Gå til innhold

DAGLIGVARE FOR BRA NOK

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Blir litt irritert over når folk hele tiden klager over dagligvareforene. Jeg har to hunder og forer begge med dagligvarefor. Skader disse forene hunden på noen som helst måte egentlig?

Hundene mine elsker foret og spiser flere skåler for dagen i tilegg til griseøret fra dagligvarebutikk. Katten min får også for herfra!

Hvorfor betale 500-600 kr for dyre snobbemerker? Trenger argumenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen hunder kan et for fra Rema 1000 fungere utmerket, mens det for andre ikke fungerer i det hele tatt. Mine hunder får stygg og ekkel pels, røyter mye mer og får løs, lys og store mengder avføring av de forene som selges i dagligvarebutikker. Derfor velger jeg å kjøpe for til mine i dyrebutikk eller på klinikk.

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet
For noen hunder kan et for fra Rema 1000 fungere utmerket, mens det for andre ikke fungerer i det hele tatt. Mine hunder får stygg og ekkel pels, røyter mye mer og får løs, lys og store mengder avføring av de forene som selges i dagligvarebutikker. Derfor velger jeg å kjøpe for til mine i dyrebutikk eller på klinikk.

Jeg har ikke merket noen av disse problemene, og heldigvis for dette. Med unntak at katten min er meget tynn, men vætrinær koster en formue. kan det være katten har en sykdom?

Skrevet

Vi gikk tom for vanlig for i jula, og kjøpte wiskas til katten. To uker etterpå var den blitt feit. Den hadde fått veldig blubbete hengemage. Nå er den tilbake på vanlig for, og vi håper vekta går rette veien.

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet
Har den fått ormekur?

Det er lenge siden nå, men er bekymret for katten. Radmager og tynn!!

Skrevet

Ta en tlf til veterinæren :) Kan være at den trenger en ormekur, og det får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Men det er uansett lurt å snakke med vet.

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet
Ta en tlf til veterinæren :) Kan være at den trenger en ormekur, og det får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Men det er uansett lurt å snakke med vet.

Er usikker på hvordan man kommer i kontakt med væterinær. har aldri vært hos vætrinær med dyrene mine, har ikke hatt behov for det før nå antagelig. Men må dyret være registrert hos vætrinæren?

Skrevet

Jeg merker det på kattekassa. Når kattene får for fra dyrebutikken er det mye mindre dritt å tømme.

Dyrebutikkforet blir heller ikke så mye dyrere, kattene spiser mindre av det enn av dagligvarebutikkforet.

Gjest Kashmir
Skrevet
Er usikker på hvordan man kommer i kontakt med væterinær. har aldri vært hos vætrinær med dyrene mine, har ikke hatt behov for det før nå antagelig. Men må dyret være registrert hos vætrinæren?

Nei, ingen registrering. Slå opp på gule sider og skaff en time. Enkelt og greit. :)

Skrevet

En ting er at du mener at dyrebutikkmat er dyrt, men du kan ikke la være å oppsøke dyrlege fordi du mener at det koster for mye..

At katten er syltynn samtidig som du egentlig feter den opp på butikkmat, tyder på at noe er galt. Det sies at butikkmat er som junk food for katten, så den skulle jo egentlig vært nokså rund om det kun er det den livnærer seg på. Det kan for eksempel være at den trenger en ormkur, men det kan være andre ting også. Ring dyrlegen du.

Det sies forresten også at dyrebutikkmat varer lenger fordi det er mer næringsstoffer i det og dyrene derfor ikke trenger å spise så mye for å bli mette.

Skrevet
Blir litt irritert over når folk hele tiden klager over dagligvareforene. Jeg har to hunder og forer begge med dagligvarefor. Skader disse forene hunden på noen som helst måte egentlig?

Hundene mine elsker foret og spiser flere skåler for dagen i tilegg til griseøret fra dagligvarebutikk. Katten min får også for herfra!

Hvorfor betale 500-600 kr for dyre snobbemerker? Trenger argumenter.

jeg har prøvd dyrebutikk mat felleskjøpet og "butikk mat". jeg har en golden og 3 manx katter.

Golden gutten min er veldig sær i maten, felles kjøpet foret(labb) holdt nesten på å ta livet av han, foret er så sterkt at det tæret på magesekken.

Har også prøvd butikk for men da røytet han ekstrermt mye mere enn vanlig og fikk diare og så antydning til tannsten ganske raskt. Han ble heller ikke mett av det foret virket det som . Pelsen ble også veldig matt og gusten .

Byttet så over til pro plan og da merket vi raskt forandring til det bedre, dret ikke så mye fast i magen, pelsen ble bedre og røytet mye mindre. Tannstenen ble det mindre av raskt også.

Så ja butikk for er mye billigere men hvis du regner med ekstra utgifter til vetrinær for fjerning av tannsten og mangel sykdommer.

For meg så er det ikke pengene det står på når man skal ha mat det er om hunden har det bra med det foret.

Det samme gjelder kattene.

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet
En ting er at du mener at dyrebutikkmat er dyrt, men du kan ikke la være å oppsøke dyrlege fordi du mener at det koster for mye..

At katten er syltynn samtidig som du egentlig feter den opp på butikkmat, tyder på at noe er galt. Det sies at butikkmat er som junk food for katten, så den skulle jo egentlig vært nokså rund om det kun er det den livnærer seg på. Det kan for eksempel være at den trenger en ormkur, men det kan være andre ting også. Ring dyrlegen du.

Det sies forresten også at dyrebutikkmat varer lenger fordi det er mer næringsstoffer i det og dyrene derfor ikke trenger å spise så mye for å bli mette.

SELFØLGELIG skal jeg kontakte dyrelege når dyret mitt ikke er helt frisk. Men penger vokser ikke på trær!

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Jeg merker det på kattekassa. Når kattene får for fra dyrebutikken er det mye mindre dritt å tømme.

Dyrebutikkforet blir heller ikke så mye dyrere, kattene spiser mindre av det enn av dagligvarebutikkforet.

Det merker vi også.

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet
Det merker vi også.

jeg synes dagligvareforet er helt topp! Men er det dokumentert at dagligvarefor ikke er like bra som andre snobbefor?

Gjest Kashmir
Skrevet (endret)
SELFØLGELIG skal jeg kontakte dyrelege når dyret mitt ikke er helt frisk. Men penger vokser ikke på trær!

Nei, sånn er det nok for de fleste av oss. Har du forsikret dyrene dine? Det kan du spare på i lengden.

Endret av Kashmir
Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet
Nei, sånn er det nok for de fleste av oss. Har du forsikret dyrene dine? Det kan du spare på i lengden.

Nei, har desverre ikke forsikring! Men er ikke det viktigste at dyrene er lykklige? (høres kanskje litt naivt ut )

Skrevet

Ormekur kjøpes på apotek, det koster ikke så mye.

jeg synes dagligvareforet er helt topp! Men er det dokumentert at dagligvarefor ikke er like bra som andre snobbefor?

Så bra for deg. Hvorfor spør du om meningen vår hvis du bare blir sur av svarene? :klø:

Skrevet

Hvis du ikke har pengene til time selv, så kanskje du kan låne av noen?

Skrevet

Det som dyrlegen sier er at daglivarefor inneholder mye mer salt enn dyrebutikkfor og katter tåler salt mat meget dårlig. De sier også at dyrebutikkmat inneholder mer mat og mindre dritt, noe som betyr at kattene trenger mindre av dyrebutikkforet for å få i seg det de trenger av næringsstoffer.

For øvrig har jeg hatt to katter i mitt liv. Den første levde kun på dagligvarefor og spiste som bare det. Maten var billig nok den, men den forsvant så veldig fort. Nå kjøper jeg kun Hills og det går rett og slett ikke så mye. 2 kg tørrfor koster over 200 kr, men det varer også en måned tror jeg. Kan ikke påstå at det er dyrt i forhold til det min gamle katt spiste (bless his soul).

Ellers kan jeg vel også si at jeg reagerer på at du forer dem med dagligvarefor og ikke går til dyrlegen fordi det koster penger, samtidig som du har en pusekatt som helt åpenbart trenger en veterinær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...