Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
:fnise: Skulle vel ikke forundre meg det ;) Selv om jeg tror han liker jenter som trener ganske hardt.

:lol: Ja da er han heldig som har oss å se på :lol:

edit: skriveleif

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*hyyyyyyyyyyyyl* :grine: Jeg tråkka over på vei ut døra på jobb i dag. :sur: Så nå sitter jeg her med hoven og vond ankel og kan ikke stå på foten. Jeg får jo ikke trent ... :tristbla:

Fikk helt noia av hun som gikk bak meg. Jeg tryna jo ganske stygt, og hun så jo at jeg tråkka skikkelig over. Ikke klarte jeg å reise meg heller. Så hun stod bak meg og var bekymra og "maste", mens jeg satt der og knapt klarte å snakke og bare hadde lyst til å be henne pelle seg til helvete vekk. Hun mente det så klart godt, men det gjorde så jævlig vondt, og jeg ville ikke at noen skulle snakke til meg akkurat da.

Etter at jeg kom hjem har den bare blitt verre, så nå sitter jeg her da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
*hyyyyyyyyyyyyl* :grine: Jeg tråkka over på vei ut døra på jobb i dag. :sur: Så nå sitter jeg her med hoven og vond ankel og kan ikke stå på foten. Jeg får jo ikke trent ... :tristbla:

Fikk helt noia av hun som gikk bak meg. Jeg tryna jo ganske stygt, og hun så jo at jeg tråkka skikkelig over. Ikke klarte jeg å reise meg heller. Så hun stod bak meg og var bekymra og "maste", mens jeg satt der og knapt klarte å snakke og bare hadde lyst til å be henne pelle seg til helvete vekk. Hun mente det så klart godt, men det gjorde så jævlig vondt, og jeg ville ikke at noen skulle snakke til meg akkurat da.

Etter at jeg kom hjem har den bare blitt verre, så nå sitter jeg her da ...

ÅÅÅ nei gullet! :troest: Det var skikkelig kjipt å høre! Så forbanna typisk (ja, nå ble jeg sur jeg også)! Snakk om uflaks, det føles så unødvendig når slike ting skjer! Idiotiske kroppen som blir vond. Du får holde foten høyt, ha på kaldt omslag og synes synd på deg selv :klem: Og hvis det blir for ille får du ta noen situps :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :( Håper du ikke har bristet et eller annet, det tar så inni h%¤&&%¤& lang tid å leges. Sender positive bli-bra-i-foten-vibber!!

*bli bra i foten-sang*

:romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅ nei gullet! :troest: Det var skikkelig kjipt å høre! Så forbanna typisk (ja, nå ble jeg sur jeg også)! Snakk om uflaks, det føles så unødvendig når slike ting skjer! Idiotiske kroppen som blir vond. Du får holde foten høyt, ha på kaldt omslag og synes synd på deg selv :klem: Og hvis det blir for ille får du ta noen situps :)

Det føles sinnsykt unødvendig. Utrolig surt. Har sittet og syntes synd på meg selv i hele kveld da :ler:

:klem:

:klem:

Huff :( Håper du ikke har bristet et eller annet, det tar så inni h%¤&&%¤& lang tid å leges. Sender positive bli-bra-i-foten-vibber!!

*bli bra i foten-sang*

:romeo:

Hehehe, tusen takk! :) Jeg tror ikke jeg har bristet noe, virker som den bare er forstuet *krysser fingrene*

Hvordan går det med foten my love? :kose:

Den er litt bedre, men så er jeg også smådopa på smertestillende. Orket ikke sitte og ha konstant vondt. Har krykker, og har sittet med den høyt i hele kveld, så den har fått max hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Godt å høre at foten kanskje er litt bedre :)

På vei til Toten nå sikkert, eller kanskje der allerede? Tenker på deg, ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at foten kanskje er litt bedre :)

På vei til Toten nå sikkert, eller kanskje der allerede? Tenker på deg, ha en fin dag :klem:

Da var jeg på vei til Toten ja :) Ble en stillesittende dag i går, selv om jeg humpet meg de 10 minuttene hver vei til/fra Nationalteatheret. Dæven så sliten og svett jeg ble bare av den lille turen på krykker. Men ellers satt jeg stille hele dagen, og holdt på å få fnatt. Derfor skal det bli ekstra godt å røre på seg i dag.

Styrke på rygg, skuldre og triceps blir planen i dag. Må finne på noe litt annet enn hva jeg vanligvis gjør på noen av øvelsene, ettersom jeg ikke kan stå på foten, så får sitte mest mulig i dag, og kanskje ta en del mage i stedet for de øvelsene som skulle vært tatt stående. Trening blir det uansett, og jeg har jo en god del sittende øvelser, og flere av de jeg tar stående kan tas sittende også.

Er forresten utrolig stolt av E. Han ble inspirert av meg til å begynne å trene i påsken, så da han kom hjem fra påskeferie begynte han så smått å trene litt. Tok vel en uke eller to før han fikk kjøpt seg joggesko, men han begynte smått og pent med litt push-ups og crunch, og har nå utvidet til å jogge 4-5 dager i uka, og kjører styrketrening med manualer. I går fikk jeg rapport om at han hadde gått ned 5 kg :hoppe: Han har virkelig blitt flink både med kosthold og trening.

Vektnedgangen min ble også kommentert av familien i går. Jeg blir litt usikker for å være helt ærlig når folk ikke kommenterer, tenker at hmm ..., kanskje det ikke synes? Jeg forventer selvsagt ikke at hvemsomhelst skal kommentere at jeg har blitt tynnere, men sånn som familien min og sånn ville jeg regne med at kom til å kommentere det. Når de da ikke gjorde det før utpå kvelden ble jeg litt usikker. Egentlig tåpelig, jeg _vet_ jo at jeg har gått ned, men tenker som så at hvis det ikke synes så er det liksom litt bortkasta, og at folk sikkert synes jeg er svær. Teite tanker. Uansett, denne uka her blir det en del utskeielser i forhold til mat, ikke at jeg går over det jeg bør ha i meg for å holde vekta, men likevel. Mye mer kcal enn jeg er vant med å få i meg, så neste uke må jeg stramme inn litt og være flink.

Da er det heller ikke noen spesielle ting som skjer, så jeg regner med å klare å være flink. Da får jeg forhåpentligvis også kjørt treningsprogrammet mitt fullstendig, i motsetning til onsdagen og torsdagen denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens trening ble mer stress og mas enn nyttig tror jeg. Følte at jeg ikke hadde den tida jeg trengte, og jeg følte meg temmelig hjelpeløs der jeg humpet rundt på krykkene. Dermed ble det bare 15 min sykkel, 20 min styrke på rygg, og til slutt 20 min sykkel igjen. Var temmelig misfornøyd da jeg dro.

I dag var det bedre. Da hadde jeg med flaskebelte, så jeg slapp å streve med flaska, og hadde mye bedre tid. Dermed ble det 15 min sykkel som oppvarming og 70 min styrke på skuldre, triceps og mage (måtte modifisere littegrann siden jeg ikke kan stå på foten og hadde tatt rygg i går). Målet nå er å få like markerte magemuskler som jeg hadde for en del år siden, så satser hardt på mageøvelsene. Og før noen kommer med at jeg må trene kondisjon også for å få dem fram så gjør jeg liksom det, men skal jeg få markerte muskler så må jeg trene dem også :erter:

Følte meg plutselig ikke så pinglete og svak lenger i dag. Hadde én på ene sida av meg som brukte 11,2 kgs manualer på skulderpress, det er bare 1,2 kg mer enn meg, og vi snakker da om et stk. veltrent, stor, sterk, markert, mørk mann :sjarmor: (Vi trenger ikke snakke så høyt om at han gikk litt oppover etterhvert ;)) På den andre siden av meg hadde jeg en som tok det samme som jeg gjør i flies, riktignok når jeg trener 5 x 4-6 og han tok vel 3 x 10, men han strevde fælt, og plutselig følte jeg meg ikke så pinglete lenger likevel :biggrin:

Føler jeg får en helt egen liten treningsøkt hver gang jeg er ute og går da, som når jeg skal ned til t-banen eller sånt. Blir varm og sliten og går konstant rundt og er sliten i underarmene. Glimrende armtrening å humpe rundt på krykker. Ryggen min er derimot ikke så glad i det, så kommer sikkert til å få høre det av behandleren min på mandag.

I morgen skal jeg trene litt bein. Da blir det bare maskiner, noe jeg egentlig hater, men det er bedre enn ingenting. Blir bare 4 maskiner jeg kan ta da, men kan jeg slippe å trene bare sykkel så er jeg happy. Tirsdag håper jeg å være bra nok til at jeg kan trene spinning igjen.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Gikk på vekta i dag, nesten en halvkg ned (400g), til tross for mindre trening, og litt for mye (i forhold til min samvittighet) god mat denne uka. Turte ikke tro på det da jeg gikk på vekta og så tallet, så måtte prøve på meg de minste buksene mine. Jeg har 2 par jeans som til nå ikke har vært passe. Den ene, med mest stretch har gått på, men vært umulig å bruke (jeg bruker ikke bukser jeg føler lager bilring når jeg ikke har det) og den andre (en ordenlig lekker bukse, men dessverre nesten uten stretch) har jeg ikke fått igjen knappen på.

I dag gikk den med mest stretch på uten problemer, og uten å lage valken, og den andre fikk jeg igjen knappen på. Vil nok ned en halvkg til før jeg vil føle meg komfortabel med å bruke den, men det er forhåpentligvis mulig. Kan ikke se hvorfor vekttapet plutselig skulle stoppe opp nå. Kanskje, kanskje, kanskje det er mulig å komme ned de siste 2,5 kg for å komme ned i vekta jeg egentlig aldri turte å drømme om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fantastisk følelse å komme inn i gamle klær :)

Er foten bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en fantastisk følelse å komme inn i gamle klær :)

Er foten bra?

Ja, det er kjempedeilig. Det var de 2 siste plaggene som gjenstod. Nå kan jeg bruke hele den gamle garderoben min. Problemet nå er jo at jeg har så uhorvelig mye klær :fnise:

Foten er ikke helt bra, humper fortsatt rundt på krykker, men det går fint å trene styrke og sykle. Regner med at jeg er noenlunde bra igjen om et par dager. Forhåpentligvis klarer jeg å jogge på onsdag, men vi får se. Begynner å bli gal av å ikke kunne jogge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert over at du humper deg inn i studio og trener :Nikke:

Jeg satt i ro i 2 dager, og holdt på å bli sprø :ler: Føler meg så mye bedre når jeg får til en liten økt, selv om jeg er skadet.

I dag ble det 15 min sykling, 35 min styrke bein og 10 min sykling (de siste 10 var bare for å få 60 min :fnise: Har fått det for meg at det er ikke en skikkelig treningsøkt med mindre det blir minst én time). Øvelsene jeg tok på beina var hip abduction, hip adduction, seated leg curl og leg extension. Alle øvelser i maskin hvor jeg kunne sitte.

Vurderer sterkt å prøve å gå ned 2,5 kg til, men er veldig usikker på om jeg klarer det, og om jeg kanskje blir litt for tynn da. :klø: Ser jo ut til at jeg er inne i en periode der jeg faktisk klarer fint å gå ned i vekt og det er jo så klart bare å stoppe før hvis jeg ikke orker eller hvis jeg føler jeg blir for tynn. Er litt redd for å miste for mye muskler også, det er jo fettet jeg vil ha bort, ikke musklene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vektklubb.no irriterer meg grenseløst! De skryter av at de tilpasser seg brukeren, men det gjør de da for pokker ikke. Når jeg legger inn mine tall, og de først sier at du er ikke overvektig blablabla, for så å oppsummere: du har ikke vært overvektig særlig lenge ..., nei, jeg har aldri vært overvektig! Hva med å tilpasse litt for folk som bruker det som et verktøy for å gå ned i vekt selv om de ikke er overvektige?

Da jeg begynte å bruke vektklubb.no hadde jeg absolutt godt av å gå ned, selv om bmi-en min ikke tilsa at jeg var overvektig, men å da få den: du har ikke vært overvektig særlig lenge var ikke kul da, og når jeg nå overhodet ikke er overvektig, men bare vil ned bittelitt til ... Også er jeg sur fordi jeg måtte endre målet mitt for å få videre kommentarer nå etter at jeg nådde vektmålet mitt.

Så fort jeg nådde målet mitt ble det bare stille. Ingen kommentar om at jeg hadde nådd målet mitt, ingenting. Bare da jeg stod stille en uke fikk jeg den samme kommentaren man alltid får hvis man ikke går ned på en uke, om at det er helt naturlig å stagnere litt en gang i blant og ikke gi opp. Standard kommentar med andre ord.

Så nå måtte jeg endre målet mitt. Egentlig litt tåpelig at jeg gjorde det, for kommentarene er jo bare teite likevel, men det er litt greit å få et litt høyere antall kcal å forholde seg til, selv om de fortsatt krever at jeg ligger fryktelig lavt. Regner med at det er fordi jeg har en veldig stillesittende jobb, men de tar ikke hensyn til at jeg trener som en gal. :ler: Uansett kommer jeg vel til å være så redd for ikke å gå ned at det blir uaktuelt å spise opp treningskaloriene mine. Er veldig usikker på de siste kg-ene, om jeg i det hele tatt klarer, men vi får se. Går jeg ikke mer nå så gråter jeg ikke akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt vektklubb.no, men mannen gjorde det. Ble litt fasinert over at han ble anbefalt å spise 1300 kcal om dagen når han var over 100kg. Gikk ekstremt fort ned da, men likevel? Har brukt vektklubben.no litt selv for å få oversikt over hva jeg har i meg. Men det er en gratistjeneste, og ingen plagsomme tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt vektklubb.no, men mannen gjorde det. Ble litt fasinert over at han ble anbefalt å spise 1300 kcal om dagen når han var over 100kg. Gikk ekstremt fort ned da, men likevel? Har brukt vektklubben.no litt selv for å få oversikt over hva jeg har i meg. Men det er en gratistjeneste, og ingen plagsomme tilbakemeldinger.

Ja, de legger inntaket veldig lavt synes jeg. Har selv brukt vektklubben.no også, men var ikke så fornøyd med den, liker å ha oversikt over fett, proteiner og karbohydrater, også synes jeg det var så mange matvarer som ikke lå inne på vektklubben.no. Så er jo det også bare en gratistjeneste, så det er vel ikke så rart. Synes det er rimelig drøyt å påstå at en som veier over 100kg skal ligge på bare 1300 kcal. Klart man går fort ned da, men da må man da gå rundt og være ganske sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på. :vinke:

Synes det er rimelig drøyt å påstå at en som veier over 100kg skal ligge på bare 1300 kcal. Klart man går fort ned da, men da må man da gå rundt og være ganske sulten?

Det høres helt vilt ut! Med 1300 kcal ligger han garantert under BMR'en sin, og det er ikke spesielt smart i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...