, jada, Mycoplasma er noe dritt, selv om jeg vil si kyssesyken er enda verre Mycoplasma følger ofte kyssesyken, og når du da er dårlig fra før blir du helt nedkjørt. Nå gleder jeg meg bare til klokka blir 16 så jeg kan gå. Så skal jeg slappe av på sofaen i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 12. november 2009 #1070 Del Skrevet 12. november 2009 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. november 2009 Forfatter #1071 Del Skrevet 12. november 2009 God bedring! Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettel Skrevet 12. november 2009 #1072 Del Skrevet 12. november 2009 Man skal slippe å forklare seg i sine egne (personlige) dagbøker. Det hadde vært noe helt annet hvis du hadde postet den kommentaren i en generell tråd. Det er nok ingen som tror at du bevisst gikk inn for å såre, men det er ganske tankeløst å poste i dagboken til noen uten å sette seg inn i hva vedkommende har skrevet fra før. Da bør man hvertfall opplyse om det, at man ikke har lest gjennom alle sidene. "KG-kutyme" vet du. Enigma har godt over gjennomsnittlig kunnskap om kosthold og trening, så kommentaren din blir, som Enigma sier, ganske på jordet. Dessuten vil en lavkarbo-fanatikers kosthold aldri være forenelig med styrketrening og bygging av muskelmasse, så du har helt rett i at dere er på to forskjellige planeter. Jepp og som jeg skrev i senere innlegg etter den du kommenterer, så leste jeg meg faktisk "bakover" for å se årsaken. Og jeg er ikke lavkarbo "fanatiker" som du så pent kaller det. Uansett så har vi helt forskjellig utgangspunkt for vårt kosthold. **** Enigma: Jo vet at det der med rutine er viktig...skal minne meg selv på at man bør rett og slett prioritere anderledes, sette dagsorden etter trening, ikke alt det andre først, SÅ trening! Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. november 2009 Forfatter #1073 Del Skrevet 14. november 2009 Dette er jo bare trist, dagboka mi hadde havnet langt ned på lista jo Men sånn er det når man går 3 dager i strekk uten å trene. I morgen skal jeg trene igjen. Føler meg som en dass, men formen er betraktelig bedre. I morgen er det opp i tide, skikkelig frokost og kaffe, og så av gårde til langkjøring spinning og styrkeøkt - bryst og core. Deretter blir det nok en uke med bare kondisjon, core og stretch, med unntak av fredag da jeg skal kjøre helkroppsøkt med jobb. Skulderen min er absolutt ikke god, så jeg skal gi den litt hvile, se om det gjør susen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 14. november 2009 #1074 Del Skrevet 14. november 2009 Når kl. skal du trene styrke? Kanskje jeg skal knø meg bort tidlig for en gangs skyld, hadde vært koselig å trene sammen med deg. Men det spørs om jeg ikke sover til ett da, etter dagens 'økt'. Synes ellers du er kjempeflink å ta det med ro, og du ser jo at kroppen din kommer seg raskere når du har et treningsopphold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. november 2009 Forfatter #1075 Del Skrevet 14. november 2009 Når kl. skal du trene styrke? Kanskje jeg skal knø meg bort tidlig for en gangs skyld, hadde vært koselig å trene sammen med deg. Men det spørs om jeg ikke sover til ett da, etter dagens 'økt'. Synes ellers du er kjempeflink å ta det med ro, og du ser jo at kroppen din kommer seg raskere når du har et treningsopphold! Sover du til 13 rekker du akkurat å hive i deg frokost og komme ned til 13:30-ish når spinninga er ferdig. Da skal jeg få av meg sykkelshorts og få på meg noe mer fornuftig å trene styrke i, til tross for at jeg elsker formen rompa mi får i sykkelshortsen Det er en god ting med at jeg spiser mer nå da, jeg får litt mer kjøtt på rompa og enkelte andre plasser jeg gjerne vil fylle ut litt igjen. Rart det der hvordan fylden forsvinner fra der man ønsker å beholde den, og er stuck der man helst ikke vil at den skal være stuck. Hater å innrømme at jeg har godt av å hvile i blant Psyken er på bånn, jeg merker hvor mye det hjelper på humøret å trene, men forkjølelsen eller hva det nå er har hatt godt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 14. november 2009 #1076 Del Skrevet 14. november 2009 Rart det der hvordan fylden forsvinner fra der man ønsker å beholde den, og er stuck der man helst ikke vil at den skal være stuck. Pupper for eksempel Seriøst, jeg kan brette dem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. november 2009 #1077 Del Skrevet 14. november 2009 Da skal jeg få av meg sykkelshorts og få på meg noe mer fornuftig å trene styrke i, til tross for at jeg elsker formen rompa mi får i sykkelshortsen Er det nå vi skal be om bilder? Føler at det virker som om jeg legger ann på alle jentene her jeg altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 14. november 2009 #1078 Del Skrevet 14. november 2009 Er det nå vi skal be om bilder? Trodde du mente av da Mrs Shorty skulle brette puppa sine! Og Shorty, du har jo flotte pupper! (Og nå kan alle andre lure på hvordan jeg vet akkurat det. ) Føler at det virker som om jeg legger ann på alle jentene her jeg altså.. Du får begynne stafetten selv, kanskje du får lurt med deg noen flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 14. november 2009 #1079 Del Skrevet 14. november 2009 Er det nå vi skal be om bilder? Jeg har lyst til å stille Mrs Shorty det samme spørsmålet, etter innlegget hennes over her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 14. november 2009 #1080 Del Skrevet 14. november 2009 Trodde du mente av da Mrs Shorty skulle brette puppa sine! Og Shorty, du har jo flotte pupper! (Og nå kan alle andre lure på hvordan jeg vet akkurat det. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg