Gå til innhold

Mitt liv i et nøtteskall


Inwe

Anbefalte innlegg

I dag har vært en travel dag. Jeg trodde dagen var over for mange timer siden, men fant ut at den ikke var det. Relativt skuffende, for jeg føler jeg har fått nok ut av dagen nå.

Det hele begynte med at jeg sto opp relativt tidlig til å ha ferie. Halv 11 faktisk. Og dusja, gjorde meg istand og fikk i meg litt mat før S i det hele tatt hadde kommet seg opp av senga. Men opp måtte han, for vi skulle nemlig på Elkjøp for å bytte inn den "gamle" kombiovnen. Glassplata inni hadde knust, så vi fikk beskjed fra en elkjøpmann om å komme med hele ovnen og få en ny. Så pappa kom å henta oss, og vi kom oss da på elkjøp. Dette var noe jeg trodde kom til å ta kort tid, jeg hadde jo en avtale kl 2. Men det gjorde det jo ikke, det viste seg nemlig at ovnen vår hadde gått ut av produksjon, og vi kunne finne oss en ny til samme pris i butikken. Vi fant ingen til samme pris, alle var billigere, men absolutt ikke like fine. Vi ende nå opp med en hvit en til 500 kr mindre, og kunne bruke resten av pengene på andre ting. Nå har vi hatt lyst på en kaffetrakter lenge, så noe av pengene ble brukt til dette, og til sjokolade, kaffe og filter. Og da trodde vi vi hadde brukt alle pengene.

I kassa sto en fyr S kjente ganske godt fra før. Og dette endte med vennerabatt. Så vi kom hjem med en ovn, kaffetrakter, filter, sjokolade og et gavekort på over 600 kr. Ikke dårlig bare det.

Jeg kom forsåvidt alt for seint til avtalen min (noe jeg selvsagt hadde sagt fra om på forhånd). Så 10 på 3 var jeg plassert på stamkafén med en dagens i hånda og bestevenninne N ved min side. Hun hadde forsåvidt mista bankkortet sitt, og ville veldig gjerne hjem for å lete etter det. Så vi dro hjem til henne, og måtte sperre kortet. Og siden vi allerede hadde det så koselig fant jeg likesågodt ut at jeg tok henne med hjem på middag.

Da vi kom hjem satt S i sofaen, langt inne i en spillverden med pcen på fanget. Så da fikk jeg lage middag da. Som ble en pølsegryte med magre-kjøttpølser, paprika, løk, fersk sjaminjong og hermetisketomater med hviløk, det hele med pastaskruer til. Godt og sundt. Masse kortspill og tvtitting senere dro N hjem, og jeg sitter ved pcen mens S spiller Zelda. Snart skal jeg dra han ut fra spillverdnen og inn i kortspillet igjen. Jeg kjeder meg.

Forandring i planene. Skal møte venninne C i morgen etter at jeg har svømt, og til svigers på fredag. Dette er og blir en bra uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen! Nå har jeg nettopp klart å karre meg ut av senga og kokt kaffe. S er nede på butikken å kjøper melk til meg.. Søte han :strix: Ellers skal jeg komme meg avgårde så fort jeg kan, for jeg skal svømme! :) Også må jeg rekke ned til sentrum igjen innen 2 for da skal jeg møte C! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

---

Føler meg veldig flink også! Svømte faktisk dobbelt så langt som forrige gang. Altså 1200m, på litt under en time. Så satt jeg 10 min i badstue. Er skikkelig motivert også. Har lyst til å dra tilbake i morgen. Er så deilig å bare svømme rundt i vannet. Tror fårsåvidt ikke det blir noen tur til badet i morgen, siden jeg og S må rydde leiligheten til helga, men jeg har lyst da :)

Ellers var det utrolig koselig å se C igjen. Vi møtes ikke så ofte, siden hun bor igjen i lille-byen og er ikke så glad i Oslo. Men i dag kom hun ned. Så da ble det kaffe, subway og masse sladder før hun dro hjem igjen.

Hun snakket også litt om biotech behandling, og det kan faktisk hjelpe pappa i jobb igjen. Pappa er sykemeldt (antagelig for alltid) pga dårlig rygg. Så skal snakke med han om det på søndag, for da drar jeg antagelig hjem for fastelavens boller!

Middagen i dag ble klar-ferdig-nå pizzabunn fra tine med krydra kyllingkjøttdeig og mozerella! NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Jeg har sovet alt for lenge i dag, la meg forholdsvis tidlig, og sto ikke opp før halv 1. Deilig, men det kommer til å merkes iløpet av dagen.

I dag er planen:

  • Rydde leiligheten
  • Vaske opp
  • Vaske badet
  • Støvsuge
  • Også enten besøke "svigers" eller dra på fest

Og nå er jeg sulten, så skal lage kaffe til S og frokost til meg.

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hyggelig

Fikk du vaska, eller?

Hmm, fest eller svigers. Vet hva jeg hadde valgt! ;)

Aner ikke hva jeg skal gjøre idag. Blir sikkert bare hjemme og ser på tv eller noe. Helt greit det, en gang i blant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å vasker nå! Eller rydder da, så skal vi en tur til sentrum, før vi gjør oss ferdig! Trenger alkohyler til i morgen..

Må nesten til svigers en gang i blandt, og siden det er vors her i morgen så blir det slitsomt med fest i dag og..

Deilig å sitte hjemme også. Kan hende det blir det i kveld også, for ser ut som om det ikke blir noe middag hos svigers allikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdens beste samboer! Han nekter meg i dette øyeblikk å hjelpe han å bli ferdig (vi ble alt for lenge i byen, så måtte spise middag og slikt før vi begynte i igjen). Han er søt! :strix: Må si jeg virkelig har funnet en jeg elsker mer enn alt! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig lørdag! Jeg har gledet meg som en liten unge, selvom folk melder avbud. Er jo bare to jeg kjenner allikevel. Envy og N, så så lenge de kommer bil det en genial kveld :) Vi skal på utesteder vi aldri har vært på før. Men først må jeg komme meg opp av sofaen, for jeg skal opp på badet en tur først. I dag SKAL jeg iallefall svømme 1500m hvis ikke mer, men da må jeg komme meg avgårde snart, siden badet stenger 3, og det er sikkert mange unger der på lørdager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, for en fantastisk uke og helg jeg har hatt. Det har skjedd ting hele tiden, og dette er faktisk eneste dagen jeg har sittet hjemme i hele ferien. Og det trenger jeg seriøst etter gårsdagen.

Gårsdagen begynte i svømmehallen. Der jeg pressa kroppen min til å svømme 2000m. Følte meg skikkelig flink når jeg gikk ut igjen i snøføyka. Jeg er forsåvidt særiøst lei snø. Men jeg kom meg hjem på et vis, ganske så sliten. Fikk med en gang vite at ingen av de S hadde invitert kom, og han hadde gledet seg siden vi fant ut at vi skulle ut a gitt :( Trist, men han ville ut alene, så han var med på vorset allikevel.

N kom på middag, så vi spiste lasangne, igjen.. Med kylling kjøttdeig. Jeg har nemlig funnet ut at det er veldig billig på rema, så vi har begynt å kjøpe kjøttdeig der. Sunnere og billigere. Også spilte vi kortspillet til S og "jeg har aldri.." til Envy kom. Fortsatte forsåvidt med jeg har aldri mens hun var her også.

Masse forskjellig musikk, tidvis jeg har aldri og politiske diskusjoner dro vi ut på byen. Jeg var fryktelig full og ble med en gang nekta adgang på det første stedet vi gikk inn på. Men kom inn etterpå, men det ble med det, siden de forlangte 100 kr i ingang. Derfor dro vi et annet sted. Og ble egentlig der resten av kvelden. Pub-til-pub ble glemt fort.

Det var så sinnsykt kule mennesker der. Så tror vi kommer til å dra tilbake dit fler ganger. Og selvom S ikke liker musikken skal jeg få han med også. Jeg ble forsåvidt slått til i går, av en fyr som mente jeg satt i veien. Så ringte S livredd og fikk han til å hente meg.

Alt i alt en koselig helg.

I dag har jeg sovet, spist og sovet litt til, og forsåvidt bare det. Og i dag er sundhet og alt som har med det å gjøre glemt. Det kommer tilbake i morgen istede. Setter opp treningsplan for neste uke etter skolen i morgen, siden jeg må vite når jeg skal være der først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver så fantastisk herlig! :ler:

Det er godt å se at du har hatt en så fin ferie uke, er deilig med noen sånne i blandt :jepp: Og jeg er veldig enig om det du skreiv om i går, herreguuuud så GØY vi hadde det! :nigo: Er så absolutt enig i at vi må tilbake på T! Kanskje vi klarte å finne oss nytt stamsted likevel? :jepp: Det er seriøst veldig lenge siden vi har vært i ro på et sted fra vi kom dit i 1 tiden (?) og helt til det stenger, til lysene blir slått på og man blir bedt om å gå! DET sier ikke så rent lite! Jeg for min del glemte tiden fullstendig! :)

Stor, god klem til deg bestevenn :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Envy: Du er verdens søteste, vet du det? Og selvsagt må vi tilbake til T, opptil fler ganger. Stamsted, hmm.. det finner vi ut etterhvert, men absolutt verdt å besøke igjen! God klem tilbake til deg :klem:

hyggelig: Ja, hadde en helt fantastisk kveld, pga to fantastiske venninner :) Koselig å høre at du også hadde det fint.

---

Mandager etter ferier er noe av det værste som finnes! Var forsåvidt bare på skolen i 3 timer, for å få en opg som skal leveres på fredag. Vi skal ta et fotografi som handler om fotografi. Har noen idéer, men vet ikke om de funker. Skal teste ut litt i morgen og gjøre oppgaven på torsdag. Så blir alt bra. Må gjøre noe kunsthistorie i morgen også.

Ellers skal jeg bare på skolen for en veilednings-samtale i morgen. Så skal bare være der 20 min. Blir svømmehallen etter det. Også svømming på torsdag og kanskje søndag. Føler meg fortsatt like motivert.

Er en fattiglus for tiden. Så har vært på rema og kjøpt billige magre kjøttpølser og kylling-kjøttdeig. Så da får vi være kreative slik at det ikke blir den samme maten hver dag. I dag hadde vi magre kjøttpølser, makaroni og brun saus. Faktisk utrolig godt med enkel middag for en gangs skyld. Jeg lager alltid noe ekstra, eller noe jeg har veldig lyst på siden jeg er så mye hjemme.

Ble forresten ingen konsert i dag. Hadde gleda meg veldig, men både jeg og Stian skal tidlig opp i morgen. Også har vi ikke penger til øl. Blir kjedelig å dra på konsert på et utested uten penger selvom inngangen er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aw! :sjenert: er jeg ikke deså! :fnise:

Synd at det ikke ble noen konsert! :sur: du som hadde gleda deg sånn!

btw, når man snakker middag, du burde kjøpe lakseburger med urter og hvitløk på rema, det koster typ 18 kr elns!! :sjokk: jeg hadde det i dag, med ris og bernaise og salat, SINNSYKT digg!!! :hoppe:

try it! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TittTitt

Heeeei

:vinke:

Svømmer du aleine eller? For har vurdert om jeg skal begynne å svømme. Men vet ikke. Syntes det er litt flaut. I dusjen og sånt. Også har jeg bare bikini, og er redd folk skal tro at jeg tror jeg er deilig eller noe, siden jeg kommer i bikini :ler: Bare svømmer du fram og tilbake mange ganger, inn i badstu også ferdig? Svømming er vist kjempe rba trening, trener vist hele kroppen da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Envy: Er du vel ;) Ohh, det hørtes best ut, sånn bortsett fra bernaise for det liker jeg ikke :fnise: Må prøves når jeg får penger igjen. :) Konsert får jeg dra på en annen gang, kanskje dra med meg noen andre, slik at jeg får dratt!

jente 79: :vinke: Koselig å ha deg innom dagboka mi igjen også! :):klem: til deg og! :)

TittTitt: :vinke:

Ja, jeg svømmer alene. Funnet ut at det er best, for da slipper jeg og vente på andre, eller måtte dra når jeg har avtalt det. Nå er alle avtaler til meg selv, og jeg klarer faktisk og holde de :fnise: Jeg var også litt skeptisk til dusjene, men det viser seg at det virkelig ikke er noe å bekymre seg for, det er jo alle mulige slags mennesker der, som både ser rarere ut og bedre ut enn meg :fnise: Og ingen stirrer og alle går nakne, litt anderledes enn gymmen på skolen for å si det sånn :fnise: Jeg svømmer også i bikini, det er det eneste jeg har, men er jo bare i vannet allikevel, så tenker ikke mye over det! Svømmer frem og tilbake til jeg ikke gidder mer og går i badstu, har ikke behov for mer så lenge jeg er alene :)

Men det er bare å hoppe i det og begynne. Jeg hadde som sagt tusen bekymringer. Jeg er feks ikke så fornøyd med kroppen min, trodde jeg skulle ha det som et problem, men når jeg er der bryr jeg meg ikke. Så bekymringene kommer mens du venter, ikke mens du er der! :)

--

Nå skal jeg på samtale på skolen, så skal jeg svømme, skriver mer senere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Åh, kult :)

Har du merket noe på kroppen din etter du begynte å svømme? Kan du se noe forandringer eller noe? Svømming er jo kjempe bra trening og, du trener jo hele kroppen på engang. Litt kjipt når man har mensen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å svømme forrige mandag, så er ikke store forandringene. Men synes jeg har fått litt finere mage da, men det kan godt være innbildning :sjenert: Merker iallefall at jeg er sterkere og svømmer lenger lettere og lettere for hver gang. Så føler iallefall at jeg får trent ordentlig.

Så forresten en mann i dag med blå speedo og en veldig fargerik badehette, så du behøver ikke bekymre deg for om du ser rar ut ;)

Går ann å svømme med tampong, eller trene på andre måter den uka. Har ikke mensen (p-pinne) så behøver ikke bekymre meg for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...