Gå til innhold

Hva om Israel drepte ........

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det var bedre! (Trolig ) fakta og ikke bare følelser. Viss desse opplysningenen stemmer (og det frykter jeg at de gjør), så kan det forsvares å si at Israel skyter på alt som beveger seg. Men jeg merker meg to ting:

- Du forsvarer bare jøder utenfor Israels grenser

- Du skriver helt riktig at israelske tap er langt lavere enn palestinerenes. Men dette sier ikke så mye om oppførselsen til IDF og Hamas. Tapsratioen er slik fordi Israel har bedre og flere våpen, IKKE fordi Hamas er snillere.

Et av de store problemene er den masseutryddelsen Israel bedriver for å oppnå en jødisk stat (på lik linke med Iran som forsøker å opprette en muslimsk stat).

Jeg kan aldri forsvare et drap. Ikke engang et slag. Men jeg forventer at hvert enkelt land forsøker å straffe de som bruker vold. Det gjør ikke Israel.

Israelere utenfor Israel har sansynligvis tilgang til en helt annen informasjon enn det jøder og andre som bor i Israel har. Derfor er de som bor i andre land også langt mer kritiske den den voldsbruken Israel er tilhenger av. Mennesker som ser galskapen i den volden Israel utfører bør oppmuntres til å fortelle dette videre til sin familie og sine venner i Israel. derfor er det viktig at Israelere utenfor Israel støttes i det motstandsarbeidet de gjør.

Jeg er ikke noen veteran her på KG, men jeg spør deg:

I de periodene da Hamas drev terrorkampanjer i Israel, startet du tråder av typen "Pappa, sprenger de busser i Norge også?" eller "Hamas dreper bevisst sivile!". I de måndene Hamas skjøt raketter mot Israel, skrev du emner som:

"Pappa, kommer det raketter til huset vårt også?".

Kort sagt, har du noen gang postet noe som er støtte til de lidelser jøder i Israel blir påført av Hamas eller på andre måter støtter israelske jøder?

For jeg har aldri sett noe slikt fra din hånd, og du påstår vel ikke at situasjonen er fult så enkel som postene dine kan gi inntrykk av?

Igjen har dette med massedrapene å gjøre. Å sprenge seg selv og kansje drepe 1-2 israelere ser jeg mer på som en kriminell handling enn på krigføring og massedrap av sivile. Det er handlinger som enkeltmennesker kan gjennomføre. det Israel gjennomfører er statsterrorisme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er poenget?

De palestinske områdene har ikke Sharialov, og aldersgrensen for barn i i dette tilfellet er den internasjonale loven for hva som regnes som barn i krigsområder.

Poenget er at Hamas ikke regner dem som barn, dvs. de kan sendes i kamp, skulle de imidlertid bli drept i kamp er de plutselig barn.

Hams har som mål å innføre Sharia, og iflg Al-Hayat har de fremsatt lovendring.

Skrevet
Nå bør du snart slutte med denne tåpelige eventyrfoltellingen din.

Forsøk å sende 8-10 000 raketter inn i Sverige, og se om de vil skåne noe som helst.

Nå kan du undertegne dine skriverier med Forfatter av den store løgnen.

Du har kommet med påstander om at israelerne ville utslette alle palestinerne i Gaza.

Ca. 1300 er drept, og dette er 1/1550 av befolkningen der.

Da kan vi konkludere med ett av følgende:

1-Israel hadde ikke gode nok eller mange nok våpen til å klare dette.

2-Folket på Gaza hadde for mange steder å gjemme seg, til at dette lot seg gjøre.

3- Far til 2 kom med en stor løgn.

At Israel svarer med å drepe 1300 Palestinere fordi 4 Israelere er drept sier en hel del om Israels glede av å drepe Palestinere.

Israelske soldater dreper barn.

De sender til og med kvinner og barn inn i byggninger som de senere bomber med barna inne i bygningene, og dette er med på at stadig flere sammenlikner Israels krigføring med en helt annen krig for noen tiår tilbake.

De skyter og dreper helsepersonel på ambulanser uten å sjekke hva ambulansen inneholder.

De skyter og dreper sivile som forsøker å reparere telefon nettet. De bomber sykehus slik at Palestinerene ikke skal få medisinsk hjelp. De nekter sivilbefolkningen medisiner og utstyr ved å sperre for nødhjelp.

De bomber til og med FN skoler.

Hvis du ikke forstår den massive motstanden som nå vokser over hele verden vil jeg påstå at du velger å lukke øynene for de grusomheter som den Israelske staten er ansvarlig for.

På sikt vil dette skape problemer for Israel.

Skrevet
Poenget er at Hamas ikke regner dem som barn, dvs. de kan sendes i kamp, skulle de imidlertid bli drept i kamp er de plutselig barn.

Det betyr ikke at de ikke regnes som barn i følge internasjonale kovensjoner....men jeg antar du mener Hamas' definisjon veier tyngre og vi bør lytte til dem.

Skrevet
Ser du ingen forskjell på de som dør i en krig som utkjempes, og de som uskyldig blir gasset ihjel av sivilbefolkningen av en bestemt rase?

Eller som blir stappet inn i en bygning som senere bombes av Israelske militære.

Skrevet
Der ser du. Må føles godt å kunne se verden i svart/hvitt.

Du illustrerer også godt hvor farlig det er med religiøse ekstremister.

Det er ganske underlig gitt.

Jeg har stilt spørsmålet flere ganger om hva forskjeller er på muslimer og islamister, men jeg har bare fått flåsete svar.

Altså er det ingen som kan fortelle hva som er forskjellen på en muslim og en islamist.

Islamist er visst et skjellsord for en muslim.

Da har vel ikke muslimene noen tilknytning til Koranen, siden dette er læreboken til islamistene?

Kan du gi en forklaring?

Skrevet (endret)
Et av de store problemene er den masseutryddelsen Israel bedriver for å oppnå en jødisk stat (på lik linke med Iran som forsøker å opprette en muslimsk stat).

Siden du ikke har forstått det, så kan jeg fortelle deg at jødene allerede har en stat, og den heter Israel, slik den har gjort det i ca. 3 500 år.

Så kan jeg fortelle deg at araberne i dette området forsøker å få seg enda en stat på bekostning av jødene og andre israelere.

Derfor blir det aldri fred i dette området.

Endret av Nigo-san
Skrevet (endret)
Siden du ikke har forstått det, så kan jeg fortelle deg at jødene allerede har en stat, og den heter Israel, slik den har gjort det i ca. 3 500 år.

Så det du sier er at om "de som bodde i Norge for 3500 år siden" nå kommer tilbake og vil opprette en stat basert på Tor og Odin, så må vi akseptere dette ?

Så kan jeg fortelle deg at araberne i dette området forsøker å få seg enda en stat på bekostning av jødene og andre israelere.

Derfor blir det aldri fred i dette området.

Du unnlater å fortelle at "Israelere" også er arabere på lik linje med Palestinerene, men at disse to gruppene har forskjellig religion. Det er altså ingen etnisk forskjell mellom disse gruppene. Kun religion.

Endret av Nigo-san
Skrevet (endret)

Det ÈR en religionskrig som føres. Det er ikke mulig å bortforklare dette. Og denne religionskrigen føres av to grupper med samme etnisk bakgrunn, men med forskjellige religioner. Når du kaller Palestinerene for "Arabere" unnlater du å si at "Israelere" også er arabere.

Endret av Nigo-san
Skrevet
Så det du sier er at om "de som bodde i Norge for 3500 år siden" nå kommer tilbake og vil opprette en stat basert på Tor og Odin, så må vi akseptere dette ?

Du unnlater å fortelle at "Israelere" også er arabere på lik linje med Palestinerene, men at disse to gruppene har forskjellig religion. Det er altså ingen etnisk forskjell mellom disse gruppene. Kun religion.

Og hva er så forskjellen på religionen til araberne som kalles israelere og araberne som kalles palestinere?

Gjest Don Giovanni
Skrevet

Pussig sammenligning....Iran er et annet land som har uttalt at de ønsker Israel av kartet og jøder døde.

Jeg kan aldri forsvare et drap. Ikke engang et slag. Men jeg forventer at hvert enkelt land forsøker å straffe de som bruker vold. Det gjør ikke Israel.

Israelere utenfor Israel har sansynligvis tilgang til en helt annen informasjon enn det jøder og andre som bor i Israel har. Derfor er de som bor i andre land også langt mer kritiske den den voldsbruken Israel er tilhenger av. Mennesker som ser galskapen i den volden Israel utfører bør oppmuntres til å fortelle dette videre til sin familie og sine venner i Israel. derfor er det viktig at Israelere utenfor Israel støttes i det motstandsarbeidet de gjør.

Igjen har dette med massedrapene å gjøre. Å sprenge seg selv og kansje drepe 1-2 israelere ser jeg mer på som en kriminell handling enn på krigføring og massedrap av sivile. Det er handlinger som enkeltmennesker kan gjennomføre. det Israel gjennomfører er statsterrorisme.

Så.....Israel fører krig, mens Hamas er småkriminelle?

Kan du ikke innrøme dette med en gang:

Det Israel og dine venner gjør er å føre en religionskrig mot muslimer. Dere ønsker å bombe enhver stat som har en annen religion en "kristendommen", og dere støtter deres krigføring med påstander fra bibelen eller andre steder.

Det er jo akkurat dette Muslimer driver med. Du finner ikke et eneste sitat fra noen som helst fremstående Israeler eller jøde hvor han eller hun sier noe som helst om at de er mot Muslimer. Men du finner tusenvis av sitater mhp det motsatte. Er du så virkelighetsfjern at du ikke forstår dette??

Eller som blir stappet inn i en bygning som senere bombes av Israelske militære.

Og hvem stapper de inn i bygningen? Hvem bruker de som skjold?

Israelere er ikke arabere nei. Og de eneste som fører en religionskrig her er de arabiske terroristene. Israel er utelukkende interessert i å forsvare sitt land. Om de går noe langt kan man gjerne disktuere, men å snu alt på hodet slik du til de grader klarer å gjøre i innlegg etter innlegg begynner rett og slett å bli for dumt. Til og med Kristin Halvorsen har jo et mer nyansert syn på dette enn deg.

Skrevet
Det betyr ikke at de ikke regnes som barn i følge internasjonale kovensjoner....men jeg antar du mener Hamas' definisjon veier tyngre og vi bør lytte til dem.

1. Viser Hamas fluktuerende argumentasjon etter hva som passer dem best

2. Viser at også det vi kaller barn kan være soldater iflg Hamas.

Skrevet
1. Viser Hamas fluktuerende argumentasjon etter hva som passer dem best

2. Viser at også det vi kaller barn kan være soldater iflg Hamas.

Tviler ikke på at Hamas argumentasjon er på trynet.

Det har uansett ingen betydning for den internasjonale definisjonen av "barn" i krig.

Gjest Pascale
Skrevet (endret)
La oss anta at det var 3 kriminelle som hadde drept 3 andre og deretter gjemt seg på en skole (dvs gisler). Skulle da Israel, USA, eller Norge bombet denne skolen ?.

Jeg lurer på om det er noen som husker det som skjedde i Beslan i 2004...9/7/04 - MURDER IN BESLAN

Beslan school tragedy

Nei? Nei, jeg er jo ikke overrasket. Det var jo ikke muslimske barn som døde.

Hvis du fikk velge mellom å ha en jøde som nabo eller en muslim som nabo, hva hadde du valgt?

Nå vet jeg hvordan enkelte jøder er å bo ved siden av, og jeg vet hvordan det er å bo ved siden av enkelte muslimer og arabisk kristne. Mine to aller beste venner fra barndommen var muslim og arabisk kristen. De hatet meg ikke fordi jeg er halvjøde.

Hvilket bør jo si noe om at det er teit å si at jøder og muslimer/arabisk kristne ikke kan ha hverandre som venner eller kan bo ved siden av hverandre.

Endret av Pascale
Skrevet
Jeg lurer på om det er noen som husker det som skjedde i Beslan i 2004...9/7/04 - MURDER IN BESLAN

Beslan school tragedy

De fleste husker vel det...og mediedekningen var vel omtrent like massiv den gangen som den er av Gaza i dag.

Forskjellen var at det den gangen var terrorister som sto bak drepingen, mens det nå er en demokratisk stat.

Skrevet

Beslan school tragedy

Jeg syns det er i overkant arrogant av deg å tro at du er den eneste som husker tragedien i Beslan? Hvordan kan du undervurdere andre diskusjonsdeltakere på den måten?

Ellers er jeg enig med gjest i at det var stor mediedekning når det gjelder denne hendelsen.

Prøver du å rettferdiggjøre Israels handlinger i Gaza ved å trekke frem Beslansaken, eller tror du virkelig at de to hendelsene kan sidestilles? :klø:

Gjest Pascale
Skrevet (endret)
Forskjellen var at det den gangen var terrorister som sto bak drepingen, mens det nå er en demokratisk stat.

USA regnes også som en demokratisk stat.

Jeg syns det er i overkant arrogant av deg

Sorry. Skal ALDRI gjøre det mer.

Prøver du å rettferdiggjøre Israels handlinger i Gaza ved å trekke frem Beslansaken, eller tror du virkelig at de to hendelsene kan sidestilles? :klø:

Kan man rettferdiggjøre noen som helst form for vold?

Vil man kunne rettferdiggjøre at en spinkel gutt på 10 år dæljer hardt til en kraftig gutt på 11? Når denne eldre gutten tar igjen, så får han all skyld? For han er størst og sterkest.

Endret av Nigo-san
Skrevet
USA regnes også som en demokratisk stat.

Ja, hva er sammenhengen med Beslan?

Gjest SV-velger
Skrevet

Nå er du i gang igjen: massiv kritikk av Israel og ikke et negativt ord om motparten. En av stedene Iran prøver å inføre en strengt muslimsk stat er ..... Gaza! Iran er hovedstøttespilleren til Hamas, men du nevner bare Iran for å kritisere Israel?

Og måten du bagatelliserer Hamas sine terroraksjoner er bare tragikomisk.

Nei, nå er det snart på tide at vi to møtes på Carl Johan og duellerer med nyttårsraketter!

Skrevet
Og hva er så forskjellen på religionen til araberne som kalles israelere og araberne som kalles palestinere?

Det er ikke religionsforskjellen som er saken. Det er det at du kaller Palestinere for arabere, mens Israelere er israelere. I realiteten er disse menneskene den samme etniske bakgrunnen og det tilsier at Israelerene også bør kalles arabere.

Religionen endrer ikke dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...