Gå til innhold

Bellatrix prøver å ta vare på seg selv.


Bellatrix

Anbefalte innlegg

Juhu! Så var det treningsdagbok. Trening kan defineres som så mangt og det er mange grunner til å trene. Mine er først og fremst helserelatert. 30 minutter med fysisk aktivitet hver dag er nok til at kroppen holdes oppe.

I dag har jeg trent styrke hos fysioterapeut. Å trene gjør godt for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, Mariajenta!

Jeg vet ikke hvor spennende det blir å lese her, men jeg sdkal prøve å få skrevet litt. Det er greit for min egen del, så jeg ser hvor mye jeg får trent. Jeg definerer det meste av fysisk aktivitet som trening. Det kommer selvsagt an på lengden/mengden. En tur i postkassa er ikke trening, men en 20-30 minutters gange er det.

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-30 min ER faktisk trening det også, og det er mye bedre enn å ligge på sofaen :)

Lykke til med treningen hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-30 min ER faktisk trening det også, og det er mye bedre enn å ligge på sofaen :)

Lykke til med treningen hvert fall!

Nettopp. Man trenger ikke gå flere mil eller trene i timesvis. Det viktigste er at kroppen får bevegelse og at man kjenner at man bruker kroppen på en god måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går bedre. Var bare en endagsgreie som jeg har av og til hvor ingenting funker.

I dag har jeg gått tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Trening er medisin, enkelt og greit. Jeg skal ikke gå mer en 7-9 dager uten trening jeg før det begynner å verke i skuldre og rygg. Men med regelmessig trening så er jeg 100% smertefri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Trening er medisin, enkelt og greit. Jeg skal ikke gå mer en 7-9 dager uten trening jeg før det begynner å verke i skuldre og rygg. Men med regelmessig trening så er jeg 100% smertefri. :)

Akkurat sånn har jeg det og. Uten trening får jeg vondter så det holder i massevis.

I dag har jeg gjort husarbeid. man kan selvfølgelig diskutere opp og ned om husarbeid er trening. Jeg mener det er det så lenge man gjør en viss mengde husarbeid og husarbeidet krever en del bevegelse. Det er altså ikke trening å flytte klør fra en maskin til en annen i løpet av 2 minutter, men rydd og vask er trening hvis det er mye som skal taes. I dag har jeg ryddet og ordnet i 45 minutter. Jeg kjenner jeg er sliten og at jeg har brukt kroppen. Det vil også si at jeg har trent. Jeg har forøvrig snakket med en venninne som er fysioterapeut og hun er også enig i at husarbeid er trening.

Det er nydelig vær og jeg har lyst til å gå tur, men jeg kjenner at jeg ikke orker det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal jeg på bytur. Jeg må en tur på apoteket, og så tenkte jeg kanskje å prøve å få brukt opp litt bursdagspenger. :)

Jeg hadde med skritteller en gang jeg var på bytur. Det ble faktisk noen kilometer med all traskinga hit og dit. Når man er på shopping tenker man liksom ikke på at man går, men man gjør jo det hvis man er innom noen butikker og de ikke ligger rett oppi hverandre.

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Hva liker du best å gjøre i treningsstudio? :)

Jeg har egentlig ikke noe favorittapparat, men er opptatt av helheten i å bruke forskjellige apprater. Jeg følger et opplegg som flere fysioterapeuter har lagt opp til meg (jeg har hatt flere forskjellige siden jeg begynte der og programmet har blitt justert litt underveis av de forskjellige). Det viktigste for meg er å få trent hele kroppen, altså at jeg får trent på apparater som går på armer, bein, rygg og mage.

I dag har jeg gått en 40-minutters tur i et strålende vær. :)

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har visst ikke skrevet på en stund. Har ikke vært på nett.

Men jeg har trent. To ganger i uka på treningssenter og turer de andre dagene. Det er nydelig vær om dagen så det er flott å gå tur. :) Jeg har planer om å svømme litt også. Jeg må bare..., vel, ja ett eller annet. Jeg har egentlig ingen grunn til å ikke gjøre det. Så jeg får se hva det blir til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...