Celestine Skrevet 14. januar 2009 #1 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Hei hei! Jeg har lest masse på flere av dagbøkene her inne i dag, og bestemte meg for å registrere meg selv også. Vi har nemlig akkurat begynt å prøve å bli gravide, og jeg er så spent! Syns det er litt vanskelig å ikke kunne prate med noen om det (syns ikke det er naturlig enda...), så da er kanskje dagbok her en god løsning? Får prøve og se hvordan det går. Litt om oss: Vi giftet oss sent på året i fjor, og har planlagt lenge at vi ville prøve å bli gravide etter bryllupet. Bestemte oss for å vente til etter jul for å kunne nyte litt god mat og drikke! Så nå har vi prøvd i 14 dager nøyaktig! Jeg er 28 og mannen er 29, og vi har altså ingen andre barn eller forsøk bak oss. Har vært sammen i snart 10 år, så nå er vi veldig klare for å bli en liten familie. De siste to dagene har jeg overbevist meg selv om at jeg har diverse graviditetssymptomer (trøtt, stikking i magen, humørsyk), selv om det nok er alt for tidlig! Jeg hadde sannsynligvis EL i helga... Har noen dagers variasjon i syklusen, så det vanskelig å si helt sikkert. Etterhvert skal vi nok prøve med temperaturmåling / eggløsningstester for å få mer oversikt. (Hvis det ikke skulle gå med en gang da! Men det tør jeg ikke å håpe på... Men håper jo likevel!) Gleder meg uansett til å skrive litt her inne framover! Endret 18. april 2009 av Celestine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 14. januar 2009 #2 Del Skrevet 14. januar 2009 Velkommen, håper ikke ventetiden blir lang ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linnah Skrevet 14. januar 2009 #3 Del Skrevet 14. januar 2009 god kveld og blandt flere prøvere! har blitt flere nye dagbøker her etter nyttår- veldig stas synes jeg håper dere slipper å bli her altfor lenge da..! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestine Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 15. januar 2009 Hildegard: Takk, håper det jeg også! Linnah: Takk for det! Jeg la merke til at det var flere nye dagbøker her jeg også, spennende! Vi er vel flere som har samme nyttårsforsett! I dag kommer en av de første avholdsmiddagene for meg etter vi begynte å prøve. Skal ut og spise med jobben, og jeg som er så glad i vin sier vanligvis ikke nei takk til et glass til maten. Men nå har jeg jo ikke lyst til å drikke! Hvordan komme på en god unnskyldning... For noen dager siden fikk jeg veldig vondt i en tann, gikk til tannlegen og fikk påvist betennelse i en visdomstann. Han ville gi meg antibiotika, men siden jeg sa at jeg (teoretisk) kunne være gravid ble vi enige om å vente og se med antibiotikaen til det ble helt nødvendig. Meeeen, nå skal jeg selvfølgelig bruke antibiotikaen som unnskyldning for ikke å drikke, både i dag, når jeg får venninnebesøk i helga, og når vi får familiebesøk neste helg. Syns det er veldig teit at man skal få spørsmål om man er gravid med en gang når man ikke drikker! For noen år siden tok jeg antibiotika i julebordssesongen, og drakk ikke en dråpe - da var det mange som lurte! Brydde meg selvfølgelig ikke om det da (jeg hadde ikke noe å skjule!), men det er alltid litt ekkelt å lyve. Jeg kjenner ei som har termin i mai, og hun sa at hun nesten ble litt asosial i tiden før de begynte å fortelle om graviditeten fordi det er så mange sammenhenger som inkluderer alkohol. Ikke nødvendigvis festing, men bare ett glass vin eller øl... Det er kanskje ikke alle prøvere som holder seg 100% unna alkohol? Hvis man prøver lenge kan det jo bli litt slitsomt. Men nå er jeg etter EL, så da holder jeg meg hvertfall unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemora Skrevet 15. januar 2009 #5 Del Skrevet 15. januar 2009 Hei, og til deg også Er ikke lett å ta hvite løgner når de er noe slikt man må skjule... Jeg selv kommer til å få det vanskelig i min vennegjeng når jeg plutselig slutter... Men heldigvis har jeg en venninde som har termin i juli, så jeg kan være støttende edru da jeg er at med hun Så gjenstår de å se om de fønker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 15. januar 2009 #6 Del Skrevet 15. januar 2009 Hei fra meg som også er fersk prøver. Det med alkohol er jeg enig i at kommer til å bli kinkig (jeg slutter ikke helt å drikke under prøvingen jeg da men), og enda verre blir det i kombinasjon med røykeslutt. Tipper jeg enten må isolere meg helt eller bare knekke sammen og tilstå. Når den tid kommer da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemora Skrevet 15. januar 2009 #7 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Hei fra meg som også er fersk prøver. Det med alkohol er jeg enig i at kommer til å bli kinkig (jeg slutter ikke helt å drikke under prøvingen jeg da men), og enda verre blir det i kombinasjon med røykeslutt. Tipper jeg enten må isolere meg helt eller bare knekke sammen og tilstå. Når den tid kommer da... Ikke meningen å innvolvere meg så mye her... Men MÅ bare svare Røyk er jo på en måte værre en alkohol... Og om du slutter med både røyk og alkohol samtidig så er man jo dømt til å bli avslørt... Jeg selv vil drikke litt, men ikke i nærheten av hva jeg har gjort til nå (ikke de at jeg drikker så utroli mye.. ) Og røykeslutt blir værre med når festen er i gang (var røyker, er nå fest-røyker på 3 året). Så blir vanskelig den der før jeg får en positiv G test. Da blir de slutt på både alkohol og selvsagt røyk Endret 15. januar 2009 av ainajuli2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 16. januar 2009 #8 Del Skrevet 16. januar 2009 Heeey! En ny dagbok jeg ennå ikke har vært innom! På tide nå jah! Velkommen som dagbokbruker! Kos å se nye folk her inne.. Ang alkohol.. Vet selv hvordan det er å ikke drikke me venner uten å si at en er prøver... Jeg har faktisk gått på en del smertestillende, så jeg la alltid skylla på det jeg.. Men det hjalp ikke lenge når jeg ikke drakk en gang når vi liksom var på vennetur te DK. Så nå drikker jeg av og til litt mellom TR og EL... og ingenting mellom EL og IKM... Men det er ikke ofte eller møe. Jeg ble "avholds" da vi begynnte prøvinga, men å ha prøvd i 15. mnd nå så er det ikke alltid like enkelt. En god unnskyldning er jo bare å si du ikke føler for å drikke eller kanskje være sjafør? Ellers, håper dere inne må være prøvere for lenge og at din dagbok fort flytter over i graviditetsgjengen! Ha en toppers helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestine Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei fra meg som også er fersk prøver. Det med alkohol er jeg enig i at kommer til å bli kinkig (jeg slutter ikke helt å drikke under prøvingen jeg da men), og enda verre blir det i kombinasjon med røykeslutt. Tipper jeg enten må isolere meg helt eller bare knekke sammen og tilstå. Når den tid kommer da... Hei, hei! Sant nok, det blir nok enda verre å slutte med begge dele samtidlig! Hvertfall i de situasjonene du gjør begge dele. Får skylde på et forsinket nyttårsforsett eller noe sånt da... Tror du det blir vanskelig å slutte? Jeg selv vil drikke litt, men ikke i nærheten av hva jeg har gjort til nå (ikke de at jeg drikker så utroli mye.. ) Og røykeslutt blir værre med når festen er i gang (var røyker, er nå fest-røyker på 3 året). Så blir vanskelig den der før jeg får en positiv G test. Da blir de slutt på både alkohol og selvsagt røyk Jeg var festrøyker i... hmm... sju år kanskje, men sluttet for noen år siden. Hadde plutselig bare ikke lyst på røyk lenger! Jeg prøvde å slutte et par ganger før det (blandt annet med å ha med drops på fest i stedet for røyk, LOL!), men det gikk ikke så bra. Men du får jo en kjempegod grunn til å slutte da! Men det blir sikkert vanskelig å holde det hemmelig... :gjeiper: Heeey! En ny dagbok jeg ennå ikke har vært innom! På tide nå jah! Velkommen som dagbokbruker! Kos å se nye folk her inne.. Ang alkohol.. Vet selv hvordan det er å ikke drikke me venner uten å si at en er prøver... Jeg har faktisk gått på en del smertestillende, så jeg la alltid skylla på det jeg.. Men det hjalp ikke lenge når jeg ikke drakk en gang når vi liksom var på vennetur te DK. Så nå drikker jeg av og til litt mellom TR og EL... og ingenting mellom EL og IKM... Men det er ikke ofte eller møe. Jeg ble "avholds" da vi begynnte prøvinga, men å ha prøvd i 15. mnd nå så er det ikke alltid like enkelt. En god unnskyldning er jo bare å si du ikke føler for å drikke eller kanskje være sjafør? Ellers, håper dere inne må være prøvere for lenge og at din dagbok fort flytter over i graviditetsgjengen! Ha en toppers helg! Hei på deg pleiepike, koselig at du stakk innom! Skjønner godt at det blir vanskelig å være avholds etter en stund med prøving. Håper 2009 blir året det skjer for oss alle! Sjåførunnskyldningen har jeg absolutt tenkt å bruke en del. Bare ikke alltid så enkelt å forklare i Oslo hvor det er så mye kollektivtrafikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestine Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 16. januar 2009 Det gikk ganske bra på middagen i går, bare vann og Farris på meg - men det ble noen spørsmål selfølgelig... Ikke direkte men mer "Jaha, du kjører i dag....?" Jeg jugde som bare det. Det er lov! Nå har ikke jeg begynt å passe på så mye hva jeg spiser enda, men maten var ikke spes gravidevennlig heller - røkelaks, roastbeef osv... Kjære Husbond skal på skitur i helga, så jeg skal være hjemme alene! Og det blir -pause. Heldigvis passer det med syklusen hvertfall! Skal nok bli en fiiiiin helg likevel! Kos dere alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestine Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Pjuuuuuk, kvalm! Var kvalm i går ettermiddag og i dag også. Merkelig, kjenner at jeg ikke kommer til å kaste opp. Det kommer bare i bølger, og så blir jeg litt svimmel. WHAT?!! Nei, jeg tolker ikke symptomer! Ikke i det hele tatt. Jeg blir av og til kvalm, men ikke så lenge av gangen vanligvis.... Fikk forresten graviditetstester og EL-tester fra Lavpris-Tester.com i dag! Vurderte om jeg skulle bestille derfra eller fra billige-tester.no, men så så jeg at testene fra lavpris-tester.com har følsomhet på 20mIU/mL for hCG, mens CB har 25mIU/mL. 25% bedre følsomhet vant for meg! Skal imidlertid ikke teste noe som helst på over ei uke enda. Endret 16. januar 2009 av Celestine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 16. januar 2009 #12 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei og velkommen inn i prøvernes verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 17. januar 2009 #13 Del Skrevet 17. januar 2009 Hei og velkommen hit Lykke til med prøvinga, håper du slipper å prøve så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestine Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 17. januar 2009 Takk Gossip Girl og Svipa! ----- Har hatt en koselig lørdag, men litt ødelagt av at jeg har vært ganske kvalm innimellom. Hvis det viser seg å ikke være graviditet, tror jeg nesten jeg må en tur til legen likevel altså! Har hatt både brusj- og kaffebesøk i dag, så jeg har måttet ta meg sammen litt. Men jeg spyr jo ikke og er oppegående, så hvis dette er for en god sak går det helt fint! :rødme: Har også hatt litt brunrødlig utflod de siste 2 dagene. Hvis det skulle være noe som er på gang kan det kanskje ha vært festeblødning? Må sjekke hvor lenge etter befruktning det evt skjer igjen, har ikke helt stålkontroll på disse tingene enda... (Haha, hvis vi bruker lang tid på å få få det til kan jeg se tilbake på disse postene og le! Eller gråte, alt ettersom. ) Siden jeg ikke er helt i form skal jeg kose meg med hjemmelaget pizza og film. (27 Dresses, satser på at den er koselig!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestine Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 18. januar 2009 Kjip dag i dag.... Er hjemme alene, det laver ned snø ute, og alt ligger til rette for å kose seg hjemme, men jeg føler meg bare trist og uopplagt. Orker ikke å tenke på at jeg må på jobb i morgen. Prøver å gjøre ferdig gardinprosjektet mitt, men gjør bare feil fordi jeg ikke er konsentrert. Mistet mobilen i gulvet, og begynte å grine. Mannen kommer hjem fra helgetur senere i dag, og jeg har ikke fått pratet ordentlig med ham på telefonen i dag. Må finne på noe for å få opp humøret, men vet ikke hva... Sjokolade...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestine Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 19. januar 2009 Humøret er mye bedre i dag! Jeg spiste ganske mye sjokolade i går, så kanskje det var grunnen... Mannen kom hjem også, skjeggete og kjekk etter en helg til fjells! I kveld har vi vært flinke og vasket klær og leilighet. Det blir familiebesøk resten av uka, så det er best å få unna sånt nå. Elsker å være hjemme når alt er ryddig og rent! :happy: Da blir man harmonisk til sinns... Nå sitter jeg i sofaen med dataen og en kopp te og koser meg! Jeg bestemte meg forresten helt spontant for å ta en test i dag. Jeg regnet ut at gjennomsnittssyklusen de fire siste mnd er 29 dager, og siden jeg er på dag 26 kunne testen teoretisk slått ut. Men jeg tok den ikke på morgenurin engang! Den var selvfølgelig negativ, men det er ok. Jeg måtte bare gjøre noe, er så kjedelig å vente! Jeg har dessuten en idé om at jeg har lyst til å vite at jeg er gravid selv før jeg forteller det til mannen. Skal selvfølgelig ikke holde det for meg selv lenge, bare føle litt på det selv før vi deler det. Det er jo min kropp, tross alt! Noen andre som føler det sånn, mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 19. januar 2009 #17 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg har dessuten en idé om at jeg har lyst til å vite at jeg er gravid selv før jeg forteller det til mannen. Skal selvfølgelig ikke holde det for meg selv lenge, bare føle litt på det selv før vi deler det. Det er jo min kropp, tross alt! Noen andre som føler det sånn, mon tro? Ja. Tror jeg. Men tviler egentlig på at jeg ville klare å holde meg, også fordi jeg vet han vil bli vedig glad. Men hvis jeg skulle teste positivt før IKM går det kanskje an å holde seg et par dager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drømmer Skrevet 19. januar 2009 #18 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei hei og gratulerer med dagbok du og !! Jeg har også tenkt litt sånn som deg med å hålle glad nyheten for seg selv litt, før en forteller det til mannen. Min mann er bortreist i lange perioder pga jobb, så jeg vet jo ikke helt hvordan jeg kommer til å reagere. Håper egentli litt at han er hjemme når testingen skal skje.. men men Det blir jo spennende etterhvert å se hva vi gjør!! Håper vertfall ikke det blir så lenge til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 19. januar 2009 #19 Del Skrevet 19. januar 2009 Så bra at du har det bedre i dag, og hurra for tredagerskjegg:) Kjenner meg godt igjen med å ønske å holde nyheten for seg selv litt, før mannen over menn får vite det, men erfaringsmessig går det kanskje en dag maks, hehe. Sist fikk han vite det sent på kvelden, da hadde jeg fått to streker på morran, den ene veldig svak. Vi mista etter noen uker, og jeg er veldig glad for at vi var sammen om gleden, og sorgen som kom. Hvor lenge ser du for deg du kan holde deg? Jeg skal prøve kanskje et par dager, om det skjer, vi får se om jeg klarer å lure mannen, han begynner å få litt oversikt over hva som skjer når... Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestine Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 20. januar 2009 Tror ikke jeg hadde klart å holde meg mange timene, haha! Men det virker som det ikke blir et problem i første omgang, føler på meg at TR er på vei når som helst nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå