Gå til innhold

Hva om Israel drepte ........

Fremhevede innlegg

Gjest SV-velger
Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at Postsekk bruker ironi her, Far til 2 .....

Bruk heller tiden på å svare på mitt innlegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er en snev at sammenlikningsgrunnlag med konflikten i Palestina ettersom vi vet at Israel har en holdning til Palestinere og folk med muslims bakgrunn som helt klart har enkelte likhetstrekk med andre rasediskriminerende regimer (og ditt "hvit valgallianse").

Vi vet f.eks. at Israel var det eneste landet i verden som hadde militære fagfolk i Sør Afrika før Apartheid regimet sprakk for å opprettholde den gamle apartheid staten. Idag er Israel det eneste landet i verden med utpreget likhet med det gamle apartheid regime som var i Sør Afrika før de måtte gi opp mot Nelson Mandelas argumentasjon. I motsetning til Det hvite styret i Sør Afrika møter Israel motstanden med å ta større landområder fra Palestinerene, og dermed også deres teoretiske mulighet til å overleve. Vi har nok av dokumentasjon/video på hvordan nybyggere har jaget Palestinske gjetere og bønder fra inn og utmark

Hamas som har som mål å utrydde jøder, er IKKE diskriminerende??

Du er klar over at araberne som lever i Israel har høyere utdanning, høyere levealder og høyere levestandard enn arabere i andre arabiske land?

Vi har nok av dokumentasjon/video på hvordan nybyggere har jaget Palestinske gjetere og bønder fra inn og utmark

Hvis du hadde kjøpt en gård i Sverige for å leve og bo der, hadde du akseptert at svenske bønder hadde brukt ditt jorde til beite?

Skrevet
Hvis du hadde kjøpt en gård i Sverige for å leve og bo der, hadde du akseptert at svenske bønder hadde brukt ditt jorde til beite?

Det var ikke snakk om å kjøpe, vel?

Skrevet
Jeg er temmelig sikker på at Postsekk bruker ironi her, Far til 2 .....

Bruk heller tiden på å svare på mitt innlegg.

OK.

Faktum er at ingen har drept så mange israelske soldater som Israelerene selv (ihvertfdall når det gjelder den første tiden av angrepet på Gaza). Dette gir en klar indikasjon på at israelske soldater "skyter på alt som rører på seg" (dvs skyter først og sjekker hvem de skyter på etterpå).

Vi vet også at ambulanser er blitt beskytt og helsepersonell er drept. Det medførte at ambulansene sluttet å gå en periode.

Det samme gjelder teknisk personell som har forsøkt å reparere telefon nettet (telefonselskapet måtte gi opp å reparere fordi de ansatte ble skutt og drept).

Det finnes ingen offisielle tall på hvor mange fra Hamas som er drept. Derimot finnes det "offisielle tall" som viser at over halvparten av de drepte med stor sansynlighet ikke er Hamas soldater fordi det er barn, kvinner eller eldre menn. Dette er en gruppe mennesker som ikke har klart å forflytte seg like raskt som menn som TEORETISK SETT kan ha vært Hamas soldater (men å skyte på alle som teoretisk sett kan ha vært soldater er vel ikke det Geneve konvensjonen legger opp til).

Utifra dette kan vi med nærmest 100% sikkerhet si at de fleste sojm ble drept var sivile. Dette er i tråd med det samme som skjedde i Libanon i 2006 da Israel angrep sivile boligområder i Libanon med klasebomber, skjøt på ambulanser, skjøt på fødende kvinner, skjøt på FN personell, etc, etc.

I tillegg vet vi at Israelske soldater sendt kvinner og barn inn i store bugninger og bombet disse bygningene dagen etterpå.

Hamas har utvilsomt skadet og drept sivile også. Men det er snakk om noen få prosent i forhold til det Israel gjør. Vi vet også at Nybuggere fra Afrika (eller hvor de blir importert fra) mishandler og i noen tilfeller dreper Palestinere som har sine landområder hvor det dyrkes frukt, etc. Jeg skal ikke forsvare Hamas sin måte å slå tilbake på dette, men det forklarer at de benytter tilsvarende metoder som sivile Israelere.

Om du har lest andre innlegg jeg har skrevet har jeg bl.a. forsvart Frankrikes måte å stoppe volden mot Jødene. Over hele verden kan Jødene nå risikere å bli banket opp/angrepet av samme årsak som Israel angriper Palestinerene. Dette kan ikke på noen måte aksepteres ettersom jeg tror det er en voksende motstand blandt Israelerene mot den måten de behandler Palestinerene på. Men jeg håper også den israelske regjeringen ser at deres handlingsmåte bare vil gjøre vondt værre og at de aldri vil vinne noe som helst ved slik voldsbruk.

Skrevet
OK.

Faktum er at ingen har drept så mange israelske soldater som Israelerene selv (ihvertfdall når det gjelder den første tiden av angrepet på Gaza). Dette gir en klar indikasjon på at israelske soldater "skyter på alt som rører på seg" (dvs skyter først og sjekker hvem de skyter på etterpå).

Vi vet også at ambulanser er blitt beskytt og helsepersonell er drept. Det medførte at ambulansene sluttet å gå en periode.

Det samme gjelder teknisk personell som har forsøkt å reparere telefon nettet (telefonselskapet måtte gi opp å reparere fordi de ansatte ble skutt og drept).

Det finnes ingen offisielle tall på hvor mange fra Hamas som er drept. Derimot finnes det "offisielle tall" som viser at over halvparten av de drepte med stor sansynlighet ikke er Hamas soldater fordi det er barn, kvinner eller eldre menn. Dette er en gruppe mennesker som ikke har klart å forflytte seg like raskt som menn som TEORETISK SETT kan ha vært Hamas soldater (men å skyte på alle som teoretisk sett kan ha vært soldater er vel ikke det Geneve konvensjonen legger opp til).

Utifra dette kan vi med nærmest 100% sikkerhet si at de fleste sojm ble drept var sivile.

I såkalte effektive kriger er det ikke uvanlig at det er flere som dør i friendly fire enn i tradisjonell kamp. Amerikanerne opplevde det samme under den svært effektive første Gulf-krigen.

Det finnes en rekke bevis på at Hamas bruker ambulanser til å frakte soldater. (Videoen fungerer ikke som bevis, men er til illustrasjon: http://www.youtube.com/watch?v=5oesBeCFAlg)

Det er bra du har sikrere tall enn andre kilder. Hamas hevder imidlertid at tallet er lavere: 40%. Når en samtidig ser på historien hvor både kvinner og barn (dvs. personer under 18år) har vært Hamas-soldater kan sivile tap være nærere Israels antakelser, ca 25%, enn Hamas'.

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet (endret)
Begynner å bli lei disse innleggene dine Far til 2! Flytt til Gaza og hjelp de davel om de er så uskyldige og "gode" !

Må bare spørre deg? Hvis du fikk velge mellom å ha en jøde som nabo eller en muslim som nabo, hva hadde du valgt?

Jeg synes ikke synd på muslimene, men heller på folk som deg som går rundt med et så stort hat. Jeg tenker meg at du aldri har utvekslet et eneste ord med en muslim.

Endret av Nigo-san
Skrevet (endret)
I såkalte effektive kriger er det ikke uvanlig at det er flere som dør i friendly fire enn i tradisjonell kamp. Amerikanerne opplevde det samme under den svært effektive første Gulf-krigen.

Det er sikkert riktig. Men så er også USA nesten like ille som Israel når det gjelder gleden over å drepe andre.

Det finnes en rekke bevis på at Hamas bruker ambulanser til å frakte soldater. (Videoen fungerer ikke som bevis, men er til illustrasjon: http://www.youtube.com/watch?v=5oesBeCFAlg)

En illustrasjon som ligger på you tube gir ikke den helt store tryggheten for at det er sant (for å si det veldig mildt). Det finnes sikkert en del innlegg på you tube eller wiki som en kan sette spørsmålstegn ved begge veier.

Det er bra du har sikrere tall enn andre kilder. Hamas hevder imidlertid at tallet er lavere: 40%. Når en samtidig ser på historien hvor både kvinner og barn (dvs. personer under 18år) har vært Hamas-soldater kan sivile tap være nærere Israels antakelser, ca 25%, enn Hamas'.

Joda. Vi har sett beviser for at Israelske soldater skyter på ubevæpnede barn FOR SIKKERHETS SKYLD !

Et av flere eksempler er den 16 års gamle jenta som ble skutt av soldater da hun gikk på den PALESTINSKE siden av skammens mur. Fordi hun lyttet til musikk svart hun ikke på tilropene fra et skytetårn og ble derfor skutt av israelerene. Deretter kom en israelsk offiser og tømte magasinet han hadde i kroppen på jenta for å være sikker på at hun var død. Ikke overaskende frikjente den israelske domstolen disse for drap.

Å beskrive barn generelt som militære mål viser hvor dypt Israelske militære har sunket. Å bombe dem når de har søkt tilflukt på FN drevne skoler er et annet punkt som viser hvor dypt Israelske soldater har sunket. At de i tillegg nekter disse barna legehjelp ved å skyte på ambulanser/helsepersonel og bombe flere sykehus er så lavt at jeg ikke lenger har ord for hvor lavt den israelske regjeringen og deres soldater har sunket mht anseelse i store deler av verden.

Israel vil ALDRI kunne rette opp det de har gjort mht drap. At Israelske politikere tror at verden ikke vil reagere setter en del spørsmålstegn ved disse politikerene (på lik linje med at stadig fler setter spørsmålstegn ved Siv Jensen sitt standpunkt).

Endret av Far til 2
Gjest SV-velger
Skrevet
OK.

Utifra dette kan vi med nærmest 100% sikkerhet si at de fleste sojm ble drept var sivile. Dette er i tråd med det samme som skjedde i Libanon i 2006 da Israel angrep sivile boligområder i Libanon med klasebomber, skjøt på ambulanser, skjøt på fødende kvinner, skjøt på FN personell, etc, etc.

I tillegg vet vi at Israelske soldater sendt kvinner og barn inn i store bugninger og bombet disse bygningene dagen etterpå.

Hamas har utvilsomt skadet og drept sivile også. Men det er snakk om noen få prosent i forhold til det Israel gjør. Vi vet også at Nybuggere fra Afrika (eller hvor de blir importert fra) mishandler og i noen tilfeller dreper Palestinere som har sine landområder hvor det dyrkes frukt, etc. Jeg skal ikke forsvare Hamas sin måte å slå tilbake på dette, men det forklarer at de benytter tilsvarende metoder som sivile Israelere.

Om du har lest andre innlegg jeg har skrevet har jeg bl.a. forsvart Frankrikes måte å stoppe volden mot Jødene. Over hele verden kan Jødene nå risikere å bli banket opp/angrepet av samme årsak som Israel angriper Palestinerene. Dette kan ikke på noen måte aksepteres ettersom jeg tror det er en voksende motstand blandt Israelerene mot den måten de behandler Palestinerene på. Men jeg håper også den israelske regjeringen ser at deres handlingsmåte bare vil gjøre vondt værre og at de aldri vil vinne noe som helst ved slik voldsbruk.

Det var bedre! (Trolig ) fakta og ikke bare følelser. Viss desse opplysningenen stemmer (og det frykter jeg at de gjør), så kan det forsvares å si at Israel skyter på alt som beveger seg. Men jeg merker meg to ting:

- Du forsvarer bare jøder utenfor Israels grenser

- Du skriver helt riktig at israelske tap er langt lavere enn palestinerenes. Men dette sier ikke så mye om oppførselsen til IDF og Hamas. Tapsratioen er slik fordi Israel har bedre og flere våpen, IKKE fordi Hamas er snillere.

Jeg er ikke noen veteran her på KG, men jeg spør deg:

I de periodene da Hamas drev terrorkampanjer i Israel, startet du tråder av typen "Pappa, sprenger de busser i Norge også?" eller "Hamas dreper bevisst sivile!". I de måndene Hamas skjøt raketter mot Israel, skrev du emner som:

"Pappa, kommer det raketter til huset vårt også?".

Kort sagt, har du noen gang postet noe som er støtte til de lidelser jøder i Israel blir påført av Hamas eller på andre måter støtter israelske jøder?

For jeg har aldri sett noe slikt fra din hånd, og du påstår vel ikke at situasjonen er fult så enkel som postene dine kan gi inntrykk av?

Skrevet
Et av flere eksempler er den 16 års gamle jenta som ble skutt av soldater da hun gikk på den PALESTINSKE siden av skammens mur. Fordi hun lyttet til musikk svart hun ikke på tilropene fra et skytetårn og ble derfor skutt av israelerene.

Å beskrive barn generelt som militære mål viser hvor dypt Israelske militære har sunket.

Dessverre er uskyldige tap av liv av denne type et resultat av en lang historie med selvmordsbombere. Vi har også sett dette så nært som i London hvor en person ble skutt av politiet etter å ikke ha adlydet ordre. I den aktuelle situasjonen oppfatter soldaten som det en umiddelbar trussel når en person ikke stopper på ordre.

Det er vel også verdt å merke seg at ifl Sharia er personer voksne i det puberteten er påbegynt. Når de rapporterer inn tap bruker de 18 år som aldersgrense...

Skrevet
Det er vel også verdt å merke seg at ifl Sharia er personer voksne i det puberteten er påbegynt. Når de rapporterer inn tap bruker de 18 år som aldersgrense...

Det er også verdt å merke seg at gjennomsnittalderen i Gaza er 17 år og 56 prosent av innbyggerne i Gaza er under 18.

Skrevet (endret)
Det er med stor forundring jeg ser at enkelte av de som støtter Israel i kampen mot det Palestinske folket forsvarer bombing av skoler, sykehus og medisin lagere, etc.

Hvordan hadde f.eks. Israelske innbyggere, folk i USA, eller for den saks skyld folk i Norge reagert om tilsvarende hadde skjedd i Norge eller andre aktuelle land.

La oss anta at det var 3 kriminelle som hadde drept 3 andre og deretter gjemt seg på en skole (dvs gisler). Skulle da Israel, USA, eller Norge bombet denne skolen ?.

Forsøk å sende 8-10 000 raketter inn i Sverige, og se om de vil skåne noe som helst.

Du har kommet med påstander om at israelerne ville utslette alle palestinerne i Gaza.

Ca. 1300 er drept, og dette er 1/1550 av befolkningen der.

Da kan vi konkludere med ett av følgende:

1-Israel hadde ikke gode nok eller mange nok våpen til å klare dette.

2-Folket på Gaza hadde for mange steder å gjemme seg, til at dette lot seg gjøre.

3- Far til 2 kom med en stor løgn.

Endret av Nigo-san
Skrevet (endret)
Og jeg begynner å bli lei mennesker som mener det er helt greit å plaffe ned uskyldige mennesker, bare fordi de er muslimer. Og å dra inn hva man ville hatt som nabo, blir for dumt for meg. Alle mennesker er like mye verdt, uansett hvilken religion de har. Men det er lettere å "hate" muslimene, fordi ENKELTE av de har gjort gale ting. Jødene blir liksom akseptert, for stakkars de som ahr vært igjennom alt det de har.

Det Israel gjør nå, er og vil aldri bli greit, for de går direkte til angrep på sivile og dermed på uskyldige mennesker. Sivilie er IKKE med i denne krigen, og de skal skånes så godt som det går. Men tydeligvis så mener du og enkelte andre at det er helt greit å plaffe de ned, for de er jo "bare skitne muslimer" likevel. De er mennesker på lik linje som meg og deg, men hva kan man vente når vi lever i en så kald verden som vi gjør, der enkelte mener det er helt greit å plaffe ned skoler med skolebarn i bare fordi de er muslimer.

Kanskje vi skulle prøve oss å være Hitler, der vi utrydder alle muslimer? Hadde du da vært glad og fornøyd?

Har du reagert på at ca. 5 millioner mennesker er torturert, voldtatt og drept av muslimer i Kongo og andre afrikanske land, og at flere millioner mennesker er fordrevet fra sine hjem, og sitt land og prøver å overleve i flyktningeleirer nesten uten mat og drikke?

Og av disse dør det barn hver eneste dag. Hvem av dere bryr dere om disse?

Det som skjer med muslimene i Gaza er mikroskopisk i forhold, og det er selvforskyldt.

Hva synes du er verst, at muslimske barn blir drept fordi de voksne gjemmer seg bak dem i en israelsk forsvarskrig, eller at barna tvinges til å ta sitt eget liv med sprengstoff rundt livet, som de som gjemmer seg bak dem har plassert der?

Hvor verdifulle er disse barna hvis de ikke klarer å ramme noen israelere?

Endret av Nigo-san
Skrevet

Hva er poenget?

De palestinske områdene har ikke Sharialov, og aldersgrensen for barn i i dette tilfellet er den internasjonale loven for hva som regnes som barn i krigsområder.

Skrevet
For å ta en mer balansert sammenligning.

Hvit valgallianse vinner valget i Norge med overveldende flertall. I og med de hater svensker og mener at svensker ikke har livets rett begynner de å sende raketter inn i svenske boligområder. De fortsetter å sende 10raketter daglig i flere år. Hvit valgallianse sender raktettene fra skoler og sykehus, dette gjør de med støtte i befolkningen. Ville de som ikke støttet hvit valgallianse godtatt at de som bedrev denne terroren i Norge fikk unngjelde av Sverige?

Og hvorfor skulle ikke de som ikke støttet dette, sette en stopper for galskapen, hvis de var i et sånt overveldende flertall som enkelte gir inntrykk av at disse fredelige muslimene på Gaza er?

Skrevet
Hoved problemet kan sies å ha startet etter 1 verdenskrig Da Frankrike og Storbritannia gjorde store deler av Midtøsten til kolonier. Og formet grensene som de er i dag. ( Med untak av Israel ) Men det er her mye av problemene ligger etter 1 verdenkrig. Mange av dagens problemer stammer fra 1 verdenskrig.

Hovedproblemet for araberne er at de bare har 640 ganger så stort areal som israelerne har. Men de er nå i ferd med å okkupere stadig nye landområder i Afrika, og likeså i Europa. Men Israel er foreløpig det området de trenger mest av alt. Det er selvfølgelig irriterende at et så lite land ikke vil overgi seg til herrefolket.

Skrevet
Hovedproblemet for araberne er at de bare har 640 ganger så stort areal som israelerne har. Men de er nå i ferd med å okkupere stadig nye landområder i Afrika, og likeså i Europa. Men Israel er foreløpig det området de trenger mest av alt. Det er selvfølgelig irriterende at et så lite land ikke vil overgi seg til herrefolket.

Du er helt forblindet av dine egne forestillinger om at arabere/muslimer er en homogen gruppe med en eneste unison agenda.

Komisk nok ligner du på islamistene, som også har en helt fastlåst forestilling om "korsfarere"/vantro/vestlige, som en ensartet gruppe.

Skrevet
Ifølge Irans president Mahmoud Ahmadinejad, så ble 60 millioner mennesker drept under 2. verdenskrig. Jeg vet ikke om dette tallet stemmer, men det er Holocaust folk først og fremst tenker på i den forbindelse.

Ser du ingen forskjell på de som dør i en krig som utkjempes, og de som uskyldig blir gasset ihjel av sivilbefolkningen av en bestemt rase?

Skrevet
Hva er poenget?

De palestinske områdene har ikke Sharialov, og aldersgrensen for barn i i dette tilfellet er den internasjonale loven for hva som regnes som barn i krigsområder.

Fra Hamas sin grunnlov:

Innledning: Israel vil reise seg og stå oppreist inntil islam utsletter landet.

Artikkel 6: Hamas skal løfte Allahs banner over hele Palestina.

Artikkel 13: Det finnes ikke noen løsning på det palestinske problemet uten gjennom jihad.

Artikkel 15: ...det palestinske problemet er religiøst..

Skrevet
Du er helt forblindet av dine egne forestillinger om at arabere/muslimer er en homogen gruppe med en eneste unison agenda.

Komisk nok ligner du på islamistene, som også har en helt fastlåst forestilling om "korsfarere"/vantro/vestlige, som en ensartet gruppe.

Muslimer er islamister.

Skrevet
Muslimer er islamister.

Der ser du. Må føles godt å kunne se verden i svart/hvitt.

Du illustrerer også godt hvor farlig det er med religiøse ekstremister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...