Gå til innhold

Er det noen kristne her?


Anbefalte innlegg

jeg tror at jeg må se mig ening med waco at der helt sikkert kommer en 3 bind af biblen, andet ville være ulogisk, der findes jo så mange tolkninger af den allerede og selvfølgelig må kirken tage sig samme og opdatere ellers ender det med at kirkerne bliver tomme og at alle i skolen slutter med kristendom's kundskab hvis de fleste her inde har kigget efter så har de fleste ingen forhold til kirken og kommer der kun når de må, gt og nt er urgamle bøger med alt for gamle etiske regler så selvfølgelig må den opdateres ingen lever efter de regler længre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hvis jeg får valget mellom Vårherre og alkoholen - i god Vestlands-ånd- velger jeg det siste.-Det er tross alt bedre å være en pussa hedning enn en edru moralist.

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

En tredje versjon kommer nok ikke. Men folk jobber stadig med oversettelsene for å få dem mest mulig korrekt i forhold til de opprinnelige skriftene.

Man må heller ikke se GT og NT som to versjoner av samme boken, det er de jo ikke. GT er før kristus, og NT etter. Tilsammen utgjør de Bibelen.

NT er skrevet av disiplene, som jo kjente fyren ganske godt etter å vandret med ham og sett hans virke i noen år, så helt borte i natta når det gjelder fortellingene om han er den nok ikke. Men at det kan være noen fjær som har blitt til høns i prosessen er ikke helt utenkelig kanskje.

Jeg sier at de skrev NT, nei, den retter jeg opp. De fortalte den, disse historiene ble ikke skrevet ned før mange mange år, åtti eller noe sånt etter jesu død, og da spørs det vel om det var disiplene selv som skrev dem.

Men les de forskjellige evangeliene, og dere vil se at det er samme historien som fortelles, men ut fra øynene på hver enkelt av dem som skrev.

Nå har det jo gått mange programmer på Discovery om hvem denne Jesus egentlig var, og det har vært veldig interessant og se. Kommer disse i reprise, så stup inn og se. Om han er guds sønn eller ikke, så var han en spesiell mann med en utrolig karisma, og han utrettet mye. Dette er spennende historie, enten konklusjonen på ham blir sånn eller sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...